Polonia da. România nu.

Politrucii români au descoperit modelul polonez.

Cum ai vrea sa arate România când pleci din funcție, bai Ponta?

“Hai să zicem că aş vrea să arate ca Polonia.”

“Pentru mine Polonia reprezintă un model…dacă reuşim şi mergem pe drumul pe care a mers Polonia în ultimii ani cred că este un lucru bun.”

“Cred că este un obiectiv nu doar bun, dar şi posibil.“

(sursa: Capital).

Un obiectiv bun? Da! Posibil? In capul tău!

In Polonia, Ein Mann, ein Wort! In România, căcat cu polonicul!

Pe 16 decembrie 1989, Leszek Balcerowicz a apărut la televiziune si a spus polonezilor: de la 1 ianuarie, trecem la capitalism. Vom privatiza tot, vom concedia milioane de bugetari. In schimb, vom încuraja sectorul privat, vom avea taxe mici, si va fi foarte simplu sa-ti faci o firma. Si așa a si fost: reforma a început exact pe 1 ianuarie 1990.

Porcii români promit invers: lapte si miere înainte de alegeri, iar după alegeri isi baga râtul in buget, pana vomita.

Printre ei, însuși Victor Ponta: care promitea dement, 1.000.000 de locuri de munca in noiembrie, iar acum da afara si de la Oltchim, si de la Hidroelectrica, si de la Posta Româna.

Polonia a terminat reforma in 2 ani. România, in 22, nici n-a început-o.

Balcerowicz a tăiat la sânge cheltuielile statului. La fel ca Margaret Thatcher, in Marea Britanie. Ca alta soluție nici nu exista:

1,1 milioane de angajați la stat au fost concediați in 1990-1991.
Inflația a fost 640% in 1989, 240% in 1990.
In schimb s-au creat 600.000 de firme private si 1.5 milioane de noi locuri de munca. La privat!
România: in loc de concedieri, ieșiri la pensie si angajări. Adică a mărit cheltuielile statului!

In 2004: 600.000 de funcționari publici. In 2013: peste 1 milion! (iar idiotul de Ponta, cică mai angajează).
Doar 100.000 de mineri concediați, demult, pe vremea lui Radu Vasile. Si cu ce scandal! Si cu ce lupte: Valea Jiului, Costești, Râmnicu Vâlcea.
România n-a mai ieșit din criza. In schimb, Polonia nici n-a intrat.

Polonia este printre putinele tari europene (alături de Bulgaria) in care mai vin firmele sa facă afaceri. Investițiile străine au scăzut (ca peste tot) in 2009-2010. Dar si-au revenit:

România in schimb, se prăbușește de 5 ani de zile. Investițiile au scăzut de la 9 miliarde, la 1 miliard (si scad in continuare):

Polonia castiga azi mai mulți bani, decât cel mai bun an din istoria României – 2008. Asta e diferența intre Polonia si România.

România e blestemata: si prosti, si hoți!

Polonia a ajuns ce este, din cauza afacerilor, bai Ponta! Din cauza ca a ales clar, in 1990, capitalismul. Si a fost de partea patronilor, nu a cerșetorilor. Pe cerșetori i-a lăsat sa se descurce singuri – sau sa moara-n mă-sa, de foame.

In schimb, voi sunteți niște javre comuniste, care pupați poporul in cur, ca sa va lase sa furați 4 ani: si mai aveți tupeul sa va comparați cu Leszek Balcerowicz, sau cu Margaret Thatcher.

Care, nici unul, n-a furat nici un dolar din bugetul tarii lui!

Auzi, modelul polonez! Modelul Thatcher! Modelul suedez!

In timp ce românii visează modele si poarta discuții teoretice savante, alte tari acționează. Fac bani! Exporta! Scad taxele!

Sunteți de rasul lumii! Ca niște bețivi din Vaslui, care se visează prinți, când ei au pantalonii rupți in cur si ciroza alcoolica in ultimul stadiu.

D-aia am creat Mișcarea Antitaxe si mai ales Brigada paramilitara Vlad Țepeș. Ca m-am saturat de vorbe. Si singurul model care mă mai interesează, este modelul securii, cu care poporul român o sa va izbească peste gat.

Ca după orice cheltuiala, vine si nota de plata, bai Ponta!

Iar voi ați cheltuit fara număr.

Emanuel Milescu
10 aprilie 2013 • 12:31 PM
Frumos articol. Multi sunt cuprinsi de lehamita in legatura cu politicul romanesc. Daca nu ar mai exista politicul romanesc cred ca tara s-ar simti si mai sanatoasa si cu economia duduind.

Noutati in legatura cu legalizarea miscarii?

Mihai Giurgea
10 aprilie 2013 • 12:42 PM
Da: asteptam semnatura judecatorului. Ce zici de noutatea asta? Ai vreo pila la tribunal ca sa accelerezi procesul? 😆

emimilescu
10 aprilie 2013 • 4:01 PM
Nu am. Eram numai curios care mai e stadiul.

