Cuprul, petrolul şi politrucii

ponta

Ieri, Bucureşti: Ponta reales în unanimitate

Preocupatfoarte de soarta fraierilor care i-au votat, PSD a ales: Ponta, Năstase, Oprişan…Despre România, cui îi pasă? Vom avea creştere economică de 1.6%, suntem pe drumul cel bun. Tragem de timp, ca Boc, ca Ungureanu, aşteptând ca lumea să reia creşterea economică şi noi după ei.

Iar pixul lui Voinea va fabrica, între timp, cifrele care adorm maţele contorsionate ale alegătorilor.

Numai că, de peste mări şi ţări, nicio speranţă!

Astăzi, Londra 5.00 GMT: nori negri, cuprul sub $310 – analistul ce nu minte

Supranumit Dr. Copper, cuprul este considerat de traderi singurul material de pe Terra  ”with a doctorate in economics”.

Nu minte, nu are partide, fiind indicatorul a ce se va întâmpla cu economia mondială. Are atât de multe aplicaţii în industria manufacturieră că nu poţi să nu-l crezi. Trage după el tot, mai devreme sau mai târziu, mult mai abitir ca fratele lui strălucitor, aurul.

Când scade cererea de cupru, economia va scădea în curând. Iar acum scade, cotaţia a ajuns sub 310 dolari pe livră, cel mai jos nivel din ultimii 2 ani!

Petrolul nu se simte bine nici el, Brent sub 100 dolari pe baril, minimul ultimelor 9 luni!

Uitaţi de analişti, de FMI, de politruci, chiar de explozia de pe burse…

Luaţi aminte la cei doi doctori, Copper & Brent!

Puneti-vă afacerile la adăpost, căci nu vor lua prizonieri…

Marian Androne, zis “Robespierre”, este membru al Miscarii Antitaxe si semnatar al Cartei Libertatii Fiscale.

ovidiumd
22 aprilie 2013 • 4:29 PM
Foarte corect!Inca un val al crizei a inceput deja!

adevarul
23 aprilie 2013 • 12:23 PM
Eu credeam ca alcoolul este indicatorul principal! Daca scade consumul de alcool inseamna ca lumea s-a pus pe treaba si vor creste si economiile !

C
22 aprilie 2013 • 4:34 PM
http://www.lme.com/en-gb/metals/non-ferrous/copper/

Robespierre
22 aprilie 2013 • 5:06 PM
A nu se confunda cuprul cu aurul.

Cuprul, metalul cresterii – este cumparat de industria prelucratoare cand aceasta are comenzi.

Aurul, metalul preferat anti inflatie – este cumparat de banci centrale, populatie, speculatori.

Var de Otel
22 aprilie 2013 • 6:10 PM
Pai asta nu are legatura cu faptul ca Zambia si-a reluat exporturile?

C
22 aprilie 2013 • 7:00 PM
Sper ca nu este raspunsul tau la link-ul pe care l-am postat.
Pe LME Cupru creste, dupa cum vezi. In contractele fizice, se da pret LME cu prima sau discount in functie de producator si ai performance bond 1-2% de obicei (la valoarea contractului) deci nu este un oarece spread. Pretul LME se face pe baza unei medii la contractele angajate in ringul 1, pe baza de certificate de depozit. As da mai mult credit LME decat unui reporter WSJ.
Primavara oricum preturile la metale scad, dar inca nu vad toata inflatia inclusa. Deci a devenit marfa de refugiu. Daca iei in calcul un posibil default pe valute si cresterea naturala…eu zic ca nu vor mai fi minime semnificative.

Robespierre
23 aprilie 2013 • 9:02 AM
Chartul spot nu este al ” unui reporter WSJ “…
Volumul pe tranzactiile spot este de 85% din total.

