De când e munca nazistă, bă?

Premierul britanic taie pomenile sociale? E fascist!

De 3 luni, premierul David Cameron taie in carne vie ajutoarele sociale: reforma sistemului de protecție sociala era de mult necesara in Marea Britanie, ajunsa in prag de faliment din cauza pomenilor:

“Vrem sa fie clar ca ajutorul social exista ca sa ajute oamenii care muncesc din greu si nu trebuie sa devina un mod de viața“

Comuniștii au turbat: aha, “Arbeit macht Frei”?Cameron e nazist! 

Premierul Spaniei simplifica concedierile? E fascist!

Spania a ajuns la 26% șomaj. Piața muncii e blocata: pentru ca firmele nu mai angajează. Pentru ca odată angajat cineva, e practic imposibil sa-l concediezi. Codul Muncii a împins firmele spaniole in faliment. Premierul Spaniei a luat singura măsura posibila: sa simplifice concedierile si sa taie “drepturile” angajaților.

Sindicatele si comuniștii au sărit imediat: Mariano Rajoy e fascist!

Cancelarul Angela Merkel nu mai da bani gratis grecilor? E fascista!

Angela Merkel e in clipa asta cel mai popular politician european: peste 50% dintre europeni o susțin, iar in Germania, cu toata politica de austeritate, conduce in sondaje .

Mie nu mi-a plăcut ca Merkel a vrut sa oblige depunătorii băncilor sa devina “acționari” (dar fara drept de decizie si participare la profit). Mi se pare o incalcare a dreptului de proprietate. In schimb mi-a plăcut când a zis:

“Europa reprezintă astăzi doar 7 la sută din populația lumii, produce 25 la sută din PIB-ul global, și finanțează 50 la sută din cheltuielile sociale ale planetei .”

“Toți trebuie să ne oprim sa cheltuim mai mult decât câștigam, în fiecare an.”

Socialiștii? Exact invers: bravo ca li se iau banii “bogătașilor”, cu mii de euro in bănci!…dar daca ne ia si pomenile noastre, e fascista!

Cea mai fascista dintre toți: Margaret Thatcher!

“Daca statul vrea sa cheltuiască mai mulți bani, nu poate s-o facă decât luând de la voi. Nu exista “bani publici”. Exista doar banii cetățenilor”

Este ceea ce cred si eu. Este motivul pentru care am pornit Capitalism pe pâine si Mișcarea Antitaxe. Reacția socialiștilor? Iat-o:

O minoritate cu o idee fixa, dar gălăgioasa rău!

Majoritatea europenilor (inclusiv românii) vor sa muncească. Majoritatea europenilor (inclusiv românii) nu vor sa plătească pomeni: altfel Angela Merkel si David Cameron n-ar fi așa de populari. Culmea este ca mulți bugetari si asistați sociali susțin ideile de dreapta si reforma așa-zisei “protecții sociale”: inclusiv in România.

Comuniștii (sau socialiștii, tot aia) sunt in minoritate: dar compensează printr-o gura mare. Ideea lor fixa e simpla: vreau sa trăiesc la fel de bine ca tine, dar fara sa muncesc ca tine. Daca mă pui sa muncesc, ești fascist.

Care e soluția? Pai e aia clasica, când cineva iți baga mana in buzunar: ii rupi mana. Le închidem gura, le-o umplem de sânge si ne vedem de afacerile noastre, fara taxe aberante – adică soluția Thatcher. Va las sa admirați felul in care un premier ultrademocrat a strivit mișcarea sindicalista, intr-o tara ultrademocrata: Marea Britanie.

Pentru ca proprietatea nu poate fi apărata doar cu vorbe: întotdeauna ai nevoie de un gard si de o pușca incarcata.

claudiu steflea
17 mai 2013 • 10:53 AM
Cred ca greseala s-a numit salvarea Greciei. Daca ii scoteau rapid din zona euro si ii lasau sa crape de foame poate le venea mintea la cap socialistilor. Asa urla peste tot ca ei vor bani sa cheltuie. N-am vazut nici un socialist sa zica : “hai ba sa muncim sa relansam economia, hai sa devenim competitivi”. Un om in primul rand trebuie sa inteleaga contextul planetar in care traieste si pe urma sa aiba pretentii in functie de cat e de bun raportat la altii.

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 10:59 AM
Principala trasatura a socialistilor este infantilismul: mamaaaaa…vreau prajitura… Pai n-am bani! ce-mi pasa mie….vreau prajitura…altfel sparg veiozaaaaa….

claudiu steflea
17 mai 2013 • 11:03 AM
Excelenta comparatia 🙂 Efectiv rad cu lacrimi de cand am citit-o 🙂

Eu
17 mai 2013 • 12:05 PM
Păi, normal că socialismul e ca infantilismul. E făcut să trăiască ăia care consumă (copiii) pe spinarea ălora care produc (părinții), doar că fără ca alegerea să fie făcută de cei care produc, ci de cei care consumă. Să produci în socialism e ca și când te-ai pomeni cu poștașul la ușă și ți-ar pune în brațe un copil zicând “na, crește-l!”, iar tu să nu poți refuza.

Mai rău, cei crescuți în socialism nu dezvoltă idei filozofice despre întrajutorare și respect reciproc și ce mai căcat mai rumegă promovatorii socialiști, ci, în schimb, dezvoltă doar nesimțirea copilului răsfățat, care nu vrea decât să stea la televizor și să bage prăjituri în el, altfel face ravagii prin casă (cum a zis și Mihai).

dem
15 iunie 2013 • 11:31 AM
Domnule Giurgea vă urmăresc opiniile şi sunt în mare parte de acord cu ele. Ar fi absurd să fiu de acord întru-totul, iar la timpul potrivit veţi afla mai multe. Existenţa în general, umană în special are la bază trei componente obligatorii: viaţa biologică, munca, sentimentele. Aşadar, vă contrazic sau completez prin afirmaţia că socialiştii la care vă referiţi sunt fie cretini fie determinaţi de interese imorale.
Componenta socială a Planetei nu poate exista fără muncă doar că diviziunea muncii combinată cu somnul raţiunii a generat monştrii actuali, parazitismul ca expresie economico-politică, economia de consum ca formă explicită. Aşa-zişii socialişti sunt doar nişte politruci nenorociţi care nu pot fi asociaţi nici propagandiştilor şi nici anarhiştilor ca forme ale curentului sau doctrinei socialiste. Ei sunt doar nişte secături, specimene ordinare cu calităţi oratorice care pot aţâţa gloatele de gură cască sau sindicalişti analfabeţi. Spre exemplu luaţi majoritatea liderilor sindicali semnificativi interpuşi între salariaţi şi politicieni.

Lawyer I
17 mai 2013 • 11:00 AM
am fost in grecia si am vazut o gramada muncind sambata duminica mai ales in zona rurala si dimineata si seara in agricultura (probabil am prins si sezonul)

oricum mi-am mai schimbat opinia despre ei mai ales ca in unele localitati am vazut batrani de 70+ vanzand la magazinul propriu si la plecare adresand un pocit ”la revedere”

claudiu steflea
17 mai 2013 • 11:07 AM
ceea ce ai vazut tu sunt oamenii care aduc plus valoare Greciei prin plati de taxe si impozite la stat. oamenii s-au adaptat. concurenta intre comercianti ii face sa invete inclusiv limbi straine ale turistilor care le calca magazinele. e un proces normal in contextul noilor conditii economice

Lawyer I
17 mai 2013 • 10:57 AM
cum zici unuia sa se apuce de munca sau sa nu depuna dosar de pensie medicala sau anticipata cum te porcaie

eu am vreo doua cunostiinte trecute de 62 de ani care nici in minte nu gandesc sa se pensioneze din doua motive unul ca le place ceea ce fac – lucreaza pe cont propriu si mai au si un job cu juma de norma si nici psihologic nu vor sa se gandeasca sa stea acasa pe banii statului ca cica mor in 6 luni

in schimb putorile abia asteapta sa le mai dea mama ponta o indemnizatie ceva

eu as chema toti pensionarii anticipat la ajofm sa isi caute un job daca vor pensie anticipata mai ales ca multi oricum muncesc la negru

gimmesudo
17 mai 2013 • 2:09 PM
Cunostintele tale sunt oameni cu demnitate si merita respect. Ce se intampla in Romania cu pensionarii e absurd.