Cosmin
10 aprilie 2013 • 12:31 PM
Am citit un articol intr-un ziar, cum ca asistatii sociali si anumite persoane din Marea Britanie AU CELEBRAT moartea lui Margaret Thatcher. Cica nu ar fi facut destule ca sa ajute saracii, Meritau impuscati aia de catre autoritati? Normal ca da. Niste javre imputite ce stiu doar sa suga de la stat. Mie tata imi mai spune ca am conceptii fasciste 🙂 )

Mihai
10 aprilie 2013 • 3:23 PM
Aia de dansau de fericire sunt cei mai infecti comunisti posibili. Dar comunisti din aia nenorociti ! Am vazut la manifestatile lor de “bucurie”, inclusiv steaguri rosii cu secerea si ciocanul ! Concluzie…

Ion STANCA
10 aprilie 2013 • 4:14 PM
Surpriza lor ca Doamna de Fier va fi mult mai puternica post-mortem.
O sa simta asta pe pielea lor 🙂

stefan60
10 aprilie 2013 • 12:36 PM
Asta asa , ca dovada ca Romania merge din succes in succes si polonezii sint prosti de bubuie . 🙂

http://www.viata-libera.ro/eveniment/41025-viata-libera-galati-bruno-ribo-scenariu-inchiderii-combinatului-e-deja-pe-masa

Nicu
10 aprilie 2013 • 10:05 PM
Va fi tragedie mare in Galati…

Marius C.
10 aprilie 2013 • 12:37 PM
Nu uitati, primaria Sibiu are peste o mie de angajati iar primarul acestui oras e posibil sa ajunga prim-ministrul Romaniei.
In multe interviuri primarul se plange ca nu poate sa mai angajeze oameni in primarie.

Lucian N
10 aprilie 2013 • 2:13 PM
Si-n tot acest timp Sibiul e in pragul prabusirii totale – e suficient sa faci o plimbare pe strazile din centru si vezi numai vitrine goale, spatii parasite, lacate, o sumedenie de second-handuri din care jumate si-au si dat obstescul faliment (da, asta e orasul in care pana si magazinele de zdrente second-hand n-au mai putut rezista si au tras si ele obloanele!), pariuri sportive, covrigi, nimicuri… Iar plavanul de Iohannis viseaza, exact ca si acei betivi vasluieni din articolul lui Mihai, cai verzi pe pereti: Sibiul viitoare capitala de regiune, el insusi mare comandant de osti etc 😉

cristinel
10 aprilie 2013 • 2:37 PM
De unde ai scos cifra asta? Are fix 168, daca nu au mai plecat intre timp. Ai tot postat vrajeala asta

Elis
10 aprilie 2013 • 4:13 PM
Exclus sa fie numai 168. Pe ce lume traiesti ? De unde-ai luat cifra ?

cristinel
10 aprilie 2013 • 4:22 PM
Din ce declara Johannis. Poate minte de rupe, poate, dar el se plangea acuma cateva luni ca angajatii din primarie pleaca din cauza salariului mic. Se duc la privat.

Elis si Marius C., pune-ti si voi sursele voastra cu cei 1000 de angajati.

http://www.realitatea.net/klaus-johannis-pune-tunurile-pe-guvernul-ponta_1098161.html

iani
10 aprilie 2013 • 9:59 PM
E posibil sa aibe in subordine directa doar atatia … dar trebuie adunati si cei din Directii care sunt in subordinea Consiliului Local, apoi adunati cei din regii si societatile comerciale aflate tot in subordinea Consiliului Local…asa ca posibil sa depaseasca 2000 ….

Marius C.
10 aprilie 2013 • 11:33 PM
http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/cum-s-au-trezit-angajatii-primariei-sibiu-ca-au-incasat-ilegal-salarii-de-1-3-milioane-de-euro.html

Marius C.
11 aprilie 2013 • 8:32 AM
In ’89 Primaria Sibiu avea cam 68 de angajati. Dupa migratia populatiei, informatizare, internet, etc. – s-a ajuns la o mie de angajati. Iata ca nici astia nu fac fata…

dans
11 aprilie 2013 • 8:09 PM
mai bine sa povesteasca cum a strins asa avere fiind doar bugetar, si el si sotia. daca ne convinge, musai il alegem prim ministru…. si sa scape cu ocazia asta si de nesuferitii care acuza oaresce trafic de copii in zona….

Peleg Mihaela
10 aprilie 2013 • 12:40 PM
De ce nu popularizezi mai mult articolele tale, Mihai? Te rog sa faci asta azi…

Cornel
10 aprilie 2013 • 1:14 PM
Cum naiba poti sa intrebi asa ceva ? Mai mult de atat vorbesti si la imperativ “te rog sa faci asta azi”.

Alexandru Anitei
10 aprilie 2013 • 1:23 PM
Fiecare articol are un buton de share pt. facebook, linkedin etc. Folositi-l cu incredere 🙂 . De asemenea puteti sa forwardati link-ul la blog la toti prietenii. Popularizarea se face cel mai bine de catre noi, cei care citim articolele.

iani
10 aprilie 2013 • 10:01 PM
Noi, cei care il apreciem pe Mihai, te invitam sa faci tu asta !!! Baga domnisoara popularizare la greu si o sa te apreciem …

Robespierre
10 aprilie 2013 • 12:42 PM
Sistemul se dezintegreaza sub loviturile noii paradigme economice mondiale: costuri mici, profit maxim. Se numeste guvernarea politica corporatista, adica REAL MONEY.
Cu Mechel, Oltchim, Arpechim, etc amintiri, Mittal la scara avionului si Dacia privind spre Maroc, corporatiile au decis: Romania OUT!

Robespierre
10 aprilie 2013 • 12:55 PM
Iata ce spune un real money, Warren Buffet:

“The real credit belongs to our system. I mean, our system works. It’s gone through the Great Depression, it’s gone through many expensive world wars, it’s gone through a civil war and it comes back. And in large part is coming back because of the natural juices of capitalism and not because of government.”

