Ministerul Educației nu mai recunoaște nici o diploma

Veste trăsnet de la madam Cati Andronescu!

Declarația a fost făcuta la Digi24, in acest week-end . Si va schimba complet invatamantul românesc.

Statul se spală pe mâini de orice responsabilitate in domeniul educației: faceți ce vreți, ba! Ca noi nu mai știm ce sa facem. Am ajuns sa producem “diplomați” universitari analfabeți, “doctori” specialiști in copierea la xerox a lucrărilor, “bacaloriati” buni doar sa stearga batranii la cur in Italia. Asta e România!

Practic e o declarație de înfrângere: de 22 de ani, tot “reformam” invatamantul românesc – si a ieșit un cacat.

Socialiști la luat, capitaliști la dat: curat uniune social-liberala!

Rezultatul noii “reforme” USL – haos total:

  • Când statul nu-ti da mare lucru, dar nici nu te jupoaie cu taxele, e un stat liber.
  • Când statul te jupoaie cu taxele, dar zice ca are grija de tine, e un stat comunist.
  • Dar când te jupoaie cu taxele si după aia zice sa te descurci singur, nu mai e nimic. E un stat…escroc.

România a inventat escrocheria de stat: intr-adevăr, o democrație foarte originala. Nimeni nu s-a mai gândit la așa ceva.

Sa le spui universitatilor ca sunt singure responsabile de diplomele lor si de calitatea absolvenților, e foarte OK. Dar atunci de ce te mai bagi in lucrările lor de doctorat? De ce le mai iei BANI pentru autorizații de funcționare? Pe ce te mai bazezi, când dai autorizația aia, daca nu mai verifici nivelul studenților? Pe numărul de absolvenți angajați? Pai ti-l spun eu, madam: e ZERO!

De fapt, de ce mai exista Ministrul Educației? Daca tot ne conducem singuri, de ce va mai dam salarii?

Cine e de vina pentru dezastru?

Cine e de vina ca universitățile românești au punctaje de performanta sub cele africane?

In primul rând, miniștrii invatamantului, desigur. Si cine a fost cel mai mult timp ministru al invatamantului in 22 de ani? Chiar madam Cati Andronescu, care are tupeul sa dea acum vina pe universitati (si mai ales pe alea private).

  • Pai cine le-a muls de spăgi, bai Cati, de 22 de ani? Cine le-a transformat in vaci de lapte pentru partid?
  • Cine a inventat “autorizația” Ministerului (autorizație care s-a dovedit ZERO, din punct de vedere al calitatii, dar foarte profitabila la portofelul ministrului)?
  • Cine le-a obligat sa devina fabrici de diplome, iar după aia le-a zis: stați liniștite, ca va angajam noi, la stat, imbecilii de absolvenți …si obligam si firmele private sa le recunoască diplomele si sa le dea un salariu minim…indiferent cat de incapabili sunt!
  • Cine le-a obligat sa angajeze politruci pe post de profesori universitari (spaga mascata)?
  • Cine le-a obligat sa dea diplome (uneori doar in 6 luni!) politrucilor care “trebuiau urgent” sa fie numiți directori de minister?
  • Cine a refuzat sa pedepsească copierea lucrărilor de doctorat si ii apără pe “doctorii” plagiatori? Cine i-a pus miniștri si prim-miniștri, de s-a făcut de ras România in toata lumea?

Știm cu toții cine: voi, nenorociților!

Voi, politrucii din toate partidele. In frunte cu tine, madam Andronescu. Voi ați distrus invatamantul românesc, cu furtul si cu incompetenta voastră. Iar acum va spălați pe mâini si ziceți: descurcați-va singuri! Tipic comunist.

La fel o sa ziceți si când n-o sa mai plătiți pensiile si salariile? Ca mai sunt doar câteva luni pana la falimentul statului: o sa fugiți cat mai repede, la aeroport, spre Brazilia? Probabil aveți deja avionul pregătit.

Bine faceți: ca si eu țin securea gata. Care pe care!

22 aprilie 2013 • 10:48 AM
Dle Giurgea, ce mentionati dvs. in acest articol am inteles eu pe la varsta de 16 ani. Am terminat liceul, am luat bac-ul si m-am angajat intr-o multinationala ca agent de call center, in 2005. Astazi, fara minunatele licente de absolvire a vreunei facultati sunt Service Delivery Manager pe Europa de est la o alta multinationala.

Am trecut de la vodafone la siemens, ibm si acum la cea la care lucrez in prezent. Am sarit peste studiile superioare de aici din tara, pentru ca nu-mi permiteam sa mai ard gazul inca vreo 3-5 ani ca sa obtin acel minunat document de somer de lux. Se poate si fara, mai ales cand statul nu-ti poate oferi nimic mai mult decat studiu pe tehnologii si metodologii vechi de jumatate de secol. Acum ma orientez catre o facultate, evident din occident, pentru ca ma apropii de un plafon de care nu voi putea trece fara acea hartiuta. Sunt totusi convins ca si cea mai proasta facultate din vest imi va oferi o pregatire net superioara celor mioritice.

Tin sa precizez, din proprie experienta ca am dobandit in cateva luni de training-uri din multinationale cat nu ar fi putut sa-mi ofere toate facultatile la un loc (n.r. – de profil IT).

Eu cred ca, la fel ca in multe alte domenii, este necesara o lege a lustratiei si in educatie. Bine, parerea mea nu este relevanta, avand in vedere ca nu ma pot mandri cu o licenta stantata de ministerul ne-educatiei.

Mihai Giurgea
22 aprilie 2013 • 10:56 AM
Bravo, Andrei!

Andrei
22 aprilie 2013 • 11:25 AM
Ah, uitasem sa mentionez un aspect extrem de important. Nu as fi putut fi ditamai managerul angajat aici. Sunt angajat cu actele in UK, pentru ca lor nu le mai deloc de ce am absolvit eu. Cu ocazia asta, nu mai platesc asigurarile sociale si impozitul pe salariu Romaniei. Lucru care-mi da o satisfactie de neimaginat. Daca as putea cumva sa am si casa pe teritoriu britanic, sa nu mai platesc porcilor si rechinilor nostri nimic, ar fi si mai bine.

Andrei Schlangen
22 aprilie 2013 • 7:06 PM
Felicitări! Și eu plătesc taxele UK-ului acum, că a reușit România să distrugă și aviația. Am făcut și eu o facultate la noi (stat, buget, bineînțeles) și tot un maaare fîs a fost.

augustin
22 aprilie 2013 • 7:35 PM
andrei nu vreau sa iti pun la indoiala capacitatile ,dar te rog lasa-ne (cel putin din pct meu de vedere)cu multinationalele.stii la fel de bine ca si mine ca multinationalele sunt un fel de stat socialist la scara redusa .cand e vb de multinationala nu te angajezi decat cu pile si relatii,ca asa e romania,mai ales ca intr-o multinationala patronul nu este acolo sa vada cine si cum ii apara interesul.ca ai ajuns nu stiu ce manager, bravo tie,ai profitat de ocazia ce ti s-a oferit .dar suntem multii altii care putem da contra exemple,performanta in nationale si multinationale si rasplatite cu pula in gat.problema romaniei este intradevar sistemul educational si faptul ca un dobitoc care mesteca guma si doarme la fiecare ora sau si mai frumos nu vine tot semestrul la ore termina si chiar i sa da o diploma de licenta,un dobitoc care ajunge sa iti ia locul pentru ca are pe cineva in aceea multinationala despre care vorbesti tu.vreai oare sa iti exemplific ?
uite de asta eu am refuzat sa dau examenul de licenta,am terminat anii de curs si mi-am bagat pula in ea diploma.

Vlad
23 aprilie 2013 • 11:29 PM
Nu stiu in ce multinationala ai vazut tu asemenea situatie, dar mai mult ca sigur ii paste falimentul curand.
Am facut ture pe la un S.R.L mare, un S.R.L mic si doua multinationale. Nu-s nici manager, nici boss, nici special, dar m-am lamurit de doua lucruri:
Facultatea pe care am facut-o nu merita nici sa ma sterg la fund cu ea (Relatii Economice Internationale) – Asta era evident inca din primul an. Cu chiu cu vai am avut rabdare cei 3 ani in care un Secretar al Ministerului de Finante incerca sa ne bage pe gat tampenii semi-fasciste despre intelepciunea lui Keynes si rolul de ‘stimulator’ al statului in economie. Asa ca mi-am bagat picioarele in ea de lucrare de licenta.
Si:
Firma in care lucrezi ori te angajeaza pe merit ori va da faliment. Motivele sunt evidente.
Punct.

augustin
24 aprilie 2013 • 5:41 PM
vlad
incepand cu orange ,vodafone,distribuitoari de medicamente,si continuand cu orice mare internationala….uite exemple….nu ma crezi te invit in bacau sa ti le arat cu nume si prenume.
din cate vad orange ,vodafone si toate alea chiar merg bine.
vrei si exemple de oameni care au creierul de melc si care nu stiu macar ce produse au in portofoliu si l-il cer clienti?

Doina
22 aprilie 2013 • 12:03 PM
Bravo, Andrei! Sa-ti ajute Dumnezeu in continuare! Esti atat de tanar si ai viitorul in fata!

manu144x
22 aprilie 2013 • 11:42 AM
Bravo, toate respectele mele!

Şi eu la 16 ani am realizat asta, pe la 17 ani deja eram responsabil de laboratorul de informatică din liceu oarecum, până au fost fonduri şi s-a putut angaja un administrator de reţea.
Aşa am învăţat rapid, stăteam în fiecare zi după ore cât puteam, şi în vacanţă eram în laboratorul de informatică învăţam.

După 1 semestru de facultate, m-am angajat, şi nu puteam merge şi la facultate, şi la lucru. Bine, eu puteam, dar imaginaţi-vă orar făcut cu adânci dureri în cot de profesori: De la ora 8 dimineaţa, la ora 09 seara! Cu pauza de 1 oră între, sau 2 ore. TOATE cu prezenţe obligatorii.

În semestrul 2 i-am explicat situaţia, că eu neavând o situaţie financiară aşa bună, nu mă pot ţine ai mei la facultate fără să produc nimic, şi m-am angajat, nu ar putea să mă mai înţeleagă dacă lipsesc de la unele cursuri. Răspunsul comunistei a fost prompt: lasă tată, că nu toţi trebuie să avem facultate, mai trebuie şi muncitori necalificaţi. Bine, mulţumesc i-am zis, şi n-am mai păşit în şcoala aia.
Mi-am dat demisia, mi-am pornit propria firmă, la 23 de ani o firmă din italia şi-a făcut sucursală aici, şi pe mine m-au pus director să mă ocup de firmă, angajaţi etc. Timp de 2 ani m-am ocupat de firma respectivă.
Acum, am revenit la firma mea, am biroul meu, maşina mea, fac ce vreau, încerc produse noi, experimentez, fac bani.

