SIDEX pleacă in Polonia

Directorul SIDEX: “Scenariul închiderii Combinatului e deja pe masă!”

Bruno Ribo, directorul ArcelorMittal Galați, in ultima conferința de presa :

  • “Închiderea Combinatului, despre asta este vorba. Este deja pe masă, o spunem de mai bine de şase luni”
  • “Preţul crud al energiei se află undeva la 180 lei pe megawatt. De fapt, preţul real plătit de noi este de 320 de lei. […] E imposibil să ne luptăm cu aşa ceva.“
  • “Daca luăm combinatul de la Galaţi şi-l mutăm în Statele Unite ale Americii, acea unitate ar face profit.”
  • “De patru ani suntem sprijiniţi financiar de compania-mamă”

(vezi Viața libera).

Motivul plecării:

România nu e o tara rentabila. Cheltuielile in România sunt prea mari. De asta pleacă SIDEX. De asta a plecat si Mechel. De asta pleacă si Renault.

Odată cu criza, consumul la produsele ne-necesare (autoturisme, case etc.) s-a prăbușit. Oamenii nu mai au bani de dat pe prostii. Preturile au luat-o in jos. De aia cade industria metalurgica, de aia cade si Oltchimul (cu PVC-ul lui), de aia au scăzut si vânzările Dacia. Criza nu iartă: sau scazi preturile, sau dispari de pe piața!

Dar cum sa scadă Mittal preturile, când:

  1. Prețul energiei a explodat, de când socialiștii au băgat cu forța, blestematele de certificate verzi (parca intenționat vor sa bage Uniunea Europeana in faliment).
  2. Taxele au crescut.
  3. Prețul forței de munca a crescut (tot din cauza taxelor si a salariului minim).

Cum sa mai concurezi cu China sau cu India, unde nu exista nici un fel de certificate verzi, nu exista contribuție de pensie (pentru ca nu exista pensie), nu exista sindicate care sa te bata la cap? Iar daca prinzi un angajat ca fura piese, îl arunci pe loc afara!

Polonia si-a dat seama de dezastrul care pandeste: așa ca, in ultimii 5 ani, a scăzut rapid taxele. Rezultatul? Mii de firme europene au început sa se mute in Polonia: si germani, si francezi, si italieni, si spanioli. Printre ei, si Mittal!

Polonia a transformat criza intr-un avantaj. România sta si se vaicareste!

Efectul plecării:

Moartea României. SIDEX era tot ce a mai rămas, din industria româneasca:

  • ArcelorMittal are aproape 9.500 de angajați in România. Cei mai mulți, la Galați: 7500.
  • Alți 4.500 depind direct de Mittal.
  • In total, 12 mii de oameni vor ajunge șomeri.
  • Dar numărul real este mult mai mare. După plecarea SIDEX se vor închide magazine, scoli, spitale, ziare locale, cârciumi, firme de prestări servicii.

Galați va deveni un oraș fantoma. La fel ca si Piteștiul, după plecarea Renault in Maroc.

Cine e de vina?

  • Aia care, de 5 ani, măresc taxele, măresc salariul minim, măresc prețul curentului electric, cu contractele lor șpăguite.
  • Aia care au obligat 22.000 de firme sa plece din România (Nokia, Coca Cola, Kraft Foods, Colgate) si alte 90.000 sa intre insolventa.
  • Aia care au mărit pedeapsa pentru evaziune fiscala la 13 ani de temnița, deși ei sunt cei mai mari evazioniști si scapă nepedepsiți.
  • Aia care se bat ca chiorii pe șefia Procuraturii (pentru ca au dosare penale), in timp ce tara intra in faliment.

Adică toate partidele: ca toate au fost la putere. Si PNL-ul lui Tăriceanu, si PDL-ul lui Băsescu, si USL-ul lui Ponta si Antonescu. Toți merita omorați! Toți au distrus economia. Toți si-au trădat tara. Din cauza lor o sa-ti moara copiii de foame, cititorule.

Poți sa-i găsești după carnetul de partid!

claudiu steflea
11 aprilie 2013 • 10:29 AM
Speram sa nu se intample rahatul asta si sa nu plece cei de la Sidex. Partea cea mai crunta este ca odata un investitor plecat, ramane plecat. Chiar daca Romania devine paradisul fiscal al Europei si nu cred sa se mai intoarca investirorii inapoi. Mare pacat. Sa vedem ce face socialistul nostru prim si cu fratele geaman de la Senat. Deja protestatarii de la Mechel strigau Jos Guvernu. Pai cum ati luat voi 80% in alegeri si la nici un an se striga JOS GUVERNU ? … ar trebui sa le dea de gandit la cretinii care ne conduc.

Mihai Giurgea
11 aprilie 2013 • 10:32 AM
Ai dreptate. Orice patron, chiar si mic, se gandeste de doua ori, inainte sa-si mute firma in alta tara. La astia mari, ca SIDEX sau Renault, mutarea dureaza ani de zile. Si costa enorm. Nu se pune problema sa topaie de colo-colo, cu uzina in spate.

Deci cand au plecat – gata! i-ai pierdut pentru totdeauna.

Alexandru Anitei
11 aprilie 2013 • 2:26 PM
Si problema nu e numai asta. Dupa aceea sufla si-n iaurt. Iar ca ei fac si competitorii lor. Odata ce ai stigmatul de tara cu probleme nu mai scapi usor de asta. Mai ales daca aceiasi politruci vor conduce tara si peste 20 de ani.

Singura solutie aici e o curatenie rapida si totala, si o schimbare radicala a mentalitatii. Cu clasa politica actuala acest lucru nu e posibil.

florin.dr
11 aprilie 2013 • 9:27 PM
ffff important ceea ce a spus Stroe de la Dacia la emisiunea lui Guran…daca continua protestele de acest gen(conducerea e de acord cu o marire de salarii de 9%, sindicatul vrea 40%), vor pleca din RO…exact ceea ce spuneai, Mihai ,acum ceva timp…situatia se deterioreaza in timp fff scurt, ceea ce a facut USL-ul intrun an de zile, nu o sa se repare in decenii(asta nu inseamna, nici pe de parte, ca ceilalati au fost mai breji)!

claudiu steflea
12 aprilie 2013 • 10:01 AM
Domnul Stroe a spus clar ca renault e pregatita sa plece din Romania deoarece are fabrica noua in Maroc care lucreaza momentan la jumatate din capacitate si are potential real de a dubla productia actuala. Si a mai zis ceva important catre sindicalisti: sa nu se lacomeasca. Sa vedem ce o sa iasa …

Adrian
12 aprilie 2013 • 1:37 AM
Io am o nedumerire: daca toti robii se vor ruga in genunchi sa fie exploatati de Coca Cola (cu salariile pe care le platea Coke in Romania) sau daca Renault se muta in Maroc (la salarii de 250 euro/luna), cine va cumpara sutele de mii de masini produse? Deocamdata, Europa de vest are pe stoc masini nevindute in valoare de 8 miliarde. Somajul este in crestere, salariile vor scadea drastic pentru ca robii se vor ruga in genunchi sa fie exploatati. sa inteleg ca fiecare patron se va sacrifica si va cumpara cite zece-cinspe Dacia Logan fabricate in Maroc pe care sa le tina in garaj alaturi de cele trei mertane unguresti?

Englezii spun ca “if you pay peanuts you get monkeys” dar inca nu m-am hotarit daca sa-i cred sau nu.

Fostul premier Nastase (zis patrucase) spunea in urma cu zece ani ca salariile vor fi ca in Germania atunci cind productivitatea va fi ca in Germania. Dupa numai trei ani, supermarket-urile romanesti bateau la dos orice supermarket german in materie de vinzari si incasari. Cu toate astea, casieritele tot la 12 milioane de lei vechi erau cu salariul. Sa inteleg ca, de fapt, premierul Nastase se indopa cu polonicul? Si ca, de fapt, productivitatea nu are nici o legatura cu salariul? Sa inteleg ca Nike a mers in Fiji doar ca sa plateasca salarii de un dolar pe zi iar Nokia a mutat fabrica de la Bochum (unde a lasat in urma mii de someri) la Jucu doar pentru a plati salarii de o suta de euro pe luna? Oare un angajat de la Jucu va avea destui bani sa-l tina in piine pe cel de la Pitesti?

Mihai Giurgea
12 aprilie 2013 • 7:34 AM
Tu esti constient ca Nokia a plecat si de la Jucu si s-a dus in China, da? Sau ai ratat noutatea? Cred ca deja sunt 2 ani. Din cate stiu eu, “angajatii de la Jucu” nu mai sunt angajati de nimeni. Sunt someri.

Deci intrebarea “Oare un angajat de la Jucu va avea destui bani sa-l tina in piine pe cel de la Pitesti?” e stranie.

romania inedit
12 aprilie 2013 • 11:24 PM
Nokia s-a dus in Vietnam de la Jucu, ca in China era deja. 😉
Nu cad de ce ar primi un angajat mai multi bani decat nivelul pietei, mai ales ca sunt atatia someri.
De ce sa cumperi scump cand poti sa cumperi ieftin?! 😮

dictaturajustitiei
11 aprilie 2013 • 10:30 AM
Bună dimineața !
Nu sunt de acord doar cu propoziția , ca să nu-i spun îndemnul, „Toți merita omorați! ” Poate omorâți politic. Sper să nu vă deranjeze.