Speranta medie de viata a crescut cu aproape 15 ani din 1970 pana azi iar media varstei de pensionare a scazut – putorile vor sa se pensioneze tot mai devreme, iar mediul privat, care nu are nici o obligatie fata de pensionari, e taxat ca sa-i tina in viata.

Colac peste pupaza pensionari in viitor vor fi mai multi pentru ca urmeaza generatia de decretei ceausisti la pensionare.

Supermario
17 mai 2013 • 11:07 AM
Este perfect adevarat: toate guvernele serioase taie in prezent ajutoarele sociale. Decizia este luata probabil si din convingere, insa mai mult ca sigur ea este luata mai ales din nevoie, adica din lipsa de bani…

Este interesant de urmarit ce vor face aceste “guverne serioase” in momentul in care economiile tarilor lor vor da semne de insanatosire, adica de crestere. Vor rezista tentatiei de a redistribui bunastarea ce va reaparea la un moment dat?

Daca vor rezista tentatiei atunci la urmatoarele alegeri va castiga stanga, ce va avea inscrise aceste ajutoare in programul electoral… Dupa mandatul previzibil dezastruos al stangii dreapta va reveni la putere, trebuind s-o ia din nou de la capat in incercarea de a elimina aceste ajutoare. Si tot asa.

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 11:17 AM
Mai exista si o alta varianta: desfiintarea votului universal si a dictaturii proletariatului. Revenirea la sistemul democratic autentic, cel folosit in firme: bagi bani intr-un stat? ai si drept de vot. Nu bagi? pa!

Nu cred ca aceasta criza seamana cu celelalte. Aceasta criza va duce la o schimbare profunda a ordinii mondiale, efectiv la o noua ordine mondiala. Dar nu din cauza unei conspiratii a elitelor, cum viseaza imbecilii: ci tocmai din cauza multimii cersetorilor si a pomenilor lor.

Si din cauza globalizarii aduse de internet, care a oferit firmelor posibilitatea sa cumpere oriunde pe planeta, sa vanda oriunde pe planeta si sa plateasca taxe unde au ele chef. DACA au chef. Protectia sociala se baza pe taxe, adica pe puterea Statului de a strange bani. Iar puterea Statului este distrusa chiar in acest moment. Globalizarea nu poate fi oprita de nimeni.

Este secolul individualismului.

Cornel
17 mai 2013 • 12:31 PM
“Nu cred ca aceasta criza seamana cu celelalte. Aceasta criza va duce la o schimbare profunda a ordinii mondiale, efectiv la o noua ordine mondiala.”

Si eu cred la fel. De fapt crizele nu prea seamana intre ele, singurul punct comun fiind doar “crizarea” propriuzisa. Nivelele de civilizatie sunt diferite, comportamentele pietelor sunt si ele diferite etc. E clar ca aceasta criza marcheza trecerea de la un comportament la altul.

John Galt
17 mai 2013 • 12:58 PM
Sfârșâtul socialismului pi glob. Vai și ni fașim..

pavel-masari cristian
17 mai 2013 • 2:41 PM
ce problema ai cu moldovenii????

pavel-masari cristian
17 mai 2013 • 2:43 PM
sau numai “capitalistii” aka bucurestenii au dreptul sa traiasca?

John Galt
18 mai 2013 • 5:27 AM
Șî vriei uoăi, vriei sî ni batim? 🙂

Florin M.
18 mai 2013 • 10:22 AM
Hai sa fim realisti! Noi nu putem sa scapam de maidanezi, dar vrem sa rezolvam problema cersetorilor si pomanagiilor intretinuti de stat. ONG-urile si alti “avocati” de profesie abia asteapta sa intre in actiune si sa apere drepturile omului. In conditiile actuale (democratie umanista) nu mai poti sa faci ce vrei nici macar in casa ta, fara un consens al membrilor familiei. Cu atat mai greu la nivel de comunitate mai mare, cum este o tara sau familia europeana.

Comicul
17 mai 2013 • 2:52 PM
-Domnule Franklin. Ce fel de guvern ne-ati dat?

  • O republica. Daca puteti sa o pastrati.
    Asta pentru cei care aveau impresia ca SUA a fost fondata ca democratie.
    Numai ca SUA nu si-a putut pastra republica, a degenerat intr-o democratie, iar apoi o sa-i prinda comunismul.
    MAT vrea, din ce am vazut, o republica. Intrebarea e daca MAT poate sa o pastreze.

aliforyou
17 mai 2013 • 11:10 AM
Bine punctat, domnule Giurgea! Se eticheteaza aberant masurile capitaliste. Este o forma de a distorsiona imaginea muncii si a constantei in munca. Muncesti, ai! Stai degeaba, n-ai! Daca eu doresc ca betivul de la tara sa nu mai ia bani de la mine si sa isi are ogoarele, sa faca recolte pe care sa le vanda toamna, inseamna ca sunt fascista? E doar o speta, “ajutatii” sunt din mai multe paturi sociale.

Mircea
17 mai 2013 • 11:12 AM
Exact acelasi trend l-am observat si eu. Am tot citit BBC/CNN/DW/RT/AJ si peste tot am observat aceasta usoara inversunare impotriva leaderilor care isi dau seama ca nu mai merge cu aruncatul banului public. Ceea ce nu inteleg eu, este de ce totusi ziaristii se ascund sub masca “neutralitatii”. Este neutralitate sa scrii cu tente evident incisive la adresa acelor oameni?
Si marea problema nu este existenta acelei “minoritati”. Ci faptul ca politica “flower-power” ii baga in seama. Nu pot sa inteleg cum in UK, tara care a inventat pensia a inventat si mangaiatul pe crestetul celui care iti ia din buzunar.

stefan60
17 mai 2013 • 11:18 AM
De reamintit ca saptamina asta o doamna magistrat din Romania a cerut la CSM sa fie pensionata . Are virsta de 52 de ani . 🙁
In general , acolo unde clasa politica e mediocra sau chiar incapabila profesional , cheltuielile sociale (pensi si ajutoare de toate felurile) sint extrem de ridicate tocmai datorita faptului ca principalii beneficiari sint aceiasi incapabili ajunsi pe functii si care prin legi facute tot de ei se auto asigura cu venituri ridicate . Imposibil de obtinut in un mediu privat unde nici macar de munca nu ar gasi .
Ca atare , se face pomana din greu si in masa enorma de bani aruncati pe geam se ascund si privilegile auto acordate unei minoritati dar care conduce .
PIIGS sau Romania , aceleasi naravuri , aceiasi impostori pe functii .

