Franța taie PENSIILE

Socialiștii lovesc in săraci si apară firmele!

Pentru ca Statul francez e in faliment, exact așa cum a zis la radio ministrul francez al Muncii, Michel Sapin.

Francois Hollande a promis in campanie bani fara număr – iar idiotul de bobor, chiar l-a crezut. Acum, mare dezamăgire: nenea socialistul lovește chiar in ei, cei care l-au iubit si l-au votat. Adică in pomanagii!

Iată ultimele declarații ale lui Francois Hollande:

Nu vom mai mari taxele. Vom tăia panglica roșie pentru afaceriști.
Vom proteja bugetul Armatei.
In schimb, vom tăia cheltuielile Statului, vom concedia o parte din funcționari.
Vom tăia pensiile si vom mari vârsta de pensionare.
“Trăim mai mult, ceea ce este foarte bine. Dar trebuie sa si plătim mai mult in sistem”.

“Nu trebuie sa așteptam sa vina creșterea economica; trebuie sa mergem noi s-o căutam”

(sursa: Bloomberg, Hollande Presses French to Embrace Social Revamp to Spur Growth).

Cum va simțiți, mă bolșevicilor? URSS a murit, China a trecut la capitalism sălbatic ca sa supraviețuiască, iar Franța se zbate intre ambele variante. Hahahaha…

Starea reala a Franței: dezastru.

Creștere economica: ZERO.
Șomaj: 10%.
Datorie publica: 89% din PIB.
Cheltuieli de stat: 1.400 de miliarde USD, anual.
In schimb, exporturi, doar 567 de miliarde USD.
Pai, nici masurile anunțate de Hollande, n-or sa scape tara de faliment. Astea erau bune acum 20 de ani. Acum e prea târziu.

Acum pensiile de stat trebuie nu doar micșorate: ci eliminate complet! Statul trebuie sa declare incapacitate de plata.
Funcționarii publici, nu doar concediați “o parte”: ci toți. Iar serviciile statului – externalizate.
Taxele, nu doar sa nu fie mărite (vai, ce generos ești!): ci tăiate masiv!
Firmelor, nu doar sa le tai tu “panglica” roșie (ca le doare-n cot de panglica ta): ci sa desființezi drepturile sindicatelor, ziua de lucru de 8 ore, concediile, iar angajații sa poate fi dați afara pe loc, fara nici o explicație.
Adică exact ce se va întâmpla, in final, in toata Europa. Pentru ca socialismul e mort. Democrația e moarta.

Vine dictatura firmelor: capitalismul pe pâine.

Lui Francois Hollande nu i-a reușit nici o măsura socialista.

A încercat taxarea cu 75% a averilor mai mari de 1.000.000 de euro (pe care o aplauda frenetic si românul Victor Ponta). După ce a gonit toți oamenii de afaceri, după ce s-a făcut de ras in toata lumea (când Gerard Depardieu a renunțat la cetățenia franceza si a devenit cetatean rus), uite ca si justiția a interzis-o: cică e ilegal sa impozitezi de doua ori, o avere deja impozitata!
A încercat sa vanda fabrica de cauciucuri Goodyear Amiens americanilor, si a fost umilit public de cumparatori. “Vroiați sa ne pacaliti? Muncitorii voștri primesc salarii imense si lucrează doar 3 ore pe zi! Escrocilor!”. Acum fabrica e in faliment, se închide, iar muncitorii se vor odihni…pentru totdeauna! (vezi povestea, aici).
A încercat sa facă pe durul cu omul de afaceri Lakshmi Mittal, ca sa nu concedieze muncitori. Si sa-i tina in spate, pe banii lui: dar Mittal i-a dat peste nas! “In metalurgie nu mai sunt contracte, muncitorii francezi sunt prea scumpi, așa ca n-aveți decât sa le plătiți voi salariile!”. (Așa se va întâmpla si la Galați).
Tu ce mai faci, ba Ponta? Ca ziceai de Hollande, ca-i “profesorul” tău.

Palma, după palma, după palma!

Nu vi s-au înroșit obrajii, comuniști imbecili?

Ați crezut ca le ordonați voi patronilor, pentru ca aveți in spate boborul: uite ca patronii se pișă si pe voi, si pe bobor. Si asta chiar in Franța, mama socialismului! Pentru ca o tara fara bani, e o tara moarta.

Iar banii nu se votează: ci se produc!

Daniel
1 aprilie 2013 • 11:25 AM
Observatie: Franta are ziua de lucru de 7 (sapte) ore!!! Sa mori de ras, nu? 🙂

Mihai Giurgea
1 aprilie 2013 • 11:29 AM
Au inceput ei sa moara…dar nu de ras…

DANNY
1 aprilie 2013 • 11:29 AM
din care o ora pauza

Marius
1 aprilie 2013 • 11:56 AM
si 3, discutii 🙂 )) aia mi-a placut. Sa inteleg ca de la vladica la opinca, de la 13:00 la 16:00 intra toata fabrica in sedinte? wtf?