Dacă era să mă iau după proasta aia, ajungeam la 23 de ani cu diploma într-o mână şi foamea în cealaltă.
Aşa, la 23 de ani le-am făcut lucrări de licenţă, la colegii mei de an! Pe bani efectiv. Care apoi când le-au prezentat şefilor mei din Italia, râdeam de ei că habar nu aveau ce prezintă.

Şi ei terminaseră cu diplomă de inginer, iar eu, conform criteriilor de fabrică de diplomă ale lor, nu sunt apt decât de muncitor necalificat :))
Acuma majoritatea sunt portari, aduc maşini din germania, agenţi de vânzări, etc.

Acesta este învăţământul din România!

Şi pe mine mă tentează să fac ceva dincolo, chiar dacă aş face la distanţă, măcar pe diplomă să scrie altă ţară. E deja altceva!

Andrei
22 aprilie 2013 • 12:06 PM
inca un exemplu, bravo! Lasa, ca om face ceva facultate, gen “Open University” din Uk. Eu personal am avut o satisfactie enorma cand m-au promovat sef la siemens, peste o echipa de ingineri care-au terminat toti cel putin facultatea de telecom. Din toti aia care eram acolo, l-au ales pe ala fara facultate. In prima faza m-am gandit ca, bazat pe un pattern, ajunge al mai incompetent si prost sa detina functia de sef.Bine, in cartea de munca tot “agent servicii clienti” am fost. Totusi, acum dupa mai multi ani de cand am plecat de acolo, primesc feedback de la colegi si manageri, ca echipa mea este singura echipa autonoma, cu “over-achievement-uri” periodice, si ca eu am pus bazele celei mai performante echipe din corporatie. (in domeniul de suport IT)

Ah, un mic ps. Eu nu am facultate, dar tot mor cand vin masteranzii astia plini de ei cu mailuri in care greselile ortografice sunt la rang de cinste. Imi vine sa-i lovesc cu fierul de calcat – preferabil incins in fata.

Andrei
22 aprilie 2013 • 12:08 PM
Acum imi cer scuze, sedinta saptamanala cu Uk-ul s-a terminat, si incep efectiv munca.Voi mai citi in cursul zilei de azi sporadic commenturile – imi place oricum, imi creste inima cand vad ca exista oameni care-au dat cu flit mizeriei de diplome de licenta si se descurca cum laude.BRAVO! Nu pot sa-mi ascund cateodata satisfactia ca cineva care are master in ASE imi face cafeaua :))

dmandman
22 aprilie 2013 • 5:43 PM
Oameni mici, invidiosi si bolnavi..nu stiu daca sa rad sau sa plang. vezi tu, poate trebuia sa termini o facultate ca sa iti dai seama ca nu poti sa judeci asa usor oamenii, sa-i bagi pe toti in aceeasi oala: cu facultate sau fara facultate. Crezi ca daca ai reusit fara facultate inseamna ca e o reteta si toti trebuie sa faca la fel?

batman
22 aprilie 2013 • 5:07 PM
manu, povestea ta seamana cu a mea; si eu m-am lasat de facultate din cauza jobului, pacat ca abia in anul 4 si nu regret nimic. daca terminam mizeria aia, eram acum mare inginer la oltchim. :)))

Marius
22 aprilie 2013 • 11:53 AM
In IT nimeni nu se uita la tine daca ai o diploma de facultate. Trebuie sa ai un mic portofoliu sa stii ce inseamna POO. Eventual iti mai dau un mic test de algoritmica si de inteligenta. Majoritatea programatorilor nu au facultatea terminata. La mine in firma n-am nici unu … dar incearca :).

marius
22 aprilie 2013 • 12:11 PM
Exagerezi, conteaza foarte mult diploma de IT pentru reducerea de impozit, chiar se uita toti dupa ea fiindca iti pot da salariu mare fara sa plateasca asa multe taxe :)). Revenind la treburi mai serioase, profilul de IT din tara este cred singurul care chiar te invata ceva si in urma caruia ai un viitor. Poate nu inveti cat ar trebui, dar nu se compara oricum cu restul. Exista si destule genii care termina facultatea de it, dar astea le gasesti la top 3 firme din tara sau in afara 😛

Marius
22 aprilie 2013 • 1:42 PM
Nu despre asta e vorba. E vorba despre cunostintele care le acumulezi intr-o facultate. Este inadmisibil sa nu stii POO cand termini facultatea. Si iti garantez ca nu se uita nimeni la tine cu tot cu diploma ta daca nu stii sa programare. Reducerea se da doar la programator nu si la companie.

Oricum din experienta mea este mult mai important un programator bun decat reducerea lui peste.

Casino 2011
22 aprilie 2013 • 2:02 PM
“conteaza foarte mult diploma de IT pentru reducerea de impozit, chiar se uita toti dupa ea fiindca iti pot da salariu mare fara sa plateasca asa multe taxe”.

Se vede ca nu ai afacerea ta. Mai marius cine crezi tu ca face o cheltuiala inutila sa economiseasca 16%? Ca sa întelegi..de ce cineva ar plati 1000e pe luna în plus ca sa economiseasca 16% (160e) în impozit. ïntr-o afacere toate cheltuielile se fac cu scopul de a obtine un venit. Nu te apuci sa faci cheltuieli inutile cu scopul de a economisii 16%.

Alexandru Anitei
22 aprilie 2013 • 3:49 PM
Ba te contrazic amice. Am firma de web development si la mine este exact asa cum zice tizul tau. Am avut inclusiv un programator fara bac-ul dat. Cica a picat la matematica :). Nu ma intereseaza, era unul dintre cei mai buni programatori pe care i-am avut vreodata. De la inceputul anului si-a facut firma lui.

Iar in ce priveste pregatirea din IT iarasi visezi. 90% din cursurile care le-am facut la facultatea de Calculatoare si Automatizari din UPB au fost inutile. Si asta e printre cele mai bune facultati din Romania. Pasiunea si studiul personal au fost singurele care au contat. Si eu si colegii mei doar mimam ca ne ducem la scoala, invatam si luam examenele. Adevarata scoala incepea cand ne angajam cu totii de prin anul 3 si invatam la locul de munca meserie. Si o invatam repede ca nimeni nu te tine la job daca esti neproductiv.

Casino 2011
22 aprilie 2013 • 4:03 PM
“Si o invatam repede ca nimeni nu te tine la job daca esti neproductiv.”

Te contrazic…normal asa ar trebui sa fie dar din pacate realitatea depaseste fictiunea. Nu poti sa ma contrazici ca cei din domeniul public sunt productivi si foarte bine pregatiti.

Alexandru Anitei
22 aprilie 2013 • 4:28 PM
@Casino Nici un programator care se respecta nu se angajeaza la stat. Am avut si programatori de stat la interviuri si cam asta cred ca faceau la locul de munca, stateau. Se mandreau cu proiecte mari complexe care durau ani de zile sa le implementeze. Cand insa ii luam la bani marunti reiesea ca proiectele alea noi le puteam face in cateva luni adica de 3-4 ori mai repede.

ion
22 aprilie 2013 • 12:38 PM
La fel si eu.
Am sarit peste facultatea din Romania si m-am angajat la o multinationala unde am acumulat experienta si cunostinte. Apoi am plecat din tara pe un salar decent si imi vad de viata.
Acum la 27 ani ma interesez sa urmez cursurile unei facultati in tara in care sunt rezident. Dar sunt sigur ca cei 3-4 ani de facultate aici vor reprezenta o experienta utila si placuta. Intre timp am 8+ ani de experienta IT.
Am insa prieteni care au terminat facultatea in Romania si n-au ramas cu nimic de pe urma acelei diplome. Imi pare rau pentru ei, si-a batut joc Romania de ani buni din viata lor.

BEA
22 aprilie 2013 • 4:36 PM
Felicitari, tinere! Ai stiut sa-ti alegi drumul in viata. Drumul drept. Sunt putini ca tine. Din pacate, cei mai multi, aleg sa fie prosti si sa cumpere (am spus bine SA CUMPERE, pentru ca nici nu trec pe la scoala), o diploma de la Universitati gen Spiru Haret. Ii intalnim in jurul nostru, la fiecare pas si da, este plina tara de ei. De ce? Pentru ca “TARA TE VREA PROST”! Prostii, sunt usor de manipulat.

Daniel
22 aprilie 2013 • 6:29 PM
Sa nu te duci la cele mai proaste facultati din Occident caci diplomele alea nu sunt recunoscute nicaieri. Sunt institute care acrediteaza acele facultati care sunt nule daca nu au parafa institutului tarii respective.
In rest numai de bine, ai facut o alegere buna.

Olimpia Iancu
20 mai 2013 • 11:01 AM
Felicitari!Fiul meu cel mic,un autodidact,a terminat Inst.de Agronomie Tim.-Zootehnie!In tara nu a primit de la nici un angajator mai mult de 600 de lei Ar fi fost bun in domeniu,fiindca acasa avea o microferma.Noi am dat repede faliment fiindca spaga trebuia sa dau la toti,ca sa pot sa mentin afacerea!Am lichidat tot ,iar el din zootehnist,a ajuns in Canada tehnician electronist la SCINTREX Ltd.intreprinderea care a securizat Centrala Nucleara Cernavoda!S-a angajat ca electronist fiindca asta a invatat de mic de la sotul meu ,dar in 2 ani a fost trecut in categ.tehnicienilor cu reale sanse de promovare in urmat.2 ani….fara diplome in Canada,cu diploma buna de nimic in Romania!In Ro.nu s-a putut cu diploma,acolo se poate doar pe competente!Asa ca aveti amandoi cam ac.experienta de viata,dar si un IQ mare care v-a dat posibilitatea sa razbateti intr-o lume in care exista o concurenta acerba!

claudiu steflea
22 aprilie 2013 • 10:49 AM
Facultatile private sunt efectiv scoli de balet. Cunosc pe cineva care a facut “finante-bani” , si in anul 4 in sesiunea de vara avea 34 de restante. A luat licenta in vara aceea. Cum a luat stiti toti. Le-a cumparat la pachet pe toate ca se poate. Si sunt sigur ca nu e un caz singular.

La facultatile de stat: acelasi dezastru. Am terminat Facultatea de Automatica in 2008 in Timisoara. Spaga nu era posibila decat la cativa profesori, dar se puteau da examene la Hunedoara si erau recunoscute la TImisoara. Ce rahat de sistem era asta si de ce marele Robu (care pe atunci era rector si acuma e primar) nu a facut nimic nu am putut sa inteleg.

Asa ca nu trebuie sa ne intrebam de ce ne merge prost. Ne place sa ne furam caciula singuri si sa adunam diplome. Pana cand un angajator iti zice: ma pis pe diploma ta, urmatorul. Si atunci romanul se trezeste la realitate sau zice: ce de rahat e capitalismu.

