Ce este rata de abandon si cum se calculeaza?

Rata de abandon sau rata de anulare a clientilor este o masuratoare care masoara numarul de clienti si abonati care au incetat sa urmareasca o companie intr-o perioada lunga de timp.

Aceasta masuratoare va permite sa obtineti procentul de abandon al site-ului dvs. pe baza urmaritorilor, suma totala in functie de totalul abonatilor dvs. sau pierderile pe care le-a generat acest abandon de vizite pe web.

Multe Startup-uri si companii emergente folosesc aceasta formula pentru a sti in ce moment genereaza pierderi si pentru a masura daca „gaura” in sine a ratei de abandon este mare sau nu, asa ca vor trebui sa schimbe tactica.

Cum calculam taxa de anulare?

Cea mai simpla formula de masurare a ratei de pierdere este impartirea numarului de abonati pierduti intr-o luna la procentul total la inceputul aceleiasi luni, sau ceea ce este acelasi, facand o analiza a pierderii. De exemplu, presupunand ca avem in medie 100 de abonati lunari, si ca la sfarsitul lunii identificam 5 anulari, vom obtine o rata de anulare de 5%. Acest tarif este aplicabil si daca dorim sa numaram abonatii la sfarsitul lunii.

5 abonati mai putin / 100 de abonati la inceputul lunii = 5% rata de abandon

In cazul unui e-Commerce, calculul Churn Rate este ceva mai complex, deoarece ar trebui facuta o selectie a unui grup de clienti. Cea mai usoara cale ar fi sa desfasuram o actiune de marketing pe parcursul unei luni, adunand toti clientii nostri obisnuiti si obtinand calculele la final pentru a vedea care a fost raspunsul lor la aceste schimbari.

Cum pot evita rata de abandon?

Pentru a reduce rata de anulare a clientilor, este necesar sa tinem cont de mai multe aspecte atunci cand desfasuram actiuni in cadrul e-Commerce sau business-ului nostru online. Iata cativa pasi relevanti de retinut:

  • Identificati de ce va parasesc

Dupa cum am indicat deja, rata de abandon ne permite sa calculam ratele de abandon ale site-ului nostru web, asa ca este important sa stim de ce clientii nostri ne parasesc. Deoarece prin calcul numaram cati urmaritori avem la inceputul lunii si cati la sfarsitul lunii, vom putea detecta care este cel mai mare model de abandon. De exemplu, daca am inclus o actiune cu bannere pe site-ul nostru la mijlocul lunii si acest lucru a facut ca numarul de vizite sa scada.

  • Exploatati-va marca (oferiti valoare adaugata)

Pe langa indeplinirea asteptarilor, singura modalitate prin care rata de abandon a companiei tale sa fie ridicata va fi daca indeplinesti ceea ce te face caracteristic; fie ca este vorba despre eliminarea costurilor de transport in e-Commerce sau reduceri la toate produsele tale. Ramaneti fidel la ceea ce ati promis audientei si la ceea ce va diferentiaza de concurenta. In acelasi mod, trebuie sa inovezi constant in produsele tale si sa contribui cu ceva nou afacerii tale, pentru a evita caderea in monotonie.

  • Loialitate fata de clientii tai.

Pentru a impiedica contactele dvs. sa mearga la concurenta, vorbiti direct cu ei amintindu-le de ce produsul/serviciul dvs. este inca cel mai bun de pe piata si de ce ar trebui sa continue sa va viziteze site-ul.

Le asculta propunerile, evalueaza ce modificari au fost eficiente si care nu si, pe baza acestora, face modificarile pe web.

  • Indeplineste asteptarile (prima impresie conteaza)

Nu exista comentariu mai rau decat cel al unui client nemultumit, deoarece site-ul web nu corespunde asteptarilor acestora. Prin urmare, puteti utiliza sondaje de satisfactie odata ce au incheiat procesul de achizitie; un spatiu in care sa lase sugestii despre ce ar schimba pe web si sa foloseasca feedback-ul pe care ti-l pot oferi prin diferitele retele sociale.

Cum se reduce rata de anulare?