Mihai Giurgea
11 aprilie 2013 • 10:35 AM
Eu am zis omorati si imi pastrez parerea. Si nu – nu doar politic. Ma refer la gloante in ceafa, ca sa fiu mai clar. Si la decapitare in piata, televizata, in vazul tuturor.

claudiu steflea
11 aprilie 2013 • 10:41 AM
Cel mai bun comunist e un comunist mort :). Ca sa il citez pe Mihai. Toti conducatorii nostrii s-au manifestat ca niste comunisti. Au furat cat au putut, au mintit si dau vina pe altii. Comportament de comunisti 100%

Razvan
11 aprilie 2013 • 11:18 AM
Nu se poate scapa altfel de clica asta de hoti mafioti. Nu se poate intra peste ei pe cale democratica pentru ca au sub control toate aparatele democratice. Singura solutie, este condamnarea lor la moarte. Necivilizat?!? Necivilizat e sa continuam sa traim precum o facem astazi, ca vitele in staule la muls si indopat cu toate mizeriile dejectate de cei mai mari dusmani – comunistii / securistii deghizati. Nu te insela, sunt mai destepti si mai pregatiti decat par. Sunt prea multi si au prea multa putere in mainile lor asa ca nu se mai poate!

horia
11 aprilie 2013 • 9:49 PM
Tu crezi ca Mircea cel Batran a fost bun si bland? sau Mihai Viteazul? sau Vlad Tepes? Crezi ca au fost buni si iertatori? NU ! O tara nu se conduce cu blandete. O armata nu se conduce la razboi cu blandetea si compasiunea generalilor in frunte. Suntem in plin razboi economic si pierdem tot ! Asa ca varianta lui Mihai si a colegilor de blog e cea mai buna. Va veni si vremea socotelilor, multi cred ca vor scapa poate fugiti fiind prin America Latina . Sa nu fie atat de siguri. Lumea e foarte mica. Gasesti pe oricine, oriunde, aproape oricand.

Lucian Niculescu
11 aprilie 2013 • 12:53 PM
Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte. La puterea a zecea insa. “Si-avem doar gloante pentru tradatori” (ca sa citez din imnul Miscarii care a fost, atunci, demult, singura care ar fi putut schimba ceva cu adevarat in Romania, si pe care toata clasa politica incepand din 1933 a facut tot posibilul s-o matraseasca, iar comunistii, in aceasta privinta, s-au intrecut pe ei insisi in atrocitate, ticalosie si satanism (n-are rost sa ne ferim de cuvinte). Dar pentru acesti nemernici rosii, mai-departe-mergatori comunisti, securisti, neomarxisti, marxisti critici, che-guevaristi, scolari-de-la-Frankfurt, “liberali” de obamista extractie etc samd glontele-n ceafa ar fi scandalos de bland. Ei ar trebui sa traiasca pe propria lor piele socialista “reeducarea” de dansii inventata si aplicata luni de zile (chiar ani) la Pitesti, Gherla, Aiud etc. Pentru cine n-a citit deja aceste marturii cutremuratoare si nu cunoaste acele atrocitati pe care NICIODATA n-ar trebui sa le uitam: http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/pitesti/

Marian
11 aprilie 2013 • 11:31 PM
Mai am putin si inventez masina de tocat politicieni (vorbesc la propiu)blestemati sa fie in vecii vecilor.Impuscatul in ceafa este prea simplu si prea scurt.Jigodiile astea trebuie sa se chinuie.

mos craciun
11 aprilie 2013 • 10:47 AM
Ai dreptate , nu omorati ci rastigniti la toate intersectiile. Sau asa cum s-a mai vehiculat pe-aici , impuscati in genunchi si lasati sa se tarasca pe strazi !
Asta dupa ce li s-a confiscat tot ce au furat !

Jane Skimmer
11 aprilie 2013 • 7:58 PM
Nu i-am omorat noi la Timisoara si acuma au ajuns sa conduca orasul si judetul, aceiasi securisti, informatori si activisti de pcr, plus copiii lor, rude, nepoti amante etc.

Cum e de exemplu Bojin, omul lui Ilie Sarbu, colaborator al securitatii la mitropolia banatului care avea un carnet in care scria ce vorbeau popii si care la revolutie a inchis catedrala ca sa nu intre oamenii impuscati pe treptele catedralei, pe care acuma le “rascumpara” cu 8000 de euro bucata, pentru o “mica” spaga intr-o afacere smechera primarul Robu, provenit si el din nomenclatura ASC – pcr – Poli de dinainte de ’90. ETC., ca pot sa-ti scriu cateva carti cu porcariile facute in Banat, cu fabrici vandute rapid de firma fostului sef sri pe judet, etc.

Ba da, trebuie arestati toti cei care au condus tara, de la presedinti, guverne, parlamente pana la primari si consilii locale, judetene. Apoi, trebuie luati la rand cu justificarea averilor, chiar daca trebuie torturati ei si familiile lor pentru asta, pana aduc banii inapoi din off shoruri. Iar apoi, solutia Ceausescu, toti la zid. Altfel, vor ramane cu organizatiile lor de partid(e), de sri, de sie si ce naiba organizatii mai au si vor sabota orice incercare de schimbare reala. La urma urmei, de ce sa fie impuscat numai Ceausescu? Astia au facut mai mult rau, enorm si toti sunt putrezi de bogati iar progeniturile lor ocupa toate posturile, in politica, agentii, guvern, universitati, servicii etc. Mai nou, finul lui Ponta (!!) vor sa-l puna ministru la justitie. Pai v-ati uitat la moaca lui???

A, si sa nu uitam si ziaristii ca Rosca Stanescu cu micul lui offshore nedeclarat dar de unde ia dobanda.

evil
11 aprilie 2013 • 10:35 AM
pretul energiei ca pretul energiei, dar ce te faci cu memorandumul asumat de Rromania in fata FMI de marire a pretului la gaze naturale care va pune in cap in anul urmator majoritatea firmelor? sa va dau cifre pentru consumatorii noncasnici:
01.12.2012 – 49 Ron/MWh
01.04.2013 – 55.3
01.07.2013 – 63.4
01.10.2013 – 68.3
01.01.2014 – 72
01.04.2014 – 89.4
01.07.2014 – 109
01.10.2014 – 119

va imaginati preturile produselor/serviciilor ca o vor lua razna? estimez ca maxim in noiembrie-decembrie se lasa cu revolutie

Marius
11 aprilie 2013 • 11:19 AM
Gazele sau scumpit deja. Si se simpte foarte mult la factura. Unii is pun mainile in cap.

dorian65
11 aprilie 2013 • 11:51 AM
@Evil
Nu asta omoara ci taxele care se adauga TVA,certificate colorate si altele.

C
11 aprilie 2013 • 3:38 PM
Da, faptul ca la CV si la contributia de cogenerare adauga si TVA este o imensa magarie. Furtul vine din faptul ca te obliga sa investesti in niste firme private, ca la urma urmei asta sunt fermele eoliene si panourile solare. Mai mult, aceste firme beneficiaza si de finantari din fonduri europene, dar nu a fost sufficient pentru ei. Trebuiau sa ia bani si de la consumatorii finali si sa mai bage si TVA.

Logica spune ca daca investesti intr-o firma trebuie sa iei actiuni contra valorii respective.

Daca banii din certificate verzi se duc in firme trebuie sa fie distribuite actiuni; la cogenerare contributia se suprapune peste faptul ca OPCOM face o medie a pretului la energie, dar tot investitie se numeste.

De ce trebuie sa acoperim inca odata pierderile centralelor termice sau gaurile de la celelalte? Se presupune ca OPCOM face o medie al costurilor de producator. Pentru ca in afara de faptul ca au pierderi mai vor si bonus.
http://www.electricafmn.ro/contributia-pentru-cogenerarea-de-inalta-eficienta/
Iar dubla masura in taxare intervine in faptul ca la BVB nu ai TVA atunci cand cumperi si vinzi actiuni. La factura de energie ai taxa la taxa. La certificatele verzi si la contributia de cogenerare mai platesti si TVA.

Eu nu am intalnit asa o magarie pana acum si sincer nu inteleg de ce oamenii nu reactioneaza cand este clar ca sunt furati.

Vlad
15 aprilie 2013 • 2:11 PM
Pentru ca majoritatea covarsitoare n-au nici cea mai mica idee de unde sa inceapa sa reactioneze si nici nu vor sa-si puna osul la bataie.

Mihai
11 aprilie 2013 • 5:55 PM
Oho, pai e ieftin curentul in comparatie cu gazele ! 1 Mwh gaze, conform GDF SUEZ e 100 de RON cu tot cu TVA. Curentul inca e la jumatate de pret. Si din ce stiu eu, curentul se face din gaze, NU gazele din curent. O centrala electrica pe gaze are o eficienta de cel mult 50% in cel mai bun caz. Adica e nevoie de 2 Mwh gaze, sa produci 1Mwh curent. Adica 200 de RON.
Si gazele inca sunt ieftine !

1 Mwh gaze e cam 100 mcubi/gaze. Adica 1000 de mcubi gaze, ar veni 1000 de RON. Adica 285$. Cu mult sub cei 550$ cat cer rusii.Cu alte cuvinte, pretul gazelor se poate dubla oricand, fata de nivelul de acum.

Pretul energiei ?! Practic se elimina subvenctiile !
La 55 RON/Mwh inseamna 1.5 USD centi/ kwh ! Mai ieftin ca la noi, nici nu cred ca exista! Nici macar nu se acopera costurile de productie. Cand in toata Europa pretul curentului e undeva la 12-15 centi.
In Sua e 10 centi.
Asta ca sa aveti o idee cam cu cat ar putea creste pretul curentului.Cel putin de inca 5 ori fata de acum.

Mumulea
12 aprilie 2013 • 9:39 AM
Ai greșit cu doar un ordin de mărime. Prețul energiei electrice este de ~ 550 RON /MWh (0.55 RON/kWh), nu 55.

Ziggy Stardust
11 aprilie 2013 • 10:47 PM
În noiembrie-decembrie poate dacă dau drumul la Roşia Montană. Altfel prin august-septembrie. Sistemul penitenciar a rămas fără bani. Se vorbeşte de graţieri în masă.