Gabi
10 aprilie 2013 • 12:51 PM
O dezbatere pe această temă ar trebui să înceapă de la o analiza simplă anume, dacă Romania âşi mai poate permite să susţină o societate de tip contractual (sau nu).

Societate individuală.
Un membru al unei societăţi individuale poate să aibă o familie numeroasă, să bea alcool, să fumeze, cu alte cuvinte să fie total liber pentru că, făcând toate aceste lucruri dăunătoare asupra sa, el nu ai poate răni pe ceilalţi membrii ai societăţii.

Societate contractuală.
Un membru al unei societăţi contractuale ai poate rănii pe ceilalţi membri atunci când se răneşte pe sine.
Dezavantajul societatătii de tip contractual este acela că, membrii săi sunt obligaţi să-şi cedeze o parte din libertăţile lor individuale, precum consumul de alcool, droguri, tutun, etc.
Într-o astfel de societate, guvernul poate emite legi şi ordonanţe prin care să limiteze drepturile membrilor de a-şi dăuna propriul corp şi pe al altora.

De dezbătut este întrebarea, dacă să acordăm guvernului acest tip de restrângere a drepturilor individului. Pentru că, atunci, trebuie să fim de acord că guvernul poate merge chiar mai departe atunci când va începe să limiteze inclusiv drepturile intelectuale, precum dreptul la libera exprimare, presa, etc.

Mergând pe principiul “minte-sanatoasa-intrun-corp-sanatos”, guvernul aşi poate aroga autoritatea [şi] asupra minţii individului. De la limitarea a ceea ce faci cu propriul tău corp până la limitarea a ceea ce ai putea să faci cu propria minte este doar un pas. De exemplu, într-o societate de tip contractual, guvernul poate, cu uşurinţă, să desfinteze ideea de neplata a taxelor, chiar să o pedepsească, scuza fiind, că neplata taxelor ai va afecta pe ceilalţi membrii ai societăţii.

Într-o ţară, în orice ţară, ca să poţi face politică (şi apoi să poţi schimba lucrurile), ai nevoie de electorat. Dar, chiar dacă majoritatea electoratului tinde spre o societate de tip contractual, până la urmă este nevoie de bani. Aşadar, nu prea mai e timp pentru dezbateri. Trebuie pus pe primul plan suveranitatea consumatorului şi implicit al firmelor. Pentru că aceştia nu pot funcţiona corect decât într-o piaţă complet liberă de influenţa guvernului asupra consumului şi al economiei.
Primul pas ar trebui să fie înlăturarea codului muncii şi al sindicatelor. Următorii paşi, abolirea oricăror forme de împovărare al firmelor. Din nefericire nu există suficient electorat care să susţină astfel de măsuri.

Adrian US
10 aprilie 2013 • 8:17 PM
Corect,

De fapt un guvern redus la minim care sa fie un guvern profesionist ar fi perfect conbinat cu ceea ce ai numit tu “Societate individuală”. Din acest motiv societatile vestice au un urias pas inaintea celor estice. Dar dupa cum tu spuneai ca problema este electoratul, eu merg putin mai departe si spun ca este vorba in definitiv despre educatia electoratului. Tarile care au avut cateva decenii sub comunism + inimaginabilele distrugeri de tip sovietic isi revin foarte greu si e nevoie de “schimbarea generatiilor” pentru a reveni la o forma de gandire care sa de-a un astfel de guvern.

Adrian US

Mihai Giurgea
10 aprilie 2013 • 10:37 PM
Mda…d-aia e Polonia de 10 ori mai anticomunista decat Spania, Franta si Italia? Care n-au trait sub sovietici nici 10 minute.

crisuadi
10 aprilie 2013 • 8:50 PM
N-am inteles nimic . Despre ce societate contractuala vorbesti ? Ce fel de contract , in ce context , intre cine si cine ? Ti se pare ca acum e legal sa nu mai platesti taxe si impozite ? Conform legii nu ai libertatea sa nu platesti , trebuie sa-ti iei aceasta libertate pe riscul tau .
Nu pricep ce vrei sa zici… 🙁

Gabi
10 aprilie 2013 • 9:15 PM
@crisuadi – eu cred că am descris suficient diferenţele dintre o societate contractuală şi una individuală.
Lăsând la o parte ceea ce se întâmplă acum în practică — discutând la modul teoretic, tu chiar nu-ţi dai seama ce tip de societate este acum în România? Păi atunci, îţi recomand câteva lecturi, începând cu Milton Friedman şi Ludwig von Mises, unde vei putea citi despre intervenţionismul statului în economie, restrângerea suveranităţii consumatorului şi aşa mai departe.
Şi da, bineînţeles că orice abatere de la lege este pe riscul tău. Ai nevoie de o persoană necunoscută care să-ţi confirme acest lucru într-un dialog pe internet? (HaHaHa!) Şi, dacă ţi-asi fi răspuns că este pe riscul…altora, atunci te-ai fi băgat? Scuză-mă, dar nici eu nu-ţi înţeleg “nedumerierea”.