SO
22 aprilie 2013 • 11:07 AM
Carne de tun. Mihai sa stii ca exista optiuni. Dar, dupa cum bine puteti observa, marea majoritate a bacaloriatilor prefera “dreptul”, “ase-ul” si “psihologia”. Este OK, este nevoie si de vanzatori la taraba. Pacat doar ca nivelul general se duce in jos. Pentru inginerie, programare ai nevoie totusi de putin creier.

Mihai Giurgea
22 aprilie 2013 • 11:10 AM
Si sa nu uitam sociologia. E plina Romania de socioloage care fac videochat 😆

SO
22 aprilie 2013 • 11:11 AM
Si romana-engleza. 🙂 Eu as baga romana-chineza. Eheee. Chineza o sa fie noua germana. O sa fie tare la moda. hahaha

Mihai F.
22 aprilie 2013 • 11:23 AM
The graduate with a Science degree asks, “Why does it work?”

The graduate with an Engineering degree asks, “How does it work?”

The graduate with an Accounting degree asks, “How much will it cost?”

The graduate with a Liberal Arts degree asks, “Do you want fries with that?”

SO
22 aprilie 2013 • 12:16 PM
Totusi, sa nu uitam. Un videochat este un serviciu cu valoare adaugata mare. :)) Asta e nivelul.

crisuadi
22 aprilie 2013 • 8:10 PM
Sa nu uitati , Mihai , facultatile de arta . Eu am renuntat la ea dupa un an si jumatate . Intr-un an sunt cam 25-30 de studenti . In fiecare an sunt trei ani universitari , deci , cam 90 de artisti. 30 de artisti absolventi intr-un an ! De unde atatea talente intr-un an ? Se stie ca , talentele autentice sunt rare intr-o tara . In an la mine erau majoritatea la un nivel subliceal la toate : desen , culoare , compozitie , proportie etc. si proful , cu care am fost coleg de liceu , le spunea sa inceapa sa treaca la abstract , sa abstractizeze . Ei desenau ochiul sub barbie si el avea pretentia sa abstractizeze . Picasso a fost tatal abstractionismului prin cubismul lui , dar la 12 ani desena ca Rafael si ca Leonardo , la fel toti marii artisti moderni . Au trecut la abstract , la esenta , dar erau tatici la desen ! Am plecat fiindca pierdeam timpul si comenzi . Chiar din facultate am gasit un samsar care vindea lucruri decente si am lucrat pentru el . tablouri de 40/40 cm le faceam cu 50 de lei , cate doua pe zi . Acum fac benzi desenate si , cei de afara nu m-au intrebat daca am studii superioare . Pe 21 Mai apare la o editura in USA o antologie unde am si eu o povestire western . E inceputul , imi vad visul cu ochii .
Imi doresc ca primului comunist caruia-i iau gatul , sa-i conserv creierul la borcan 🙂
Abia astept sa vad primele manifestari ale miscarii ! !

Corina
22 aprilie 2013 • 11:12 AM
Eu chiar nu vad rolul diplomelor, este doar aberatie impusa in Codul Muncii pentru a nu permite autodidactilor sa se angajeze.

Singurul examen adevarat este cel in fata clientului, respectiv angajatorului.

In prezent, legislatia muncii obliga fireme sa angajeze un prost cu diploma si interzice angajarea unui autodidact chiar daca stie meserie de 10 ori mai bine decit cel cu diploma.

Eu sustin eliminarea din legislatia muncii a obligativitatii detinerii unei diplome la angajare; daca angajatorul considera ca un om fara diploma e mai potrivit decit un prost cu diploma, e treaba lui!

SO
22 aprilie 2013 • 11:14 AM
Intr-adevar. Bine ai grait. Oricum, ca si exemplu, eu in scoala (profil IT), am invatat cum se toarna aluminiul precum si diagrama fier-carbon, fier-cementita. Tare, nu?

Mihai Giurgea
22 aprilie 2013 • 11:18 AM
Absolut de acord, libertatea la angajare trebuie sa fie totala. Angajatul isi vinde forta de munca cu cat vrea si o cumpara cine vrea. Ca orice tranzactie. Ce treaba are statul sa se bage intre vanzator si cumparator?

Mihai Giurgea
22 aprilie 2013 • 11:22 AM
Ce-i aia, “salariu minim pentru studii superioare”? Care studii superioare?

Corina
22 aprilie 2013 • 1:02 PM
Ce-i aia salariu minim impus prin lege sau prin contracte colective?

Legea voluntariatului ne da voie sa muncim gratis, dar nu putem munci pentru un salariu mai mare de zero lei si mai mic de salariul minim…
O aberatie populista a unor politicieni iresponsabili disperati sa adune voturi de la un popor naiv, un rau inutil pentru multi salariati care dein someri, o minciuna prin care sindicatele isi legitimeaza existenta si chiar o metoda prin care patronatele si marile corporatii isi inlatura competitorii mai mici:IMM-urile.

niko
22 aprilie 2013 • 3:36 PM
Este !!!Ca in baza salariului minim pe economie impus de legile tampite din rrromanika tu platesti taxele si impozitele aferente acestuia.Tu chiar crezi ca jigodiilor care ne conduc chiar le pasa daca tu le dai angajatilor tai 500 de lei sau poate doar 300???Nu !!!Pe ei ii intereseaza ca tu lunar sa virezi la buget taxele aferente salariului minim.Adica la un net in mana de 740 lei tu mai platesti si statului pana la aproape 1280.Deci statul ia si el 540 fara sa faca absolut nimic.

Doina
22 aprilie 2013 • 1:05 PM
Domnule Mihai Giurgea, in 2007 aveam 36 de ani si lucram intr-o firma. Din cei 12-13 colegi ai mei, eram singura care nu aveam studii superioare, cu toate ca la timpul meu, am intrat in treapta a doua, prima pe liceu, am luat bacalaureatul printre primii 6 din liceu (perioada in care m-am intretinut singura, muncind de la 16 ani jumate).La locul de munca am fost mereu “miezul” ( cu modestie spun si cu autocritica!) in sensul ca mereu am invatat sa fac cat mai multe. In schimb, salariul meu era mult in urma celorlalti colegi, tocmai din cauza lipsei studiilor superioare. Pana in 2008 ( izbucnirea crizei financiare) cand se mai faceau mariri de salariu, se trimitea un tabel de la sediu cu numele angajatilor si nivelul studiilor. Toti completau “facultate”, eu “liceu”! Mereu ramaneam la fel de in urma cu salariul. Asta ar fi una! Dar alta stiti care ar fi? Cel putin jumatate din ei, vorbeau incorect: “ce te razi?” etc. Scrisul? Nu va imaginati! Atitudine? Maini in buzunar, pana la coate si mucii trasi cu zgomot! Dar, erau “absolventi”! Eu, nu! Atunci, banuiti ce am facut: am sacrificat cei doi copii pe care ii am si care sigur aveau nevoie de multe si m-am inscris la o facultate (exact aia pe care ziceati dv sa n-o uitam! :)) cu diferenta ca eu nu fac videochat :)) ) Profilul, l-am ales cu sufletul, sperand ca la sfarsit, chiar sa profesez. Ce naiva am fost! Cum dracu sa fac eu o facultate din care sa ies invatata, daca acasa aveam 2 copii si lucram 10 ore pe zi? Oricum, am terminat-o, am luat licenta in prima sesiune, asa cum a fost ea, dar fara spaga, fara copiat…Eh, din 2008, sunt si eu “absolventa de studii superioare”, dar, na, ca a venit criza si nu mai intreaba nimeni ce studii ai ca sa-ti mareasca salariul! Acum, cea mai mare avere, este PILA, RELATIA! Pe asta nu am de unde s-o scot! Drept urmare, stiti ce sunt? O “proasta cu diploma”. Ca sa ma angajez in domeniul specialitatii mele, nu stiu nimic, pentru ca nu am invatat nimic. Doar am platit niste bani semestrial, am invatat nebuneste inainte de examene, le-am luat, am uitat…si tot asa. Ca sa lucrez in domeniul in care ma pricep foarte bine, sunt pusa la nivel zero, la fel cu incepatorii, pentru ca, daca doresti sa avansezi, trebuie sa ai acele pile sau sa pupi fundurile tuturor semianalfabetelor de sefutze, promovate pe barfa si alierea la mici grupuri infractionale. Altfel, nicio sansa. Nu stiu daca este numai parerea mea, dar, la noi, lipsesc inclusiv evaluatorii! Cine sa ma evalueze pe mine ce stiu sa fac, cand criteriile sunt altele: al cui esti, ce partid ai in spate…etc.
A face facultate, a fost una din marile mele dorinte, dar…la vremea ei! Din cauza situatiei familiare, nu am putut. Atunci cand, cu mari sacrificii am facut-o, imi este rusine cu ea, cu diploma!

Doina
22 aprilie 2013 • 1:08 PM
In 2011 am terminat facultatea. Scuze, am gresit undeva in text.

batman
22 aprilie 2013 • 5:16 PM
dar tu lucrezi la stat ?
ca din text reiese ca ai fi la privat; nu stiu la care privat se promoveaza pe pile, eu unul nu am auzit de asa ceva.. doar daca e privat d-ala preferat de-al statului…

Doina
23 aprilie 2013 • 2:44 AM
@Batman, Nuu! Slava Domnului ca nu lucrez la stat! Lucrez la privat. Unul din cei mai mari “privati” dintr-o ramura din retaill, dar e ROMAN ! 🙂 Am lucrat multi ani intr-o multinationala, unde am invatat multe in plus, fata de ce stiam, dar care toate au cazut la “privatul” roman si nu din cauza lui in mod special, cat din cauza “prietenilor” si a rudelor, adusi in firma ca sa-i fie mana dreapta si de fapt astia il fura cu ambele maini. Nici nu ai cu cine sa vorbesti, sa spui ceva, ca ai observat ceva dubios, ca nu stii in ce cacat este bagata si persoana respectiva! Si daca nu aderi la grupul lor, nu existi! Asta pentru ca se lucreaza la “futu-i ma-sa” ( pardon)! Proceduri? Ce sunt alea?

Alina
22 aprilie 2013 • 11:37 AM
Intr-adevar Corina, am fost obligata sa schimb incadrarea unui om doar pentru ca nu avea diploma de inginer, cu toate ca este mai bun in ceea ce face decat cei care au diploma la purtator.
Legislatia muncii nu face altceva decat sa incurce decat sa ajute.

motanu
22 aprilie 2013 • 11:24 AM
Andrei,
toata stima pentru curajul tau de a lua munca in piept si de a te c…a pe diplome. No , totusi, de ce eziti?
“Acum ma orientez catre o facultate, evident din occident, pentru ca ma apropii de un plafon de care nu voi putea trece fara acea hartiuta.”
Iti spun eu de ce eziti: simti ca pana si in Vest e ceva in neregula.