Popescu Marius-Vasile
22 aprilie 2013 • 5:17 PM
nu treci prin cora ?:)


eugeni
22 aprilie 2013 • 6:19 PM
Un comentariu la postul precedent,

Cand termini o facultate stii unde si ce trebuie sa cauti. Atat. Ceea ce este foarte mult. Experienta vine dupa aceea. Sper ca cei care citesc postul precedent sa nu ajunga sa creada ca facultatea este un lucru inutil. Ar fi o mare tampenie. Poate in IT(daca putem numi asta IT) , unde ca sa faci un site web nu iti trebuie scoala multa, am un baiat de clasa 9-a care mi-l face brici. Daca vorbim de: automatizari industriale(cu rezolvarea de ecuatii si convergente transpuse in software), situatia incepe sa se schimbe. Daca vorbim de doctori si nu felceri sau barbieri chirurgi, daca vorbim de arhitecti, constructori de poduri, constructori de generatoare, designeri de hidrocentrale parca ai vrea sa ai pe cineva cu diploma. Da, un manager poate sa fie fara diploma pentru ca trebuie sa imparta banii ca sa ajunga la toti. Dar asta nu inseamna ca este mai bun decat unul cu diploma si care trebuie sa ii duca cafeaua, c’mon sa avem fiecare respect fata de ceilalti.
Si inca ceva, cercetarile in biologie, genetica, farmacie etc, care s-ar putea sa va salveze viata mai incolo nu se fac din “creion” ca sa castigi bani multi si sa ii inseli pe altii si sa fii bucuros. Pe Patriciu l-au operat , cu siguranta, doctori de prima mana cu facultate, doctori care in primul rand nu au ales meseria pentru bani (pe care sa ii puna in “off-shore”, ci au avut “chemare”.
Deci, un pic mai usurel cu pianul pe scari, oameni buni.Fiecare are rolul sau

pletosu88
22 aprilie 2013 • 6:37 PM
In primul rand ai gresit articolul unde sa lasi si tu un comentariu.
In al doilea rand l-or fi operat pe Patriciu doctori de prima mana dar nu in Romania.
In al treilea rand vad ca tragi tare cu doctorii ca e singurul exemplu care il poti da despre ce rol are o facultate in tara asta. Doctorii spre deosebire de ceilalti studenti invata vreo 15 ani(nu doar 3) si dupa aia pleaca in tari straine sa practice ce au invatat, aici ramand ori cei batrani ori felcerii, rare cazurile cand mai e unul bun pe meleaguri mioritice.
In ultimul rand cred ca nu ai muncit NICIODATA in tari dezvoltate sa vezi ca acolo se pisa pe diploma ta cu bolta sa vezi curcubeul si daca nu stii sa pui osul la treaba s-ar putea sa mori putin de foame. Invatamantul romanesc e asa idiot incat te lasa corigent la desen tu fiind geniu in matematica asa ca fii tu mai atent cu pianul pe scari

pletosu88
22 aprilie 2013 • 6:49 PM
“Da, un manager poate sa fie fara diploma pentru ca trebuie sa imparta banii ca sa ajunga la toti. Dar asta nu inseamna ca este mai bun decat unul cu diploma si care trebuie sa ii duca cafeaua, c’mon sa avem fiecare respect fata de ceilalti.”

Un manager nu trebuie sa imparta banii la toti, imparte-i tu cu cine vrei dar sa fie banii tai, te asigur ca rolul unui manager nu e sa imparta banii lui cu altii ci sa-i produca. Tu, Ceausescu, Ponta, clasa politica actuala si cea dinainte de 89 credeti ca banii mei sunt banii nostri si banii vostri sunt doar ai vostri. Asta denota ca esti un comunist

Daca un dobitoc are o diploma si duce cafeaua poate la fel de bine sa o si suga pe sub birouri, sa duca cosul de hartie igienica si sa spele wc-uri, toate astea pe minimul pe economie avand in vedere ca nivelul lui de inteligenta si cunostinte dobandite sunt mult sub nivelul marii

troesmis
22 aprilie 2013 • 7:20 PM
Unde a zis ca banii tai sunt ai lui??

Pletosu
23 aprilie 2013 • 10:42 AM
Aici:
“Da, un manager poate sa fie fara diploma pentru ca trebuie sa imparta banii ca sa ajunga la toti”

Alex
22 aprilie 2013 • 9:36 PM
Dpmdv fiecare ar trebui să aibă dreptul să aleagă şi la ce medic se duce: cu facultate sau fără, iar bunul simţ face restul — doar nu-ţi imaginezi că s-ar duce cineva la un felcer dacă nu-l duci tu de mânuţă la doctorul cu facultate.

Dar, ca orice socialist / atreiacalist, ştii tu mai bine că oamenii n-au instinct de conservare şi că piaţa liberă nu merge. Tre’ reglementată!