Ciumexan Olivush
17 mai 2013 • 11:42 AM
Ashtia da la justitie, dalde zorro si judge dredd are pensii mici sh sa uzeaza moral foarte repede, daia tre sa iasa la pensie la fo treijda ani.. daca sa poate, la fo cinci ani dupa prima shpaga

ipu
17 mai 2013 • 12:14 PM
Excelent articol . Este mai ales pentru cei ce o trag cu “fascistii” , cu”nazistii”, imediat ce le spui adevarul in fata …si nu un adevar Kantian or Nieztschean …. ci unul extrem de simplu: “du-te ba si munceste pentru bucata de piine de care ai nevoie sa traiesti”..

giachasingdreams
17 mai 2013 • 12:23 PM
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-14820383-fngcimm-fondul-care-garanteaza-creditele-prima-casa-tinea-bank-cyprus-depozite-100-milioane-lei-care-risca-piarda.htm

Haha

Adrian
17 mai 2013 • 12:27 PM
Sa va spun si eu de ce cred ca toti de prin servicii, army si alti smecherasi se pensioneaza de la 45-50 ani? Ca sa ia bani de la fraierii platitori de taxe, aici intra si firmeel si toti angajatii cu carte de munca, oricum conducerea statului sociaist cripto comunist roman de 23 de ani e facuta din oamenii secu si army, iar ei sa lucreze la negru. Cunosc nspe cazuri in care astfel de indivizi cu pensii de minim 6-7000 ron, lucreaza si la negru pe salarii cam tot pe atat uneori, chiar la instit de stat, desigur ca au un super lifestyle, plozii lor conduc super masini, toti au case, cumparate inclusiv la preturile alea aberante de acum cativa ani. Una din cauzele multiple ale super boom ului imobiliar au fost si acesti (zeci de) mii de asa zisi pensionari speciali, ce au finantat la greu creditele plozilor, sa si ia toti case desi preturile erau cretinoid de rupte de realitate. Partea faina: ce bine mi pare ca au luat tzapaaaaaaa:))) Acum inca platesc acele credite de peste 100 mii euro. Abia astept sa vina odata o revolutie adevarata sa dispara asemenea pensii, asemenea puslamale de secu sa ramana si ei fara de cascaval, sa i vaz din ce naiba mai platesc casili..super masinile..samd. Spor dl Giurgea si tuturor celor ce munciti pe banii pe care i aveti!

pavel-masari cristian
17 mai 2013 • 2:47 PM
Chiar crezi ca “baietii” de la secu sau army cum le spui tu platesc rate la banci?Sfanta naivitate.Ei doar au luat credite, de platit le plateste prostul care a luat credit 10.000 de lei si il plateste cu dobanda minim 5 ani.

Libertarianul Român
17 mai 2013 • 11:14 PM
Apropo de militarii disponibilizati ai lui Dogaru and comp. Faza cu disponibilizarea e o mare minciuna. Conform legii, toti militarii aveau de ales intre a parasi sistemul cu o pensie babana sau sa continue in armata pe un post similar, dar in alta localitate unde exista un post pt gradul lor. Nu i-a dat nimeni afara.

dem
15 iunie 2013 • 11:54 AM
Matale nu eşti libertarian ci un specimen intelectual extrem de periculos. Mai gravă decât minciuna este afirmaţia parţial adevărată. Nu există adevăr absolut dar există adevărul bazat pe realitate şi afirmaţia de bună credinţă ce poate fi negată sau retrasă. Dta ai făcut prostia de a face o afirmaţie manipulatoare, un adevăr spus pe jumătate ce induce o falsă afirmaţie. Da, este adevărat, pentru unii detaşarea sau mutarea a fost o măsură ce a generat multe neajunsuri militarilor care au acceptat rămânerea în armată, pentru ca după câteva “mutări” determinate de desfiinţarea unităţilor să fie trecuţi în rezervă la 45 sau chiar la 30 de ani. Pentru cei în vârstă soluţia optimă era varianta acceptării salariilor compensatorii şi trecerea în rezervă la 50 sau 55 ani cu pensia cuvenită.
Majoritatea militarilor rezervişti au fost disponibilizaţi (daţi afară – pensie sau nu) iar dta care suferi de sindromul lui Dabija îţi spun “Să-ţi fie ruşine, intrigant nenorocit!” şi-ţi amintesc titlul articolului care se referă la cu totul altceva, militarii nu s-au ferit nici de muncă şi nici de sacrificii.
Ruşine să-ţi fie!

Libertarianul Român
17 mai 2013 • 12:38 PM
Stiu ca a mai fost postata aceasta stire, dar se potriveste prea bine contextului acestui articol. Oricum comentariile sunt geniale, atata socialism la un articol de pe hotnews n-am mai vazut demult.

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14817033-paradoxul-romanilor-saraci-someri-trimisi-angajare-roaga-patroni-nu-accepte.htm

“Deci, daca cineva este proaspat absolvent de liceu sau facultate, chiar sa nu primeasca nici macar cateva luni ajutor de somaj? Ar fi cam prea de tot…
Sigur ca sunt insa de principiul sa fac ceva, chiar daca salariul e de mizerie. Nu de alta, dar daca nu fac nimic pt ca salariul care mi se ofera e mic, atunci sunt sigur ca nu voi ajunge nicicand sa am abilitile care se cer pentru a primi un salariu mai mare.
Omul din ce se deprinde sa stea degeaba, din aya ar sta degeaba tot mai mult si se tampeshte din ce in ce… ” comentariul unui idiot. La ce scris are e clar de ce ii trebuie somaj dupa absolvirea liceului.

Bogdan L
17 mai 2013 • 2:28 PM
Da, am citit si eu articolul ala, e normal ca aia sa stea acasa cu 400 lei decat sa munceasca pe 600…:). Prost e statul asta comunist ca le da, nu ei ca cer.

Ce ceri tu prin principiile de care vorbesti e mult prea mult pentru intelectul acelora.

E interesant ca desi se cunosc de mult aceste lucruri, dupa cum se vede si din articol, nu s-a facut nimic si probabil nici nu o sa se faca pana nu vine unul cu oua sa le dea peste bot la cersetori.

Tot la comentarii e unul care face o lista misto de pro si contra…:)

Varianta 1:::
400 = stai acasa – ai 400 ron
il ajuti pe gigi sa incarce duba + 10 ron
il ajuti pe kiki sa mute mobila + 1 pachet de tigari
il ajuti pe meme sa amestece in ciment + o sticla de bautura si o masa buna
o ajuti pe mimi sa descarce lemnele si i le spargi + 50-100 ron
sub venitul minim garantat – ajutoare de la primarie – lemne, alimente ~100 ron
….
VENIT LUNAR = 800~900 ron
CONDITII : program redus, timp in familie, somn-somn, pretentii ~zero


Varianta 2 :::
500 = mergi la lucru

  • minus 50 – transport in comun
  • minus 50 (medie lunara) – haine, incaltaminte
  • minus 50 – credit telefon – “nah’ , esti plecat, tre sa comunicam!”
  • minus 50 – medicamente, cafea
  • minus 100 – la salar faci cinste, cumperi o jucarie (copil), o floare (sotie)
    VENIT LUNAR: 200 Ron, BONUS: seful care-ti da salariul e clar un jeg si-ti face ziua un iad – ca si cum i-ai fi dator
    CONDITII:8-12 ore plecat, conditii de lucru inumane, vii bolnav si obosit – cu buzunarul gol, nu ai scutiri de nimic, doara esti angajat

Noriel
17 mai 2013 • 3:56 PM
si atunci unde este problema?
O fi ajutorul social prea mare ? (personal cu 400 de ron as muri de foame)
sau
Salariul e de fapt prea mic ?

Sau de fapt avem de-a face cu o persoana needucata care nu e in stare de mai mult pe lumea asta?