bigbadsheep
1 aprilie 2013 • 2:24 PM
Program specific francez – am lucrat în fabrică cu ei, pe terenul lor, timp de doi ani:
ajuns la muncă la 05.55 – timbrat
schimbat în haine de muncă 10 minute
cafea şi ţigară 10 minute
reuniune înainte de începerea muncii: 10 minute
munca începe efectiv la ora 06.25
la ora 8 pauză de 10 minute dar efectiv 15 minute
la ora 10 altă pauză
la ora 12.00 pauza de masă de 40 minute cu ritualul cafelei şi ţigării de 15 minute
la ora 13.50 se închide munca deoarece începe o mică reuniune de 20 de minute
Vin la muncă doar ca să aibă unde să plece de-acasă. Eficienţa lor şi ritmul lor de muncă este undeva în jur de 30% din cea a unui muncitor italian – da! italian. Voinţa de a face ceva din proprie iniţiativă este zero – nu este treaba mea, nu o fac, chiar dacă trebuie să sufăr din cauza asta! important să treacă timpul…
Şi culmea ironiei că într-un ziar francez de afaceri, nu mai reţin numele, într-un număr din februarie 2012, spuneau că în urma unui sondaj la nivel mondial, a rezultat că francezii sunt pe locul doi ca eficienţă la muncă după…americani. Yeah, right!

Marius C.
1 aprilie 2013 • 4:51 PM
Si cam ce salarii aveau acesti muncitori?

bigbadsheep
1 aprilie 2013 • 5:57 PM
@Marius C: eu munceam pentru 8 euro la oră (la mica înţelegere cu patronul – italian) şi aveam 6,12 euro pe contract, iar ei aveau minim 9,15 euro la oră plus bonuri de masă, plus transport 20 cenţi per km, plus uniforme de lucru, plus primă de vacanţă în august, plus primă de Crăciun, plus concediu medical plătit…
Şi când mă întrebau de ce accept să muncesc în condiţii diferite de ale lor şi mai mult decât ei…le răspundeam cu: “aveţi un pic de răbdare!”. Am rezistat în fabrica aia 2 ani şi jumătate, timp în care au trecut prin ea vreo 25 de francezi care nu reuşeau să îşi menţină postul de muncă, având condiţiile enumerate mai sus! De ce? Simplu! Capitalism pe pâine!!!

Mircea
1 aprilie 2013 • 11:33 AM
Ore productive mai putin. Pauze dupa pauze, iesit la cafea sau tigari, o socializare mica, o pauza intre doua mailuri citite si tot asa. Daca pui la socoteala faptul ca in Franta mai degraba dai faliment decat sa dai afara angajatii inapti ajungi sa realizezi de ce au ajuns unde au ajuns.
E plina tara de dinozauri care nu stiu sa faca nimic (ramasi in urma pentru ca nu au mai avut de ce sa se eficientizeze la locul de munca) dar primesc salarii groase. Romania e monument de eficienta pe langa verii nostri latini (cu Franta si Italia in frunte).

Cornel
1 aprilie 2013 • 11:50 AM
Mai conteaza cand ei muncesc 3 ore pe zi ? Crezi ca oamenii aia au mintiit cand au declarat asta ? Nimanui nu-i pasa cate ore sunt trecute in lege. Daca in alea 7 ore ei erau mai productivi decat chinezii in 12 nimanui nu-i pasa. Dar chinezii nu doar ca muncesc mai multe ore, dar sunt de 2-3 ori mai productivi. Cu alte cuvinte, cat produce un chnez intr-o zi de lucru de 12 ore, francezilor le ia minim 24h de munca / la 3h pe zi rezulta 8 zile de munca frantuzesti. Ce face chinezul intr-o zi, francezul face in minim 8 zile, si e platit de 30 ori mai mult (incluzand toate taxele muncitorului francezi). Deci raportul de profitabilitate intre un chinez si un francez este de minim 240 / 1. De 240 ori mai profitabil decat un francez ! Enorm.

florin
6 aprilie 2013 • 10:03 AM
Daniel,lucrezi 9 ore din care o ora pauza si Vineri doar 8 , daca tu crezi ca toti muncesc 7 ore te inseli , in alta ordine de idei articolul este perfect real cu o rectificare: somajul in 11 luni se guvernare PS a ajuns sau chiar depasit pe cel din 1997, si datoria publica a crescut tot in 11 luni cu 7 % adica e la 90, 2 parca:) in rest…………;taxe la taxe si impozitari retroactive, acum guvidul Hollande are 27 % popularitate de la 57 % cat avea acu 11 luni:))

smert
1 aprilie 2013 • 11:38 AM
”Pentru ca socialismul e mort. Democrația e moarta.

Vine dictatura firmelor: capitalismul pe pâine.”

Beppe Grillo zice ca democratia e bine mersi.Si mai zice si ca firmele pot si trebuie lasate in pace.Iar la urmatoarele alegeri va lua probabil un 35-40% ,de la 25% cat a luat acum 2 luni.
La o estimare din burta,probabil cam in jurul acestor idei se invart toti europenii,inclusiv romanii,la momentul actual.Si cam in aceste proportii.Trendul e unul crescator,deci e de bine.
Externalizarea serviciilor statului e o idee ce necesita clarificari.Ce anume intelegeti prin servicii ale statului?