Gabi
10 aprilie 2013 • 10:01 PM
Ah, stai că acum am înţeles ce-ai vrut să spui – adică, te întrebai dacă trebuie să-ţi asumi propriul risc. E ca şi atunci când te arestează, şi trebuie să dai o “Declaraţie pe Proprie Răspundere”.
Şi eu m-am întrebat adesea, adică cum vine chestia asta cu declaraţia “pe proprie răspundere”.
Mă tot frământă idea – adică, spre deosebire de ce, Declaraţie pe Răspunderea Altora?
Păi, atunci tu ai putea, (teoretic) ca, uneori -atunci când nu se uită nimenea- să împrumuţi răspunderea altora. Dar, dacă te decizi s-o imprumuţi, atunci cel puţin fă-o doar temporar.
Şi întotdeauna pune-o la loc! 🙂

adrian
24 aprilie 2013 • 4:34 PM
“unde vei putea citi despre intervenţionismul statului în economie,”

Uite cum vad eu “interventionismul statului in economie”:

Interventionismul statului in economie este maxim in Statele Unite si este inexistent in Romania. Sa justificam afirmatia.

Chuck Hegel a luat la rind tarile din Orientul Mijlociu unde a resit sa obtina contracte de armament pentru firmele americane (private) de peste 60 de miliarde. Beneficiarii principali sint Lockheed Martin, General Dynamics, Boeing si toti subcontractorii implicati.

Victor Ponta a transmis mesajul “baieti, va descurcati, pe mine ma doare in cur, ma duc la Jocurile Olimpice de la Londra”.

Diferenta mi se pare evidenta. Statul american intervine puternic si decisiv, statul roman nu se implica nici c-o floare.

Sa mai notam ca Madam Adolf Merkel a fost recent la Chisinau pentru o declaratie politica. Declaratia va fi fost ea politica dar din delegatia prezenta la Chisinau au facut parte si 60 de reprezentanti ai afacerilor germane.

Prin comparatie, Victor Ponta a fost la Viena sa se bata pe burta cu Arnold Schwarzenegger. Din delegatie au mai facut parte doua bagaboante de la Relatii Internationale care sa-i tina de cald in lipsa Dacianei. Interventionismul lui Ponta s-a manifestat doar la restaurantul stabilimentului vienez.

Mai este ceva de demonstrat?

tibi
10 aprilie 2013 • 11:41 PM
Există lucruri ce afectează comunitatea şi lucruri ce afectează doar individul. La primele, statul, alcătuit din reprezentanţi ai comunităţii, are datoria să intervină. Celelalte nu-l privesc.

Codrescu Valentin
10 aprilie 2013 • 12:53 PM
Nu te poţi pune cu Polonia!

roman_roz
10 aprilie 2013 • 12:57 PM
Este cam absurd sa ne comparam cu polonezii. Pentru ca, intre popoare, sunt mari diferente. Si din popor au venit si Walesa si Iliescu, si Balcerowicz si Ponta. Dar ce diferenta!

Cand ii aud pe nationalistii nostri inteligenti cum sustin ca noi nu suntem mai sus pentru ca am fost inconjurati de turci care ne-au ars de n ori tara, ma pufneste rasul. Si le dau exemplu invariabil Polonia: Polonia cea sfasiata de toti, Polonia din care toti trageau tot ce puteau, si o re-imparteau la fiecare 50 de ani, Polonia care se ridica de fiecare data, cu la fel de mult entuziasm, desi era atacata permanent, din 3 parti. POLONIA MERITA, NOI NU!

jollyca
10 aprilie 2013 • 2:17 PM
M-am documentat un pic despre istoria Poloniei inainte sa plec in concediu acolo. Tara aia practic exista doar de vreo 200 de ani. Pana atunci cum prindeau un pic de libertate, cum veneau altii sa le dea la gioale.

tibi
10 aprilie 2013 • 11:43 PM
Polonia, sub o formă sau alta, există de un mileniu.

Marius
11 aprilie 2013 • 9:51 AM
Exact ca noi, numai ca noi nici macar 100 de ani nu avem.

claudiu steflea
10 aprilie 2013 • 1:03 PM
Modelul polonez. Ponta crede ce spune. Il pupa in cur pe presedintele Frantei, un socialist notoriu si acuma vine cu Polonia. Astia sunt deranjati la mansarda rau de tot …

Mihai Giurgea
10 aprilie 2013 • 1:08 PM
Da, sunt total cretini. Franta e comunista, in timp ce Polonia e celebra prin terapia de soc (ultra de dreapta). Iar idiotul cica vrea sa fie…ca amandoua.

Ponta asta e infantil complet. E ca un copil de gradinita care urla: mamaaaaaa….vreau in carut…da’ vreau sa si alerg prin parc…vreau amandouaaaaaa….

Alexandru Anitei
10 aprilie 2013 • 1:37 PM
Si stii ce e mai rau: ca parintele lui e … Nastase. Care zice: “da dragul tatii, poti sa le ai pe ambele… uita-te la mine cum am reusit”.

DANNY
10 aprilie 2013 • 1:05 PM
Bruno Ribo (Mittal-Sidex): “Dacă facem un exerciţiu de imaginaţie, luăm combinatul de la Galaţi şi-l mutăm în Statele Unite ale Americii, acea unitate ar face profit. Pot să vă ilustrez astfel dificultăţile pe care le avem. Aceste dificultăţi vin din piaţă. * Acolo nu există interferenţe ale politicilor publice, există doar un competitor împotriva celuilalt şi un client care alege *”

Mihai Giurgea
10 aprilie 2013 • 1:10 PM
Dan, daca scrii un articol scurt, cu ce stii tu despre SIDEX (am inteles ca ai contracte cu ei), ti-l public.

DANNY
10 aprilie 2013 • 1:33 PM
Bine, ma gandesc la ceva, as face o legatura intre deciziile politicului care afecteaza productia de otel si siguranta nationala, fara otel esti mort in caz de razboi!