Robespierre
22 aprilie 2013 • 6:28 PM
esti off-topic, da’ nu ne suparam…

eugeni
22 aprilie 2013 • 6:35 PM
Multzam fain pentru ingaduintza la dimineatza “past topic” si pranz”off topic, “da’ am cetit numa’ acu’ comentariile la

http://capitalismpepaine.ro/2013/04/22/ministerul-educatiei-nu-mai-recunoaste-nici-o-diploma/

asa ca: sry 🙂

ion
22 aprilie 2013 • 7:24 PM
Uitativa la pretul otelului, a scazut la jumatate de la 1 februarie! Ne asteapta etapa a doua de criza? Cum este posibil sa ne spuna statisticienii ca economia europeana stagneaza sau descreste cu jumatate de procent pe an si preturile oferite scad la jumatate in doua luni (de la 285 de dolari/tona la 140 de dolari pe tona azi? Merde!

C
23 aprilie 2013 • 8:15 AM
Otelul este legat de constructii si infrastructura in principal. Daca au scazut comenzile era normal sa scada si pretul. Cuprul este legat de industria energetica, alimentara acolo scaderea consumului nu a fost la fel de mare.
Dar atat timp cat masurile de redresare au fost legate de sistemul bancar, mai ales de protejarea creditelor pe imobiliare, este normal ca efectul negativ sa se transfere in celelalte ramuri.
Raportarile statistice sunt de la luna la luna sau de la an la an.

Var de Otel
23 aprilie 2013 • 8:22 AM
Putem pune aceasta scadere si pe tehnologiile si materialele alternative aparute? Gen materiale compozite sau super-conductori care sunt mai duri si ca diamantul: http://arstechnica.com/science/2012/01/graphene-may-exhibit-exotic-superconductivity/

Robespierre
23 aprilie 2013 • 8:55 AM
Cuprul nu poate fi inlocuit de compozite/semiconductori in ind.energetica, electrotehnica, siderurgie…

C
23 aprilie 2013 • 9:14 AM
Cred ca si asta aduce o schimbare in dinamica, asa cum s-a intamplat cand s-a trecut de la fire de cupru la fibra optica sau la fitinguri si tevi cu PVC. (utilizarea Cu este cam asa: 48% cabluri electrice, echipamente electrice 8%, industrial 12%, constructii 27%, transporturi 3%, altele 2%)

crisuadi
22 aprilie 2013 • 8:39 PM
@Eugeni
Pe bune , ai inteles rolul doctorilor din strainatate si a celor care fac automatizari prin tari straine , dar rolul unui manager nu-l poti intelege . N-ai cum , taticule . Esti teoretician mediocru si atat . Tu ceri celorlalti grija pe scari cu pianul , dar , la randul tau , expediezi voit rautacios rolul unui manager . Probabil ca esti unul dintre cei care l-au sfatuit pe Fenechiu sa respinga planurile de restructurare a cfr de catre managerii privati , pentru ca ei nu vroiau sa imparta banii cu ministerul si cu partidul . N-ai de ce sa te superi , pentru ca asta ai spus ca fac managerii , in opinia ta .
Imi place cum te-a pus la punct Pletosu ! Meriti ! Consoleaza-te , sunt putini merituosii in ziua de azi 🙂

eugeni
22 aprilie 2013 • 9:24 PM
@crsiuadi

Nu sunt rautacios. Un manager bun este un lucru extraordinar. La fel cum un inginer, doctor etc poate fi bnn sau rau la fel este si un manager. Din pacate majoritatea nu gandesc pe termen lung ci numai sa treaca semestru sau anul si sa iasa pe plus (adica sa economiseasca la maxim) sa nu aiba conflicte in colectiv, sa nu faca nimeni nota discordanta etc. Cine isi inchipuie un manager un fel de Rambo care face dreptate se inseala, majoritatea nu are curajul sa ia o decizie care desi buna, sa vina cat de cat in contradictie cu ce li s-a spus la “meeting”. Ei sunt primii care insufla acele politici corecte.(ale cu self-esteem etc)
Ce mi-a spus Pletosu? Ai inteles sau ti-a placut cum suna? Un manager=presedinte de companie. Nu este asa decat la companiile mici unde de obicei managerul=cel mai bine pregatit om din companie si are putere discretionara=proprietar=banii sunt ai lui. Sa vedem ce a zis”
“Daca un dobitoc are o diploma si duce cafeaua poate la fel de bine sa o si suga pe sub birouri, sa duca cosul de hartie igienica si sa spele wc-uri, toate astea pe minimul pe economie avand in vedere ca nivelul lui de inteligenta si cunostinte dobandite sunt mult sub nivelul marii”
Am fost eu impotriva lucrului asta? Nu. Ce m-a deranjat a fost faptul ca s-a facut o analiza de valoare a managerului si a profesionistului, a scolii in general. Atat. (La faptul ca unii vad situatia in alb/negru este o perioada necesara maturizarii 🙂 si nu o sa ma refer la asta)