Comicul
22 aprilie 2013 • 11:39 AM
Studentii astia au fost fraieriti cu ideea ca daca faci o facultate automat ai succes. Ceea ce binenteles e o prostie. Acuma sa nu se supere pe mine economistii si avocatii dar ei nu prea creeaza nimic. Adevaratele scoli sunt scolile profesionale. Ele sunt motorul economiei si de acolo vin majoritatea antreprenorilor.

manu144x
22 aprilie 2013 • 11:48 AM
Mari adevăruri grăieşti.

Când eram mic, era mai bine să te sinucizi, decât să faci o şcoală profesională. Acolo doar cei certaţi cu şcoala ajungeau.

Azi îi văd cum se luptă fabricile multinaţionale pentru ei, au şi 1000 eur salar! şi cică necalificaţi!
Păi dacă şcoala era cum trebuie, vă daţi seama unde puteau ajunge dacă erau învăţaţi bine oamenii aceştia meseria care o fac? Erau şi mai buni.

Un tip care face sudură în aluminiu, e printre cei mai buni din judeţ, n-a terminat nici liceul, şi face 500 euro pe zi, bani curaţi! Umblă doar cu maşini de la Porsche 911 în sus.

Căutaţi pe net ce zic cei de la BMW despre sudura în aluminiu.

Andrei
22 aprilie 2013 • 11:45 AM
Motanu,

Multumesc de comentariu. Si in vest e de rahat in multe privinte, nu voi detalia aici. Gandind proactiv, iti pot spune ca va fi nevoie de acea diploma de rahat pentru a prinde un post de senior management. In acel moment nu ma vor ajuta certificarile profesionale dobandite… Dar mai e pana atunci. Ma multumesc cu middle management pana la 30 de ani, vedem dupa aia.

Oricum, eu daca as fi patron, as prefera un tip care este pasionat de electronica (doar cu liceu) de exemplu, si stie cand tu zici “dioda” sa-ti deseneze mii de scheme si sa-ti faca mii de circuite decat un absolvent, eventual de master care sa-ti zica ” dioda? tin minte ceva, parca am vazut pe tabla in anul 3″ . poate sunt eu totusi defect dar facultatea trebuie facuta de doctori, profesori, ingineri etc iar master si licenta sa lasam pentru elitele care sa lucreze in cercetare.

Dan Alexandru
26 iunie 2013 • 2:23 PM
Asa ma motane ma. In sfarsit a pus cineva punctul pe “i”! Este foarte adevarat ca e trist ce se intampla in sistemul educational romanesc, insa sunt putini cei care mentioneaza si aspecte din afara Romaniei, si mai putini chiar cei care le cunosc (iar cei care le cunosc, intr-un mod dubios au tendinta de a le ascunde!). Foarte rar se intampla ca “iarba sa fie mai verde in ograda vecinului”!
Aceasta problema in sistemele de invatamant nu este recenta, ci isi are radacinile chiar in designul de baza al invatamantului industrial (acum aproximativ doua secole). Faptul ca s-a acutizat atat de mult in ultimul timp si ca de fapt s-a transformat intr-o criza severa (una din multe altele la nivel mondial) nu reprezinta decat consecinta faptului ca se apropie de punctul terminus.
Aceste aspecte vizeaza ceva mult mai important decat coruptia, incompententa si lipsa de potenta a autoritatilor si desigur a educatorilor. Ele sunt decat simptomele unui sistem profund viciat si a unei ideologii invechite. Criza este structurala, sistemica. Este imposibil ca raspunsul sa vina sub forma unor “peticiri” rapide aduse de ministerul invatamantului, cat si de oricine altcineva. Nu poti imbunatati ceva ce este fundamental prost si/sau gresit. Nu mai putem discuta de evolutie si reforma. Avem nevoie de revolutie si de bun-simt.
Romani, nu mai incercati sa copiati de altii. Si la ei este testat si incercat. Nici acolo nu merge! Haideti sa gandim cu capetele noastre nu sa regurgitam ce auzit pe la altii!

MIRCEA ALPINO
22 aprilie 2013 • 11:35 AM
@ Corina
Tu ai dreptate, dar in codul penal scrie ca primesti pedeapsa un an de inchisoare daca practici o meserie fara sa ai calificarea necesara, Daca esti zidar si nu ai diploma, iar clientul pateste o paguba oarecare, te trezesti la mititica pentru ca i-a cazut zidul in cap! Asta e o prostie, pentru ca in clipa aceea deja PIATA te-a judecat si nimeni nu mai face afaceri cu tine. Si condamnarea asta e pe viata, nu doar pentru un an.

SO
22 aprilie 2013 • 12:18 PM
OK, daca-i cade zidul in cap clientului poti sa ai si licenta de zidar ca tot ar trebui sa faci puscarie. Zic si eu.

Corina
22 aprilie 2013 • 5:25 PM
Mircea, pot sa fac puscarie pentru ca am construit un zid care s-a prabusit indiferent daca am sau nu diploma. Deci, nu vad relevanta certificarii profesionale obligatorii in acest caz.

Desigur, sint meserii unde se justifica o certificare speciala (medicina umana, ingineria constructiilor, lucrul cu substante inflamabile etc.), dar este aberant sa nu ma pot angaja ca vinzator, strungar, culegator capsuni, zidar, programator IT daca nu am diploma, desi demonstrez angajatorului ca stiu meserie.

Ştefan
22 aprilie 2013 • 11:48 AM
Mă uitam ziarul Libertate din 1995 şi se menţiona că 283 din 300? de facultăţi private nu aveau autorizaţie! Deci problema e tare, tare veche şi nu s-a făcut nimic!
Să fim sinceri, un medic trebuie să facă ceva cursuri ca să ajungă medic, deci fără diplomă nu se poate peste tot!

SO
22 aprilie 2013 • 12:17 PM
Hm, daca te uiti un pic prin istoric vei vedea ca au existat la un moment data facultati de stomatologie cu “fara frecventa”. Super eficienta. 🙂

Ştefan
22 aprilie 2013 • 4:56 PM
Facultăţi de stomatologie cu fără frecvenţă! Doamne Dumnezeule! Poate vreunul dintre dentiştii care mi-a pus plombe proaste a fost absolvent a unei asemenea facultăţi.

arrletty
22 aprilie 2013 • 12:25 PM
numai ca si diploma aia de la medicina poate fi discutabila.. Am terminat MG in 1979, cu o mare ciuda pe absolventii de la Timisoara (scuze onestilor) despre care toti absolventii de Cluj stiam ca aveau ca profesori destui care se numeau prof/conf./sef lucrari/as. dr Marculescvu or Dolarescu. Ii stiam de la colegii de acolo mai putin dotati cu valutele, aurul or pietricelele acelor timpuri.
Iar daca ma gindesc la noile facultati de medicina, in centre de vechi traditii educationale intr-ale medicinei precum Constanta, Brasov Oradea, scl, ma ia cu friguri

Jane Skimmer
22 aprilie 2013 • 7:45 PM
Daaa. Marculescu si Dolarescu. La Medicina in Timisoara. Fratii Cristescu stapanesc acum orasul. Detin o gramda de cladiri de fabrici abandonate si acuma vor sa cumpere si terenul de sub ele. Cu ajutorul USL, primarul Robu e 100% controlat de ei. Tatal lor a aparut la o emisiune in anii ’90. Se lauda cate licente a condus. Iar un student arab din sala, i-a spus: da, dar si eu v-am dat 1600$ pentru lucrare (de licenta). Sunt celebrii aia de la medicina.

Dar la fel de celebri sunt aia de la informatica de la UVT. Noi respingem automat orice diploma de la informatica de la UVT. Sunt de o tampenie absoluta, si ei si profesorii lor. Recent am aflat ca pe cel mai corupt de acolo, Megan, l-au bagat la 66 de ani in Cnatdcu. El va spune cine e doctor si cine e profesor. N-au avut unul mai tanar si mai putin corupt? Ingrozitor, imi vine sa vomit numai cand imi aduc aminte de mutra lui.

Codrescu Valentin
22 aprilie 2013 • 12:14 PM
Harababură în toată regula.

Eu
22 aprilie 2013 • 12:18 PM
Ahahaha, curva lui Vanghelie a recunoscut că e o inaptă?
Jigodie împuțită!

Gabi
22 aprilie 2013 • 10:41 PM
Da` de ce jigneşti curvele?
Păi, o curvă este net superioară comparativ cu o salariată de carieră.

O curvă este:

  1. Un liber profesionist care nu face afaceri direct cu statul
  2. O persoană adaptată la principul de piaţa liberă
  3. Curva cunoaşte, şi respecta, principiul de “cerere şi ofertă” – principiu dealtfel practicat în orice altă activitate desfăşurată pe piaţa liberă
  4. Curva ştie să se “vândă” pe piaţă. Şi trebuie să reuşească zilnic să facă faţă unei concurenţe acerbe
  5. Âşi asuma riscuri mult mai mari comparativ cu o banală salariată
  6. În activitatea sa, curva nu numai că cunoaşte, dar şi respecta principiul şi supremaţia consumatorului
  7. Curva vinde ceva complet legal. Eu aşi apara oricând şi cu plăcere o cuvă; după principiul următor:
    – Fucking is legal
    – Selling is legal
    – Why selling-fucking should not be legal?
    De ce ar trebui să fie ilegal să vinzi ceva care, de altfel, este complet legal să-l dai gratis? Din toate lucrurile posibile pe Pământ, a-i da cuiva un orgasm nu este cel mai rău lucru din lume! În război, bărbaţii omoară alţi oameni şi când se întorc acasă li se dă o medalie. În viaţa de toate zilele? âi dai cuiva un orgasm şi eşti băgată la puşcărie. Legi făcute prost, de nişte masculi ipocriţi care atunci când nu se uită nimenea apelează la o persoană care cică e “imorală”. Dar toţi ar dori-o atunci când soţia nu e prin preajmă! 🙂

Vlad
24 aprilie 2013 • 9:48 AM
Cat de ciudat e cand un cuvant folosit in masa ca o insulta chiar ajunge sa fie infinit mai respectabil decat o mare parte din gloata.

marius
22 aprilie 2013 • 12:24 PM
Nu cred ca exista o problema cu nivelul facultatilor ci doar una cu numarul de studenti. In opinia mea nivelul ar creste daca ar fi primiti la admitere un numar limitat de oameni, in fnc de cat are nevoie piata, cati s-au angajat anul trecut, etc. Dc sa lasi 1500 la finante banci in toata tara daca se dau afara 500 pe an ? E o crima cu ce bani se cheltuie pentru lepre care nu fac nimic, decat sa tin 10 studenti la profile fara viitor mai bine tin unul singur dar care stiu ca va produce ceva.
Pana la urma singurul viitor este in invatamant cu taxa, vei plati si te vei supara daca nu ai viitor, vezi fosile la 80 de ani sau laboranti fii de profesori care nu au treaba cu nimic. deja facultatile devin afaceri de familie … eu unul as interzice doctoratele in romania, prea mare mafia.

manu144x
22 aprilie 2013 • 1:50 PM
Facultatea e problema cea mai mare, nu numărul de studenţi.