Ştefan
11 aprilie 2013 • 10:36 AM
Păi ăia de la mUiE (sper să nu se supere nimeni că le zic aşa) şi FeMeI ne impun creşterea tarifelor la energia electrică. Deci chit că printr-o minune am scăpa de “băieţii deştepţi” din energie, tot am avea energie electrică scumpă la consumator. Eu nu înţeleg cum vine asta. Vor să fim eficienţi, dar ne pun să creştem preţurile în mod artificial?

Supermario
11 aprilie 2013 • 10:47 AM
Motivele insistentei lor pentru alinierea preturilor energiei sunt in principal doua:

  • ca sa nu le mai facem concurenta neloiala la produsele industriale, prelucrate pana acum la noi cu o energie mai ieftina si
  • ca sa fie la Buget mai multi bani, sa ne putem plati datoriile si sa nu se prabuseasca Statul nostru social, nu cumva sa le dam altora prostul exemplu in care exista economie infloritoare si fara “Stat Social”…

Lucian Niculescu
11 aprilie 2013 • 1:38 PM
U. E. este doar o fatza noua, “umana”, a monstruoasei U. R. S. S. – a se vedea neaparat Vladimir Bukovski – “Uniunea Europeana … o noua URSS?”

Zice dumnealui acolo asa:

“Istoria secolului XX poate fi simplu caracterizata ca istoria relatiilor dintre cele doua ramuri rivale ale miscarii socialiste internationale: socialistii, sau social-democratii fideli Internationalei a II-a, si comunistii care, sub impulsul lui Lenin, au provocat schisma menita sa lanseze Internationala a III-a, sau Kominternul. In 1903, partidul social-democrat muncitoresc din Rusia a fost cel dintai atins de sciziune: BOLSEVICII (sau majoritarii) lui Lenin, care preconizau preluarea puterii prin forta, i-au invins pe MENSEVICI (sau minoritarii) care, precum alte partide socialiste europene, se orientau catre reformism, nu catre radicalismul revolutionar.
In realitate, diferenta dintre cele doua forte NU REZIDA IN SCOP, CI IN MIJLOACELE DE A-L ATINGE. Bolsevicii considerau violenta, teroarea, executiile in masa si dictatura proletariatului drept calea ideala pentru faurirea societatii perfecte. Mensevicii credeau in virtutea reformelor, in actiunea sociala, educarea claselor muncitoare si alegeri libere”.

Si putin mai jos:

“In definitiv, e ca si cand ai fierbe raci. Unii ii arunca direct in apa fiarta, iar altii ii pun de la inceput in apa rece, lasandu-i sa fiarba incet. REZULTATUL FINAL, INSA, VA FI ACELASI: raci fierti”.

U. E. reprezinta intruchiparea mensevismului triumfator. Triumfator atata vreme cat inca mai au pe cine jecmani. Si deja lucrurile s-au complicat rau, si se precipita. Daca mai exista cineva care-si facea vreo iluzie asupra a ceea ce inseamna U. E., normal ar fi sa se fi lamurit pe deplin odata cu momentul declansarii atacului banditesc asupra conturilor bancare cipriote.

“Troika” U. E. – nu degeaba s-a ales cu porecla asta. Exact: de la Troika N. K. V. D. vine 😉

C
11 aprilie 2013 • 10:41 AM
Ponta zice ca firmele declara falimentul din rea vointa . Capitalistii astia nouti de dupa revolutie nu vor sa munceasca 😆 …de 5 ani 50 de firme pe zi intra in insolventa …clar asta e o conspiratie a patronilor impotriva clasei muncitoare …
http://www.zf.ro/analiza/ponta-a-gasit-vinovatii-pentru-scaderea-veniturilor-la-buget-companiile-in-insolventa-raspunsul-antreprenorilor-dar-guvernul-ce-a-facut-ca-sa-nu-ajungem-in-aceasta-situatie-10731922

Marius
11 aprilie 2013 • 11:22 AM
Ceva tipic comunist. Urmatorul pas este nationalizarea tuturor firmelor, fara despagubiri, ca statul stie mai bine 🙂

C
11 aprilie 2013 • 11:45 AM
Ntz..ca ies in pierdere. 😆 Trebuie desfiintat falimentul; ca si la persoanele fizice. Trebuie intarit gardul sa nu mai plece, asa cum visa Hollande sau cum face Ponta cu impozitul la sursa in cazul contractelor cu firme offshore. Nationalizarea nu e buna, firmele de stat nu prea isi achita taxele, in plus munca este relativa .
Eu zic ca bantuie o forma de paranoia, fii atent la definitie: lipsa de logica in gandire, idei fixe, susceptibilitate, orgoliu exagerat, mania persecutiei, halucinatii, delir sistematic etc.

Alexandru Anitei
11 aprilie 2013 • 2:43 PM
Hm daca nationalizeaza firma mea s-ar crea o mare competitie. Angajatii si clientii s-ar intrece unii pe altii care sa plece mai repede. Eu desigur fiind plecat de mult :).

Deci nu o sa nationalizeze nimic, doar o sa tranteasca penalizari, procese, popriri de conturi pana cand firmele sictirite o sa se mute.

S Tudor
11 aprilie 2013 • 12:24 PM
Ponta nici macar comunism nu vrea, pentru ca in comunism, dupa ce iti ia totul, Statul preia responsabilitatea de a te avea in grija. Ponta nu vrea responsabilitatea asta, vrea doar partile care ii convin.

Adrian
12 aprilie 2013 • 2:24 AM
“Urmatorul pas este nationalizarea tuturor firmelor, fara despagubiri, ca statul stie mai bine”

Sa nu dea dracu’ sa inceapa cu Mechel, ca astea sint perlele coroanei…

Mihai Giurgea
12 aprilie 2013 • 8:24 AM
Vad ca n-ai aflat nici ca Mechel a inchis deja toate firmele pe care le avea in Romania. Si a plecat. Desi a aparut pe toate posturile, iar muncitorii au urlat in strada cat i-a tinut plamanul. Chiar si pe CPP au aparut un teanc de articole pe tema asta.

Tu ai trait cumva intr-o camera rece, inchisa cu cheia si fara televizor, in ultimii doi ani? 😆

dorian65
11 aprilie 2013 • 11:56 AM
@C
Am citit articolul si pot sa spun ,raspicat, ca Ponta este un bou!

C
11 aprilie 2013 • 12:23 PM
E ce spuneam mai sus : paranoia.

S Tudor
11 aprilie 2013 • 12:16 PM
Dar arieratele? A platit nesimtitul arieratele catre firmele private?

Si cum vrea el sa functioneze firmele? Ca un perpetuum mobile? Fara intrari de orice fel, si in plus sa genereze de toate pentru stat? Eu stiam ca toti comunistii sunt atei, dar vad ca la ce asteptari are, Ponta e cat se poate de religios, pentru ca doar doctrinele religioase sustin asa ceva. Capitolul favorit din Biblie este pentru Ponta “Facerea Lumii”. Dumnezeu a creat lumea din cuvant. Cam asa vrea si Ponta sa genereze crestere economica, tot din vorbe: “Sa fie taxe! Sa fie bani! Sa fie locuri de munca! Amin!”. Bai Ponta, bai! Pai tu crezi in Dumnezeu, bai? Asculta-l pe idolul tau Lenin, care a reusit sa-l convinga pana si pe Diavol ca Dumnezeu nu exista:

“Moare Lenin. Vladimir Ilici. Si, ca orice comunist care-si imagineaza ca n-are nimic pe constiinta, se prezinta la poarta Raiului.
– Tu ce vrei, plesuvule? – zice Sfântu’ Petru.
– Pai, am murit, si vreau sa intru…
– Du-te, bai, dracului!
Si asa se facu. Dupa o vreme, se întâlneste Sfântu’ Petru cu Aghiuta.
– Auzi, bai Drace, m-a întrebat Dumnezeu zilele astea ce mai face prapaditul ala de Lenin.
– Stii ce, mai întâi de toate eu sunt TOVARASU’ Dracu… asa ne-a spus noua tovarasul Vladimir Ilici Lenin. Si sa stii ca Dumnezeu nu exista…”

Mircea
11 aprilie 2013 • 10:47 AM
Pai sa plece? Ce nevoie avem noi de asa cea? Va trebuie voia Sidex? Mie nu, nu am ce face cu el.
Insa, ia uite cu ce se imbata ei:
http://www.economica.net/volkswagen-va-deschide-o-noua-uzina-in-europa-de-est_49963.html

Comicul
11 aprilie 2013 • 11:13 AM
Nu stiu de ce am impresia ca tara aia din europa de est o sa fie Bulgaria si nu Romania.

Mircea
11 aprilie 2013 • 11:28 AM
Un investitor vine intr-o tara cand are: 1. Mana de lucru ieftina 2. Resursele necesare. Asta inseamna ca orice ar face in fabrica aia (piese de schimb, subansamble, etc), va avea nevoie de alte mici fabricute sau furnizori. Cum la noi totul se prabuseste sub cangrena care se numeste politic, oferta este extrem de limitata.
Turcia are de toate. Produc orice, oricum, pentru oricine. Polonia la fel. Bulgaria sta un pic mai bine ca noi, insa nu au mana de lucru atat de buna si nici oferta prea buna de furnizori. Eu mizez pe Polonia/Turcia. Daca printr-o minune vin la noi, probabil s-au aliniat planetele.