Teoretician mediocru? Interesant, de obicei cei care fac afirmatii califiante din “prima” sunt ratatii frustrati. Singura ta consolare ar fi ca nu te doare……

Var de Otel
23 aprilie 2013 • 8:18 AM
Ai strans prea multta frustrare, nu stiu cine te-a dominat in halul asta de ai ajuns sa ai rabufnirile astea dar crede-ma nu-ti fac bine.

Un manager, exceptand pe cei din zona financiara si a companiilor de stat e raspunzatori cu doua mari zone: strategia si dezvoltarea propriilor oameni. Daca ai o echipa buna lasi executia in seama lor, crede-ma ei stiu mai bine ce este de facut. Daca ai oameni ca tine, da, te implici si in executie deoarece este mai mult decat evident ca nu vor performa.

Comicul
22 aprilie 2013 • 9:35 PM
Iacobinule. Cateva observatii cu privire la cupru si petrol. Amu poate nu ai observat dar s-a facut putin cam cald iar atunci cand vremea e calda oamenii mai ies si pe la aer, mai merg si pe jos si nu prea consuma atata energie deci e oarecum normal ca pretul la cupru si petrol sa scada.

Radu
23 aprilie 2013 • 1:31 AM
Bine ca arzi tu cupru in soba.

SI tu si C, puneti dracu mana si mai cititi niste grafice inainte sa o ardeti semidoct pe aici. Romanilor verzi.

http://www.kitcometals.com/charts/copper_historical_large.html

Comicul
23 aprilie 2013 • 8:06 AM
Raducu. Graficele tale arata tocmai ce spuneam eu si Cristina mai sus. Uita-te la 60 days chart si o sa vezi ca in timpul iernii exista crestere iar in timpul verii primaverii e scadere. 🙂
Asa ca nu stiu ce ai vrut sa-mi arati.
Altfel, cresterea preturilor e veste proasta doar pentru alde cretinii care iubesc keynesismul. Pentru ca pentru altii, e un lucru foarte bun.

C
23 aprilie 2013 • 8:52 AM
Pe 5 ani graficul este in range pana acum. Iar LME 3m/6m/1y anunta cresterea pretului. Si inainte de criza era aceasi dinamica si la cupru si la aluminiu primavara pretul scade, iar toamna pretul creste. Acum va creste mai repede din cauza inflatiei, cel putin asa anticipez eu. Nu ai decat sa intri short pe cupru si sa vezi ce iese daca sustii altceva.
Eu doar am spus ca nu poti sa te iei dupa un reporter care doreste sa iasa pe piata cu o stire bomba, iar Tatyana Shumsky este reporter (http://tatyanashumsky.com/about/ ), E mai bine te iei dupa datele raportate de vanzatorii si cumparatorii adevarati. Vad ca si tu ai venit cu niste grafice de la LME, nu dupa niste povesti din ziare. Inca odata, am facut referire strict la pretul cuprului.
Daca doreati sa vorbim despre metale si scaderi semnificative legate de consum, mai stiu eu ce poate amintea unul din voi de Glencore si faptul ca actiunile au scazut de la $500 la $300 http://markets.ft.com/research/Markets/Tearsheets/Summary?s=GLEN:LSE

Radu
23 aprilie 2013 • 11:32 PM
Nu stau sa ma mai contrazic. Incalziti-va voi cu cupru in soba si dupa aia va dau dreptate. Comicule, cred ca visez – tu vrei sa imi demonstrezi ca Cu este sezonier cu un grafic pe 60 de zile…?

C, vorbim despre pretul cuprului iarna urmatoare – daca ai dreptate va fi mai sus ca acum. Ca tot ziceti voi ca iarna e mai scump. Cat despre inflatie, de unde o scoti?

Si nu, nu trebuie sa shortez cupru ca sa va spun ca vorbiti prostii. Grafic pe 5 ani in range…foarte relevant ce sa zic.