Ar fi interesant de stiut ce solutii propune CPP pentru asta, ca doar veti catiga alegerile nu?

(comparatiile intre tigancile cersind prin paris si profesorii pre-universitari se exclud)

radulescu mircea
17 mai 2013 • 4:09 PM
Solutia e data mura-n gura, inclusiv pentru cei cu IQ de 84, aici:

http://capitalismpepaine.ro/carta-libertatii-fiscale/

si aici:

Daca totusi ai nevoie de explicatii suplimentare, nu ezita sa ceri.

Libertarianul Român
17 mai 2013 • 11:15 PM
Piata libera si domnia legii. Restul e vorbarie goala.

Casino 2011
17 mai 2013 • 7:16 PM
“Deci, daca cineva este proaspat absolvent de liceu sau facultate, chiar sa nu primeasca nici macar cateva luni ajutor de somaj? Ar fi cam prea de tot…

Nu-i prea de tot, pentru ca somajul este PENTRU CEI ce au contribuit (cel putin asa ar trebui sa fie) un minim de timp LA FONDUL DE SOMAJ. Pai un absolvent de liceu si facultate cum a contribuit? Normal statul (si nu numai în România) nu ar trebui sa se amestece la somaj pentru ca (teoretic si practic) el nu cotribuie cu nimic la acest fond. Acest fond functioneaza prin cotizatiile celor ce muncesc si cotizatiile patronale. Un mod cât de cât acceptabil este modelul canadian. ïn Canada nu exista somaj de lunga durata- maxim 45 de saptamâni 55% din leafa pîna la un maxim de 501$ pe saptamâna. Pentru a avea dreptul este nevoie de un numar de ore lucrate care variaza în functie de regiune. Ïn regiunile unde somajul este mai scazut ai nevoie (pentru a fi acceptat) de un numar mai mare de ore. Acest sistem nu este perfect dar nu este vaca de muls ca în Europa unde “unii” sunt someri profesionisti. Ïn plus cadrele (directori si altii) nu tot timpul au dreptul la somaj. Nici nu contribuie la sistem dar nici nu beneficiaza. Mai mare rusinea cum am vazut zilele trecute cazuri de directori acum pe somaj. Pai ce dracu de director ai fost daca ai adus firma în faliment?

John Galt
17 mai 2013 • 12:46 PM
Proprietatea nu poate fi apărata doar cu vorbe: întotdeauna ai nevoie de un gard si de o pușca incarcata.

Thomas Jefferson: “Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading”,

Alexandra
17 mai 2013 • 1:16 PM
Toata lumea e inversunata impotriva bugetarilor, dar bugetarii nu sunt numai oamenii de la ghiseuri si securistii. Eu si sotul meu suntem profesori, lucram in invatamantul preuniversitar, care e monopolul statului. Noi nu ne putem negocia salariile, salariile noastre sunt fixate de stat. Nici nu putem fi platiti in functie de performanta, nu exista diferentieri intre profesorii slabi si cei performanti, pur si simplu pentru ca statul, care este angajatorul nostru, nu face aceste diferentieri. Poti fi un profesor oricat de bun, poti face oricate eforturi si participa cu elevii la orice olimpiade, diferenta de plata fata de un profesor prost este absolut meschina. Dumneavoastra discutati aici despre niste conditii ideale, or realitatea nu opereaza cu conditii ideale. Din ce sa ne crestem copiii fara alocatii, din moment ce noi primim un salariu fix oricare ar fi munca depusa ? unde sa ne ducem sa predam, cand statul detine aproape totalitatea invatamantului preuniversitar?

Marian Androne
17 mai 2013 • 1:31 PM
Stimata doamna, voi scrie un articol luni.
Pentru ca, Doamna fiului meu din clasa a II a tocmai i-a anuntat pe copii ca…pleaca din tara.
Iar eu, nu stiu ce sa-i raspund baiatului: “De ce pleaca Doamna noastra?”
Cu “D” mare…

Marian Androne
17 mai 2013 • 4:51 PM
Spre marea marea surprindere, fiu-meu intelege perfect situatia:
Reproduc dialogul cu el, continuare:
– Cred ca pentru bani.
– La clasa noastra doamna lua putini bani, asa-i ?
– Da!
– Si in strainatate va lua mai multi, atunci imi pare bine ! A dat si ea test?
– Da, a dat si a reusit sa plece pentru ca a luat examenul, deci tu, daca vrei sa castigi bani multi trebuie sa iei testele si evaluarile cu nota maxima!
– Asa voi face, taticu.

Doamna e un exemplu de cadru didactic cu rezultate (ale copiilor dansei) exceptionale la concursuri nationale. Dar mai ales acum, e un exemplu despre cum sa-ti faci viata mai buna prin munca si competenta.

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 1:50 PM
Doamna, ajutorul dvs. vine din taxele mele.

Iar eu refuz sa mai platesc taxe statului roman, pricepeti? E destul de “realist” pentru dvs? Mi-am desfiintat firmele din Romania si le-am infiintat off-shore in alte tari, unde impozitele sunt aproape inexistente. Iar dvs, impreuna cu statul roman care va da alocatie pentru copil, NU MA PUTETI OPRI. Si nu sunt singurul: evaziunea fiscala a ajuns la 150%. Deci suntem majoritatea! Si nu stam la discutii, nu ne intereseaza cat de greu traiti si la ce va trebuie banii: ca nu e treaba noastra.

A, va moare copilul de foame fara pomana statului? Pai si, ce-i copilul meu? de ce-ar trebui sa platesc eu pentru copilul vostru? ce, dvs platiti pentru copiii din China, care-si vand sangele ca sa traiasca? ei bine, si copilul dvs pentru mine e exact la fel: un chinez. Un strain.

Ma doare-n pix ce se-ntampla cu copilul si cu familia dvs. Eu am grija de banii mei: iar dvs, cu tot cu guvern, cu ANAF, cu Ministerul Finantelor n-aveti ce sa-mi faceti! Repet: n-aveti cum sa-mi luati banii cu forta, daca nu poftesc eu sa vi-i dau. Si eu nu poftesc!

Am fost destul de clar, sau mai trebuie sa va fac si-un grafic? Uite grafic aici, cum fug investitorii: http://capitalismpepaine.ro/2012/12/28/bugetul-anului-mortii/

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 2:10 PM
Probabil aveti si impresia ca sunteti mult superioara tigancilor care cersesc la Paris, cu copiii in brate: de, ditamai profesoara…

Ei bine, nu sunteti! Va vaicariti exact la fel: vreau banii vostri, “ca sa-mi cresc copilu’”. Uite ce sunteti de fapt, doamna: motiv de ras!

Razvan A
17 mai 2013 • 2:31 PM
Perfect Mihai…nu se putea mai bine…bugetarii plangaciosi nu-s altceva decat tiganii din emisiunea asta. Da si mie, sa aiba gura la copilul meu.
Hahaha..tare asta.
PS. Am fost inclus intr-un studiu calitativ realizat de UE in colaborare cu 6 unvesitati europene. In interviul de aproape 2 ore am ifost intrebat la un moment dat daca eu consider ca solidaritatea dintre guvernele europene e suficienta. Hahahahaha…zic, ce e aia solidaritate? Sa dam la gura grecilor sa-si ia mertzene ca altfel fac scandal in Omonia sau cum o definesc ei? Nu prea a avut raspuns la definitia de “solidaritate” insa pe mine m-a distrat ca se foloseste excesiv acest termen fara noima. Am zic ca solidaritatea pentru mine nu e sa dai bani “fara numar” ci daca dai bani ca sa inlaturi socialismul si ideile lui…aia e solidaritate.
PPS. A mai fost o intrebare: cine credeti ca e vinovat de criza? Persoane, guverne, masoni, draci, laci. Raspuns simplu: socialismul excesiv si lipsa crescanda de competitivitate.
La anu’ cica se publica studiul…dupa interpretarile lor de rigoare.