Se merge pe ideea: Să nu se concedieze profesori, să nu se desfiinţeze secţii, etc.
Să se reformeze, acceptă ei oricând, dar să nu se schimbe nimic!

Şi atunci ca să se păstreze secţiile, sunt câte 1000-2000 de locuri la facultăţi de economie. Şi atunci studentul, ce zice?

Păi la o facultate care mă interesează sunt doar 300 locuri, iar la economie sunt 2000 !
Cu media mea, nu am şanse decât la economie, că acolo este loc. Şi iaca de unde situaţia.

Aşa făceau mulţi colegi, mergeau la relaţii internaţionale, la economie, şi d-astea, pe ideea că acolo oricum intră că sunt multe locuri bugetate.

Vlad
24 aprilie 2013 • 9:50 AM
Macar de-o fi fost asa la mine. Eu in ignoranta m-am dus la relatii internationale, cu plata, crezand ca o sa invat ceva util. Ca vezi doamne, negocieri, reprezentanta internationala, etc. etc. blablabla.
Fraier am fost.

Jacques
22 aprilie 2013 • 12:27 PM
Am inceput vreo 4 facultati si terminat niciuna, chiar si-acum am minunata de diploma de Bac pe la Univ. Ovidius din Constanta sechestrata printr-un cabinet. Am incercat mereu sa inteleg care e practicalitatea la ceea ce urma sa invat, cum aveau sa ma ajute in viitor acele cunostiinte pe mine … rezultatul mereu s-a lasat asteptat. Cunostiinte perimate predate dupa manuale in editii noi tiparite doar ca profesorul sa mai scoata si el un ban in plus ca aia 9000 de roni de la 3 norme pe care i le facea un asistent nu-i ajungeau pe luna, spaga neinclusa. Mucles cercetare, mucles stagii de pregatire in companii de profil, mucles bunavointa si indrumare fata de studentul care se chinuie sa priceapa cum se cioplea roata acu cateva milenii de cand era prima editie a manualului.
M-am “bucurat” insa de mai toate grevele de dupa ’89 din sistem ale profesorilor care im marea majoritate cam asta aveau in cap, mai multi bani – da-i in masa de elevi, la fel cum in marea majoritate gandesc toti romanii, vrem mai mult fara sa producem mai mult.

Dupa ce mi s-a bagat pumnul in gura in tara, prin 2008 am plecat in tari straine ca sa adun un ban gramada sa pun un acoperis deasupra noii mele familii. La nici 5 ani de atunci mi-am cladit o mica cariera si o reputatie care imi deschide multe usi in lumea asta. Secretul e foarte simplu de priceput = capacitatea de a invata lucruri practice capabile sa genereze bani pentru tine sau angajator.
Degeaba isi strigau Daciotii revendicarile de 25% la salar’ … pai bine ma tranto’ tu ai crescut business-ul cu 25% sa vrei atata? Si chiar daca l-ai crescut, e business-ul tau, a lu’ mata, tac’tu? Faci o munca care e asa de specializata incat sa-ti permiti sa ceri 25%?

Mihai Giurgea poate parea extremist in discursul lui care la prima vedere ar vrea sa reinvie sclavia, dar omul are perfecta dreptate. Esti material de sculer-matriter mars la matura tu si toti copiii tai … vrei ceva mai bun, lupta pentru asta, nu astepta sa-ti dea altii ca tu esti oropsit, sa-ti plateasca factura medicala sau ajutorul de somaj. Ce vina am eu pentru copiii amarati din Somalia? Am stat eu in spatele aleaia de i-a fatat pe banda? NU! Asa ca o castrare in masa a subspeciei ar rezolva problema.

Treaba asta cu drepturile omului a luat-o razna de tot, ar trebui ca omul sa aiba un singur drept, sa poata sa-si faca singur viata mai buna, de unul singur. Si chiar daca devii angajatul lui Giurgea care o sa-si vrea sa-si bata mandravela de tine, fa ceea ce faci mai cel mai bine – si-atunci Giurgea o sa aiba grija de gaina lui cu oule de aur.

Ion
22 aprilie 2013 • 12:32 PM
Un articol lung dar merita citit despre ce produc universitatile romanesti si modul lor de organizare:
http://www.contributors.ro/cultura/ce-produc-universitatile-romanesti/

Radu – Danut Munteanu
22 aprilie 2013 • 12:34 PM
De pe la RO.
INCREDIBIL!!! Şi asta tot de (ne)Educație ţine:

http://m.gandul.info/politica/deputatul-usl-marian-enache-a-facut-o-lege-pentru-ziua-primarului-cand-pica-sarbatoarea-si-cum-vor-fi-tvr-si-radioul-martori-la-fericitul-eveniment-exclusiv-10776410

Încă vreo două zile libere şi putem închide şandramaua.

Bogdan L
22 aprilie 2013 • 1:53 PM
Foarte tare un comentariu:
“sunt de acord cu o asemenea zi, având în vedere faptul că “Ziua cetăţenilor jecmăniţi” cade în toate celelalte zile ale anului… ” 🙂

Tomiris
22 aprilie 2013 • 1:34 PM
Nu are legatura cu subiectul de azi dar este interesant …Politicienii sint la fel peste tot ..Foarte interesati sa ia cit mai mult si sa dea cit mai putin
http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55
Cit despre invatamint ?????
O timpenie ! Cel mai bun este examenul de intrare in liceu, facultate ..
De ce sa ai note bune la toate cind pe tine te intereseaza un anumit domeniu ?????
Iar lipsa de corelare a invatamintului cu practica a ajuns acum la niste valori inimaginabile ! Facultatile ( majoritatea ) tind sa devina doar locuri de pierdut vremea ! Pentru cei care cred ca in restul lumii este foarte bine va recomand acest film College conspiracy , http://www.youtube.com/watch?v=QxqWDsbjAzQ . Este si cu subtitrare in ro

aronpetru
22 aprilie 2013 • 1:36 PM
Reblogged this on Aron after 65 and commented:
Asta suntem
http://aronafter65.wordpress.com/2013/04/17/o-tara-in-curs-de-deprofesionalizare/

pletosu88
22 aprilie 2013 • 1:55 PM
Dimineta am vazut o stire pe la tv cum ca dobitocul ala de ministru al transporturilor cu dosar penal (Fenechiu parca ii spune) promite el cum va deveni ruta Bucuresti-Mangalia si rapida(2 ore tot drumul hahaha) si ieftina(10 lei calatoria). Asta in conditiile in care CFR-ul este in faliment si pe ruta asta se fura caile ferate cu totul.
Mai pe la pranz asa o vad pe asta cu ministerul analfabetismului si inculturii.
Intre timp mai sunt stiri de alea cu primari care declara ziua lor de nastere sarbatoare si alte cacaturi de genul.
Pai futu-le rasa-n cur de bulangii cat o mai fi pana la scanteia aia?

bogdanturlea
22 aprilie 2013 • 2:16 PM
Cred că toți avem povești nasoale despre facultățile de rahat din România. Am terminat liceu cu profil informatică, am început o facultate în același domeniu, dar m-am scârbit repede din cauza acelorași aspecte reale descrise de cei de mai sus: manuale și metode foarte învechite, șpăgi mari și multe și imposibilitatea de a practica o meserie la absolvire, din motive de ineficiență crasă.
Am întâlnit absolvent de ASE care nu știe cum arată o factură sau o chitanță!!! Absolvenți de drept care nu fac diferența între apel și recurs!
Viitorul este al celor care muncesc și învață cu adevărat, al celor neobosiți în a căuta dezvoltarea personală reală. Vrei o viață mai bună? Fă-ți-o singur! Muncește, învață, adună, riscă! Vrei protecție socială? Construiește-ți-o singur! Ajuyor de șomaj? Pune bani de-o parte pentru situația asta! Sănătate? Fă-ți o asigurare privată și fute-i dacă nu își respectă contractul! Pensie? Investește în active în timpul vieții sau pur și simplu economisește! Protecție personală și a bunurilor? Cumpără-ți o armă și apără-te! Angajează-ți paznic și gardă de corp! Nu poți singur? Asociază-te cu alții în aceeași situație!
Deschide-ți mintea și ține-o așa, renunță la lucrurile care îți fac rău, cântărește-ți deciziile matematic și logic, asumă-ți faptele tale și asumă-ți riscuri, caută mereu soluții și nu ridica mereu probleme. Lasă calitatea, eficiența și inteligența să îți deschidă drumul.

Teodor I.
22 aprilie 2013 • 2:34 PM
Daca nu faceau treaba asta socialistii cu furaciunile de titluri, nu aveau in partid “ingineri”, “doctori”, “avocati” etc… Si asa titlul nu-i face mai destepti, din contra … Sunt mai usor de recunoscut in practica :)) …

dojo
22 aprilie 2013 • 3:55 PM
Eu am facut ‘scoala de balet’ (adica Romana-Engleza) acum 10 ani (si ceva). Am avut insa un job caldut in radio (am intrat pe concurs serios si am fost singura din 200 de oameni primita) si am facut scoala mai mult de gura parintilor

Intre timp insa a inceput sa-mi placa webdesign-ul, asa ca am invatat singura ce trebuia sa stiu, in timp ce-mi puneam pe net situri personale pe diverse subiecte ce ma interesau. In 2009 s-a inchis postul de radio si s-a incheiat si un deceniu de munca de ‘dj’ pentru mine. Aveam insa pe net suficienta experienta, incat sa ma descurc.

Sunt aproape 4 ani de cand am ramas ‘somera’ si afacerea mea online merge de minune. Fac bani cat vreo 4 salarii de radio (si nu erau chiar mici), calatoresc enorm (am fost plecati cate 6 luni in State in ultimii 3 ani), imi fac programul si sunt propriul meu sef. Nu am dimploma de specialitate, dar am peste 10 ani de experienta si destui clienti care sa ma recomande. Nu discut despre ce as putea invata la o facultate de profil din Romania, mi-e teama ca sunt inca la nivelul la care era online-ul prin ’99 😀

Witch
22 aprilie 2013 • 4:08 PM
In alta ordine de idei: Noul şef ANAF, URMĂRIT PENAL pentru înşelăciune – http://bit.ly/15ztZDf

Casino 2011
22 aprilie 2013 • 4:08 PM
Si ca tot vorbiti de scoala, uite atitudine viitorilor “studenti” …

http://www.evz.ro/detalii/stiri/bacalaureat-2013-simulare-in-capitala-am-dat-foaia-goala-1033985.html

iha-ahi
22 aprilie 2013 • 4:23 PM
Cand era prin Austria la o prietena adventista, ea platea un impozit de 5% sau 10% din salariu, bani care ajungeau in contul acelui cult, am mers impreuna cu ea la un seminar unde un fost profesor universitar incerca sa atraga noi adepti, membri cotizanti, prin prezentarea unei scurt studiu despre imposibilitatea aparitiei proteinelor fara o actiune divina, studiul s incheia cu calcul unei probabilitat , rezultatul fiind ceva de genul 1 supra x,la puterea -y, x si y era numere naturale, primul fiind format din 3 sau 4 cifre, concluzia era ca “probabilitatea respectiva era foarte mica si in mod obligatoriu a fost nevoie de o mana invizibila care sa aseze atomii”…. Ulterior am aflat ca individul era ingrijitor la o ferma, din punctul meu de vedere mi se pare ca slujba e proportionala cu inteligenta sa! Prietena a renuntat sa mai cotizeze.