Mihai Giurgea
10 aprilie 2013 • 1:35 PM
Nu e nevoie sa faci o analiza imbarligata, ca articolele “savante” nu sunt specialitatea CPP. Le las altora. Doar ce stii din interior. Adevarul curat, pe maxim o pagina.

stefan60
10 aprilie 2013 • 2:44 PM
@danny
Fara otel esti mort ca industrie . Nu ai tabla pentru productia auto , electrocasnice , industrie constructoare de masini in sensul lar ( ce o mai fi ramas din ea) dar ai si un oras (Galati) fara sursa principala de venit pentru mi de famili.
Bineinteles ca pentru natiune e neimportant . Principala problema arzatoare a natiunii , regionalizarea , constitutia noua , cum sa mai prostim pe aia de la UE si FMI , etc , etc . 🙁

narcis
10 aprilie 2013 • 1:20 PM
Pai toti politicienii vor dezvoltare ca in Polonia, nivel de viata ca in Suedia si bineinteles model politic romanesc! Daca nu cumva ar dori unul mai autoritar ca sa fie doar cor de laudatori! Iar mass-media, nimic despre economie, totul numai despre monden artistic si politic. Circ fara paine cu alte cuvinte!

crisuadi
10 aprilie 2013 • 8:57 PM
Ce programe despre arta sau despre artistic ai vazut in media ?
Manelele , cocalarismul , susanelele si Serghei Mizil nu sunt arta . Deci , monden si politic 🙂 Circ ieftin , vorba ta . 🙂

Alexandru Anitei
10 aprilie 2013 • 1:34 PM
Mai deunazi Ponta se mandrea ca a incasat cu 10% mai multe taxe. E normal dupa marirea salariilor la bugetari, dupa inflatia reala de pana la 10% si dupa cate taxe a marit. Singura pata neagra pe firmamentul primului ministru e impozitul pe profit la firme care a scazut dramatic. Adica platim mai multe taxe, doar ca economia se poticneste. Si se stropsea Ponta la firme, cum de indraznesc sa intre in insolventa. Ca n-au voie, cum sa nu-si plateasca taxele la fel ca alti contribuabili. Si asta e un model drag lui Ponta, se numeste: “bate gloaba pana moare”.

DANNY
10 aprilie 2013 • 1:39 PM
Da, de fapt banii aia in plus sunt din grasimea firmelor.
Bumerangul se va intoarce cand firmele incep sa le dea someri la guvern pe banda rulanta, in loc de taxe

nicu
10 aprilie 2013 • 1:49 PM
Fara cuvinte un articol de nota 20,noi ca polonezii nu vom ajunge niciodata si asta din cauza neo comunismului din romania.eu ai cunosc destul de bine pe polonezi , sunt cu adevarat ,ein man und nur ein wort.felicitari polonia,rusinica romania

jollyca
10 aprilie 2013 • 2:14 PM
Am fost intr-o excursie in Polonia vara trecuta. Am decis ca este una din putinele tari europene in care as emigra si maine.

  1. Peste tot se construia. PESTE TOT. Autostrazi, poduri, centuri de orase, intr-un cuvant – infrastructura
  2. Oamenii isi respecta mediul inconjurator – centrul Varsoviei este curat ca lacrima, parcurile sunt curate, nu exista caini vagabonzi.
  3. Pana si cea mai mica bodega de pe plaja stia sa-si trateze clientii cum se cuvine. Patronii erau constienti ca eu ca turist contribui la bunastarea lor, asa ca se straduiau sa-mi faca pe plac.
  4. Am trecut prin zeci de sate si peste tot casele erau curate, renovate, campurile erau arate si irigate.

In calea modelului polonez insa, avem o piedica – romanul insusi. Sa nu uitam ca polonezul este pe jumatate rus si pe jumatate neamt – face orice sa-i fie bine si sa iasa din rahat. Romanul deszapezeste drumul pana la carciuma, iar apoi se propteste acolo si asteapta armata.

Relu
10 aprilie 2013 • 2:25 PM
Bine scris articolul!

Si ca tot vorbim de investitiile străine in Romania: Coca Cola se muta în Bulgaria

http://www.actualitati.net/extern/674104

ram2000
10 aprilie 2013 • 2:35 PM
😀
http://www.realitatea.net/renault-putea-muta-o-parte-a-productiei-in-maroc-daca-salariile-de-la-mioveni-vor-creste-prea-mult_1155948.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb

Marian
10 aprilie 2013 • 2:43 PM
Bulgaria DA Romania NU

http://www.zf.ro/zf-24/coca-cola-isi-transfera-in-bulgaria-toate-birourile-administrative-din-europa-10729563

Jane Skimmer
10 aprilie 2013 • 3:14 PM
Bugetari haiosi si pilele lor. Si senatori pe deasupra. Discutie supra-realista la B1 Tv:

http://www.b1.ro/video/cristiana-anghel-nu-poate-explica-beneficiile-ob-inute-dupa-greva-foamei-30288.html

Iata ce indivizi traiesc din banii platiti din taxele firmelor noastre. Sau individe.