Mihai Giurgea
11 aprilie 2013 • 11:31 AM
Nici eu nu cred ca vine Volkswagen in Romania. E suficient sa-i intrebe pe astia de la Renault: ba, care-i situatia acolo?

cezar covataru
11 aprilie 2013 • 12:31 PM
@Mircea – 3. Sosele bune pana la locatie. Nu este acceptabil ca un fabricant serios, care asteapta livrarea materialelor si a accesoriilor conform unui grafic foarte exact (chiar pe ore) sa stagneze “ca e drumul inzapezit”sau tocmai a aparut un crater in asfalt… Am fost in Turcia si am vazut cum se lucra la o autostrada noua, zi si noapte, cam 200 oameni simultan in santier si vreo 50 de utilaje simultan. Sau in Grecia, in centrul Atenei (e adevarat, in urma cu vreo 10 ani, nu acum) cam 3 kilometri de bulevard central s-a asfaltat intr-o noapte, dimineata era gata. A, si inca ceva fain: nu am vazut cersetori prin intersectii nicaieri… sau parcagii.

Mircea
11 aprilie 2013 • 2:08 PM
Da, este o problema, insa nu este o problema stringenta. Daca de maine s-ar taia taxele si ar cobori coruptia, in Ro ar veni investitori. Pe noi asta ne omoara: taxele si coruptia. Restul vine de la sine.

horia
11 aprilie 2013 • 9:59 PM
Nu degeaba punctul principal al MAT este coborarea drastica a taxelor si a numarului lor. Restul vine de la sine. Totul s-ar ridica precum pasarea Phoenix 🙂 Insa politicienii de azi nu vor sa coboare taxele ca n-ar mai fi nimic de furat. Timpul si criza insa, lucreaza in favoarea noastra 🙂

Alexandru Anitei
11 aprilie 2013 • 2:45 PM
Si mai e ceva: 3. stabilitate. Cand la noi legile se dau dupa ureche si cu viteza fulgerului de pe o zi pe alta numai stabili nu suntem.

I.
11 aprilie 2013 • 10:47 AM
Apropo de pedeapsa cu închisoarea pentru evaziune, aplicată patronilor mici, nu şi celor protejaţi de mafia politică: nu ştiu dacă voi aţi observat, dar în general un regim politic nu ţine mai mult de 10-15 ani, după care se schimbă (uneori complet) regulile jocului. Dacă azi te închide pentru evaziune şi peste 1-2 ani pică guvernul socialist, poţi (cu ceva eforturi) să scapi pe vicii de procedură, discriminare şi ce îi mai trece prin cap avocatului. 💡 Apoi ori obţii ceva despăgubiri din partea statului, ori (dacă ai ouă) să te apuci să-i vânezi pe cei care te-au băgat la “ţuhaus”, profitând că noii lor duşmani politici şi de afaceri nu vor plânge după ei. Tu plăteşti cu timp, ei plătesc cu viaţa. Şi dacă eşti deştept nici nu eşti prins.

Poate spun o prostie, dar continui să cred că puţin “jail time” ar putea fi o idee bună in extremis, cam ca insolvenţa şi falimentul personal. 13 ani x 12 luni x 2800 lei = 436.800 lei economisiţi din bugetul familiei. Aproape 100.000 de euro. Apoi acolo mai cunoşti una lume, care nu se ştie niciodată cum te-ar putea ajuta să te întorci ca Lăpuşneanu. :mrgreen:

stefan60
11 aprilie 2013 • 10:48 AM
Ultimul raport al comisiei UE (publicat ieri) privind problemele a 13 tari europene .

http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/occasional_paper/2013/pdf/com%282013%29_199_final_en.pdf

La pagina 3 , asterixul 5 , Romania e mentionata alaturi de Grecia , Portugalia , Irlanda . 🙂 Adica tari fata de care a fost SUSPENDATA analiza . Interesant ca cele 3 natiuni (enumerate linga Romania ) sint exact cele in faliment .
Reamintesc o declaratie publica : “stati linistiti . sintem stabilizati macroeconomic ” 🙁

Robespierre
11 aprilie 2013 • 10:55 AM
Stim realitatea in industrie, ce propune Miscarea Antitaxe?

  1. se desfiinteaza instant: ministerele economiei/energiei + agentii subordine, actiunile la societatile si regiile din subordine merg pe bursa a 2-a zi (dupa evaluare pt.listare)
  2. bursa energiei trece instant la BVB, Gcal si Kwatt se tranzactioneaza liber, orice companie poate cumpara engross de pe bursa cu conditia sa poata livra endetail la consumator in conditii de competitie.
  3. consiliul concurentei devine agentie cheie intr-o economie libera si va fi obligata sa aplice legea antitrust in energie.
  4. orice trader energie (buyer sau seller) poate face tranzactii de export/import energie
  5. orice consumator poate alege cu adevarat furnizorul

I.
11 aprilie 2013 • 11:01 AM
“orice consumator poate alege cu adevarat furnizorul”
Da, putem să ne alegem browserul, compania de electricitate, de cablu TV etc, dar nu putem să alegem cu adevărat furnizorul pe serviciile la care statul ne obligă să-i plătim taxă de protecţie (vezi de exemplu CAS). Asta e discriminare şi concurenţă neloială.

Comicul
11 aprilie 2013 • 11:16 AM

  1. Nu te lasa UE.
    2.Nu te lasa UE.
  2. Nu te lasa UE.
    4.Nu te lasa UE.
  3. Nu te lasa UE sa alegi un furnizor ieftin deoarece pretul la energie e impus de afara.
    Asa ca mai bine ai fi spus din start afara din UE si abia apoi puteai sa faci propunerile astea.

Marius
11 aprilie 2013 • 11:25 AM
Corect, parca iti vine sa crezi ca e o teorie a conspiratiei. Toti politicienii din UE sunt platiti de chinezi sa creasca taxele. Ori sunt incredibil de prosti. Sincer sa fiu nu stiu ce e mai grav.

Bancherul
11 aprilie 2013 • 11:40 AM
Prostia politrucilor europeni e o certitudine. Se vede din fiecare declaratie oficiala de la Bruxelles.

SimionG
11 aprilie 2013 • 11:52 AM
Sunt toti comunisti. Ce era Barosso in tinerete ?! Dar Merkel (a crescut si invatat intr-o tara comunista la propriu)?!

Robespierre
11 aprilie 2013 • 1:10 PM
Ce directive incalc, gospodin niet?
“Nu te lasa UE sa alegi un furnizor ieftin…” am zis eu ieftin, am zis transparent pe bursa. Daca Alro pune in bid 500 MW, atunci seller-ul care poate sa-i dea cantitatea ii face si oferta. Daca ajunge la 50% din pretul micului consumator, e normal. Ce nu vrea UE este ca seller-ul sa nu-i vanda sub cost.
Mai invata carte…

Comicul
11 aprilie 2013 • 2:19 PM
Iacobinule. Tu ai vrut sa scazi pretul la energie ca sa ajuti Sidexul. Iar eu ti-am spus ca n-ai voie(ceea ce ai recunoscut si tu de fapt. Culmea) deoarece UE l-a fixat sa fie cat mai sus. Iar apoi tot tu ai spus ca vei denunta tratatul(adica ai fost de acord cu mine) 🙂 .
Deci cu ce am gresit? 🙂

Robespierre
11 aprilie 2013 • 2:41 PM
…….”ca sa ajuti Sidexul”….tavarasci, eu nu scad nimic, EU NU PARTICIP, scade oferta pretul daca e excedentara !
UE s-a zbarlit la Hidroelectrica fiinca vindea sub pret impinsa de politruci, ai uitat?
Eu mentin doar Concurenta, Protectia Consumatorului si Oficiul Participatiilor Statului (asta doar daca nu vand toate actiunile pe bursa)

Ciort, tavarsci, davai….

Comicul
11 aprilie 2013 • 3:18 PM
Iacobinule. Ia aminte ca atata vreme cat UE va exista, nici o scadere de taxa si nici o reducere de taxe nu va fi posibila. Si-asa preturile trebuie crescute la energie electrica si gaze pentru ca nu sunt aliniate inca. Asa ca daca vrei masurile tale, elimina prima data UEul. Ca altfel masurile tale nu valoreaza doi bani si pot fi intoarse oricand. UE= URSS.

Robespierre
11 aprilie 2013 • 6:04 PM
Tavarisci, pai Hidroelectrica vinde curentul cu 200 lei, aproape DUBLU cat cotatia Nymex 1 Kwh = $31 ieri !!!!!!!!!!!!!!
Asa ca, impreuna (dreapta noi, stanga voi) putea-vom da m… la UE, nu?

Comicul
11 aprilie 2013 • 7:45 PM
Hai ca pana la urma esti de acord cu mine si recunosti ca si tu vrei sa iesim din UE. 🙂

Cost
12 aprilie 2013 • 4:37 PM
Ca sa iesi din Ue, trebuie sa te chemi Piata ( adica sa ai coglioni proprii) sau paradis fiscal.
Iar romanica a reusit in tot acest rastimp sa urce doar la rangul de Hazna.
Daca romanica nu era in UE sa-i infinga perfuzia cu placebo, pe romani ii vedeai de mult cheunind de foame pe strazile patriei.
Rugati-va sa nu se scarbeasca aia de romanica , intr-atat in cat , sa ne dea cu sutul in cur, ca foamea e nimica toata pe langa amica ei.