Mihai Giurgea
1 aprilie 2013 • 11:40 AM
Si daca “zice” Beppe Grillo ca democratia e binemersi, inseamna ca si plateste salariile? Salariile se platesc in vorbe? 😆

Si Hollande a zis multe. Si Ponta a zis multe. Cine mai crede ca vorbele politicienilor tin loc de crestere economica, nu mai e naiv: e de-a dreptul cretin.

smert
1 aprilie 2013 • 11:47 AM
Nu din vorbe.Insa omul a inteles care e treaba cu micul si mijlociul intreprinzator si le da apa la moara.
Macaronarii nu sunt la fel de sodomizati ca noi de catre stat,dar statul lor tot pederast este 😀
Pe scurt,capitalism =dictatura firmelor nu o vad ca un concept viabil.Capitalism = 50%+ din alegatori antreprenori e ceva mult mai sustenabil.

mario
5 aprilie 2013 • 8:34 AM
Domnule Giurgea va stimez foarte mult si imi pare bine ca a reusit cineva sa scoata capul in sfarsit din mizeria in care traim de aprox.25 de ani ., si sa faca ceva si pt tara asta .Sunt de ceva timp plecat in strainatate si am ajuns unde am ajuns asa cum spuneti dumneavoastra prin ”munca la greu” in 5 ani de zile nu am avut concediu exceptand zilele de sarbatori dar am ajuns sus prin munca si nu e satisfactie mai mare decat sa vezi ca ai juns undeva prin puterile tale fara interventii pile unchi matusi tata si etc.SISTEMUL de pensii de stat trebuie sa dispara si sa isi faca fiecare pensie privata daca vrea nu sa cotizezi ca un imbecil 30 de ani si apoi sa iei mai nimic si sa stai la mila statului.va multumesc mult va urez succes si abia astept sa ma intorc

Comicul
1 aprilie 2013 • 11:45 AM
Cred ca Beppe Grillo face confuzii intre republica si democratie. El nu-si da seama dar miscarea lui se aseamana cu cea a unei republici unde cetatenii voteaza dar nu se baga in buzunarul altora pe cand in democratie, tot poporul decide asupra bugetului chiar daca nu toti au contribuit la fel.

horia
1 aprilie 2013 • 11:47 AM
Eu personl inteleg servicii medicale, politie, invatamant, transportul local, serviciul evidenta populatiei, si multe alte domenii in care acum statul are monopol , chiar si inspectori privati in toate domeniile.

Mihai Giurgea
1 aprilie 2013 • 11:49 AM
Si eu la fel inteleg, Horia. Ce nu inteleg, este…ce-i asa de greu de inteles! 😀

horia
1 aprilie 2013 • 11:39 AM
Deocamdata singurul mod de supravietuire este tiparirea de bani. Le pare rau francezilor ca tiparnita e la nemti si nu la ei in curte. Daca era dupa Hollande ar fi dat bani la toata lumea. Chiar si asa se tiparesc prea mult. Pana acum multi oameni si-au tinut banii la banci si nu au invadat piata.

Bebe
1 aprilie 2013 • 11:41 AM
“Iar banii nu se votează: ci se produc!”

Banii se printeaza (ca doar nu vin prin magie de la divinitate), si banii se mai pot si confisca 😉

Mihai Giurgea
1 aprilie 2013 • 11:57 AM
Ia incearca sa-mi confisti mie banii! Nu glumesc: tu, cu tot neamul tau, cu tot Guvernul si cu tot SRI-ul, incercati sa-mi confiscati, macar 1 dolar.

Cu ocazia asta, poate va dau o lectie despre conturile offshore!

Codrescu Valentin
1 aprilie 2013 • 11:41 AM
Spinoasă treabă!

roby
1 aprilie 2013 • 11:45 AM
http://www.timesnewroman.ro/monden/9055-cozi-imense-la-microsoft-lansarea-ultimei-versiuni-de-solitaire-asteptata-de-mii-de-bugetari

Banuiesc ca stiti deja ca articolele de pe site-ul asta sunt la misto. E un fel de theonion.com in varianta romaneasca. Totusi articolul reflecta foarte bine realitatea iar comentariile sunt de asemenea pe masura 🙂

Jane Skimmer
1 aprilie 2013 • 1:10 PM
@roby

Nu mai are nimeni chef de misto. Decat inconstientii. Sau bugetarii lenesi.

Populatia Romaniei, ca popor nu pot sa-i zic, face haz de necaz. Ce mari mistocari sunt toti !!

De aia si avem caricaturile de conducatori gen Ponta&comp. pe care-i avem. Borfasii comici din clasa politica.

Foamea care va veni in curand peste ei le va taia pofta de ras.

Intreaga clasa politica trebuie sa aiba soarta lui Ceausescu: adica la zid toti si averile furate recuperate din offshoruri.

Nu exista buni si rai in politica: daca careva e corect, de ce se baga in partide de hoti?

dorian65
1 aprilie 2013 • 1:29 PM
Eu as vrea sa nu fie la misto.

De dreapta
1 aprilie 2013 • 11:48 AM
Suntem in plin razboi financiar. Razboi intre guvernele socialiste si capitalisti.