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 2:33 PM
Corect Razvan! Toti europenii mananca “solidaritate” cu gura plina: dar cand ii iei la bani marunti nu stiu ce sa raspunda. Sau se enerveaza si te fac fascist.

Cornel
17 mai 2013 • 2:59 PM
Ca e vorba de solidaritate, ca e vorba de certificate verzi, protectia mediului etc toti au un lucru in comun. Sustin chesti care pe ei nu-i costa nimic mai mult decat un share pe facebook !

Uite ce zice si Murdoc

Australia itself makes no carbon problem.China does, but what can we do other than meaningless gestures costly to every home?— Rupert Murdoch(@rupertmurdoch) May 17, 2013

Iulian Gavriov
17 mai 2013 • 2:48 PM
Mihai inteleg perfect argumentul tau. Si majoritatea oamenilor destepti folosesc ce stiu pentru a maximiza profitul. Problema apare cand numarul celor care se vaicaresc atinge un punct critic. Atunci apare dictatura! Din pacate comportamentul asta de “smecheras” nu mai functioneaza. Asa ca intotdeauna e o balanta.

Pentru mine cel mai bun sistem de guvernare ramane anarhia. Insa nu am inca capacitatea spirituala de a pune asta in aplicare.In momentul cand evoluez spiritual lumea din jurul meu se schimba si devina mai buna.
Pana atunci imperii se vor crea si vor piere in propria cenusa. Daca vrei sa schimbi sistemul actual trebuie numai sa astepti. Va pica de la sine!

Ceea ce nu va pica este ce este sfant. Si sfintii spun ca lenea este un pacat. A nu face ceea ce poti sa faci este un pacat. Nimic mai simplu. O inteligenta cultivata in milenii. Pe care bunicii nostri o cunosc. Si orice om cu capatai din orice colt de tara o stie in adancul sufletului. Restul e decor.

Alexandra
17 mai 2013 • 6:40 PM
Da, ati fost destul de clar, faceti ce doriti cu banii dumneavoastra. Asta nu inseamna ca eu n-am dreptul la ajutor de la stat. Statul mie imi interzice sa-mi exercit meseria in afara propriului sau sistem, prin ajutoarele de la stat eu imi recuperez o parte (foarte mica) din rezultatul muncii mele -predatul. Eu nu pot sa-mi propun munca mea pe o piata libera, nu pot negocia, de pilda, cu parintii, asa cum negociati dumneavoastra cu clientii, pentru ca intre parinti si mine s-a interpus statul, care a decis ca eu nu pot cere bani de la cei ai caror copii ii educ, ci voi primi o remuneratie fixa. Cum statul ma tine in aceasta situatie, mi se pare normal ca tot statul sa o si remedieze.

Witch
17 mai 2013 • 7:20 PM
Ei nu puteti negocia cu parintii…. De meditatii ati auzit? Si atunci nici macar nu va pune statu’ bete in roate daca nu le declarati ca venit. Da’ asta inseamna munca in afara orelor, nu se poate, asa-i?

Sebastian
17 mai 2013 • 8:10 PM
Nasol! Te adaptezi sau mori! Dupa atitudine ai ales a doua varianta! Inadaptatii sunt calcati pe cap si scuipati!

Casino 2011
17 mai 2013 • 8:44 PM
“Asta nu inseamna ca eu n-am dreptul la ajutor de la stat.”

Unii s-aun nascut pe lumea asta pentru a avea numai drepturi. Dar pâna la urma obligatii cine are?
Alexandra draga când ti-ai ales meseria asta nu te-ai gândit? Ah nu te-ai gândit foarte bine la toate avantajele care sunt asa ca numai fi ipocrita. Cum zice Witch de meditatii nu ai auzit?

Alexandra
17 mai 2013 • 10:40 PM
Eu am terminat facultatea in 1988, intr-o vreme cand nu aveam sa stiu cum vor evolua lucrurile. Nu m-am gandit la niciun avantaj special, pe vremea aceea toata munca se desfasura la stat, orice ai fi ales. Eu am ales sa fiu profesoara, imi erau dragi copiii si imi placea sa lucrez cu ei. Am primit repartitie intr-un orasel de provincie, unde mi-am cunoscut sotul, si el profesor. Eu sunt profesoara de geografie, in orasul nostru nu exista cerere de meditatii la geografie si nu a existat niciodata. Nu exista nici licee private, exista doar 5 scoli si doua licee, toate de stat. Dar, desigur, eu sunt o oportunista si o incapabila, care n-a visat decat ajutoare de la stat toata viata si si-a planificat fiecare pas in sensul asta.

marcela
17 mai 2013 • 11:00 PM
Daca ziceti ca ati terminat facultatea in 1988, in urma cu 25 de ani, inseamna ati avea acum 50 de ani si e greu de crezut ca primiti alocatie pentru copil.

Multe lucruri nu se potrivesc in povestea dvs “doamna”. Daca sunteti cu adevarat femeie. Ca de troli trimisi de partide ne-am saturat.

liviu
17 mai 2013 • 11:07 PM
poate primeste alocatie de bunica 🙂

BigBadSheep
17 mai 2013 • 9:06 PM
Stimată Alexandra…nimeni nu-ţi interzice nimic. Şi atâta vreme cât consideri că tu ai tot dreptul la ajutor de stat, înseamnă că accepti mila şi stăpânirea lui. Înseamnă că te limitezi. Înseamnă că până la urmă nu eşti bună, capabilă şi aptă să faci ceva pe cont propriu. Ai putea să îţi faci cercul tău de elevi pe care să îi meditezi. Dacă alegi să meditezi copiii cărora le predai, sincer mie mi se pare a înşelătorie şi îţi dai singură cu ciocanul peste degete. Dacă erai bună copiii cărora le predai nu aveau nevoie de meditaţii. Dacă eşti într-adevăr bună dar totuşi vrei să meditezi copiii, mie îmi miroase ceva nasol. Adică nu eşti corectă în a da note copiiilor doar ca ei să îţi vină la meditaţii. Şi aici eu, ca părinte, te trimit la origini direct şi de denunţ şi la Inspectorat.
Şi să fim sincer… Munca voastră este să pregătiţi copiii. Uitându-mă bine la statisticile anilor trecuţi, de copii pregătiţi nu prea sunt. Vezi rezultatele la Bac, vezi admiterile la liceu, vezi toate scuzele puerile pe care le căutaţi, mai întâi voi profesorii şi apoi responsabilii voştri, pentru dezastrul din învăţământ. Şi aici, din nou, sunteţi voi profesorii care meritaţi să fiţi trimişi la origini şi radiaţi din “catalogul” profesorilor, refuzat dreptul de a exercita meseria de profesor. Voi sunteţi primii care ar trebui să dispăreţi, pentru că nu sunteţi rentabili. Şi asta nu o spun eu, o spune statistica şi matematica.
Deci afirmaţia ta de final “Cum statul ma tine in aceasta situatie, mi se pare normal ca tot statul sa o si remedieze.” este o mare prostie. Ar trebui să spui ceva de genul: “cum sunt incapabilă să fiu bună, mi se pare normal ca statul să mă menţină”.
Scuze pentru cruda realitate, dar eu aşa văd situaţia.