Pentru a reduce rata de anulare a clientilor , este necesar sa tinem cont de mai multe aspecte atunci cand desfasuram actiuni in cadrul comertului nostru electronic sau al afacerii online. Iata cativa pasi relevanti de retinut:

# 1 Identificati de ce va parasesc

Dupa cum am indicat deja, rata de abandon ne permite sa calculam ratele de abandon ale site-ului nostru web, asa ca este important sa stim de ce clientii nostri ne parasesc. Deoarece prin calcul numaram cati urmaritori avem la inceputul lunii si cati la sfarsitul lunii, vom putea detecta care este cel mai mare model de abandon. De exemplu, daca am inclus o actiune cu bannere pe site-ul nostru la mijlocul lunii si acest lucru a facut ca numarul de vizite sa scada.

#2 Exploati-va marca (oferiti valoare adaugata)

Pe langa indeplinirea asteptarilor, singura modalitate prin care rata de abandon a companiei tale sa fie ridicata va fi daca indeplinesti ceea ce te face caracteristic; fie ca este vorba despre eliminarea costurilor de transport in e-Commerce sau reduceri la toate produsele tale. Ramaneti fidel la ceea ce ati promis audientei si la ceea ce va diferentiaza de concurenta. In acelasi mod, trebuie sa inovezi constant in produsele tale si sa contribui cu ceva nou afacerii tale, pentru a evita caderea in monotonie.

# 3 Loialitate fata de clientii tai

Pentru a impiedica contactele dvs. sa mearga la concurenta, vorbiti direct cu ei amintindu-le de ce produsul/serviciul dvs. este inca cel mai bun de pe piata si de ce ar trebui sa continue sa va viziteze site-ul.

Le asculta propunerile, evalueaza ce modificari au fost eficiente si care nu si, pe baza acestora, face modificarile pe web.

#4 Indeplineste asteptarile (prima impresie conteaza)

Nu exista comentariu mai rau decat cel al unui client nemultumit, deoarece site-ul web nu corespunde asteptarilor acestora. Prin urmare, puteti utiliza sondaje de satisfactie odata ce au incheiat procesul de achizitie; un spatiu in care sa lase sugestii despre ce ar schimba pe web si sa foloseasca feedback-ul pe care ti-l pot oferi prin diferitele retele sociale.

# 5 Oferiti produse si servicii mai bune

Daca rata de anulare creste, va fi pentru ca ceea ce se ofera nu satisface consumatorul. Clientul isi pierde interesul, nu gaseste nicio valoare in produse si, in consecinta, abandoneaza. Pentru aceasta, poate fi necesar sa ne amintim ca calitatea prevaleaza asupra cantitatii. Trimiterea de newslettere este o tehnica foarte fezabila, asa ca este mai bine sa o folosesti bine, oferind produse si servicii de calitate in loc sa trimiti multe e-mailuri de mica valoare.

# 6 Segmenteaza corect

Este una dintre tendintele ultimilor ani, personalizarea mesajului tau catre publicul tau. Segmentarea ajuta la apropierea de client, astfel incat acesta sa se simta rasfatat si luat in seama. Nu mai este suficient sa trimiti mesaje si email-uri in vrac, acum compania isi cunoaste fiecare dintre clientii sai, le cunoaste gusturile, de ce au anumite preferinte sau altele, orele de deschidere a email-urilor pentru a le trimite la momentul potrivit etc.

De ce are nevoie compania ta de rata de pierdere?

Calculul Churn Rate este folosit pentru a masura scara de abonati pe care o are o pagina web sau e-Commerce pentru a sti daca modelul sau de afaceri este cel mai potrivit.

Compania trebuie sa aiba un protocol bun pentru a-si pastra clientii. Mai mult decat sa-i pastrezi, sa-i fermeca, sa-i captivezi si sa-i loiezi. Rata de abandon faciliteaza cunoasterea domeniului de aplicare al companiei; Fara aceste date nu s-ar putea masura sau cuantifica abandonurile, nici nu s-ar concentra asupra motivului, astfel se va putea imbunatati si face clientul sa aiba un obicei de consum cu compania.

Din acest motiv, rata de abandon ajuta la perfectionarea produsului sau serviciului astfel incat acesta sa fie ceva pe care clientul se bazeaza de fiecare data cand cauta sa-si satisfaca nevoile. In plus, ajuta si sa fii alert si prezent in retea si sa imbunatatesti contactul cu clientul.

Pe langa perfectionarea produsului sau serviciului astfel incat sa faca parte din viata de zi cu zi a clientilor nostri, rezolvand eficient una dintre nevoile acestora, trebuie sa fim prezenti, atenti si ascultand prin retelele de socializare.