O analiza interesanta aici:
“Primul şi ultimul război financiar mondial?”

http://logec.ro/primul-razboi-financiar-mondial/

Extras:
“Astăzi nu avem de-a face cu un conflict armat, însă suntem în plin război financiar. În esenţă problema este aceeaşi: cheltuieli prea mari, datorii prea mari (ale guvernelor socialiste -n.m.). Soluţia lor? Genocidul creditorilor sau, fiindcă suntem civilizaţi, confiscarea capitalului acestora.
(…)
Dacă ne gândim bine, lucrurile se leagă. WELFARE state este un soi de WAREFARE state. Iar ambiţiile hegemonice ale unor guverne (socialiste -n.m) nu mai sunt urmărite prin expansiune teritoriala, ci prin expansiune monetară. Mijloace diferite care servesc aceluiaşi scop: extragere de rente, redistribuire de resurse.”

PS1.
In acest razboi, pariez pe capitalisti.

PS2.
Interesant si:
“Isărescu: Nu ştiu dacă se va introduce etalonul aur dar e sigur că suntem la începutul unui nou ciclu”

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/isarescu-nu-stiu-daca-se-va-introduce-etalonul-aur-dar-e-sigur-ca-suntem-la-inceputul-unui-nou.html

Cred ca in 4-5 ani lumea va arata altfel.

Mihai Giurgea
1 aprilie 2013 • 11:54 AM
Exact: se schimba lumea. Se prabuseste sistemul occidental, bazat pe taxare imensa si cheltuieli de protectie sociala demente.

Iar clasa politica romaneasca, vad ca e azi preocupata de un lucru uluitor: daca Codruta Kovesi va fi procuror general al Romaniei.

Pai ba, adevarata intrebare este: va mai exista Procuratura Generala, peste 5 ani? dar Romania, ca tara, va mai exista? Dar voi: nu cumva in 5 ani, veti fi rupti in bucati de multimea furioasa?

Supermario
1 aprilie 2013 • 12:00 PM
Zicea un “sociolog de bine” in studio:“Ce o tot dati cu China, India, Brazilia – cum ca modelul lor este cel al viitorului? Ati vazut voi cum lumea vrea sa emigreze in tarile astea? Aproape nimeni! Lumea vrea sa traiasca in Franta, in Canada, in Suedia. Astea sunt tarile dorite si modelele lor sunt cele de urmat!”

Sigur, daca se poate sa traiesti din ajutoare in Franta sau in Suedia prost sa fii sa emigrezi in China sau in Brazilia, sa lucrezi ca disperatul pe bani putini si fara plasa sociala. Dar cat sunt de viabile modelele asistentiale si cat o sa mai reziste?…

Comicul
1 aprilie 2013 • 12:03 PM
Pai sociologul e socialist Mario. El nu-si da seama ca nu migratia oamenilor conteaza deoarece aia e o migratie falsa ci migratia patronilor pentru ca ei conteaza ori patronii chiar migreaza in Brazilia, India, China.

Mihai Giurgea
1 aprilie 2013 • 12:05 PM
Migratia pomanagiilor e o migratie a cheltuielilor. Migratia patronilor e o migratie a capitalurilor.

Oare nenea sociologul stie diferenta intre banii cheltuiti si banii incasati? Cand e vorba de buzunarul lui, pariez ca da!

Socialistii sunt socialisti, doar cand e vorba de buzunarul altora.

De dreapta
1 aprilie 2013 • 12:27 PM
Articol pe hotnews.ro:
“Am aflat numarul bugetarilor …”

Interesant graficul nr. 3:
“Numarul bugetarilor in raport cu numarul contribuabililor la buget”

Doua observatii:

  1. Romania e singura tara din UE care apare in grafic de mai multe ori (de 4 ori) – de unde concluzia mea ca statiscile guvernelor romane sunt varza. E drept ca n-am gasit pe situl ILO graficul respectiv pentru a citii explicatiile.

2.Procentul de peste 35% ne situeaza pe pe locul 2-3 dupa Norvegia sau Danemarca si la mare distanta de (sa zicem) Germania sau Austria unde procentul bugetarilor este de aprox 15%

iani
1 aprilie 2013 • 12:40 PM
Domnul Lucian Davidescu in : http://www.riscograma.ro/7745/criza-din-cipru-nu-s-a-terminat-ci-abia-incepe/ afirma ca : “gafa istorică de-a propune confiscarea din depozitele garantate” .
Nu este nici o gafa !!! Este formula de ucidere a “adevarului absolut al economiei bancare moderne” , “adevarul” ca deponenti sunt supraprotejati de sistem …dela momentul-Cipru inainte orice este posibil, nici o decizie nu mai este de neconceput…
In rest ” à la guerre comme à la guerre” …

stefan60
1 aprilie 2013 • 1:06 PM
Francezul e un prost . 🙂
“genii” carpatini dau declaratii oficiale diametral opuse . Citind cu atentie , domnul ministru preconizeaza sa ajunga la o presiune fiscala occidentala (numita venituri ) de 44-45 % PIB . Adica exact nivelul la care toate statele europene au inceput sa piarda competitivitate . Fara exceptie .