Pentru cei care vor sa afle cateva lucruri interesante despre canada, cautati filosofiepebordura , din cand incand autorul sau comentatorii mai povestesc despre academicieni de renume mondial ce spala wc-urile si podelele canadiene!

Oricine vrea sa emigreze in canada trebuie sa citeasca ace blog, canada e una din tarile care sparge capetele emigrantilor si aduna banii fraierilor si creierele celor capabili!

Ioana
22 aprilie 2013 • 6:52 PM
Sa faceti sistemul de invatamant din Romania de rahat – de acord.

Totusi, sa aruncati cu noroi in absolventii universitatilor, fara discriminare… sa sustineti atat de aprig ca facultatea e o pierdere de vreme… Pardon, dar e gresit. Studentii care vor sa invete, sa se implice in proiecte, sa creasca, pot. Nu li se pun bete in roate. Asa era, cel putin, cand am terminat eu facultatea, in 2006.

Daca noi ne-am angajat din timpul facultatii, bravo noua. Dar bravo si celor care s-au implicat in colective de cercetare si i-au tras pe profesori de maneca cerand mai multe informatii. Bravo si profesorilor care chiar incearca sa faca cercetare, in ciuda tuturor piedicilor puse politic.

Da, reprezentatii celor trei categorii sunt in crunta inferioritate numerica. Sa nu ii uitam, totusi!

Vali
22 aprilie 2013 • 8:42 PM
Cum adica nu-ti pune nimeni piedica? pai 90% din ce inveti in facultate sunt total inutile, te da afara orice angajator daca te bazezi pe ele.

Pierzi 5 ani din viata cu o programa rupta de realitatea economica, iar tu zici ca nu te opreste nimeni sa inveti in Romania? Ba te opreste! Insusi sistemul de educatie si profesorii incapabili sunt o piedica in cariera noastra.

Ioana
23 aprilie 2013 • 10:42 AM
Unii dintre cei mai valorosi oameni pe care i-am angajat ne-au cerut sa ii lasam sa mearga la scoala! Sunt cei despre care vorbesc, cei care sunt implicati in proiecte de cercetare, cei care VOR sa invete!

Nu stiu la ce universitate ai terminat, dar eu am avut cativa (foarte putini, intr-adevar, dar au fost) profesori foarte dedicati si competenti.

Ioana
23 aprilie 2013 • 10:55 AM
Unii din cei mai valorosi oameni pe care i-am angajat ne-au cerut sa ii lasam sa-si termine MASTERUL! Nu facultatea.

Sunt cei despre care vorbesc, cei implicati in proiecte de cercetare si care vor sa invete.
Nu stiu ce facultate ai terminat, dar eu am intalnit si profesori deosebit de implicati si de bine pregatiti. Putini – dar exista.

Asa ca nu pot fi de acord cu tine.

cristytepes
22 aprilie 2013 • 8:33 PM
Reblogged this on Adevărul cotidian – blog cu știri redistribuite.

Gabi
22 aprilie 2013 • 8:53 PM
Atunci când am îndrăznit să scriu în legătură cu judecătoarea care a trimis la procuratură mişcarea MAT, spunând că femeile nu ar trebui să fie puse în posturi importante de conducere, mi-au sărit în cap vreo 3-4
cum că, vai!?! cum îndrăznesc să mă leg de doamnele bugetare. Vai! dade ce mă leg de ele, că deh, ele pot face tot ce fac şi bărbaţii, ba chiar mai mult.
Nu am înţeles de ce unii colegi si colege au sărit în apărarea judecătoarei, încercând să scuze tot clanul feministoidelor. Adică, iată un exemplu de bugetară care încalcă legea, emasculând practic din plecare avântul MAT — şi? unii colegi, culmea fiind [şi] admiratori MAT pe deasupra, mai âi ţin şi isonul aproape cu laude suplimentare. În loc să o critice (şi ei) pe judecătoare, vin de mă contrazic pe mine, “n-ai dreptate să le critici pe femei”.
Şi atunci? cum să mă mai apuc eu să mai scriu ceva despre madam` Andronescu care, pe deasupra, mai e şi leaderul organizaţiei de femei, adică şefa feministelor comuniste?
Păi, dacă aşi îndrăzni, probabil că mi-ar sări în cap aceleaşi persoane care m-au combătut si atunci când am îndrăznit să o critic pe judecătoarea care nu respectă legea în cazul MAT.
Asta e fraţilor. Asta e ceea ce sistemul produce. Trăim într-o lume a “femeilor puternice” şi “egale cu bărbaţii” – dar care se dovedesc a fi, până la urmă… nici mai bune şi nici mai capabile decât bărbaţii, ci dimpotrivă.

Când ministrul Funeriu a făcut bacul mai dificil au sărit toţi pe el, că vai! e dur, e strict, vai, ce-or să facă “copiii noştri”? Lui Funeriu i-a urmat madam` Andronescu care, din populism, a vrut chiar să elimine complet examenul de bacaulareat. Bineînţeles că majoritatea părinţilor (prostimea) au aplaudat-o pe “mama supremă a copiilor nostrii”. Numai că, diplomele obţinute de copii nu mai ajută acum nici la locul de muncă şi nici rezultatele economice ale unei firme unde au ajuns absolvenţii.

De accea, pledez pentru trecerea la:

  • sistem juridic alcătuit din multiplii juraţi (nu un judecătorul decide asupra verdictului)
  • sistem de învăţământ în totalitate privat, fără “dascăli” bugetari şantajişti gen Cristina Anghel (grevista foamei)
  • fără ministerul muncii şi protecţiei sociale (care, la ora actuală este condus tot de o madam` bugetară care habar n-are de economie).

Iar din moment ce, (în afară de M. Theacher) doamne de dreaptă nu prea s-au perindat prin politica universală, aşi mai pleda să nu mai fie acceptate în posturi cheie decât doamne cu adevărat de dreapta. Şi nu, nici măcar “will-be” sau “centru-dreapta” precum, cică, ar fi fost Elena Udrea care n-a lăsat nici o urmă în favoarea economiei de piaţă şi a micului întreprinzător. De fapt, toate astea se aplică şi masculilor din politică, căci nici ei nu dau dovadă că ar avea vreo urmă de cojones. Asta aşa, ca să nu se poată intrepreta că aşi avea ceva doar cu femelele.

MIRCEA ALPINO
22 aprilie 2013 • 10:30 PM
@ Gabi
Nu sexul conteaza domnule, ci creierul omului. El ii coordoneaza actiunile. Daca “marii barbati de STAT din Ro” isi aduc la conducere tot felul de femei nepricepute, asta nu inseamna ca toate femeile sint proaste. Alea pe care le tot vedem noi prin conducerea partidelor sau a altor institutii ale tarii, nu sint decit paravanul potlogariilor masculine. Altfel lucrurile s-ar fi inbunatatit in Ro. Dar indiferent ca ne conduce un barbat sau o femeie tot decizii proaste se iau. Aici este problema. Sau luat cumva decizii bune sau s-au dat legi bune si femeile a doua zi au inceput sa-si faca de cap in Ro distrugind cu buna stiinta vointa barbatilor si toata lucrarea lor maiastra?
Cum vrei sa se afirme femeile daca ele sint trimise in suturi la cratita cu boracii dupa ele de proprii lor soti si primesc de mici o educatie diferita de aceea a barbatilor?
Mai intii poporul roman trebuie sa se vindece de comunism. Odata capitalismul asezat pe toate palierele vom vedea daca femeile din Ro sint dispuse sau nu sa mai conduca.

Gabi
22 aprilie 2013 • 11:17 PM
@Alpino,
Matale ori nu ai lucrat printre femei …ori eşti tată de fată /fete [?]
Păi, dacă femeile bugetare, pe care văd că insişti să le aperi, ar avea ceva demnitate, şi ar fi suficient de inteligente, ele atunci ar refuza să se lase “împinse” de la spate de către bărbaţii pe care tot încerci să arunci vina.
Nea` Alpino; te sfătuiesc să mergi într-un coafor şi să urmăreşti acolo genul discuţiilor pe care le poartă ele, mai ales cu privire la bărbaţi, în general.
Apoi, mergi într-o frizerie unde sunt numai bărbaţi.
Ai să observi nivelul diferit de decenţă din frizerie unde sunt numai bărbaţi – comparativ cu cel din coafor. Nu numai asta, dar şi temele abordate în cele două locuri. Cam asta este diferenţa şi în anticamera unde se întâlnesc judecătoarele cu procuroarele. Şi în cancelaria din şcoli. Şi peste tot unde se adună mai mult de 2 femei la un loc.
Stimate coleg de blog, cu tot respectul dar, în această privinţă nu cred că ne potrivim în opinii. Aşa că las-o baltă cu mine, căci deja sunt prea trecut prin viaţă ca să-mi schimbi matale opinia acum.

Gabi
22 aprilie 2013 • 11:38 PM

Şi mai am o întrebare pentru tine, neaAlpino: Cum de nu am citit nici un acuz formulat de tine la adresa judecătoarei care a emasculat MAT din plecare? Îţi dai seama că, contrazicându-mă pe mine la tot pasul, matale te pui în postura unui apărător al acelei bugetare-judecatoare plătită din banul public dar care nu respectă drepturile constituţionale de infnţare al unui nou ONG, respectiv mişcarea MAT??? Păi, ce facem aici domnu? pe de-o parte dorim să părem a fi simpatizanţi cu mişcarea MAT, dar pe de altă parte tu găseşti scuze să aperi pe dalde madam judecătoarea ilegalistă şi pe Androneasca la tot pasu???
Personal eu nu te înţeleg! Nici pe tine şi nici pe încă alţii câţiva. Şi persoanele pe care nu reuşesc să le înţeleg (pe fond), încep să le evit în a mai purta discuţii cu ele. Cu scuzele de rigoare 🙁

MIRCEA ALPINO
22 aprilie 2013 • 10:49 PM
@ Corina si @ So
Am mai scris, dar o repet: Sinteti prea tristi pe acest blog! Incerc si eu sa va fac sa rideti intr-un fel! Parca nu vrem sa mai fim romani si sa facem haz de necaz.
Corina! La inceput ne faceai sa ridem cu lacrimi, iar acum esti “sever de serioasa”!
Am exagerat si eu ca sa ne destindem un pic, dar sint de acord cu voi in cele comentate!

