Contact Altex politica de retur si asistenta reclamatii

Altex este unul dintre cei mai importanti retaileri din Romania, oferind o gama variata de produse electronice, electrocasnice, IT, telefoane mobile si accesorii, la preturi competitive. Cu o retea extinsa de magazine fizice si o prezenta solida in mediul online, compania s-a remarcat prin ofertele sale atractive si prin campaniile promotionale frecvente. Insa, o experienta placuta de cumparare nu inseamna doar preturi bune, ci si servicii post-vanzare eficiente, care sa includa o politica de retur clara si o procedura de solutionare a reclamatiilor cat mai rapida si prietenoasa cu clientii.

Pentru cei care au nevoie de suport rapid in legatura cu returul produselor, sesizari sau comenzi, site-ul altex contact ofera informatii utile si actualizate despre metodele de contact disponibile. Prin intermediul acestuia, clientii pot accesa direct datele de contact ale departamentului de relatii cu clientii, numerele de telefon, programul de lucru si pot primi asistenta pentru orice problema intampinata.

Contact reclamatii Altex si solutionarea lor

Orice sesizare sau reclamatie trebuie directionata catre Departamentul Relatii Clienti. Altex pune la dispozitia clientilor doua modalitati principale pentru inregistrarea acestora: fie prin intermediul formularului de contact de pe site, la sectiunea Suport Clienti, fie telefonic la numerele:

021 9196 – disponibil in toate retelele, tarif normal
021 528 9196 – apelabil din orice retea, din tara si din strainatate, tarif normal

Programul call center
Luni – Vineri: 08:00 – 21:00
Sambata: 08:00 – 17:00
Duminica: Indisponibil

Fax – 021/319.99.39. Pentru situatii de vanzari corporate, acelasi numar de fax este valabil.

Adresa sediului central este Soseaua Bucuresti-Nord, Nr. 10, Corp O1, Voluntari, Judetul Ilfov.

Dupa trimiterea sesizarii, se deschide automat un proces de solutionare, care presupune urmatorii pasi:

  • Se inregistreaza sesizarea si clientul primeste un numar de referinta.
  • Situatia este analizata obiectiv si in confidentialitate, iar compania trateaza fiecare caz cu seriozitate si respect.
  • In cazul in care se constata o greseala, Altex aplica masuri rapide pentru remedierea acesteia.
  • Ulterior, clientul primeste un raspuns oficial care contine rezultatul investigatiei, pozitia companiei si, daca este cazul, masurile ce vor fi luate.

Raspunsurile negative, acolo unde este cazul, sunt intotdeauna justificate si explicate.

Politica de retur Altex, dreptul de retragere si conditii

Altex ofera clientilor posibilitatea de a returna produsele achizitionate, atat din magazinele fizice, cat si online, in termen de 14 zile calendaristice. Acest serviciu este gratuit si este valabil pentru persoanele fizice si juridice, cu respectarea unor conditii esentiale.

Pentru a returna un produs, clientii trebuie sa urmeze procedura specifica.

Daca achizitia a fost facuta online, clientul trebuie sa se autentifice in contul sau si sa acceseze sectiunea “Retur produse”, de unde poate selecta comanda si produsul pe care doreste sa il returneze.

In cazul comenzilor fara cont pe Altex, este nevoie de numarul comenzii si de numarul de telefon folosit la achizitie pentru a fi atasate unui cont.

Produsele pot fi returnate si fizic in orice magazin Altex din tara, impreuna cu factura si toate accesoriile.

Clientul are dreptul sa se retraga din contract fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta costuri suplimentare, cu exceptia celor cauzate de eventualele diminuari ale valorii produsului, rezultate in urma unei utilizari necorespunzatoare.

Conditii de acceptare a returului

Pentru ca un produs sa fie acceptat la retur, acesta trebuie sa se afle in aceeasi stare in care a fost livrat sau achizitionat, sa includa toate componentele, accesoriile si documentatia originala si sa fie ambalat corespunzator, ideal in ambalajul initial.

Produsul nu trebuie sa prezinte urme de utilizare excesiva, deteriorari fizice sau lovituri, sa nu contina date personale, conturi active sau parole, si sa nu fi suferit interventii neautorizate.