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-14520234-interviu-minstrul-finantelor-daniel-chitoiu.htm

PS . Privind in urma la declaratile publice a multor politicieni romani (Boc – MRU – Ponta , doar citeva nume mai cunoscute ) toti au declarat la un moment dat ca trebuie sa se ajunga la presiunea fiscala de 44-45 % . (unii o numeau colectare de taxe , altii venituri fiscale ) ca rezolvare sigura a problemelor romanesti . 😆

evil
1 aprilie 2013 • 1:09 PM
in doua zile la Oltchim se va spune stop-joc la cate sute/mii de taietori de frunze:

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/peste-doua-zile-se-anunta-concedierile-la-oltchim-180133.html

C
1 aprilie 2013 • 1:17 PM
“Lui Francois Hollande nu i-a reușit nici o măsura socialista.”

Inca mai poate face cateva incercari, mandatul sau este, relativ, la inceput. In Europa sunt multi socialisti care se straduiesc sa duca nivelul de trai la o cota nemaivazuta.
Ar fi “metoda Cipru”, poate chiar o formula imbunatatita.

Inclusiv oamenii de stiinta britanici, preocupati de problemele generate de criza, ii dau o mana de ajutor : Minus IQ – “The pill to lower your IQ permanently”
Cu un pic de noroc, acest medicament miraculous, poate fi introdus in programele nationale peste tot, in UE, in SUA, in Jap, Canada, inclusiv la noi, daca tot avem coplata.

OvidiuAKm
1 aprilie 2013 • 6:33 PM
foarte frumoasa prezentare

idf
1 aprilie 2013 • 1:33 PM
Ha.ha ha
Taiem pensiile ca e un pic criza , zice Hollande.
Dar asta e tot!
Garantez ca astea sunt toate sacrificiile pe care bravul popor socialist francez le va suporta … repet .. nici un francez nu va avea alte surprize neplacute … pana saptamana viitoare , cand vom taia din ajutoarele pentru asistati , imigranti , pentru ca e criza si nu putem sustine …. dar asa cum v-am promis , nu vom mai cere sacrificii bravului si mandrului popor francez … pana peste doua saptmani cand vom taia somajul , pentru o ajustare a pietii munciii …. dar asta e ultima masura anti-criza ….. pana cand ….
Dar cine bate la usa ? Ce o fii cu galagia aia afara ….De unde o fii umbra aia de topor ? 😀
Asta e varianta franceza. Varianta romaneasca e identica , trebuie schimbate doar numele. Sau nu 😀

evil
1 aprilie 2013 • 1:35 PM
O sa va plictisesc cu o descriere a CRIZEI asa cum o percep eu:

  1. acum cateva decenii tot ce insemna CALITATE se produceau in tari traditionale, de prima-mana unde evident si salariile erau mari (pentru ca produsele respective aveau cautare/piata de desfacere). In acest timp, in tari “bananiere” se facea o productie de slaba calitate sau daca erau de calitate li se lua productia pe nimic (gen semi-fabricate, sistem lohn etc). In aceste tari salariile erau mici deoarece pretul de vanzare al produselor era mai mic fata de primul caz.
  2. intre timp, unele firme din primele tari in lacomia lor au externalizat o parte din productie, o parte din logistica, o parte din cercetare si tot asa catre tarile din mana a doua. In prima instanta a fost o masura buna,benefica pe termen scurt pentru ambele economii, dar si pentru firme. A crescut treptat calitatea produselor fabricate in tarile “bananiere”, s-a acumulat knowhow, s-a prins si ei ce e aia tehnologie, cum sunt conceptele produselor etc.
  3. recent, o parte din produsele din tarile de prim-rang au fost ajunse ca si calitate de “chinezarii”, la costuri infinit mai mici. astfel, salariile ramanand aceleasi, produsele nemaiavand cautarea de altadata, cheltuielile ramanand cam la acelasi nivel(in cel mai bun caz,desi au crescut prin impozite si cresteri de preturi la utilitati, chirii, salarii, etc) firmele s-au vazut nevoite sa externelizeze din ce in ce mai mult aceste productii, adancind din ce in ce mai mult aceasta groapa….
    si se ajunge in zilele noastre: multi angajati din tarile de prim-rang au deja credite contractate pe mai multi ani, salariile au stagnat, cheltuielile au crescut (lasand din ce in ce mai putini bani disponibili pt a achizitiona un produs). si, de ce sa nu spunem: multi au inceput sa cumpere din ce in ce mai multe chinezarii si din ce in ce mai putine produse fabricate in economia respectiva. in economiile care odinioara stateau prost, acum e taman invers: crescand la cer vanzarile, au crescut nivelul salarial la un nivel incomparabil mai mic cu cel din occident si vand..si vand…si produc miliard dupa miliard.
    acum, REZOLVAREA la problema: NU se rezolva nimic cu 1000 mld euro/dolari oferiti pentru a porni “consumul” pentru ca mare parte din acesti bani vor merge fix in economiile “bananiere”. NU se rezolva nimic marind taxele, pentru ca firmele oricum sunt tentate sa se mute in tarile “bananiere” nu atat pentru ca aceste taxe sunt mari, salarii mari etc ci pt simplul fapt ca acolo se naste urmatoarea generatie de CERERE VANDABILA. SINGURA CALE de a reseta oarecum aceasta stare de fapt: RAZBOIUL.
    asa percep eu cel putin situatia. cand marea majoritate a statelor vor ajunge in cazul Ciprului si o sa vezi ca 20% din populatie nu munceste, ca sistemul sta sa cada si ies aia cu furcile sa iti ia glanda, atunci trebuie sa indrepti aceasta furie cat mai departe de tine, fix inspre tarile care iti iau papica de sub nas. cred cu tarie ca se va ajunge in acest punct…

Mircea
1 aprilie 2013 • 1:57 PM
Incearca tu sa te iei de guler cu China/India/Rusia/Brazilia. Poti fi tu cat de america vrei, intr-un final tot in bot ajungi.