Vezi ce spun “amicii europeni” :

http://www.gandul.info/international/politicieni-germani-acuza-guvernul-roman-de-blocarea-accesului-in-spatiul-schengen-10733796

Robespierre
11 aprilie 2013 • 1:36 PM
http://www.economica.net/uniunea-europeana-pregateste-o-lege-prin-care-sa-impuna-pierderi-deponentilor_50135.html

Daca se adopta legea asta infecta, DENUNTAM TRATATUL DE ADERARE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ca oricum, UE se va dizolva deoarece banii vor iesi imediat din conturi.

crisuadi
11 aprilie 2013 • 6:33 PM
Ma bag si eu in vorba , dar cred ca oponentul tau are dreptate . Cea mai mare birocratie din lume , o adevarata piedica greoaie in calea dezvoltarii tarilor intr-un spirit de libertate economica este Uniunea Europeana ca institutie . O Europa unita intr-un spirit unic , capitalist feroce , a la madamme Thatcher citire , cu legi unice , cu o singura viteza si o singura moneda , normal ca ar fi de preferat in locul socialismului atotplanificator de la Bruxelles , din zilele noastre . Actuala UE este principala piedica in calea revenirii vietii bune in lume . Tot adevarat este si ca , daca vrei , poti sa faci o Romanie care sa se invarteasca dupa Soare , un rai capitalist , liber si prosper , dar fara excrementele umane pe care presa servila ii numeste politicieni . Fara toti politicienii ! Si , cum spunea Mihai , de ei nu scapi decat exterminandu-i !
Ne dorim cu totii ca ultima ta propozitie din comentul de mai sus sa se adevereasca ! 🙂

Razvan
12 aprilie 2013 • 4:02 PM
Te-ai “bagat” frumos si elegant. Adaugi o patina de finete stilului agresiv (fara de care nu se poate!) al blogului. Ai adus umanitatea reala, acasa. Inainte de “sange si mate”, sa nu ne uitam sinele si spiritul. Ma tem doar ca fara “sange si mate” nu putem s-o scoatem la capat…buni romani…
Am ghilimele pe alocuri, “bagat-ul” mi imi suna vulgar ca si cuvant iar “sange si mate” cred ca-i promovat destul de des pe blog astfel incat cere drept de autor.

Divagam, povestim, ne infuriem, dam afara naduful, dar o facem in scris. “Romanul s-a nascut poet” – incercam sa depasim conditia si sa ne indreptam catre pragmatism?

Sa fim, ceea ce suntem meniti sa fim, ca avem cu ce!

Mihgrig
12 aprilie 2013 • 3:52 PM
Deci deponentii cu peste 100000 sunt obligati sa devinta finantatori ai bancilor? Si ei or sa spuna: “Vai dar de abia asteptam asemenea ocazie, in nici un caz nu imi mut banii oriunde in Asia, iti in continuare aici ca sa imi ia statul 40%!”. Va spun eu cum va fi: limita de 100.000 de mii va fi orientativa, in functie de nevoile bancii se poate lua si din conturile sub 100.000. Toata mascarada asta are drept scop legalizarea unui furt, pentru ca asta este UN FURT!

Alexandru Anitei
11 aprilie 2013 • 2:50 PM
As mai adauga ceva: spargerea Hidroelectrica si Termoelectrica in firme cu o singura hidro/termocentrala si privatizarea separata acestora. Adica taman invers de cum vrea sa faca ministerul de resort de acum. Adica sa uneasca Hidroelectrica cu Termoelectrica ca profitabilitatea primei sa mascheze nerentabilitatea celei de a doua si apoi sa privatizeze tot mastodontul asta care va avea quasi-monopol pe piata de energie.

horia
11 aprilie 2013 • 10:05 PM
Ce mult le place comunistilor monopolul… Peste tot daca ar putea ar face numai monopoluri.

Balazs Laszlo
11 aprilie 2013 • 10:57 AM
Din păcate, ţara noastră a devenit un teatru politic de tip Cântarea României.care a antrenat mase largi de persoane în a-şi exprima părerea.România este un imens Hyde Park,unde toată lumea vorbeşte şi face politică. Real ,nu se întâmplă nimic. Politicienii şi acoliţii lor se îmbogăţesc,iar poporul suferă.Deja de o vreme naţionalismul şovin şi-a ridicat capul. Acest moment, apare în istorie când încep marile recesiuni economice. Din păcate ,economia şi societatea Românească este bolnavă, medici curanţi nu prea apar , iar cei care sunt specialişti sunt marginalizaţi. Pe scena politică sunt doar aşa zişi Vraci politici.Dacă intr-un timp foarte scurt NU se vor lua măsuri, România va fi cuprinsă de cancer, un colaps economic profund. Remediul !!!! societatea civilă ,care din păcate şi ea este divizată……….Eu mă rog, acestei naţiuni să-i vină mintea cea din urmă……….

Cost
11 aprilie 2013 • 12:05 PM
Scuze, mie imi sopteste , ca nu a avut nici o data (minte). 🙂 Unde nu e , nici dumnezeu nu da, amin.

crisuadi
11 aprilie 2013 • 6:36 PM
Aleluia ! 🙂

razvanrc
11 aprilie 2013 • 10:58 AM
Reblogged this on The truth is beyond us.

Goldy
11 aprilie 2013 • 10:58 AM
Se spune ca un adevarat afacerist vede in criza o sansa pentru a se imbogatii, din pacate pentru noi… tara asta e condusa de niste neica nimeni, care se cred afaceristi… fiind niste gainari de doi lei. De la inceputul crizei(de fapt de prin ianuarie 2009) am zis ca acum e momentul Romaniei sa vina in fata, sa spuna clar ca aici e de venit, aici e bine de investit… iar acum dupa 4 ani vad ca de fapt, in Romania e jale… in loc sa avem inca 100000 de firme noi, noi am inchis 200000… atat putem, trist! PS> cand eram in clasele 7,8 imi zicea profesorul de istorie ca istoria se invata pentru ca inevitabil se repreta si e bine sa stii ce sa nu faci… n-am invatat-o pentru ca nu mi se parea util sa stii niste prostii de acum mii de ani, dar dupa terminarea studiilor am zis ca ar fi bine totusi sa citesc cateva carti, sa studiez putin… si mi-am dat seama ca avea dreptate, momentan repetam toate greselile trecutului… TOATE!

florin.dr
11 aprilie 2013 • 11:00 AM
ce bine mai merge treaba la unele firme de stat, ce nevoie am noi de sidex, nu?!
http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-14598301-corpul-control-primului-ministru-cheltuieli-protocol-peste-1-milion-prime-preferentiale-3-6-milioane-lei-conpet.htm

Razvan
11 aprilie 2013 • 11:26 AM
Salut Florin, incearca acum sa accesezi calea propusa catre hotnews: ”
Nu există niciun articol cu id-ul 14598301″ 😉 Imediat s-au sesizat … albastrii

Mircea
11 aprilie 2013 • 12:16 PM
Nu numai ca s-au sesizat, au carmit-o frumos:
http://www.money.ro/corpul-de-control-al-guvernului–tatal-robertei-anastase-a-incasat-prime-de-30-000-euro-la-conpet_1246149.html
Deci ca la conpet se face jaf nu conteaza, conteaza ca e unu acolo care le invarte pe toate. Parca am mai auzit asta undeva.

florin.dr
11 aprilie 2013 • 4:26 PM
mda, ce chestie, oricum si Horea a scris despre asta..http://horea-m-analizatehnica.blogspot.ro/2013/04/antena-3-televiziune-de-talie-mondiala.html

bigbadsheep
11 aprilie 2013 • 11:03 PM
Nu ştiu dacă e ceea ce cauţi dar uite aici o altă sursă, despre acelaşi articol:
http://rosite.eu/corpul-de-control-al-primului-ministru-cheltuieli-de-protocol-de-peste-1-milion-si-prime-preferentiale-de-36-milioane-lei-la-conpet/

Imparatul e gol
11 aprilie 2013 • 11:46 AM
Treaba asta cu certificatele verzi e buna pentru cine trebuie. In ultimele 12-18 luni romania a ajuns sa ofere cele mai mari incentives pentru investitorii in energie solara/eoliana. Ia ghiciti voi cam cine sunt investitorii astia? Cam de unde vin ei?
Sa nu uitam ca romania – datorita hidrocentralelor – este oricum peste media europeana la generarea de energie verde (ca aia neagra din petrol pute si nu mai era asa mult loc de furat). Asa ca nu prea avea de ce sa se apuce romania – cu un buget si o economie ca vai de ea – sa ofere atatea certificate verzi. Dar ele au fost si vor fi oferite in continuare pentru ca asa trebuie, pentru ca niste baietii au “investit” in eoliene si solare.
Asa ca e bine – pentru cine trebuie sa fie bine. Pleca Mittal? Treaba lor! Ne descurcam noi cumva!
Pleace CocaCola? Si ce daca? Pleaca Dacia? Sa se duca invartita? Baietii care sunt la putere (si cei din opozitie, binenteles) nu o duc si nu o vor duce rau deloc pentru ca pe ei nu ii doare nici direct si nici indirect ca pleaca astia! Si ei iau deciziile!

C
11 aprilie 2013 • 12:06 PM
Ar fi un detaliu, daca pleaca toti nu mai incaseaza nika la buget, dar noi nu ne impiedicam in detalii, o vorba buna de la Ponta face mai mult decat un salariu achitat la timpul lui, nu?