Robespierre
23 aprilie 2013 • 8:52 AM
Ma dezamagesti, tavarisci…cuprul este utilizat de la ind hitech, la energetica infrastructura (stalpii cu fire n-au treaba cu vara sau iarna), transporturi, metalurgie, chimie, adica tot ce inseamna revenire economica. Chartul spot indica clar ca avem 2 y low la $307/lbs.
CUPRUL NU ESTE MATERIAL SEZONIER, COME ON!
Iar Brent scade chiar daca am avut iarna+primavara rece in emisfera nordica.

Comicul
23 aprilie 2013 • 9:32 AM
Nu e in totalitate un material sezonier dar are o oarecare sezonalitate iacobine. Daca consumul de energie electrica scade e logic ca nu trebuie sa construiesti o gramada de stalpi cu fire 🙂 . La fel e si la petrol si gaze. Consumul e mai mic primavara si vara deci e normal sa scada pretul. Asa a fost si anul trecut si acum 5 ani si acum 10 ani. Pretul cuprului nu e un indiciu al recesiunii deoarece noi suntem inca in criza iar pretul cuprului a mers si in sus si in jos din 2008.

Radu
23 aprilie 2013 • 11:35 PM
Habar nu ai despre sistemele energetice. Ce spui tu este o prostie. In nici un caz nu se construiesc linii de inalta transmisie in fiecare an.

Cuprul nu are cum sa fie corelat cu energia electrica. Se poate stoca, omule…

Mumulea
23 aprilie 2013 • 11:37 AM
Strecor doar o mică observație asupra utilizării cuprului în infrastructura energetică. Liniile de înaltă tensiune nu sunt realizate din cupru, ci din toron de aluminiu cu inimă de oțel, în primul rând din considerente de rezistență a cablului, greutate pe stălpi și comportare la coroziune. Prețul mai redus e doar un bonus final, care exclude fără apel utilizarea cuprului în acest domeniu.
Pe partea de joasă tensiune și curenți mari, cuprul oferă dimensiuni de cel puțin două ori mai reduse ,flexibilitate și posibilitatea de multiple intervenții și lipiri lejere, ceea ce-l face încă atractiv în ciuda prețului ridicat, dar situația se poate schimba oricând, sau poate deja s-a schimbat în China (de câțiva ani văd cabluri de telecomunicații chinezești ce se realizau tradițional din cupru, construite din aliaj de aluminiu flexibil sau oțel cuprat – funcționează!)

Cuprul nu poate fi însă substituit convenabil în aparatajul electric: toată gama de generatoare/motoare electrice și transformatoare și se poate ca aici să fi apărut marea scădere de consum.
În ce privește echipamentele electronice, de mulți ani consumul de cupru per aparat/dispozitiv este în continuă scădere, fie datorită substituirii cu alte aliaje, fie prin alte inovații: miniaturizare, frecvență de lucru mai înaltă.

Robespierre
23 aprilie 2013 • 3:30 PM
Multumesc, observatii profesioniste!

Bucataru
22 aprilie 2013 • 11:09 PM
Cuprul ieftin e o veste de-a dreptul excelenta.

Robespierre
23 aprilie 2013 • 8:58 AM
Corect, dar e umbrita de faptul ca stocul mondial e de 600000 tone (maximul ultimilor 2 ani) si ca prelucratorii nu il cer…

Vasilica
22 aprilie 2013 • 11:11 PM
… Scoala in general te invata prea putine lucruri utile. De cele mai multe ori te invata sa apleci capul si sa lasi de la tine, sa nu iti sustii o parere, sa asculti ineptiile altora, s.a.m.d. In loc sa petreci 4-5 ore in care sa poti invata ceva util, sa te distrezi si sa intelegi unele aspecte legate de viitorul tau, petreci 6-7 ore pe zi invatand ineptii si incercand sa treci clasa la matematica, chimie, fizica…. bine-nteles ca nici 10% din elevi nu inteleg care e ideea acestor materii, dar toti se zdrobesc sa invete la ele. Cand pierzi 12x26x5x20 = 31200 de ore (am ales o medie de 4 ore pe zi, ceea ce e putin de tot) din viata la scoala, toate astea doar pana la finalul liceului…. ar trebui sa fi cel putin expert in ceva, iar tu nu esti capabil sa iei un 5 la BAC, un examen de 2 lei… atat de usor incat un elev care e atent la scoala fara sa invete, fara sa scrie lectiile e capabil sa ia minim 7! … Cum poti sa ai pretentia sa ii spui sistem de invatamant, cum poti sa mai ai pretentia sa existe un Minister al invatamantului, un Inspectorat scolar … PENIBIL!