Comicul
1 aprilie 2013 • 2:11 PM
In cazul unui conflict China India/Rusia/Brazilia vs SUA si alianta socialista nu castiga nimeni, toti pierd.

Mircea
1 aprilie 2013 • 2:13 PM
Exact.

OvidiuAKm
1 aprilie 2013 • 6:35 PM
de acord, dar artificiile ar fi minunate

Supermario
1 aprilie 2013 • 3:02 PM
Razboiul nu “reseteaza” aceasta “problema”. Razboiul mondial nu insemna decat o mare distrugere de avutie, prin care in final toti participantii ajung sa traiasca mai prost ca inainte de razboi. Cu pretul a 20% din avutia planetei probabil distrugi 10% din populatia planetei, dar ramai cu alti 10% invalizi si ecosistemul planetei distrus. Ce ai rezolvat?

La scara planetara saracirea Occidentului nu este “o problema”, ea este o evolutie naturala. E ca si cum tu ai spune: “Mama, eu am o problema. Imbatranesc! Trebuie neaparat sa fac ceva, sa gasesc o solutie la aceasta problema!”. Nu ai ce solutie sa gasesti, decat eventual sa incerci sa imbatranesti frumos…

Daca esti rational poti doar sa constientizezi evolutia si apoi sa o accepti. Ori asta este mare problema a liderilor occidentali: ei nu incearca sa-si constientizeze cetatenii ca pe viitor vor trai tot mai prost, pana la nivelarea diferentelor economice dintre Est si Vest, Nord si Sud. Ei promit compatriotilor lor bunastarea eterna, adica “tineretea vesnica”…

P.S.: “Fosta-i Lele cand ai fost!” – pana si romanul stie ca nu poti fi la infinit Number One…

idf
1 aprilie 2013 • 2:03 PM
Ce nu inteleg anumiti sindicalisti , este ca , de la inceputul anilor 1900 , capitalismul s-a dezvoltat pentru ca erau margini bune de profit. Din profitul mare se puteau plati salarii bune , pensii , contributii etc .
Erau si niste limitari de timp , spatiu si comunicare. Ca sa dau un exemplu , chiar din domeniul meu , ca sa vinzi/cumperi trebuia sa megi la targuri specializate , acolo gaseai furnizori , cereai preturi , negociai exclusivitati etc. Apoi veneai acasa puneai adaos comercial , si vindeai local.
Asta a fost in trecut. In zilele noastre daca ai nevoi de ceva , orice , il gasesti in cateva secunde pe internet , poti primi zeci de oferte in decurs de ora , poti cumpara din toate colturile lumii , cu preturi decente ale transportului .
Faxul a devenit aproape o relicva antica in decurs de 15 ani .Telefonia mobila e deja banala , vorbim deja de 4G , si alte tehnologii care vin pe banda rulanta aproape. Totul se transforma , se robotizeaza se eficientizeaza. Lumea s-a schimbat , nimic nu mai e sigur de azi pe maine.
Numai mamutii astia sindicalisti , s-au oprit din evolutie , si cer diverse drepturi , pe care cred ei ca li se cuvine … gen salariu sigur , 8 ore , concedii , FARA a fii legat de competitivitate.

Gabi
2 aprilie 2013 • 10:54 AM
Am urmărit la TV ultimele mişcări transmise de la Oltchim, Mectel, etc. Din atitudinea lor, se poate trage concluzia că sindicalişti şi majoritatea angajaţilor nu înţeleg caracteristicile economiei de piaţă şi nici conceptul de suveranitate al consumatorilor. În ultimă instanţă, cumpărătorii determină venitul fiecărui membru al economiei de piaţă. Consumatorii, (nu antreprenorii), sunt cei ce achită în ultimă instanţă salariile fiecărui muncitor. Proprietarii de afaceri nu-şi pot proteja şi spori investiţia decât satisfăcând cât mai deplin ordinele (comenzile) consumatorilor. Ei nu sunt liberi să facă cheltuieli acolo unde consumatorii nu sunt dispuşi să refinanţeze invesţitia plătind pentru produse. Un consumator poate oricând să fie neloial, să comande şi să cumpere acelaşi lucru produs mai ieftin la o altă firmă. De aceea, în modul cum îşi conduce afacerea, un patron trebuie să poată fi nemilos şi fără inimă, deoarece consumatorii (şefii lui) sunt nemiloşi şi fără inimă.
Exploatarea resurselor umane trebuie să redevină total liberă şi chiar încurajată. Statul trebuie să-şi ia mâna imediat de pe economie, să înlăture toate barierele birocratice, protecţia socială, codul muncii, salariul minim garantat precum şi dreptul la comfort şi linişte al asistaţilor sociali.