In situatia in care aceste conditii nu sunt respectate, Altex poate retine o parte din valoarea produsului pentru acoperirea costurilor de reconditionare sau expertiza tehnica.

Produse care nu pot fi returnate

Exista categorii de produse care nu sunt eligibile pentru retur, din motive de igiena, siguranta sau natura serviciului prestat.  

  • Produse de igiena personala desigilate: periute de dinti, aparate de ras, casti intraauriculare, epilatoare, etc.
  • Produse alimentare sau perisabile: bauturi, suplimente, vitamine.
  • Produse software, jocuri video sau licente digitale desigilate.
  • Servicii prestate in totalitate, cum ar fi instalarea sau curatarea echipamentelor.
  • Produse personalizate sau aduse pe comanda speciala.

Produse care pot fi returnate doar in anumite conditii

Exista si situatii in care returul este acceptat, dar cu anumite mentiuni.

  • Imprimante si multifunctionale cu consumabile desigilate – se va retine contravaloarea cartusului.
  • Produse achizitionate in mai multe bucati – se poate returna doar una dintre ele daca a fost desigilata.
  • Produse parte a unor pachete promotionale – se va recalcula pretul pe baza produselor nereturnate.
  • Console cu jocuri – se accepta retur doar pentru consola, nu si pentru jocurile desigilate.
  • Produse utilizate, dar necuratate – se percepe taxa de igienizare.
  • Produse software cu sistem de operare modificat – se retine costul aducerii la starea initiala.

Procedura de retur si termene de solutionare

Procedura de retur poate fi initiata in mai multe moduri, in functie de preferintele clientului. Una dintre optiuni este completarea formularului de retur disponibil online in contul de client. O alta varianta presupune predarea directa a produsului in magazin, impreuna cu factura aferenta, situatie in care se va intocmi un proces verbal de predare-primire. Returul poate fi solicitat si prin transmiterea unei declaratii scrise, folosind adresa de e-mail sau faxul companiei.

Dupa inregistrarea cererii, Altex va analiza si solutiona solicitarea intr-un termen de maximum 30 de zile calendaristice. In anumite situatii, produsul returnat poate fi directionat catre o expertiza tehnica, in vederea verificarii starii si a conformitatii acestuia.

Suma achitata de client va fi rambursata in functie de metoda initiala de plata si de circumstantele returnarii. Daca plata a fost efectuata in numerar sau prin bonuri cadou, restituirea se va face tot in numerar, cu respectarea plafonului legal in vigoare. In cazul in care plata a fost facuta online sau suma de rambursat depaseste plafonul maxim admis pentru numerar, returnarea se va face prin transfer bancar. Daca returul are loc in magazin, iar produsul este predat personal si nu necesita verificari suplimentare, rambursarea se poate face pe loc.

Retururi speciale si exceptii

Daca returul este facut prin curier, Altex lanseaza comanda de ridicare, iar clientul trebuie sa ambaleze corespunzator produsul. Verificarea se face dupa primirea acestuia si se efectueaza restituirea sumei in contul clientului in cel mult 3 zile lucratoare.

Clientii care returneaza produse trebuie sa ofere datele personale necesare pentru emiterea documentelor fiscale (factura de retur, dispozitie de plata etc.). In lipsa acestora, nu se poate efectua rambursarea, deoarece compania nu se poate conforma legislatiei fiscale in vigoare.

Colaborarea cu clientii si refuzul serviciilor in caz de abuz

Altex isi rezerva dreptul de a refuza colaborarea cu clientii care abuzeaza in mod repetat de dreptul de retur. Acest lucru poate include refuzul vanzarii de produse sau servicii, excluderea din campanii sau alte restrictii, care vor fi comunicate in prealabil clientului respectiv.

Toate costurile asociate returului sunt suportate de Altex, cu exceptia cazurilor in care produsul este returnat intr-o stare deteriorata sau incompleta din vina clientului.

Politica de retur si reclamatii Altex este una detaliata si construita in jurul drepturilor consumatorului, oferind atat flexibilitate, cat si transparenta in gestionarea situatiilor post-vanzare. Aceasta abordare asigura un echilibru intre protectia intereselor clientilor si siguranta comerciantului. Returul gratuit in 14 zile, procedurile clare si multiplele modalitati de contact fac din experienta post-cumparare una sigura si predictibila.