Apoi, legat de energie, daca tot avem atatia producatori de energie (care nu au control cand bate vantul sau straluceste Soarele… si nici posibilitate de inmagazinare sau livrare, ca nu se poate sa livreze toti odata, nu?) cred ca noi romanii vom fi mai energici 😆 Energia care e in surplus se baga in pamant, daca nu ai talpa de cauciuc la pantofi ai sa ai parte si tu de incarcare energetica gratuita 😆 . (nu incarcare energetica in forma holistica, … ah nu hahah; din datele mele cca 8% din productia de energie electrica se descarca in pamant; acest lucru se intampla de obicei daca este produsa in intervalul orar cand este consum redus)

Imparatul e gol
11 aprilie 2013 • 12:51 PM
E mai important sa primesti certificatele verzi decat sa vinzi energia cuiva. E o mica diferenta intre Certificate verzi si Feed-in-stock – ca la FiT trebuie sa vinzi energia produsa pentru a-ti acoperi investitia, pe cand la certificate vanzarea nu mai e asa importanta.
Pentru ponta si ceilalti politicieni – in timp ce ei trag de timp si taraganeaza vreo decizie in firea ei, isi cresc veniturile si viata merge inainte. E frumos cu brigada Vlad Tepes, dar eu pina ni vad unul dintre astia omorat pe strada nu cred ca ii intereseaza ca pleaca firma x sau y din romania.
In plus, oamenii astia nu vin din privat, nu au muncit sa isi creasca vreo afacere pe o piata competitiva asa ca nu inteleg economia de nici un fel – de la Serbanescu si pina la ala cu impozitul forfetar (ca imi scapa numele). Ei stiu sa fie conectati la buget si gata – vin banii si traim bine amanand decizii si facnd circ, ca oricum populimea merge pe principiul “lasa-i sa fure ca poate ne pica si noua ceva”!
Mai e apoi marota asta cu invetiile straine – hai sa intoarcem foaia putin – cate investii au investiorii romani sau firmele romanesti in strainatate? De ce toate firmele conduse de securisti si oameni conectati la buget nu au reusit sa iasa afara, pe piete concurentiale? Ne plangem ca ca OMV/Renault/Mittal si toti ceialalti profiturile din romania si le duc in tara lor. Au fost corporatiile romane in stare de asa ceva in acesti 23 de ani? Exista asemenea exemple? Investitorii din ani trecuti veneau pentru arbitraj, pentru bule imobiliare, sau pentru alte interese.

ciprian
11 aprilie 2013 • 8:47 PM
or sa puna taxe si mai mari, din ce in ce mai mari. or sa puna impozite pe termopanul de la balcon, pe calculatorul de acasa (daca ai 2 computere, o sa te taxeze de 7 ori mai mult pentru al doilea), pe etajul la care stam (aia de mai sus au o priveliste mai frumoasa, deci trebuie sa plateasca mai mult), pe dimensiunea rotii de la masina (daca ai roata de 18″, ai deci o masina mai buna, adica trebuie sa platesti mai mult). mintea politrucilor va basmi tot felul de mizerii…pana cand cineva o sa le infiga toporu’n gat…ah, de-as trai momentul ala…as da ani din viata…

Marius C.
11 aprilie 2013 • 12:00 PM
Va propun un exercitiu foarte simplu: interesati-va in orasul in care locuiti despre ce autorizatii sunt necesare ca sa faceti comert ambulant (de ex. ca sa vindeti popcorn). Raspunsul o sa va edifice asupra tarii in ca traiti.

Lazarescu
11 aprilie 2013 • 12:10 PM
Nu-s de acorda cu afirmatia ca AIA sunt politicienii !!! AIA, au avut si complici. Toti aceasi soarta sa aiba. Adica sa moara si anagajatul de la Mechel sau Oltchim. De ce? Pai cand sindicalistul sef corupt se plimba cu mercedes si avea vacante prin tari exotice + proprietati, el ce facea? Cum sa nu stie ca era corupt pana in maduva oaselor, ca vorba umbla mai iute ca stirea. NU !!! El statea comod ca vine banul sigur pe cardut. A muncit 20 de ani acolo si o sa moara muncind acolo. Statul garnteaza succesul fabricii. Ei uite ca nu este asa. Trebuia sa se preocupe de propriul viitor, sa ia in calcul ca unele meserii apara si altele dispar… Revenind la AIA…pai daca ii impuscam pe AIA, or sa le ia locul alti AIA pusi de complicii lor, PUTORILE care vor comoditate, sa vina de-a moaca, fara efort, fara riscuri, etc.

Marius C.
11 aprilie 2013 • 12:42 PM
Se inaspresc conditiile pe piata muncii:

http://www.tocmai.ro/sibiu-ajutor-de-bucatar-9665560.html

I.
11 aprilie 2013 • 1:13 PM
mi se pare un anunţ de muncă decent, 8 ore/zi, 5 zile/săptămână, program flexibil…unde-i problema, la bani? e ajutor, nu chef 🙂

Lucian Niculescu
11 aprilie 2013 • 2:17 PM
Exact! E mult prea bine!

Zuldaf
11 aprilie 2013 • 2:13 PM
Clasicul copil de bani gata al unui fost securist!

http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/fiul-magnatului-viorel-micula-a-mers-cu-elicopterul-la-mormantul-lui-arsenie-boca.html
http://www.cancan.ro/actualitate/micula-junior-a-venit-la-shopping-in-capitala-si-a-luat-niste-bluze-si-un-cadillac-escalade.html

P.S
Cine incerca sa ii faca concurenta lui taicasu are de a face cu caracatita rosie…. pana inchide portile si se muta.

Corina
11 aprilie 2013 • 2:37 PM
Foarte bine ca pleaca!

Domnule Giurgea, da’ mai lasati-i incolo de indieni exploatatori sa plece. Ce atitea fitze pe capul lor? De cind au venit au concediat oamenii, iar cei care au ramas au fost obligati sa lucreze in conditii inumane, fara respectarea intocmai a regulilor privind protectia, igiena si securitatea in munca.

In tara asta nu avem nevoie de strainezi d-astia care vin aici sa cistige. Avem nevoie doar de oameni cinstiti, care sa-si plateasca la timp impozitele si sa respecte legile statului roman… ca d-aia exista legi: sa fie respectate!

De cind cu criza asta devenit o moda in rindul capitalistilor straini pusi pe capatuiala in tara noastra, sa se vaite care mai de care ca sint impozitele mari, ca e birocratie mare, ca ii amendeaza inspectorii, ca dau spagi etc. Da’ ce mama naibii, cind au venit in Romania ce credeau?… ca ii primim cu bratele deschise ca sa ne exploateze si sa se imbogateasca subjugind muncitorul roman, care de milenii traieste pe acest pamint stramosesc si a fertilizat cu singe, sudoare si lacrimi din cauza cotropitorilor?

Sa plece! Noi, bugetarii romani, ne bucuram de fiecare data cind auzim o astfel de stire. Statul are menirea sa-l apere pe cetatean si ar trebui ca domnul Ponta sa nu mai permita unor astfel de specimene sa isi faca de cap in tara noastra.

Cu stima,
Inspector Corina

dorian65
11 aprilie 2013 • 2:46 PM
@Corina
Corina si tu ce mai inspectezi daca toti inchidem sandramaua?Iesi in strada si ii ceri lui tov Ponta de lucru plangandu-te ca ai rate la banci si iti mor copii de foame?

Corina
11 aprilie 2013 • 8:07 PM
@Doriane, vrajeli d-astea am tot auzit din 2008 incoace.

Tradatorul de neam si tara, Emil Boc, a amenintat ca va concedia bugetari. Aiurea, n-a concediat pe nimeni, ci doar ne-a redus salariile cu 20% ; l-am votat pe domnu Ponta si ne-a reintregit salariile. S-a rezolvat problema!

Inchideti bai frate sandramalele ca s-asa nu faceti decit sa ne enervati cu “afacerile” voastre. Toti sinteti pusi pe evaziune si pe incarcarea drepturilor legale ale muncitorilor.
Nu avem nevoie de voi, noi avem politicieni si d-aia ii votam – sa ne fie mai bine! Daca nu sint in stare, ii dam jos si ii aducem pe altii. Ce atita “daca inchidem, daca plecam” si alte vaicareli? Nu va e clar ca statul ii protejeaza pe cetateni? Ca nu e nevoie de voi?

Inspector Corina

dorian65
11 aprilie 2013 • 9:26 PM
@Corina
Asa este ca sunteti multi bugetari cu acel ,,vino maine” care perturbati viata oamenilor. Te rog sa te gandesti de unde vin banutii in punga aia sparta care se numeste trezorerie?
Dupa cum prea bine observi FMI,BM si UE nu prea mai vor sa dea bani.
De ce vor oamenii sa faca evaziune?Buna intrebare,pai daca taxele sunt mari si multe si pretul produsului nu mai devine competitiv pe piata asta duce si la bilanturi negative si implicit la lipsa de profit si restul sti bine.
Politicienii aia de unde sa va dea voua bani daca nu se aduna in punga?
Pai Boc a fost un idiot ca nu va dat afara.Tariceanu stia ca va venii criza si s-a apucat sa faca pensii parlamagarusilor, alt idiot!
Ce va dat stimatii vostrii tovarasi inapoi au fost inghitit de inflatie, asa ca nu ati primit nimic.

Alex
11 aprilie 2013 • 3:15 PM
sper din tot sufletul ca asta e un pamflet de comentariu – altfel… nu mai spun nimic.

Cost
11 aprilie 2013 • 4:38 PM
Hahahaa. Gura aur iti grai…..!! 🙂

mos craciun
11 aprilie 2013 • 4:46 PM
Multe Urari Intime si Elegante Corina !

Casino 2011
11 aprilie 2013 • 8:38 PM
Fi politicos te rog ca, Corina nu este cine zice ca este. Este un “troll” sa destinda atmosfera. Eu am banueli cine ar fi…este vorba de un barbat pe care-l cunoasteti si voi. Nu va gândit la MIhai ca nu este el.

pletosu88
12 aprilie 2013 • 12:00 AM
Multi sunt noi pe acest blog si nu au apucat sa vada cine este Corina pentru ca nu au citit comentariile ei mai vechi. Eu unul stiu ca toate sunt in bascalie dar problema de fapt e ca de 23 de ani luam totul in caruta si speram ca mistocareala celor de la Divertis, Voua etc ii atinge pe cei care trebuie(le-a zis-o cu asta hahahaha). Realitatea e ca nu se schimba nimic cu haz de necaz. Stiti proverbul cainii latra satra trece? Exact asta se va rezolva. Articolul de astazi este mai mult decat serios(ca multe altele de altfel) si daca cineva mai doreste tara asta inapoi ar cam fi cazul sa tratam serios problema. Alt proverb: razi ca de ras ai sa ramai

Corina
12 aprilie 2013 • 8:50 AM
Roacare, statul te vrea tuns!