Casparian Eugen Lucian
1 aprilie 2013 • 2:15 PM
Pauza “de pranz” este de la 11:30 la 13:30 in Franta.Am trait un an acolo si ma frecam la ochi.Nu puteam sa cred!!
Francezii se duc acasa si manaca si apoi se intorc la munca.
Fiind student in Dijon imi vedeam profesorii cum stateau in cafenea timp de 2 ore citind ziarul!!!
Ma miram cum nu se rupe sistemul lor.Acum se pare ca se rupe!!

D.P.
1 aprilie 2013 • 3:02 PM
Majoritatea celor ajunsi din Estul Europei in Franta au trait asemenea sentiment ingrat. Cu siguranta se pregateste sistemul de restat insa pe mine ma mai incearca un sentiment neplacut.
Peste putina vreme va fi naspa pt multi insa unii s-au bucurat de conditii super cateva zeci de ani, iar altii nu. Asta cum se mai compenseaza ? 🙂 )

Jane Skimmer
1 aprilie 2013 • 2:18 PM
Uite aici reforma in sanatate socialista : http://www.tion.ro/clinica-de-chirurgie-cardiaca-din-timisoara-inchisa-din-cauza-lipsei-de-materiale-sanitare-si-medicamente/1269762

Daca ai probleme cu inima….mori in pace !!!

batman
1 aprilie 2013 • 2:23 PM
se rebranduiesc baietii:

le e fomica…

Comicul
1 aprilie 2013 • 2:33 PM
http://www.evz.ro/detalii/stiri/efectul-ciprui-bank-of-cyprus-inchide-sucursalele-din-romania-1030743.html

HAHAHA

alien
1 aprilie 2013 • 3:00 PM
Ce minti luminate avem la conducerea tarii, sa vada interesul economic dincolo de aparente ?

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/cu-ce-licurici-defilam-mai-departe-180063.html

De dreapta
1 aprilie 2013 • 3:20 PM
Se inmultesc semintele gandirii libere.

Aici:
“Manifestul Libertarian
Nu ţinem nici cu stânga, nici cu dreapta, nici cu centrul. Ţinem să fim liberi !” … aparut se pare pe la inceputul lui 2012 dar prea putin promovat.

http://www.solib.ro/pagina/manifestul-libertarian

Nu stiu cine sunt SOLIB, dar imi place manifestul lor.
Cateva extrase:

“Democraţia nu poate funcţiona dacă o mare parte a votanţilor se află pe ştatul de plată al guvernului. Dacă membrii Parlamentului nu se consideră reprezentanţi ai contribuabililor, ci exponenţi ai celor care primesc salarii, subvenţii, cadouri şi alte beneficii. Atunci s-a terminat cu democraţia”
(Ludwig von Mises)

“Economia de piaţă nu are nevoie de apologii sau de propagandişti. Realizările sale vorbesc de la sine. Civilizaţia modernă este produsul filozofiei laissez-faire” (Ludwig von Mises). La începutul capitalismului, în era revoluţiei industriale și a creşterii fulminate a nivelului de trai pe care acest sistem le-a produs (simultan cu explozia demografică), nu au existat nici tributuri fiscale împovărătoare, nici subvenţii, nici drepturi sociale, nici privilegii, nici deficite sau datorii publice copleşitoare. Toate acestea au apărut pe măsură ce ideile socialiste au anesteziat raţiunea şi bunele moravuri, iar capitalismul a fost parazitat de o clasă politică cu o moralitate precară şi de afacerişti venali.”

Si altele… inclusiv propuneri de solutii.
Recomand.

OvidiuAKm
1 aprilie 2013 • 6:38 PM
site-ul cu economie politica si piata libera din manifest este http://www.mises.ro

Toma
1 aprilie 2013 • 4:10 PM
http://www.rumaniamilitary.ro/wp-content/uploads/2013/04/1-500×374.jpg?6bee88

RomaniaTricolor
1 aprilie 2013 • 4:29 PM
Daca nu ma uitam cu atentie sa vad ca stirea asta Bloomberg e din 29 Martie chiar credeam ca e pacaleala de 1 Aprilie! 😀

RomaniaTricolor
1 aprilie 2013 • 9:00 PM
“Meanwhile in Romania”…
http://www.evz.ro/detalii/stiri/romania-avea-in-2012-548-milioane-de-pensionari-vezi-cati-erau-pensionati-pe-caz-de-boal-1030.html

Daniel
1 aprilie 2013 • 5:57 PM
Mama, cat de “periculos” e Hollande! Are curaj sa taie pensiile unor bosorogi care abia se mai tin pe picioare, dar curaj sa taie ajutoarele sociale pentru hoardele de ciori care n-au muncit o secunda in viata lor o avea curaj? Eu zic ca n-are!
Cand or lua pensionarii foc nu e bai, sufla catre ei si ii lesina pe toti, dar sa vedeti cand o sa ia foc hoardele de musulmani ca nu isi mai primesc pomenile! 🙂 )))))))))))

Corina
1 aprilie 2013 • 8:11 PM
In urma cu vreo zece ani, aia dadeau foc autoturismelor doar pentru ca se plictiseau. Cind vor simti putina foame-n git, ii vor tilhari si ucide in case pe francezi de rind. Francezii , natie de socialisti, vor primi ce merita!