Marina
17 mai 2013 • 10:13 PM
Bai, nene pe ce lume traiti ? Mama mea a fost operata de un chirurg si salvata cand eu aveam doar 10 ani si nicio posibilitate sa platesc sau sa o ajut in vreun fel. Medicul ala nu ne-a cerut absolut niciun leu. Si eu acum sa vin cu fite de angajata intr-o multinationala sa-i spun chirurgului acestuia caruia ii voi fi vesnic recunoscatoare ca e un nenorocit de pomanagiu bugetar, un asistat social, un puturos care traieste din impozitiele platite de mine!!!!! Si cu profesorii la fel, eu nu stiu cum este doamna Alexandra, dar eu pot sa lucrez astazi intr-o multinationala si sa am un salariu decent fiindca am avut un profesor de fizica absolut extraordinar. Eu n-am facut o ora de meditatii cu dansul, tot ce am invatat, am invatat de la scoala si m-a ajutat enorm. Iar eu sa-i spun acum ca dansul face parte din grupul profesorilor despre care statisticile spun ca nu sunt oricum rentabili. Si sa nu indrazneasca sa vina acum sa-i platesc eu pensie fiindca el oricum a fost un puturos traind din banii statului toata viata. Voi vedeti ce debitati aici?

Alexandra
17 mai 2013 • 11:34 PM
@ Marcela si Liviu. Am 48 de ani si doua fete gemene de 17 ani, care sunt la liceu, clasa a XI-a. Nu inteleg ce nu se potriveste. Nu am insinuat ca am copii mici, nici ca as fi avut copii inainte de Revolutie. In 1988 terminam facultatea, dar nu am nascut copiii atunci, nu asta am spus.

MIRCEA ALPINO
18 mai 2013 • 12:36 AM
Pai tocmai asta e marele adevar, care l-ai scris cu minuta ta. Pentru doar doi oameni care si-au facut bine meseria, un doctor si un profesor si o eleva silitoare, noi sa platim aiurea o multitudine de impozite si taxe? Nu e mai simplu, avind in vedere numarul prostilor in continua crestere sa desfintam tagma bugetarilor, astfel ca prostii sa nu mai ajunga “angajati de elita” ai STATULUI?

pletosu88
18 mai 2013 • 2:02 AM
@Marina
Daca vreun doctor a salvat-o pe mama ta nu este pentru ca are o bagheta magica ci pentru ca asta e meseria lui. Daca nu exista un dobitoc ca Nicolaescu(ministrul sanatatii) acel doctor si multi altii ca el lucrau astazi in cabinete private unde te duceai, plateai si aveai rezultatele dorite in conditii de 10 ori mai bune si fara sa ti se para ca a facut miracole.
Daca ai avut un profesor de fizica datorita caruia astazi lucrezi intr-o multinationala si te simti atat de multumita poti foarte bine sa te duci la el sa-i platesti tu pensia din banii tai ca doar pe tine te-a ajutat nu pe mine
Si ca ultima chestie asa….daca astazi nu stergi babe la cur prin Italia si muncesti intr-o multinationala este datorita sau din cauza(raportul de cauzalitate bata-l vina) CAPITALISMULUI
Deci despre ce vorbesti tu acum? Nu de alta dar noi stim despre ce

Corina
18 mai 2013 • 10:21 AM
Eu sint de acord cu doamna Mariana. Asa-i! Aveti dreptate stimata doamna.

Va dati voi seama , bai capitalistilor, daca ar fi fost o scoala privata intr-un sistem de vouchere educationale ca sarmanul prof de fizica ar fi fost si mai motivat sa predea bine si ar fi avut un salariu mai mare (nu egal ca acum) in comparatie cu profii de fizica prosti? Similar si cu chirurgul care ar fi operat in conditii superioare intr-un spital privat, finantat prin asigurari medicale private la care mama Marianei ar fi fost inscrisa. Ar fi fost un dezastru!

Pe de alta parte, mie imi plac barbatii in iuniforma. Cind l-am vazut pe domnul Mazare imbracat in ca un ofiter german, m-am indragostit! Cine a mai vazut ciumpalac roman imbracat ca un ofiter german? Mai ramine ca Vanghele sa se imbrace precum Himmler si devin poligama.

Corina

Corina
18 mai 2013 • 10:25 AM
P.S. Sa nu credeti ca l-am inselat pe Mircea Alpino; el a fost si va ramine “alpha male” pentru mine!

Adrian
17 mai 2013 • 10:14 PM
@Alexandra
“Statul mie imi interzice sa-mi exercit meseria in afara propriului sau sistem”
Adica nu aveti voie sa va dati demisia si sa schimbati domeniul de activitate? Sau pur si simplu sa mergi in alta tara.

“Cum statul ma tine in aceasta situatie, mi se pare normal ca tot statul sa o si remedieze.”
Cum sa va tina statul?! Problema se pare ca e domeniul dvs de activitate, nu statul. Ca doar ati
stiut bine in ce va bagati de la inceput. Ati stiut ca salariile sunt fixe etc.

Cu alte cuvinte, daca nu va place situatia dvs, ar fi mai inteligent sa va schimbati situatia, si sa deveniti cu adevarat responsabila. Fara suparare, insa atitudinea voastra de a da vina pe stat e puerila. Copilasii se asteapta ca altii sa le rezolve propriile probleme.

Ati intelege partial situatia dvs daca ati fi semnat un contract pe x ani si aveti o clauza prin care sunteti obligata sa platiti o suma de bani daca va dati demisia. Insa, si in cazul asta, exista doar mai multi pasi pana sa schimbati domeniul. E doar o problema de cantitate.

Casino 2011
18 mai 2013 • 12:24 AM
Alexandra lasa vaicareala..ia spune matale câte ore lucrezi pe zi si câte zile din saptamâna? Câta vacanta se acumuleaza într-un an? Un profesor de geografie normal ar trebui sa aiba cel putin o norma jumatate. Mai pe româneste pentru leafa care o primeste sa predea la doua licee sau scoli generale. Lucrul asta nu-i valabil pentru un prof de matematica, fizica sau româna unde numarul de ore pe clasa este mai ridicat. Nu-i normal ca un prof de mate sa aiba acelasi salariu ca un prof de geografie, muzica sau desen. Distractia se apropie de sfârsit si cum mereu repet nu numai în România ci peste tot. Asa ca ciocul mic ca ai facut si faci parte dintre cei privilegiati. Nu putem spune acelasi lucru despre generatiile care vin dupa noi. Am fost si suntem generatii de egoisti care au distrus si distrug planeta, nu se gândesc decât la ziua de azi fara sa ne pese ce se va întâmpla mâine. La fel ca tiganii, astazi sa ne fie bine, mâine nu conteaza.

C
18 mai 2013 • 10:22 AM
@Adrian
E destul de complicat sa infiintezi o scoala privata in Romania din cauza nenumaratelor reglementari, avize etc, unele absolut inutile. E drept ca exista si in Romania, dar scolile de stat sunt finanatate de la buget iar scolile private sunt finantate cu banii de la client.
Cine sunt clienti? Copiii persoanelor care deja platesc taxe inclusiv pentru a sustine invatamantul. Nu crezi ca o persoana se gandeste de doua ori pana plateste dublu acelasi produs? Cu alte cuvinte statul face concurenta neloiala firmelor private de educatie. Mai mult, sunt nenumarate situatii de discriminare in invatamant, asa zisele “discriminari positive”, cum ar fi discriminari rasiale sau discriminari legate de cursuri gratuite pentru bugetari, etc.