Securea. Sau mitraliera mai bine si mai rapid. Ooooooooooooooof.

roby
10 aprilie 2013 • 3:17 PM
Suedezii au renuntat la modelul suedez la ei acasa pentru ca incepuse sa scartaie in conditiile in care poporul suedez nu poate fi comparat cu poporul roman.
Din 2006 socialistii nu se mai afla la putere.
http://www.scancomark.com/Political-economy/Sweden-proposes-the-increase-of-retirement-age-to-be-raised-to-69-years-100521022013.html

Suedia nu e chiar atat de socialista pe cat se crede.
In 2006 cand au plecat socialistii de la putere, Suedia avea o datorie de 50,4% din PIB. In 2010 avea 42,6% iar acum are 37,7%.
http://www.tradingeconomics.com/sweden/government-debt-to-gdp

In 2008 Spania avea o datorie de 36,1% din PIB care acum a ajuns la 88,4% din PIB.
http://www.tradingeconomics.com/spain/government-debt-to-gdp

Franta in 2008 avea o datorie de 63,9% din PIB care acum a ajuns la 90,2%
http://www.tradingeconomics.com/france/government-debt-to-gdp

Germania macar a a reusit sa-si stabilizeze datoria
http://www.tradingeconomics.com/germany/government-debt-to-gdp

Marea Britanie avea 44,5% in 2008 iar acum datoria a ajuns la 89,8% din PIB.
http://www.tradingeconomics.com/sweden/government-debt-to-gdp

roby
10 aprilie 2013 • 3:21 PM
Suedezii au renuntat la modelul suedez la ei acasa pentru ca incepuse sa scartaie in conditiile in care poporul suedez nu poate fi comparat cu poporul roman
Din 2006 socialistii nu se mai afla la putere
http://www.scancomark.com/Political-economy/Sweden-proposes-the-increase-of-retirement-age-to-be-raised-to-69-years-100521022013.html

Suedia nu e chiar atat de socialista pe cat se crede.
In 2006 cand au plecat socialistii de la putere, Suedia avea o datorie de 50,4% din PIB. In 2010 avea 42,6% iar acum are 37,7%.
http://www.tradingeconomics.com/sweden/government-debt-to-gdp

In 2008 Spania avea o datorie de 36,1% din PIB care acum a ajuns la 88,4% din PIB.
http://www.tradingeconomics.com/spain/government-debt-to-gdp

Franta in 2008 avea o datorie de 63,9% din PIB care acum a ajuns la 90,2%
http://www.tradingeconomics.com/france/government-debt-to-gdp

Germania macar a a reusit sa-si stabilizeze datoria
http://www.tradingeconomics.com/germany/government-debt-to-gdp

Marea Britanie avea 44,5% in 2008 iar acum datoria a ajuns la 89,8% din PIB.
http://www.tradingeconomics.com/sweden/government-debt-to-gdp

Mihai
10 aprilie 2013 • 3:30 PM
Renault s-a saturat de comunistii de la Dacia Pitesti ! Ar putea inchide fabrica si muta totul in Maroc.
Ce noutate 🙂

http://www.realitatea.net/renault-putea-muta-o-parte-a-productiei-in-maroc-daca-salariile-de-la-mioveni-vor-creste-prea-mult_1155948.html?utm_source=Cub-Homepage&utm_medium=Clicks&utm_campaign=trkweb

Desigur pe noi ne intereseaza oule lui Nastase, ce procuror, ce regiuni, ce unguri…prostii din astea de 2 lei.
Antena 3 nu a spus o vorba despre protestul de ieri a celor de la Oltchim.Ala din fata Guvernului care l-a vazut jumate de Bucuresti ieri.
Mai ca m-a uns pe suflet cand am vazut pe pancarde USL acceeasi mizerie sau Urmeaza Saracie Lucie, si cum strigau in gura mare “i-am votat si ne-au dat teapa!”

Viorel
10 aprilie 2013 • 4:05 PM
Chiar te asteptai ca, gunoaiele astea de televiziuni sa zica ceva?!
Si mai ales latrinele varanului?! 🙂 Am mai spus-o si ma repet… Va fi nevoie de multe gloante si multi metri de funie 🙂 Si cu cat mai repede cu atat mai bine 🙂

Imparatul e gol
10 aprilie 2013 • 4:22 PM
Balcerowicz is Maggie nu au oferit locuri de munca, nu au promis locuri de munca, nu au promis pomeni. Au taiat deadwood si au inlesnit si incurajat intreprinzatorii privati, au scos statul din unele domenii sau macar i-au micsorat influenta. De asta au reusit ei, de asta nu va reusi niciodata romania.
Guvernul nu trebuie sa promita locuri de munca, iar politicienii care promit locuri de munca ar trebui impuscati sau scosi macar din politica pe viata.
Orice loc de munca pe planeta asta e un cost in orice sistem de contabilitate. Oricine vrea sa traiasca bine isi reduce costurile si isi creste veniturile. E bun simt si atat. Dar bunul simt nu mai exista demult in romania.

Casino 2011
10 aprilie 2013 • 5:14 PM
Off topic

Alte bordeie, alte obiceie! (spune un proverb românesc)

Fost ministru chinez risca pedeapsa cu moartea. De ce? Furt, coruptie la fel ca si în bordeiul
românesc numai ca dupa ce a furat ceva milioane nu scapa cu câteva luni la pensiune unde are timp sa scrie o carte. Ghici Nastase cine-i inculpatul din bordei?

http://www.lefigaro.fr/international/2013/04/10/01003-20130410ARTFIG00831-chine-l-ex-ministre-qui-aimait-trop-l-argent-et-les-maitresses-risque-la-peine-de-mort.php

Robespierre
10 aprilie 2013 • 5:38 PM
Si ceva vesti bune, dar cam derutante…

S&P500 hits record all time high at 1580, as OIL and COPPER sink !
Cu alte cuvinte, banii ieftini umfla actiunile dar cererea de petrol si cupru (cele mai senzitive la crestere economica ramane slaba, mai curand caracteristic unei economii globale in stagnare…

O sa fie mare distractie, ori actiunile se vor prabusi curand, ori oil and copper vor creste, eu cred in prima varianta. Deja vad “smart money” ca marcheaza profiturile la 1580 (bollinger band), la fel insiderii…coooool !