Observ ca esti deranjat de faptul ca noi, bugetarii, sintem imuni la amenintarile voastre. Sint peste 1,2 milioane de bugetari care gindesc exact ca mine si deocamdata nu avem niciun motiv sa credem altceva. Voi capitalistii va plingeti toata ziua de taxe, de birocratie, de coruptie si ca din cauza lor totul se va prabusi. Deocamdata noi cistigam mult mai bine in comparatie cu voi. De examplu, chiar ieri m-am intilnit cu o amica de-a mea o brava bugetara ce lucreaza cu fonduri iuropene, in cadrul Agentiei pentru Dezvoltare si mi-a spus ca cel mai mic salariu de la ei este de 6000 de ron/luna. Asadar, roacare, te crezi mare capitalist, dar primesti tu in medie 6000 de ron in fiecare luna, de vreo zece ani, doar ca sa freci menta ?

Cit de tare crezi ca ne doare-n cot pe noi, bugetarii, ca pleaca Sidex? A plecat si Nokia si vor mai pleca si altii, dar , noi, bugetarii vom ramine tot 1,2 milioane si cu aceleasi salarii, daca nu chiar mai mari… Ca o vorba inteleapta spune cam asa: apa trece, pietrele ramin! 😉

Noi bugetarii suntem de neclintit… de pe scaunele noastre!

pletosu88
12 aprilie 2013 • 5:11 PM
Corina a trecut prea mult timp de cand statul si partidul ma voiau tuns. Acum ma vor scalpat si jupuit :)))

paul tudor
11 aprilie 2013 • 8:06 PM
e buna asta!de-ar pleca toti,sa-i vad pe politicien baricadandu-se in “casa poporului” de frica gloatei dezlantuite,care ii va rupe in bucati!

horia
11 aprilie 2013 • 10:17 PM
@Corina : Ce ne-am face noi fara tine 🙂

Cyprus Hill
11 aprilie 2013 • 3:45 PM
Cipru a fost un doar experiment de laborator: http://uk.reuters.com/article/2013/04/10/uk-eu-banking-bailin-idUKBRE9390NJ20130410

Care a reusit. Se va aplica de acum pe scara larga !!!

cristinel
11 aprilie 2013 • 4:03 PM
Doua articole interesante:

http://www.economica.net/uniunea-europeana-pregateste-o-lege-prin-care-sa-impuna-pierderi-deponentilor_50135.html

Si apropo de modelul suedez si cat de usor faci afaceri in Suedia fata de Romania:
http://logec.ro/modelul-suedez-descifrat-de-cristian-paun/

@Marius: depinde cum definesc cei de la Protv in articolul respectiv angajatii primariei. Daca iei tot ce apartine de primarie, probabil vor sari de 1000. Intre timp primariilor li s-au transferat in subordine multi angajati de la centru. Dar da, sunt prea multi.

roby
11 aprilie 2013 • 7:06 PM
Suedezii au renuntat la modelul suedez la ei acasa pentru ca incepuse sa scartaie in conditiile in care poporul suedez nu poate fi comparat cu poporul roman.
Din 2006 socialistii nu se mai afla la putere.
http://www.scancomark.com/Political-economy/Sweden-proposes-the-increase-of-retirement-age-to-be-raised-to-69-years-100521022013.html

In 2006 cand au plecat socialistii de la putere, Suedia avea o datorie de 50,4% din PIB. In 2010 avea 42,6% iar acum are 37,7%.
http://www.tradingeconomics.com/sweden/government-debt-to-gdp

In 2008 Spania avea o datorie de 36,1% din PIB care acum a ajuns la 88,4% din PIB.
http://www.tradingeconomics.com/spain/government-debt-to-gdp

Franta in 2008 avea o datorie de 63,9% din PIB care acum a ajuns la 90,2%
http://www.tradingeconomics.com/france/government-debt-to-gdp

Germania macar a a reusit sa-si stabilizeze datoria
http://www.tradingeconomics.com/germany/government-debt-to-gdp

Marea Britanie avea 44,5% in 2008 iar acum datoria a ajuns la 89,8% din PIB.
http://www.tradingeconomics.com/sweden/government-debt-to-gdp

SUEDIA NU E NICI PE DEPARTE ATAT DE SOCIALISTA PE CAT SE CREDE

cristinel
11 aprilie 2013 • 7:52 PM
Germania se imprumuta la dobanzi negative. La ei nu se pune 🙂

Alexandru Anitei
11 aprilie 2013 • 11:30 PM
Si la Germani se pune ca nu banii sunt bani. Doar ca ei au inteles ca termenul de deficit bugetar nu trebuie sa existe in vocabular. Nu conteaza ca e 1, 2, 3%. Singura valoare acceptabila e 0. Numai ei din toate tarile asa-zis dezvoltate au realizat ca e nevoie de un buget balansat. Adica ceea ce tot omul stie: sa te intinzi cat ti-e plapuma.

ram2000
11 aprilie 2013 • 5:09 PM
aproape ca mi-a dat o lacrima:
‘Vosganian a mai spus că un loc de muncă este mai valoros decât o casă’
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/romania-a-pierdut-circa-10-mld-euro-din-cauza-migratiei-180576.html

DANNY
12 aprilie 2013 • 12:44 AM
In tara ordonatelor de urgenta si 350 euro este mult, suntem 20 milioane din 7 miliarde de oameni pe planeta asta. Mai aveam cateva picaturi de petrol + cativa copacei de taiat (materia prima), dupa vine potopul, o sa dati ordonante de urgenta si o sa ne vindeti organele la export pentru a acoperii datoria Romaniei!

Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul!

Radu – Danut Munteanu
11 aprilie 2013 • 6:52 PM
Incredibil Tonta ăsta:
http://m.hotnews.ro/stire/14600852
Îi învață de mici să o dea pe după cireș. Praful în ochii populimii e directivă de partid. Şi mai e şi indignat că tineretul a votat extremismul. Bă idiotule, ce-ai vrea, să înghită minciunile tale şi să mai şi aplaude?

Jane Skimmer
11 aprilie 2013 • 9:08 PM
Tonta? Dar uite-l pe Vosganian ce debiteaza, el vrea salarii maaaaaaari:

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14600575-varujan-vosganian-cei-care-fac-afaceri-romania-trebuie-aiba-vedere-salarii-mai-mari-romanii-nu-vor-trai-vesnic-salarii-medii-350-euro.htm

florin.dr
11 aprilie 2013 • 9:18 PM
cretin! astia nu traiesc in lumea reala! mi-e sila de ei!

Pletosu
11 aprilie 2013 • 9:29 PM
Pe langa cei 12000 de angajati si dependenti ati uitat sa adaugati ceva foarte important dupa parerea mea: portul Galati si traficul navelor pe Dunare care nu stiu cui vor mai folosi dupa mutarea combinatului in Polonia.
Intr-o alta ordine de idei si fara legatura cu topicul: a observat cineva o masiva concentrare de forte pentru atragerea de bani la buget? Si aici ma refer la jda radare la fiecare colt de strada, politia economica dand amenzi pentru ca eticheta de pe haine nu era tradusa in romana, ITM-ul fugarind zugravii, ANAF-ul care suna pentru o zi de intarziere, Garda financiara in control saptamanal la firme poate-poate gasesc ceva…

Victor
11 aprilie 2013 • 9:59 PM
“E foame de bani”

sa vezi cum moare statu de inanitie!

sa le dam muie si sa nu ne ducem o data cu ei!

DANNY
11 aprilie 2013 • 11:53 PM
ce treaba are politia economica cu etichetele?
in rest da, am observat si eu o intensificare a controalelor de la toate organele

pletosu88
12 aprilie 2013 • 12:36 AM
Politia economica are o treaba de 1000 de lei amenda pentru treaba asta. Asa cum stii marea majoritate a comerciantilor de textile se aprovizioneaza din Europa-Dragon, deci de la chinezi. Si dupa explicatiile lor ar trebui sa ia marfa numai de la fabricile romanesti ca au etichete sa inteleaga tot prostul cum sa spele haina :)))

horia
11 aprilie 2013 • 10:32 PM
http://www.gandul.info/financiar/comisia-europeana-pierderile-de-la-bank-of-cyprus-si-laiki-duble-fata-de-estimarea-initiala-la-10-6-mld-euro-bancile-vor-fi-salvate-cu-banii-deponentilor-10736834 Se pare ca procentul de confiscare urca acum spre 80%. Asadar orice este posibil in Euopa.

