„Produsul pe care l-am primit nu este cel care a fost postat pe site”, „A fost un cadou pentru cumparaturi de peste 30€, unde este?”. Acestea si multe alte intrebari sunt adresate de utilizatori nemultumiti de achizitiile pe care le fac pe internet. Avand in vedere cererea in crestere pentru cumpararea de produse online, merita evidentiati o serie de factori care afecteaza vanzarile de produse si pe care multi antreprenori nu ii iau in considerare.
Care sunt factorii care afecteaza vanzarile unui eCommerce?
- Navigare web
Primul lucru de care trebuie sa tina cont orice proprietar de comert electronic este experienta utilizatorului si navigarea pe web. Daca pagina web dureaza sa se incarce, acesta va fi principalul obstacol pentru care utilizatorii vor parasi web-ul.
Simplul fapt de a construi un site web care are un design bun si navigabilitate optima consta in timpul si banii pe care ii investesti. Nu este necesar sa folositi instrumente complexe, de fapt in acest blog am vorbit deja despre cheile de utilizare a unui site web.
- Calitatea produselor
Acesta este un factor cheie care va poate afecta vanzarile. Cresterea calitatii produselor pe care le vindeti va creste cererea pentru acestea. In primul rand trebuie sa castigam increderea cumparatorilor pentru a ne construi brandul pe piata. Vanzarea de produse de calitate scazuta si mai ieftine pentru a atrage utilizatorii va genera doar inselaciune si respingere a comertului dvs. electronic. Desi nu veti putea investi toti banii si timpul pentru ca produsele sa aiba cea mai buna calitate, puteti petrece timp pe marea majoritate pentru a putea oferi produse mult mai competitive.
- POLITICA DE RETURNARE
Poate unul dintre factorii care afecteaza vanzarile in orice comert electronic si cu care trebuie sa se confrunte toti antreprenorii. Exista multe ocazii in care consumatorii cumpara un produs si la scurt timp dupa aceea doresc sa-l returneze. Cu ani in urma, acesta ar fi un cost mare pentru companii, dar avand in vedere cresterea comertului electronic din ultimii ani, politicile de returnare s-au imbunatatit. Mai presus de toate, este important sa stabilim o serie de reguli esentiale pentru ca utilizatorii sa nu abuzeze de politicile de returnare si astfel sa poata mentine un control mai mare asupra produselor noastre.
- Expediere
Unul dintre motivele pentru care numarul comertului electronic a crescut in ultimii ani este facilitatile atunci cand vine vorba de livrarea produselor. Timpul si costul transporturilor influenteaza atunci cand vine vorba de obtinerea unor opinii bune de la utilizatori. Cu exceptia cazului in care produsul trebuie sa fie expediat in circumstante speciale, o mare parte din vanzarile dvs. vor fi influentate de opiniile pe care multi utilizatori le au cu privire la transport.
Ceea ce poti face pentru a contracara concurenta este sa oferi transport gratuit atunci cand ajungi la o anumita cantitate de achizitie sau acumulezi puncte in cosul de cumparaturi; In acest fel puteti pastra mai bine clientii.
- Pret
Este poate un alt factor cheie alaturi de politicile de returnare. Este dificil ca preturile comertului tau electronic sa fie competitive, asa ca trebuie sa faci un studiu despre cum se vinde concurenta din sectorul tau. Cu aceasta vei obtine o medie a preturilor la care se vand produsele si vei putea oferi valoare adaugata prin reducerea acestora sau oferind oferte si reduceri.
- Check out usor
Odata ce utilizatorii doresc sa isi finalizeze achizitia, check-out sau inchiderea achizitiei trebuie sa fie un pas simplu si rapid. Trebuie sa evitam pierderea de timp in procesul de plata, in incarcarea paginii si in completarea tuturor datelor. Reiteram ca, cu cat utilizatorii au mai putin timp pentru a efectua intreaga operatiune, cu atat vom avea un procent mai mare de rentabilitate fata de comertul nostru electronic.