Radu – Danut Munteanu
10 aprilie 2013 • 5:57 PM
http://m.gandul.info/stiri/liviu-dragnea-isi-face-un-megaprogram-de-dezvoltare-lista-investitiilor-locale-care-stau-in-pixul-ministrului-10730474

Iaca cum se face de-o șpagă grasă. Cel mai probabil mai grasă decât proiectul în sine.
Vorba lui Mihai: „Noi ştim cel mai bine ce să facem cu banii voștri. Fraierilor!“

PS. Mamăăă, câți o să pună botu’. Şi miştoul total e că îs mult mai puţini bani decât valoarea proiectelor. Da’ pentru şefu’: „Cu plăcere!“

aronpetru
10 aprilie 2013 • 6:19 PM
Reblogged this on Aron after 65.

Eduard
10 aprilie 2013 • 8:51 PM
http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/de-ce-se-preface-ue-ca-nu-exista-si-alte-paradisuri-fiscale-pe-teritoriul-sau-in-afara-de-cipr.html

Buna sera.
Posibil sa am o opinie eronata, dar unii dintre marii lideri mondiali par a fi pusi pe stoparea..desfiintarea paradisurilor fiscale? Pe linga musiu Hollande..am auzit ceva similar si prin USA, parca si alte cateva tari..mult mai incetisor asa. Pare asta e chiar o solutie in opinia dansilor ori urmaresc de fapt alte lucruri? Inteleg ca dvs dl Giurgea acuzati de prostie si mai ales rea intentie multi politicieni, in multe cazuri are f mult sens opinia dvs. Eu cred ca la nivelul acestor lideri de tari mari, exista alti oameni de afaceri in spate, care parca au si ei interesele lor, nu cred ca fiecare din acesti lideri face asa cum viseaza noaptea..sau ce crede el de cuviinta.
In acelasi timp, nu reusesc sa inteleg cam ce fel de om de afaceri ar cere desfiintarea sau limitarea paradisurilor fiscale, ca doar majoritatea le folossc 🙂
Ce parere aveti?
Va multumesc.

Mihai Giurgea
10 aprilie 2013 • 10:34 PM
Cand aveam 3 ani, am invatat ceva: sa vrei e una, sa obtii ce vrei e alta.

Franta nu e in stare sa desfiinteze nici Gibraltarul, care e colea, langa ea. Si incearca de prin 1880! De alte paradisuri fiscale, ca Seychelles, Singapore, Hong Kong, ce sa mai zicem? Ce le face: le ia caii de la bicicleta?

Esti familiarizat cu expresia savanta, specific economica, “suge pula”? Ei, aia e parerea mea 😆 😆 😆

Mike
11 aprilie 2013 • 2:09 AM
No, eu sunt sigur ca o sa le ia caii de la bicicleta, hai sa nu fim obsceni 🙂

Alex
11 aprilie 2013 • 12:13 AM
Un alt posibil răspuns ar fi: acei oameni de afaceri care nu folosesc paradisuri fiscale, la schimb cu politici care să-i avantajeze, pe sistemul „o mână spală pe alta”.

Niciun om de afaceri nu face lobby „să fie bine în general”, ci pentru el. Iar elasticitatea cererii variază extrem de mult în funcţie de produs. Dacă guvernul colectează mai mulţi bani de la toată lumea şi subvenţionează porcăria pe care o produci tu iar vânzările cresc de două ori, s-ar putea să fie un târg foarte bun. Câte panouri solare sau Chevrolet Volt s-ar fi vândut fără mâna largă a democraţilor care le-au subvenţionat? Au luat taxe de la toată lumea (inclusiv cei care nu ar cumpăra niciodată aşa ceva) şi au dat subvenţii imense prietenilor. Iar vina e exclusiv a politicienilor, pentru că e în ADN să-ţi urmăreşti propriul interes: dacă poţi să-i foloseşti pe politicieni, de ce să n-o faci?

Povestea e similară şi pentru inflaţie. Dacă tu câştigi din inflaţie, taxare şi banii din elicopter rezultaţi, cum câştigă Soroş şi Buffett, trebuie să fii tâmpit să laşi din mână găina cu ouă de aur. Găseşti o explicaţie plauzibilă pentru „bobor” (ca Buffett: generozitatea, cum să fie taxată secretara mai puţin decât mine etc.) şi lucrurile se întâmplă pe gustul tău: bursele cresc, dar nu toată lumea câştigă egal — unii „câştigă” sub inflaţie, Soroş şi Buffett sunt mai buni la jocul ăsta şi câştigă miliarde.