catalin mihalceanu
11 aprilie 2013 • 11:23 PM
am 36 de ore de cand am plecat din polonia.acum m-am trezit din somn.in fiecare an merg de 3 sau 4 ori.acum am stat 4 zile.afaceri.in polonia am fost de 13 ori. am fost cazat in lublin in wola kleszczowa si in czestochowa.eu sunt de religie crestin ortodox. prietenul meu cu care am fost este catolic. de ce expun aici orientarea mea religioasa ? simplu ! polonia este foarte strans legata de religie ! pe blogul domnului mihai giurgea este foarte sensibil sa discuti despre religie. merita ,daca ai posibilitatea , sa cunosti polonia si d.p.d.v religios . daca poti sa combini timpul destinat afacerilor cu tot ceea ce inseamna catolicism in polonia este perfect ! ,,prietenii stiu de ce,, ! polonia este un miracol. de ce ? pentru ca este mare ! ce este mare este deosebit de greu de schimbat ! imaginati-va o bila masiva din otel care aluneca pe o masa. odata urnita din loc spre o anumita directie este foarte dificil sa-i schimbi directia si foarte greu sa-i schimbi sensul. este o chestie de fizica pura ! blogul domnului mihai se remarca prin calitatea informatiilor. cantitatea informatiilor este imensa si domnul giurgea o mai cenzureaza in sensul pozitiv. este dreptul dumnealui sa faca asta. asta a fost indroducerea. sa trecem la treaba :
tot ceea ce a expus mihai giurgea este adevarat. in polonia sa fi privat este exceptional.
polonia este acum china europeana.dar nu dureaza mult.europa se va ocupa cat de curand de distrugerea ei. asta o spun polonezii. absortia de fonduri europene este imensa. insa odata cu absortia vine si boala. polonia este un miracol pentru mine pentru faptul ca la infrastructura este muci. nu pot intelege cum s-a putut dezvolta o asemenea tara in conditiile in care drumurile sunt doar cu 2 benzi. am gasit si raspunsul. prin munca ! multa munca ! rabdare ! perseverenta !
in polonia in general , munca incepe la 7 si se termina la 16 ! fantastic ! mihai giurgea vrea 20 de ore de munca ! este firesc atunci doresti sa recuperezi un timp pierdut ! la munca polonezii sunt perfecti ! dupa ce termina programul apare miracolul care ii compenseaza ! alcoolul ! din 50 in 50 de metrii calci in voma ! in tesco,kauflaund,real si auchan este comun sa observi femei tinere si babe cum isi pun in cos o sticluta cu zubrowka asezonata cu o bere tiskie sau zywiecz.in polonia se bea imens.nu va puteti imagina cat se bea ! deci reteta succesului poate sa contina si alcool si drumuri cu 2 benzi ! polonia a avut conducatori si politicieni extraordinari de destepti dar au pierit intr-un avion! acei oameni au stiu sa spuna si nu si da ! actualii stiu sa spuna numai da ! si ai nostrii ar trebui urcati intr-un avion ! numai acolo sus iti poti da seama cu adevarat in mainile cui esti. sunt de acord cu faptul ca polonia ramane pentru voi un exemplu pozitiv iar pentru mine doar un miracol religios.dar asta este doar temporar.polonia va urma incet dar sigur calea prabusirii. motivul este banal de simlplu : aderarea la imputita de uniune a neunitilor ! solutia ? aceeasi expusa de mine mai mereu,razboiul mondial ! nu putem scapa de el !

Gabi
12 aprilie 2013 • 12:49 AM
E trist! Părăsesc ţara firme mari, iar firmele mici sunt sufocate sau se închid.
FMI-ul şi Banca Europeană au ameninţat că vor tăia finanţarea, pentru că România refuza să-şi facă temele.

La ştiri? se discută despre cine o să fie ministru, învăţătoarea bugetară cu greva foamei şi recalcularea pensiilor foştilor militari. Orice subiect intra pe ordinea de zi a televiziunilor de ştiri, mai puţin situaţia întreprinderilor mici şi situaţia locurilor de muncă. Deci e clar că România nu este preocupată de economie – şi nici nu pare să-şi facă vreo grijă pentru ce-o să se întâmple în viitor.

Întrebarea este următoarea; din moment ce FMI şi UE au spus că ne vor tăia fondurile – atunci cum se poate explica aroganţa şi lipsa de îngrijorare a politicienilor români faţă de economie?
Există oare, deja, pus la punct vreun aranjament de finanţare pentru viitor cu cine ştie ce altă ţară? dar care este la secret deocamdată? Căci, atunci când vine vorba despre viitorul economiei, politicienii se comportă prea siguri pe ei, dacă nu chiar obraznici!
Am urmărit un intervieu cu Cristian Diaconescu şi undeva pe la sfârşit ul intervieului a fost întrebat dacă ştie ceva. Omul a răspuns că ştie mai mult decât poate spune şi a părut vădit îngrijorat să discute despre acest subiect. Într-un intervieu separat domnul M.R. Ungureanu a avut cam aceasi reacţie.
Hmm…oare despre ce-ar putea fi vorba?

C
12 aprilie 2013 • 12:55 AM
o fi asta ? http://www.mediafax.ro/economic/oficial-modelul-cipru-replicat-la-nivelul-ue-bancile-vor-fi-salvate-cu-banii-din-depozite-10734971

Gabi
12 aprilie 2013 • 2:22 AM
Cris, mulţumesc pt. articol.
Pentru cei care n-au timp să-l citească, concluzia articolului a fost:

“Comisarul european pentru afaceri economice şi financiare, Olli Rehn, a afirmat săptămâna trecută că Ciprul a fost într-adevăr un caz excepţional, însă UE pregăteşte o lege care prevede că deponenţii cu mai mult de 100.000 de euro în cont ar putea pierde o parte din bani, care ar fi utilizaţi pentru salvarea băncii ajunsă într-o situaţie dificilă.”

Interesant!
Şi da, aceasta ar putea fi o explicaţie de ce politicienii noştrii nu par a fi îngrijoraţi despre unde se îndreaptă economia ţării.
Acum, discutând despre atitudinea politicienilor, (mă refer la atitudinea lor pe plan local), care este aproape anti-economica – ne rămâne, totuşi, să încercăm a lega ideea de mai sus în contextul în care, aceeaşi politicieni afişează o vădită animozitate către relaţiile cu UE. Ceea ce mă face să bănuiesc că, s-ar putea ca sursa de finanţare, (cea alternativa), să parvină eventual din afara canalelor cu care am fost obişnuiţi până acum (FMI, UE). Căci, dacă ar fi fost vorba doar despre bani de la FMI sau UE, atunci dl. C. Diaconescu şi M. Ungureanu n-ar fi avut de ce să fie atât de rezervaţi în a discuta despre acest subiect, nu?
Valul ăsta de afişări socialiste, anti-americane, anti-UE, şi mai recent anti M.T., nu miroase a bine…

C
12 aprilie 2013 • 8:15 AM
Desigur pot fi si niste clauze in contractul cu JP Morgan, dar asta denota ca lucrurile vor merge in cu totul alta directie decat pana acum. JPM va cere protectie sociala minima . http://www.btassetmanagement.ro/uploads/Comentariu%20economic%20Indice%20obligatiuni%20JPM.pdf

grigzzly
12 aprilie 2013 • 1:41 AM
tocmai ce am gasit asta… se pare ca Renault chiar ia in considerare “… să transfere în Ma­roc o parte importantă a producţiei Dacia, deoa­rece costurile din România vor deveni prea mari“, a spus Constantin Stroe. ” http://www.zf.ro/auto/renault-ameninta-ca-ar-putea-muta-o-parte-a-productiei-in-maroc-daca-la-dacia-salariile-cresc-prea-mult-10728657 hai baieti, inca putin cu greva aia…

elbrus
12 aprilie 2013 • 2:49 PM
Europa e ca un binoclu! Pe partea cu lentile mici ne uitam noi si vedem cat de mare si frumos e occidentul iar pe partea cu lentile mari se uita ei si vad cat de mici sunt si saraci cei din est ( mai ales Romania)!Fiecare are dreptate in felul lui! Investitorul vine in Romania sa castige ca altfel pleaca! Lupta eterna intre cel care ofera salar si cel care cere continua si va continua!Raman ceva semen de intrebare totusi si ma refer aici la cazuri de genul: menajera in casa unui Italian sau muncitoare la banda de montaj la Dacia?Maturator de strada la Londra sau otelar la Sidex? Astfel de exemple pot continua . Voi credeti ca un muncitor de la “Mittal “ din Polonia castiga tot cat si unul de la Galati, sau muncitorul din Ungaria sau Slovacia care ansambleaza masini castiga ca la Dacia, care fac munci aproximativ egale??De fiecare data cand muncitorii cer bani francezii spun: “plecam in Maroc” ! Acum s-au invatat si cei de la Mittal si spun ca pleaca in Polonia!Daca se inchid “Dacia” si “Sidex” muncitorul roman cu bocceluta in spate va cersi ceva de lucru prin Europa! Daca nu va gasi va ingrosa randul hotilor , prostituatelor , crimanalilor, traficantilor din Europa.Anul trecut Polonia a exportat in Germania marfuri de 35 de miliarde de euro la investitii pe masura din partea Germaniei, in care la randul ei s-a investit masiv dupa razboi de catre USA! ACUM nu suntem in gratiile occidentului, nu ne vor! Trebuie sa ne chinuim asa!Care este explicatia nu stiu, cert este ca suntem parte a unui experiment(de cosmar) al UE!

Jordan
7 mai 2013 • 9:35 AM
Multa dreptate aveti toti. Dar referitor la toti comunistii astia care dupa ce bunicii si parintii lor au distrus tara asta, acum ei nepotii vechilor tortionari, ne jupoaie din nou pe noi si copii nostri. Astia nu ar trebui omorati, e pacat, e o pedeapsa prea usoara. Trebuie adusi in sapa de lemn exact cum au facut si comunistii cu poporul asta – confiscate averile, dati afara de peste tot sa nu aiba loc de munca, marginalizati si ei si odraslele lor si declarati tradatori de tara – sa umble cu stigmatul asta toata viata, fara drept de vot, si fara nimic, iar de munca doar la drumuri si canalizari. Sa simta si ei umilinta si nedreptatea pe care le-au practicat si promovat ani de zile.

guber
28 noiembrie 2013 • 4:12 PM
jigodiile astea din politica au ghinion ca sunt doar in trecere pe acest pamant.dupa aia isi vor primi rasplata ca orice hot,borfas,etc,etc.Dar care ar merita sa fie omorati cum spunea un antevorbitor si aici in lumea asta ar trebui intai spanzurati,electrocutati,ghilotinati,trasi pe roata si apoi un glonte in ceafa