Ai si tu dreptate cand spui ca Alexandra avea alte solutii de a-si practica meseria. Eu in locul ei alegeam sa fiu ghid (in doua-trei zile scoti salariul de profesor la o scoala de stat) sau infiintam o firma de meteo ( venituri incomparabile cu cele ale unui salariat). Geografia se invata mult mai placut calatorind, la urma urmei.
Ramane insa intrebarea ce te faci cu acei copii ai caror parinti nu au posibilitati financiare, dar trebuie educati, ca sa nu transformi societatea intr-o gradina zoologica.

@Casino, normele profesorilor sunt egale, adica au acelasi numar de ore la clasa. La tara e mai complicat din cauza ca nu ai numarul necesar de elevi ca sa completezi normele si atunci se face orarul in asa fel incat profesorul cu norma incompleta sa predea si la alta scoala, eventual in alta localitate.

“Nu-i normal ca un prof de mate sa aiba acelasi salariu ca un prof de geografie, muzica sau desen.”
Nu sunt de accord, daca vorbim de educatie gratuita finantata de la bugetul de stat. Intr-un sistem de piata libera, profesorul de matematica are toate sansele sa aiba cel mai mic salariu, mai ales daca nu alege un domeniu de matematica aplicata ci face matematica pura. Ca profesii, geografia, muzica, desenul iti aduc mult mai repede venituri peste medie daca le practici cum trebuie. Adica depui mai putin efort pentru a avea o competenta. Un pictor nu are nevoie neaparat de studii interdisciplinare serioase, cum nu e nevoie nici la un cantaret.

Marina
18 mai 2013 • 2:51 PM
at pletosu88. Vorbesc pur si simplu despre dreptate, atata cata poate exista in acest sistem. As vrea sa stiu daca tu nu ai beneficiat niciodata de pe urma taxeleor platite de altii. Daca ai avut intotdeauna profesori privati, de la invatatoare la profesorii de facultate, daca nu ti-ai luat niciodata alocatia, daca nu ai beneficiat de transport redus, de asistenta medicala gratuita, etc. Nu mai zic de membrii familiei tale. Adica tu cat ai profitat de pe urma muncii altora a fost bine, acum cand trebuie sa dai inapoi, brusc nu-ti mai convine. Eu nu am nimic cu capitalismul, nici nu sunt impotriva privatizarii sanatatii sau invatmantului, dar noi nu traim in lumea aceea, noi traim in lumea de azi, in care am beneficiat de pe urma muncii altora, iar acum ne-am trezit capitalisti. Faptul ca eu nu sterg babe la cur in Italia nu se datoreaza doar capitalismului, pentru ca daca eu nu cunosteam acel prof de fizica, ce m-a ajutat sa fiu un bun inginer, puteam foarte bine sa sfarsesc stergand babe la cur, cu tot capitalismul. Mi se pare normal ca si eu sa platesc astazi, atata vreme cat si eu, copil fiind, am beneficiat de pe urma muncii altora. Nu sa ma apuc acum sa urlu sa se taie orice ajutor social cata vreme si eu imi datorez bunastarea de azi unor ajutoare sociale (sub diverse forme, de la invatamant la sanatate) primite in copilarie si platite de niste oameni care acum au dreptul la o pensie.

pletosu88
18 mai 2013 • 10:59 PM
@ Marina
“As vrea sa stiu daca tu nu ai beneficiat niciodata de pe urma taxeleor platite de altii”
Raspuns: Din cate stiu eu NU
” Daca ai avut intotdeauna profesori privati, de la invatatoare la profesorii de facultate”
Raspuns:NU am avut profesori privati decat pentru meditatii si facultatea nu am terminat-o
” daca nu ti-ai luat niciodata alocatia, daca nu ai beneficiat de transport redus, de asistenta medicala gratuita, etc”
NU am luat niciodata alocatia pentru ca atunci cand s-a introdus(cu cec-uri) depasisem varsta de 18 ani, NU am beneficiat de transport redus, poate doar cand mergeam cu “nasul” la Costinesti, cat despre asistenta medicala gratuita tin sa te anunt ca plateam 3-4000 de lei lunar impozite retinute de la angajati si cand am ajuns cu sotia la spital nu aveau VATA SI SPIRT deci despre ce vorbim aici?
” Nu mai zic de membrii familiei tale.”
NU MAI ZI CA NU-I CUNOSTI
” Adica tu cat ai profitat de pe urma muncii altora a fost bine, acum cand trebuie sa dai inapoi, brusc nu-ti mai convine.”
N-am profitat de pe urma NIMANUI si daca tu poti sa-ti dai cu parerea asa ca tot existi tin sa te anunt ca ESTI O DOBITOACA

Razvan A
17 mai 2013 • 1:55 PM
De acord cu domneavoastra. Am si eu un frate profesor in preuniversitar. Dar…si aici multele “dar”-uri. Ati protestat vreodata impotriva liderilor de sindicat care va mai si iau bani pentru nimic (puteti exclude asta), ati protestat impotriva incompetentei din sistem, ati protestat impotriva politrucilor din institutie, ati vrut sa lucrati la o scoala privata? Ati vrut sa faceti meditatii in particular?
majoritatea NU…se complac infricosati de niste indivizi pitecantopi care au monopolizat sistemul, niste nimicuri cu acte. Asa a trait si comunismul in care portarul de la universitate stergea pe jos cu profesorul…ca deh, avea puterea (securitatii). Am stat, am inghitit, am plans. ALTCEVA? A…noi nu. Well, noi nu, ei nu, aia nu…cine?
Faceti petitii pentru privatizarea invatamantului, spuneti c avreti salarii decente din banii contribuabililor exact pe serviciile prestate. Nu mai stati la mana statului…el doar va jupeste si va face DEPENDENTI.

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 2:12 PM
Nici eu nu inteleg de ce romanii se feresc sa faca o activitate pe cont propriu? Eu le spun ca fac acelasi lucru, numai ca pot sa aibe niste satisfactii sufletesti si banesti cu mult mai mari decit daca lucreaza la STAT. Si totusi nu vor sa porneasca nici o afacere. Mai grav este ca rid de noi, cei care ne zbatem sa realizam singuri ceva. Pai chiar daca prin asbsurd am cistiga la fel ca cei de la STAT (ce a ce nu prea se intimpla), raminem cu satisfactia ca sintem oameni liberi si am “murit” (din punct de vedere financiar) pe sabia noastra. Romanii nu vor sa stie ce este liberatea si cit de placuta este ea.

Comicul
17 mai 2013 • 3:35 PM
Alpino. Cati copii ai? Raspunde la intrebarea asta si o sa-ti dai seama de ce romanii nu vor sa riste. Acuma sa nu se supere nimeni dar ar fi bine daca fiecare din noi am face cel putin 3 copii si i-am educa in spirit capitalist. In felul asta s-ar inmultii imediat oamenii de dreapta.

[email protected]
17 mai 2013 • 4:25 PM
Iar punem baza pe copii nostri si pe copii copiilor nostri si alte generatii…. ?

Mai degraba ne educam noi in spirit capitalist!

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 4:59 PM
La cum pui acum problema, eu am avut un copil cind eram pe la al “N”-lea faliment. Nu trebuia sa mai fac copii ca venea falimentul peste mine? Ce legatura au copii cu incercarea de a face ceva in mediul privat? Dimpotriva, te pot stimula! Stii ce cheltuieli ai si cit trebuie sa incasezi ca sa nu vi acasa cu mina goala! Copiii sint un stimulent. Eu asa vad lucrurile.