MIRCEA ALPINO
22 aprilie 2013 • 11:25 PM
@ Doina
Am citit scurta poveste a vietii tale. Patronul tau ar putea sa iti dea si de 10 ori mai mult salariul tau de incadrare, daca zici ca esti buna in domeniul tau si a-i adus profit firmei.
Inainte de a te apuca de lucru si sa arati de ce esti in stare, trebuia sa faci un act aditional, care sa stipuleze clar ce obiective urmaresti sa rezolvi, in ce perioada de timp si ce profit crezi ca vei aduce in firma. Daca contractul il realizai conform obligatiilor ce ti le asumai, puteai cere sa fi platita cu 10% din profit (sa zicem, de exemplu).
Eu am avut o intelegere de acest gen cu o companie, pe care am scos-o din faliment si i-am creat si un profit nesperat de peste un miliard de lei. Am cerut 10% plata din profitul rezultat la sfirsitul anului. Nu am primit nici o letcaie pina cind nu am realizat practic totul. Patronul mi-a multumit si mi-a platit conform contractului. Ca studii am fost tot in situatia ta, de aceea patronul s-a ferit sa ma plateasca pina nu a vazut treaba facuta cu ochii lui. Nu credea ca eu voi fi mai tare ca expertii cu diplome ce lucrasera la el, asa ca mi-a spus din start ca imi voi vedea banii, decit daca fac exact ce ii promit. Nu avea prea multa incredere in mine, dar a incercat sa-si rezolve problemele pentru ca era intr-o situatie disperata complet.
Daca esti sigura pe tine poti negocia dur un contract, in folosul ambelor parti. Diploma este o arma utila, dar sa fie folosita “ca la carte”.

MIRCEA ALPINO
22 aprilie 2013 • 11:43 PM
@ Gabi
Nu te mai enerva domnule inutil. Sintem pe un blog, unde sintem putini cei care povestim lucruri traite de noi pe pielea noastra. Multi fac trimiteri pe la tot felul de linkuri sau vorbesc din cele citite sau din auzite. Iti scriu si eu ce cred. Acum trebuie sa te enervezi pentru nimic? Ca sa-ti satisfac curiozitatea iti spun ca, in urma cu un sfert de veac lucram in Posta Romana, adica aveam femei lipite pina si pe pereti (era poza lui Elena Ceausescu!). Barbatii erau aproape inexistenti. Asa ca nu mai trebuie sa merg domnule la coafor, ca nu mai am nici par pe cap, dar sa mi-l mai pun pe bigudiuri intr-un salon de coafura!

MIRCEA ALPINO
23 aprilie 2013 • 12:01 AM
@ Gabi
Deja imi aduci si tu acuzatii nefondate. Iar nu o sa mai vreau sa scriu nimic, daca o tinem tot asa.
Am scris ca sigur serviciile secrete si-au bagat coada la tribunal si tanti judecatoarea a trebuit sa raspunda la comenzile politice. Sigur MAT o sa treaca prin tot felul de aventuri, ca asa-i in Ro. Nu cred ca ea s-a supus la ordine ca era femeie, ci doar ca asa gindeste tot romanul “Capul plecat, sabia nu-l taie”. Sintem o societate de oameni bolnavi de cancerul comunismului. O stii prea bine. Si stii ca serviciile nu-l pot lasa pe domnul Giurgea sa faca ce vrea. Asa ca ele actioneaza din umbra. Pina la urma trebuie sa autorizeze MAT ca nu au incotro, dar o sa mai ne creasca citeva fire de par alb in cap de nervi si de furie. Si asta e doar inceputul. Sa vezi in ce filme o sa incepem sa jucam toti cei care scriem pe acest blog. Mai Gabi, tu poate nu intelegi, dar a inceput a doua revolutie anticomunista din Ro si luptele se vor da la baioneta.

Gabi
23 aprilie 2013 • 12:36 PM
@Alpino – până să ajungem la bainonete, aici purtam dezbateri de principii. Unui bărbat adevărat nu este nevoie să-i explici despre demnitate şi loialitate. Toţi care încearcă să-i scuze pe bugetari şi mai ales pe judecătoarea care a pus talpă mişcării MAT vor fi, din punctul meu de vedere, puşi sub semnul întrebării.
Loialitate faţă de mişcare înseamnă, printre altele, [şi] demolarea acelor care încearcă să o submineze, sau să le aducă scuze acelor care o subminează, inclusiv celor care o “înţeleg” şi încearcă să-i gaseasca scuze acelei judecătoare. Mai multe nu-ţi spun, pentru că încerc să respect regula de aur a site-ului.

Viorel
23 aprilie 2013 • 10:34 AM
Nu-i nici o noutate… Platim roviniete, taxe de inscriere la masini si accize la combustibil, da strazi, din pula, dai asigurari de sanatate de-ti vine-a fute, dar te trimit din spital sa-ti cumperi algocalmin, politia chipurile protejeaza cetatenii, dar au o metodologie de lucru (si nu numai), de numai gandul ca ai putea da o declaratie si ai putea avea de-a face cu ei (si ca simplu martor), te ingrozeste, armata, maine, poimaine o sa invete sa traga cu prastia, ca n-or sa mai aiba bani nici de munitie, nu poti vinde/ cumpara nimic, fara sa-si i-a statul partea, etc… Deci ce-i nou ca au luat bani degeaba si acum zic ca se spala pe maini?! Maine, poimaine ministerul transporturilor, nu va “recunoaste” autostrazile 🙂 Care-i faza?! 🙂

Spre surprinderea mea, sunt oarecum de acord cu Gabi si opinia lui legata de muieri… Si chiar am renuntat la misoginism de ceva vreme 🙂 O femeie, cca. 6-7 zile pe luna, sufera de-o afectiune care cauzeaza mai mult decat oaresce sangerari… 🙂 Si n-as vrea sa fiu judecat de-o femeie care e in “acea perioada a lunii” 🙂

Ca fapt divers o vorba din zilele noastre zice asa: “daca tarile ar fi conduse de femei, in loc sa fie conduse de barbati, n-ar mai exista razboaie, doar niste tari invidioase care nu-si vorbesc” 😆

manu144x
23 aprilie 2013 • 9:07 PM
Aia e prostie cu n-ar fi razboaie. Nu vrei să vezi tu femeie nervoasă care lasă emoţiile să conducă. E mult mai rău decât un bărbat.

Ar fi o grămadă de ţări care nu ar deschide relaţii diplomatice cu alte ţări pentru că ambasadorul are burtă, sau preşedintele e chel :))

Chow-chow
3 mai 2013 • 11:31 PM
Sau mai simplu: ve fi recunoscut cetatean roman de catre guvern numai daca platesti taxe si impozite. Altfel…out.

Jane Skimmer
23 aprilie 2013 • 7:31 PM
O cercetare rapida prin presa si prin integru.org conduce la aceasta lista de impostori academici (plagiatori, CV-uri trucate, masters-uri fictive, spagari etc.). Cati mai sunt….probabil mii. Majoritatea sunt in domenii ca juridic, economic, medicina, unde standardele lor de promovare nu cer articole publicate in reviste valoroase cotate ISI din Vest.

Pai sa dea urgent banii primiti pe nedrept inapoi !!!

Abramburica e cea mai “spectaculoasa”: ea si-a plagiat teza dupa retete chimice furate din SUA de sotia colegului ei de catedra prof. Toma. Ciudat ca dupa marturia lui de la Nasul Tv nimeni n-a mai zis nimic. Spionaj, chestii….

  1. Victor Ponta (ministru)
  2. Ioan Mang si sotia (ministru)
  3. Corina Dumitrescu (ministru)
  4. Rovana Plumb (ministru)
  5. Ramona Lile, rector Aurel Vlaicu (Arad)
  6. Mircea Beuran (ministru)
  7. Constantin Copotoiu (rector, UMF, Targu Mures)
  8. Klara Branzaniuc (prorector, UMF, Targu Mures)
  9. Ecaterina Andronescu (ministru)
  10. Liviu Andrei (prefect de Gorj si profesor la Aurel Vlaicu, Arad)
  11. Gheorghe V. Lepadatu (profesor, Dimitrie Cantemir)
  12. Ionel Sinescu (rector, UMF Carol Davila)
  13. Nicolae Jitea (medic, spitalul Coltea, Bucuresti)
  14. Megan Mihail (membru CNATDCU)
  15. Olguta Vasilescu (primar, Craiova)
  16. Sorin Frunzaverde (ministru si mason)
  17. Alin Popoviciu (parlamentar)
  18. Remus Pricopie (ministru)
  19. Dan Sova (ministru)
  20. Mircea Dușa (ministru)
  21. Gheorghe Popescu (profesor UBB Cluj)

alex
24 aprilie 2013 • 9:32 AM
S-a ajuns ca diploma de BAC si diploma de Facultate sa nu mai valoreze nimic……de fapt, asa se intampla in tot occidentul. Vezi pe strada in America absolventi in doctorat sau masterat, dar care lucreaza la McDonald’s, ca transporatori de marfuri la supermarket, ca ospatari ,vanzatori, spalatori de masini, iar de fete ce mai spun=animatoare sau centuriste!
Si culmea e ca spre deosebire de Romania unde se mai poate face facultate la stat (gratis), tinerii din America scot o gramada de bani ca sa faca o facultate doar ca sa ajunga sa lucreze ca vanzatori.
De fapt, asta se intampla de cele mai multe ori in cazul nobilor care se inghesuie sa faca facultatea de drept sau stiinte sociale, fara sa stie cu ce se mananca.

Ca sa fie clar: nu conteaza facultatea pe care o faci, ci cat de mult iti merge rotita.Sunt multi oameni fara facultate care s-au descurcat si numara zilnic mii de euro (nu ma refer la Becali sau politruci).

alex
24 aprilie 2013 • 9:36 AM
de fapt, in capitalism, cum nu o sa mai existe o farama de umanism si o faraman de cultura si traditie in globalizare , normal ca stiintele sociale, studiul istoriei, filosofia, psihologia, literatura, artele vor fi INUTILE

Matematica, economia, informatica, cibernetica, fizica si alte stiinte exacte vor sta la baza educatiei!