Spun toate astea, pentru ca ma intalnesc cu ele zi de zi… profesor fiind!

romania inedit
23 aprilie 2013 • 2:28 AM
Si eu sunt de parere ca o sa urmeze un al doliea val al crizei care va mai dura cel putin zece ani si se va incheia printr-un razboi. 🙁

C
23 aprilie 2013 • 10:06 AM
Ei, daca este razboi, atunci va creste si consumul de cupru 😆

zanshin
23 aprilie 2013 • 2:58 PM
Katana nu se face din cupru ci din otel (carbon). Poate la armele de foc sa fie folosit…

C
23 aprilie 2013 • 9:41 PM
La katana sunt niste ornamente care se fac dintr-un aliaj de aur si cupru (ceva de genul 4-10% aur si 96-90% cupru) care se numeste shakudo. In fine, mie imi plac armele pentru ornamente 🙂 . Am admirat si lamele de damasc, dar mai ales ornamentele 😆 . Apoi, stii … povesti … Honjo Masamune, Sabia celor 7 lame, Zulfiqar, Joyeuse, Sabia Milei si altele .

Robespierre
23 aprilie 2013 • 3:49 PM
Cuprul nu e Blanculescu…sa-si dea cu parerea, CUPRUL SETEAZA PERSPECTIVA !

catalin mihalceanu
23 aprilie 2013 • 9:34 AM
fara razboi nu se poate. eu de mult timp am scris aici despre acest scenariu. ma bucur ca nu sunt eu singurul care cred in acest scenariu !

smert
23 aprilie 2013 • 1:32 PM
Lasa ca iti va trece bucuria dupa primele 5 minute de impuscaturi.

zanshin
23 aprilie 2013 • 2:59 PM
corect ! oamenii vorbesc de razboi fara sa aiba habar ce insemna.

Robespierre
23 aprilie 2013 • 9:43 AM
Iata cum cuprul trage S&P500 dupa el …acum suntem in faza decorelarii ce precede actiune brusca pe indici bursieri…asa a facut si in 2008 si in 2011 (cand a tras indicii in sus!)

http://www.munknee.com/2013/04/copper-prices-continuing-lower-and-the-sp-500-will-follow-heres-why/

Robespierre
23 aprilie 2013 • 10:07 AM
Cuprul este insensibil la tiparnitele de bani pentru ca el lucreaza cu ECONOMIA REALA !

Cuprul distruge frecvent pozitiile speculatorilor, care fug de cupru ! Spre deosebire de aur, argint, partial petrol !

Cuprul are pretul corect, dictat doar de cerere si oferta !

iha-ahi
23 aprilie 2013 • 11:46 AM
Vrei sa spui ca daca o multime care are acces la lichiditate ieftina nu poate misca pretul? Poate memoria imi joaca feste, dar in 2009 cuprul a marcat un btm, e asta un rezultat al lichiditatii sau a cresterii cererii reale de materie prima? hmm

usd, tbonds up 🙂

iha-ahi
23 aprilie 2013 • 11:52 AM
imi aduc aminte si de articolele in care se prezenta cazuri in care chinezii cumparau cu 2 maini Cu, cred ca era vorba de 2010… bula, bula, bula

pret = intalnirea cererii cu oferta

MIRCEA ALPINO
23 aprilie 2013 • 11:58 AM
Eu nu prea vad cum sa ne punem astia micii afacerile la adapost? Noi sintem ca niste barci prea putin dotate care, vrind nevrind, trebuie sa facem orice sa ajungem la destinatie pe furtuna, fara sa ne scufundam. Poate cei care au afaceri pe afara, adica conduc vapoare, sa se gindeasca cum sa-si adaposteasca afacerile!.
Noi, astia mici trebuie sa tacem si sa vislim!

zanshin
23 aprilie 2013 • 3:01 PM
unii brokeri spun ca ar fi un trend mondial ca economia nu se mai bazeaza pe manufacturieri ci pe ITisti. ca e un “worldwide shift in economy”.

Robespierre
23 aprilie 2013 • 3:32 PM
Pai si nu-ti trebuie priza pentru gadgeturi?

zanshin
23 aprilie 2013 • 8:26 PM
Ba da 🙂 …deocamdata