Google MUM: moartea SEO asa cum o stim noi

Motoarele de cautare de astazi nu sunt suficient de sofisticate pentru a raspunde la fel ca un expert. Prin urmare, pentru a se apropia de acest obiectiv si a oferi utilizatorului rezultate mai complexe, adaptate nevoilor acestuia, Google a dezvoltat o noua tehnologie numita Google MUM. Google MUM a schimbat pozitionarea motorului de cautare asa cum o stiam noi, iar inteligenta artificiala devine din ce in ce mai prezenta. Vrei sa stii in ce consta Google MUM si ce s-a schimbat? 

Ce este Google MUM?

Google MUM (Model multitasking unificat) este o noua tehnologie adoptata de Google pentru a raspunde la intrebari complexe care nu au un raspuns direct. Adica nu li se poate raspunde cu un scurt fragment. Aceasta tehnologie incearca sa rezolve aceste tipuri de interogari mai complicate prin utilizarea diferitelor tipuri de continut, inclusiv imagini si continut text in mai multe limbi, pentru a oferi un raspuns bogat si nuantat.

Imagineaza-ti ca vrei sa faci Camino de Santiago francez si ca intr-un an planuiesti sa-l faci pe cel de nord. Vrei sa stii ce diferente exista intre ele si cum ar trebui sa te pregatesti.

Pentru a face acest lucru, ati putea face multe cautari pe Google pentru a gasi cota celor doua trasee, temperatura sau vremea primaverii, precum si dificultatea, materialul pe care trebuie sa il luati etc. Dupa un timp bun de cautare, este posibil sa ajungi sa gasesti raspunsul de care ai nevoie.

Totusi, daca ai vorbi cu un expert in domeniu, l-ai putea intreba direct care sunt diferentele dintre cele doua rute ale Camino de Santiago. In acest caz, veti obtine un raspuns atent despre avantajele si dezavantajele fiecaruia, tinand cont de toate variabilele.

Potrivit Google, majoritatea oamenilor care fac cautari complexe au nevoie in medie de aproximativ opt interogari pentru a-si satisface nevoia. Prin aceasta ne dam seama ca, in prezent, motoarele de cautare nu sunt atat de sofisticate pe cat credem, deoarece nu pot raspunde asa cum ar face un expert. Acesta este scopul nasterii MUM.

Pentru ce este folosit Google MUM?

Acum ca stim in ce consta Google MUM, sa vedem ce functionalitati si ce necesitati acopera:

Raspunde la cautari complexe

Dupa cum am mentionat, principala functionalitate a tehnologiei MUM este de a transforma modul in care Google va ajuta sa gasiti informatiile de care aveti nevoie. Este capabil sa lucreze cu 75 de limbi diferite si este capabil sa indeplineasca multe sarcini in acelasi timp, ceea ce ii permite sa aiba o intelegere mai completa si mai precisa a informatiilor si cunostintelor decat modelele anterioare.

Pentru a ne face o idee, Google MUM are capacitatea de a intelege informatii sub forma de text si chiar imagini. De fapt, in viitor este de asteptat sa poata fi extins la mai multe modalitati, precum video sau audio.

Pe exemplul pe care l-am dat despre Camino de Santiago, MUM ar putea interpreta ca comparati doua rute si ca informatiile despre clima si denivelari pot fi importante. De asemenea, puteti intelege ca, in contextul drumetiilor, este nevoie de pregatire precum pregatirea fizica sau echipamentul adecvat.

Intelegeti tot felul de informatii

Faptul ca MUM are capacitatea de a intelege informatii in diferite formate precum pagini web si imagini creste sansele de a gasi raspunsul corect.

De-a lungul timpului, este posibil sa puteti face o fotografie cu ghetele de drumetie si sa intrebati daca le puteti folosi pentru Camino de Santiago de Nord. In acest caz, MUM ar intelege imaginea si ar lega-o la intrebarea ta pentru a-ti oferi informatii despre ce cizme ti se potrivesc cel mai bine. In continuare, as putea recomanda un blog de experti cu informatii despre bocancii de drumetie.

Limba nu mai este o problema

Un alt mare avantaj al Google MUM este capacitatea sa de a intelege zeci de limbi. Acest lucru inlatura automat bariera atunci cand cauta informatii, deoarece cel care cauta interpreteaza aceste cunostinte.

Cu alte cuvinte, daca faceti o interogare in spaniola, dar Google gaseste ca un site web in portugheza poate fi raspunsul de care aveti nevoie, va partaja informatiile in limba dorita.

Cum afecteaza Google MUM SEO

Acest nou algoritm este o tehnologie inovatoare si revolutionara care va afecta foarte mult industria SEO. Mai ales cand vine vorba de cautare semantica.

Una dintre principalele modificari va fi ca datorita faptului ca MUM va putea accesa, prelua, salva si interpreta informatii in nu mai putin de 75 de limbi. Acele pagini web (si publicatiile corespunzatoare) care sunt scrise intr-o limba materna vor avea oportunitatea de a-si extinde audienta in intreaga lume.

Totusi, acest lucru va da, de asemenea, o lovitura grava acelor bloguri care au postat continut care a fost parafrazat sau tradus din articole in alte limbi, deoarece vor fi pedepsiti.

Lansarea MUM a devenit o provocare pentru profesionistii din traficul organic. Cea mai mare diferenta dintre MUM si modul in care Google isi face cautarile in prezent este ca modelul este mult mai intuitiv.

Cu toate acestea, desi probabil ca vor exista unele schimbari majore in modul in care functioneaza marketingul de continut, postarea constanta a articolelor interesante si informative de calitate va ramane probabil aceeasi.

Fara indoiala, acest algoritm va crea o experienta de cautare mai buna pentru utilizatori. MUM va schimba modul in care utilizatorii cauta, oferind mai multe surse de informatii si fiind capabili sa inteleaga interogari mult mai complexe si mai elaborate, de neconceput pentru masini.

Mai multa varietate de formate

Desi continutul scris va continua sa fie rege, cum ar fi articolele sau postarile pe blog, MUM se va baza si pe alte formate precum videoclipuri, imagini sau podcasturi pentru a gasi raspunsurile.

Aceasta inseamna ca, daca un utilizator cauta informatii despre o noua expozitie la Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) din Barcelona si vorbiti despre asta in podcastul dvs., este probabil ca Google sa o detecteze si sa o arate printre rezultatele cautarii..

Viitorul cuvintelor cheie

Avand in vedere ca natura intuitiva a programului il face practic un asistent personal de cautare web, rezultatul final va fi probabil mai putina dependenta de cuvintele cheie. Acest lucru se datoreaza faptului ca MUM ar avea capacitatea de a extrage informatii relevante dintr-o gama larga de pagini web si subiecte.

In cele din urma, tot mai multi oameni folosesc instrumente de cautare vocala precum Siri sau Alexa. In plus, Inteligenta Artificiala devine un instrument indispensabil in viata de zi cu zi a multor gospodarii, ceea ce inseamna ca adaptarea la aceasta tendinta devine esentiala pentru marci.