Ciprian
14 octombrie 2013 • 4:25 PM
BRAVOO!!!, am intrat din greseala pe acest site, dand de opiniile voastre va felicit pentru ca vedeti adevarul asa cum este, numele meu este Ciprian, am muncit pana acum in strainatate aproape peste tot in Europa , in marea majoritate a joburilor, Industrie hoteliera turism. Are cineva habar cati tineri ca si noi, care au terminat facultati pompoase ca :drept, stiinte economice , relatii internationale…etc, sunt afara si lucreaza ospatari sau barmani?////////, cu miiile, nu ii va aduce nici dracu in tara pentru ca in tara nu vor castiga sau nu vor putea pprofesa pe un salariu jalnic, care nu iti va permite nici sa treci strada!!!!, Eu fac parte din aceiasi categorie, sunt sarac, si muncesc din greu, tin capul sus, si muncesc orice chiar daca am o facultate terminata in izvorul minunilor-alias-Romania!, germanii spre exemplu nu dau nici 2 bani pe facultatea si competentele exteaordinare scrise in diploma noastra de liceenta, ii intereseaza capacitatea de munca si ceea ce stii sa faci , grecii la fel , italienii la fel , francezii la fel….etc. Romania momentan nu e o sansa de a progresa in ceea ce faci decat daca ai relatii…adica unchi matusi , parinti care iti alimenteaza propulsia in cariera care o vei urma , cei saraci care se zbat pt a exista si totusi fac facultati imbatranind devreme iasa afara muncind orice! nu e ok,
si eu acum fac o facultate la distanta …inca una , dar nici decum in tara !!!! va salut cu respect….un calator!

Arpi
24 aprilie 2013 • 10:16 AM
Oricum statul, de fapt USL-ul, a ciopartit bugetul de la cercetare, iar tot ce a incercat sa faca Funeriu s-a dus pe apa sambetei. Androneasca si cu claca ei. Cum dracu sa ai un doctorand ministru pe cercetare (care isi face doctoratul si cerceteaza de rupe…coordonat de Androneasca – aia si-au plagiat si proiecte de cercetare)? Guvernul Ponta vrea sa bata noi recorduri? Jeguri!
Cica nu mai platim evaluatori straini, ca sunt prea scumpi. In schimb banii vor ajunge unde trebuie. Se distrug prin taierea finantarii proiecte de cercetare in derulare, se distruge competitia pe 2012 (nu se stie unde a disparut bugetul pe 2012 si de ce trebuie finantata acea competitie din bugetul pe 2013) si se porneste o noua competitie unde nu exista criterii, cu evaluatori romani, cu buget “baban”, ca sa mananca si gura gunoaielor ceva. Deja multi cercetatori tineri s-au hotarat sa-si bage…in ea de tara si la revedere.

Oana Fortu
24 aprilie 2013 • 11:54 AM
ehe dragii babei mult prera tarziu …

radu
24 aprilie 2013 • 6:41 PM
ma iontreb .. in ultimii 22 de ani cati oameni de la conducerea tarii si`au facut doctorate si facultati in romania .. sunt sigur ca 100% din ei au trecut prin facultatile si universitatiile din romania ! si acum ne conduc pe noi .. cei care suntem deja in ultimul an de facultate ce facem ? am facut 3 ani de facultate ca sa ce ? sa nu imi recunoasteti diploma pe ultima suta de metrii !?

Sorin Rebrișorean
24 aprilie 2013 • 11:03 PM
O analiza foarte pertinenta si pasionala. Felicitari

MIRCEA ALPINO
25 aprilie 2013 • 3:05 AM
@ Gabi
Pe teritoriul oricarui stat activeaza de zor serviciile secrete americane sau rusesti si simpatizantii lor. La noi serviciile acestea influenteaza politicul, subordoneaza institutiile tarii prin deciziile ce se iau la orice nivel, fac ce vor ele in economia tarii. Nu trebuie vazuta simplist problema ca, madam X sau domnul Y sint capabili sau nu sa faca ceva, cind sint intr-un post cheie ale institutiilor sau firmelor din Ro. ca sint sau nu bugetari, ca sint sau nu de sex feminin, etc, etc. Trebuie vazut clar fiecare persoana in parte, caror servicii secrete le sint subordonate sau pe care le simpatizeaza. Si treaba asta e simpla, daca analizezi ce face sau cui foloseste actiunile unei persoane Z.
Eu am mai trecut prin fata gloantelor si a taburilor prin 1989. Fi convins ca Revolutia din Ro din 1989 a fost declasanta tot de serviciile secrete, care doreau caderea lui Ceausescu, asa ca s-au inteles si cooperat perfect la debarcarea lui. Ele au aruncat in aer “rabdarea” si “inactiunea” caracteristice poporului roman.
Sa vii acum sa ma tot acuzi de nu stiu ce aiureli pe banuieli de doi bani nu e cazul. Eu doar scriu ce vad, nu ce imi imaginez ca ar fi si nici nu stau sa fac analize care nu folosesc nimanui. Stai linistit ca nu ma demolezi pe mine scriind pe blog. E normal si firesc sa dialogam si sa schimbam ideiile bune sau proaste, in functie de cit de pregatit e fiecare. Libertatea nu inseamna dictatura, indiferent ca e de dreapta sau de stinga. Libertatea inseamna progres, adica e simpla libertate si atit.
Singurul judecator suprem, care poate hotari daca iti folosesti libertatea corect e PIATA LIBERA. Ea e cea care il aseaza pe fiecare individ la locul lui. Propaganda si extremismul, indiferent de ce baricada te afli, ucide libertatea individuala si genereaza dictatura. Adica in final iti pot spune simplu: Cine seamana vint, va culege furtuna.
Inteleg ca atunci cind nu esti de acord cu ideile cuiva sa le combati dupa posibilitati si nu sa-i dai zor cu: Asta e securist ca asa vreau eu X-ulescu”, mare blogger in Ro. Asta vrea sa submineze MAT, ca asa cred eu, bloggerul X-ulescu, etc. Cineva scria ca eu fumez busuioc. Comica idee, dar cred ca fumatorii sint toti cei ce cred ca judecatoarea face ce vrea muschii ei cind e vorba de autorizarea MAT. Aiurea! Fata executa ordine la greu date de superiorii ei si serviciile secrete pro rusesti si voi va imbatati cu apa rece, analizind capacitatile femeilor de a sta in posturi cheie sau nu. Ce are sula cu prefectura?
Daca nu ati inteles comunismul si cum functioneaza el, fiti sigur ca istoria se va repeta cit de curind, cu sau fara diplomele obtinute in viata de fiecare.

Gabi
25 aprilie 2013 • 2:55 PM
@Alpino

Referitor la judecătoarea care a pus talpă mişcării MAT, ai scris:

“Fata executa ordine la greu date de superiorii ei şi serviciile secrete pro ruseşti şi voi vă îmbătaţi cu apă rece.”

Pe mine m-a deranjat faptul că tu, şi încă vreo 2, aţi încercat să-i găsiţi diverse scuze acelei judecătoare, să o apăraţi, cu toate că “fata” a ales să nu-şi facă treaba acolo în postul unde ar fi trebuit să dea dovadă de imparţialitate şi să aplice legea (că doar d-aia e pusă acolo!).

Mai zici:

“Nu trebuie văzută simplist problema că, madam X sau domnul Y sunt capabili sau nu să facă ceva, când sunt într-un post cheie ale instituţiilor sau firmelor din Ro.”

Ba da! Dimpotrivă, sunt de părere că a sosit timpul că toţi românii care mai suntem patrioţi să începem să vedem problema la modul cât se poate de simplist şi pragmatic, anume:
nea` bugetarule, dacă nu-ţi poţi face treaba în postul pe care-l ocupi atunci dă-ţi imediat demisia!

“Stai liniştit că nu mă demolezi pe mine scriind pe blog.”

Nici nu încercam domnule. Însă, aici e locul unde mă aştept cel mai puţin să găsesc postaci care încearcă să explice şi să scuze lipsa de demnitate şi patriotism al acelor angajaţi puşi tocmai acolo în funcţii cheie, unde ar trebui să respecte şi să aplice Constituţia şi legile ţării. Dacă tu înţelegi că acesta a fi un atac personal,atunci e treaba ta. Eu voi observa, analiza şi critica pe oricine care, fiind plătit din banul public nu-şi face treaba. Şi nu contează dacă e “fată” sau băiat. Dacă vrei schimbare, atunci trebuie să încetezi a le [mai] găsi scuze bugetarilor incompetenţi, corupţi – inclusiv cei fricoşi!
Şi tu şi eu, şi noi toţi, trebuie să facem clar că ne este silă de ceilalţi care încă âi mai scuză, încă âi mai tolerează şi încă le mai achita salariul.
În asta cred eu, şi mai cred că primul pas este să începem să facem curăţenie în “ograda proprie” – inclusiv în rândul celor din jur cu care purtam discuţii în viaţa de toate zilele, inclusiv pe internet.

Comicul
25 aprilie 2013 • 3:13 PM
Iertarea mai Gabi. 🙂 Iertarea. De aia romanii nu se pot scapa de comunism. Spovedania e sport national la romani. 🙂

Gabi
25 aprilie 2013 • 3:41 PM
@Comicul – înţeleg mesajul tău, şi ai dreptate.
Personal, înţeleg şi respect alegerea ateilor, precum totodată înţeleg şi respect alegerea celor credincioşi. Problema este că, crezul ar trebui să rămână doar o chestiune interioară, personală, şi care să nu afecteze în nici un fel pe toată lumea care plăteşte taxe şi impozite.
Cei care credem am avea, probabil, libertatea să-i iertăm în particular pe vecinii, amicii, duşmanii noştrii, dar numai pe cei care ne afectează la modul personal.
Dar, în momentul în care un credincios încearcă să mă convingă să iert un bugetar care este alimentat din banii tuturor (inclusiv din banii ateilor)?… atunci încep să-mi pun semne de întrebare asupra moralităţii colegilor de crez. Şi asta o spun ca cineva care încearcă să vadă lucrurile în mod obiectiv, respectând şi alegerea ateilor şi pe cea a credincioşilor. Credinţa nu ar trebui să impună nimic nimănui, şi mai ales nu ar trebui să-i scuze pe angajaţii plătiţi din bani publici. Pentru ca asta ne costă pe toţi.

Chow-chow
3 mai 2013 • 4:51 PM
Aici e bomba, la fiecare 4 ani se duce nea Gheorghe de la tara si-i iarta cu o stampila ,,votat”. Cata bere si mici= atatea voturi. La noi legea Sharia n-ar strica deloc, prea multa mila ce dracu’.

Chow-chow
3 mai 2013 • 11:48 AM
Ideal ar fi ca aproape toti cei care sunt la facultate (peste 90% din tinerii romani) sa fie niste generatii de ingineri, contabili, IT-isti dar e 300% sigur ca 89% dintre ei vor aranja rafturi prin Kaufland. Am auzit de cineva care e are doctorat in nu mai stiu ce domeniu (Magna cum laudae, altfel ce dracu’) dar lucreaza vanzator sef la un magazin. Pacat de hartia irosita pentru acea diploma…era mai valoros un sul de hartie igienica.

GabiTL
24 iunie 2013 • 1:10 PM
Am si eu o firma si va zic sincer ca toti absolventii astia de facultate care aplica nu stiu absolut nimic. Nu angajez nici o persoana indiferent ce scrie pe diploma aia daca nu imi demonstreaza ca stie… pana acum insa numai cei fara facultate care au stat si au muncit mi-au dovedit ca merita angajati.