Tomaso
1 aprilie 2013 • 7:29 PM
E prea frumos ca să fie adevărat …
1 Aprilie spuneați?
🙂

iha-ahi
1 aprilie 2013 • 7:41 PM
http://www.b365.ro/nicu-or-dan-oprescu-a-spus-7-minciuni-pe-ora-intr-o-singura-emisiune_188865.html

S Tudor
1 aprilie 2013 • 9:02 PM
La noi, seful Fondului de Garantare are un nume predestinat: Eugen Dijmărescu (dijma = zeciuiala):
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/nu-am-crezut-niciodata-ca-romania-mi-se-va-parea-un-loc-atat-de-sigur-pentru-economiile-personale-10702611

Un alt produs al tarii noastre, Radu Ghetea, ne anunta cu satisfactie ca sucursalele Bank of Cyprus din Romania nu sunt sub supravegherea Băncii Naţionale a Romaniei, iar deponentii nu sunt asigurati de Fondul de Garantare a Depozitelor din sistemul bancar romanesc, ci de cel din Cipru:
http://www.zf.ro/banci-si-asigurari/ghetea-arb-bank-of-cyprus-are-o-pondere-foarte-mica-in-totalul-activelor-bancare-romanesti-sistemul-este-sigur-ii-compatimesc-pe-clienti-dar-trebuia-sa-si-puna-intrebari-cand-vedeau-dobanzile-de-5-10704437

(scuze de off topic)

Pascu Ioan
1 aprilie 2013 • 9:36 PM
cu alte cuvinte,domnilor bani vostrii nu prea mai sunt ai vostrii.
V-am spus mai demult ca lucrez la un proiect referitor la bancii printre oamenii de afacerii,zilele astea a aparut un element nou:toata lumea da note mici bancilor grecesti si cipriote asa din senin,dar sa vedeti ce ura e in glasul lor…..

catalin mihalceanu
2 aprilie 2013 • 12:44 AM
daca un profan pufos, va citi incepand de astazi absolut toate articolele de pe ,,capitalism pe paine,, si va avea discernamant , va observa un lucru simplu : lumea se imparte astazi in hoti ,pagubiti si vardisti. mie imi plac lucrurile simple. sunt foarte multe probleme expuse aici pe capitalism pe paine. va asigur ca foarte multe din ele sunt extrem de greu de rezolvat si rezolvarea lor necesita o cheltuire extrem de mare de resurse materiale si intelectuale. cand cuvantul si intelectul nu ajuta la nimic natura a gasit o cale extrem de simpla : razboiul ! mondial ! razboiul nu mai tine cont de locul unde avem banii depusi ! razboiul nu mai tine cont de proprietati ! nici nu mai conteaza cine are dreptate si cine nu ! razboiul rezolva cel mai simplu orice confilict de interese ! sfarsitul lui reprezinta cel mai bun judecator ! de el nu scapam sigur ! intr-un razboi se confrunta si muschii si mintea ! deci este un conflict foarte corect si pana la urma onorabil ! pagubitii il vor numii razboi de aparare, hotii il vor numii razboi de cucerire iar vardistii vor juca ca la 6 din 49 ! se vor orienta in alegeri dupa cine vor crede ei ca va fi castigator ! eu abia astept sa inceapa ! va fi superb ! tu esti pregatit ? te ajuta cu ceva banii tai ?

D.P.
2 aprilie 2013 • 2:27 AM
Sa fim seriosi – nu e nimic “suberb” intr-un asemenea conflict cum dealtfel nu e nimic placut in a-ti scoate colecistul pt ca risca sa clacheze intreg organismul (cred ca nimeni nu isi doreste sa fie in locul lui).

S-a instalat un gen de “infectie” care afecteaza intreg mapamondul si se fac eforturi pt a nu se ajunge la cutit insa este putin probabil ca va fi evitat. Eu ma bazez pe faptul ca vor fi foarte multi ce vor avea foarte mult de pierdut intr-o asemenea situatie si poate se va gasi o solutie usor aplicabila.

Un lucru e clar: daca se va ajunge la razboi (din pacate e din ce in ce mai probabil sa se intample) lucrurile vor degenera asa de tare, ca putini vor fi cei care isi vor putea gestiona situatia in care se vor afla.

Niciodata extremele nu au adus nimic bun, asa ca ar fi bine sa nu ne dorim ceva ce nu vom putea controla.

Casino 2011
2 aprilie 2013 • 4:33 AM
Scandal în Cipru..4,5 miliarde de euro retrase înainte de blocajul bancar

pentru mai multe info aici

http://lejournaldusiecle.com/2013/04/01/delits-dinites-a-chypre-des-noms-de-societes-et-les-montants-retires-devoiles/

horia
2 aprilie 2013 • 9:43 AM
Mie mi-a placut mult asta cu Hitler vorbind despre bail-in-ul din Cypru. Sintetizeaza tot 🙂 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=K5R2JyU_MKg

Tzompi
2 aprilie 2013 • 10:04 AM
fost in aug. 2012 in FR la amici, francezi getbeget, pensionari – din feb.2012 li se taiase pensia, li se redusese venit global cu cca 1500 euro, avusesera 2 masini mari, acum aveau doar una un Renault Modus mic litraj.

Andrei Mureşan
2 aprilie 2013 • 10:59 AM
http://mises.org/daily/6396/Taxation-is-Robbery-Part-1