Este ăsta un aranjament eficient pentru economie în general? După câte vedem în ultimii ani, sub nicio formă. Capitalismul înseamnă să laşi lucrurile în pace, pentru că o să ajungă la un echilibru natural şi eficient. Nu înseamnă „aceleaşi reguli pentru toată lumea”, ci pe cât posibil lipsa lor: pentru că aproape toate regulile sunt rodul intereselor unor oameni care ştiu cel mai bine respectivul joc.

razvanrc
10 aprilie 2013 • 9:44 PM
Reblogged this on The truth is beyond us.

fane
11 aprilie 2013 • 1:55 AM
Buna seara

Bun articolul.
Cel mai benefic pt poporul Roman ar fi, ca statul sa cumpere un avion, care sa aiba in jur de 600 de locuri, iar dl Ponta, copiind ,,modelul Polonez”, sa urce la bordul aeronavei, insotit de restul politicienilor, ce de 23 de ani ne conduc, si sa comande directia Smolensk. Doar asa Romania va putea copia ,,modelul Polonez”…

RomaniaTricolor
11 aprilie 2013 • 5:05 AM
Dati-ii lui Ponta problema asta de matematica s-o rezolve, dar intai cititi comentariile: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=568908616463607&set=a.503050116382791.108733.120164288004711&type=1&theater
🙁

RomaniaTricolor
11 aprilie 2013 • 5:06 AM
…contagioasa chestia…” dati-i”… 🙂

D.P.
11 aprilie 2013 • 9:34 AM
Cred ca modelul actual (votarea sa se faca de catre multime) mai poate rezista doar mult timp. Sper ca in curand vor fi din ce in ce mai multi care vor vedea lucrurile in acest fel.

Sunt studii care demonstreaza ca o mana de oameni pregatiti dau raspunsuri de N ori mai bune decat milioane de nepregatiti.

Din pacate, cel mai neplacut lucru in ecuatia aceasta este faptul ca nu se va rezolva simplu, fara ample miscari sociale.

Cu greu vor intelege multi ca oricum votau degeaba, iar apoi nu vor mai avea dreptul sa voteze pt ca nu au un anume IQ sau alt criteriu de genul acesta.
😀

D.P.
11 aprilie 2013 • 9:36 AM
ERATA : sper ca in curand NU va mai rezista modelul actual…
🙂

RomaniaTricolor
11 aprilie 2013 • 5:17 PM
Cand am dat eu link-ul erau cam 450 de comentarii, acum venii acasa si vazui 1350! Dobitocii nu se lasa! 🙁
Incep sa cred ca problema asta de matematica ar trebui data ca o conditie pentru a obtine (sau nu)dreptul de vot. La ce nivel suntem, e infiorator…astia nu pot fi cetateni la 18 ani, chiar si “maimute” e putin spus…

RomaniaTricolor
11 aprilie 2013 • 5:23 PM
Erata: chiar si “maimute” e mult spus.

Iar fac greseli, pur si simplu mi se topeste creierul cand le citesc comentariile alora; involuez in cateva minute…

dans
11 aprilie 2013 • 8:12 PM
pai intre razboaie, in romania se vota in functie de avere sau de studii…si culmea, in anii aia ne-a mers cel mai bine…. dar ce savezi, acum n-ar fi political corect…

Toma
11 aprilie 2013 • 5:30 AM
Cei mai mari contribuabili la bugetul de stat ameninta cu plecarea din Romania

narcis
11 aprilie 2013 • 8:06 AM
Unii au deschis sampania, dar foarte multi o admira. http://www.ziare.com/margaret-thatcher/murit/the-sun-margaret-thatcher-cel-mai-bun-premier-de-dupa-razboi-david-cameron-cel-mai-prost-1229421

Marius C.
11 aprilie 2013 • 8:52 AM
http://adevarul.ro/economie/business-international/coca-cola-muta-bulgaria-centru-financiar-europa-vest-1_51655b1900f5182b85a38974/index.html

Emanuel
11 aprilie 2013 • 9:16 AM
http://www.zf.ro/analiza/ponta-a-gasit-vinovatii-pentru-scaderea-veniturilor-la-buget-companiile-in-insolventa-raspunsul-antreprenorilor-dar-guvernul-ce-a-facut-ca-sa-nu-ajungem-in-aceasta-situatie-10731922

Buna ziua.
Iata salvarea dragi cititori, dl Ponta va salva Romania..de patronii astia rai si infractori:))

RomaniaTricolor
12 aprilie 2013 • 1:45 AM
Taxa pe ploaie, Maryland: http://marylandreporter.com/2012/04/10/general-assembly-approves-stormwater-fee-for-nine-counties/

RomaniaTricolor
12 aprilie 2013 • 1:49 AM
…de asta sunt capabili socialistii, nu de “modelul polonez”…

elbrus
12 aprilie 2013 • 3:26 PM
Noi ca tara nu suntem atractivi ACUM! Nu este randul nostru! Trebuie sa ne chinuim asa! De ce arata economia Poloniei asa bine? Simplu, Germania a investit puternic in Polonia, a construit fabrici, importa produse pe care pe produc polonezii dupa care le reexporta in toata lumea!O sa vina si timpul nostru! Deja economia Poloniei scartie ! Nu ca m-as bucura dar parca e prea ca in basme! De unde erau fomistii Europei peste noapte dau lectii de capitalism!

dromichaetes
13 aprilie 2013 • 9:45 AM
sa nu uitam ca prima constitutie democratica din Europa si din lume a fost cea poloneza. cred ca nu isi are rostul comparatia Romania-Polonia cand ei isi faceam o constituie inaintea francezilor, iar noi inca eram sub fanarioti si invatam cum sa fim cat mai zambitori in fata grecilor.

dromichaetes
13 aprilie 2013 • 9:47 AM
faceau o constitutie

Adrian
18 aprilie 2013 • 4:53 PM
Ceea ce poate ignorati este ca polonia si-a devalorizat puternic moneda cand a inceput criza, care e probabil motivul principal al succesului economic. Dar asta nu e o solutie, daca toata lumea incepe sa faca asa ne intoarcem la 29 ….