Comicul
17 mai 2013 • 7:06 PM
Pai si eu ce am spus? Sau mesajul era pentru GIA? Eu puneam problema ca ar fi bine daca am inmultii populatia de dreapta. Nu e nici un secret ca stanga se inmulteste iar daca te uiti la alegerile din SUA o sa intelegi ce vreau sa spun. Daca dreapta nu se inmulteste, nu are sanse. Trebuie lucrat cu reducerea pomenilor pentru a distruge populatia de stanga dar totodata oamenii de dreapta trebuie sa aibe cel putin 3 copii. In 30 ani, aceasta populatie ar dilua stangacii.

MIRCEA ALPINO
18 mai 2013 • 12:21 AM
Nu stiu daca e bine sa lasam capitalismul pe mina geneticii. Decit trei copii cu risc ridicat de a deveni comunisti, mai bine unul, dar crescut ca un capitalist adevarat. Copiii nu sint clone ale personalitatii unui barbat, ci un cumul de caractere provenite atit de la mama si tata, cit si de la stramosi mai mult sau mai putin indepartati. Un copil e totusi o loterie. Il cresti si abia mai tirziu vezi ce a iesit. Chiar daca tu i-ai dat o educatie aleasa si capitalista te trezesti ca el este un sustinator al ideilor de stinga. Si atunci ce ai sa faci? Il omori cu mina ta? Il dezmostenesti? Sa te bazezi pe ce vor ajunge copiii este o utopie.

John Galt
17 mai 2013 • 3:00 PM
Doamna Alexandra, nu disperati. Sunt absolut sigur ca avand o educatie si pregatire intelectuala de calitate veti reusi sa invatati in maxim 2 saptamani aproape tot ce e de invatat despre agricultura, asolamente, culturi de cartofi, porumb, sere samd, incat sa porniti o afacere de succes in acest domeniu fascinant.

Un punct de plecare bun este site-ul lui Lucian Davidescu: agrointel.ro Gasiti acolo destule exemple care sa va dea curaj.

In rest, pregati-va pentru cel putin 7-8 ani in care magazinele NU vor vinde nimanui aproape nimic. Pentru ca nu vor mai fi bani. Lumea va fi disperata, politia nu va avea bani nici pentru un amarat de abonament de telefon, haosul si crimele vor fi la ordinea zilei, peste tot. S-a ajuns in aceasta situatie din cauza zecilor de ani de comunism care au jefuit tara asta de ce avea mai de pret: CINSTEA si ONESTITATEA omului de rand. Prin urmare nu va mirati ca asta e singura solutie. Cu hotii si cu socialistii nu exista alta metoda de a discuta. E singura metoda pe care ei o inteleg!!

Prin urmare nu va mai luati dupa vorbele rele spuse de Mihai (care e un rautacios) si mai bine mergeti la tara, cumparati 1 hectar sau 2 de pamant, o sapa, un caine, si daca aveti curaj, o pusca. Va vor fi de mare ajutor.

Witch
17 mai 2013 • 3:21 PM
Stimata doamna,

Parintii mei au lucrat toata viata pe un salariu foarte mic, in general la sfarsitul lunii nu le mai ramanea nimic. Mama se trezea noaptea si facea lucru de mana (banuiesc ca stiti ce inseamna “a croseta” si “a coase”) ca sa aiba inca un venit cat de mic pe langa salariu sa-mi ia mie calculator si alte chestii necesare in casa. Au reusit sa tina un copil in facultate si sa-l educe astfel incat sa fie pe picioarele lui si in stare sa se descurce singur. Asa cum unii parinti pot, sunt convinsa ca si dumneavoastra puteti.
Alocatia primita imi ajungea sa-mi iau aprox. 2-3 inghetate. In generala si liceu munceam in fiecare vacanta de vara la bunici la strans de fan si ei imi dadeau bani de rechizite si de incaltaminte noua. Si iaca asa in toamna aveam si caiete si cu ce merge la scoala. In facultate mi-am gasit diverse proiecte pe internet deoarece bursa imi ajungea numai pt camin si ceva bani de buzunar.
De unde ideea asta ca statu’ tre sa faca si sa dreaga? Parintii si copiii nu mai stiu munci?

Razvan A
17 mai 2013 • 4:46 PM
Ma identific exact cu tine, Witch-uitorule…Ba mai mult, actualmente mama e pensionara (8 mil) si: e bona la 2 copii, are in grija gradina mea de 1000 mp langa un oras mare…unde se cam munceste de primavara pana toamna. Plangaciosii de vecini asistati social(isti) stau doar si o judeca: “nu se mai satura”, eventual. Desi nu ar fi absolut nici o problema sa o “asist” eu cu cateva sute de euro lunar, nici prin cap si fiinta nu-i trece ca ar putea accepta asa ceva. Asta e diferenta intre cel care nu se increde in atoateputernicia alatoyahala a statului si cei care tot viseaza ca atunci cand cade basescu sau ponta sau alt vierme comunist viata va fi roza.

tibi
17 mai 2013 • 4:11 PM
Alexandra, scuză-mă, dar nu eşti obligată să faci un copil. Creşterea copilului trebuie să fie responsabilitatea părinţilor, nu a statului sau a societăţii. Când va veni cineva de la Ministerul Creşterii Natalităţii să însămânţeze femeile, atunci va trebui statul să-i crească. Când iei decizia de a face un copil, trebuie să ştii şi ce presupune asta – cheltuieli. Nu “hai să-l facem şi vedem cum ne-om descurca, doar nu ne poate lăsa statul să murim de foame cu el în braţe!” Din cauza subvenţionării reproducerii s-a ajuns la iresponsabilitate şi la familiile alea frumoase cu 7-8 plozi, în care tăticul şi mămica trăiesc din ajutoare, că doar sînt de “meserie” părinţi, şi-i vedem pe la ştiri cum urlă că le mor odraslele de foame şi să le dea “cineva”, în timp ce alţi părinţi muncesc pe brânci pentru copiii lor.

Nu poţi să-ţi permiţi să creşti copilul din venitul actual? Munceşti mai mult ori mai deştept, sau nu îl faci. E cât se poate de simplu.

Alexandra
17 mai 2013 • 6:50 PM
Dupa cum spuneam, indiferent de cat as munci, salariul meu este fixat de stat. Eu nu am dreptul sa-mi negociez cu directorul scolii salariul, iar daca ma mut la alta scoala, salariul e acelasi. Eu nu am drepturile pe care le are o persoana care lucreaza in privat si prin urmare, avand in vedere ca aceasta conditie a mea este cauzata de stat, mi se pare normal ca statul care-mi neaga niste drepturi, sa fie obligat sa-mi si protejeze alte drepturi. Munca mea nu valoreaza doar cat imi da statul, de aceea statul e obligat sa compenseze prin ajutoare.

Witch
17 mai 2013 • 7:18 PM
Ba aveti drepturile pe care le au privatii daca incepeti sa lucrati la privat. Simplu. Vi se pare ca privatii au viata usoara? Ia incercati sa vedeti ce bine e.

Bogdan L
17 mai 2013 • 8:34 PM
Strici orzul pe gaste, anii de indobitocire isi spun cuvantul. Uita-te in fiecare post al doamnei si o sa vezi doar fraze de genul: “cat imi da Statul”, “statul e obligat sa compenseze”, “am dreptul…”.

Doamna, treziti-va macar acum. Faptul ca v-ati nascut si ca traiti nu va da nici un drept. Statul nu ar trebui sa fie obligat sa ajute pe nimeni, decat in comunismul cretinoid actual.

Alex
17 mai 2013 • 8:52 PM
http://www.ichb.ro/

Au olimpici o grămadă şi profesori plătiţi pe măsură, sigur o să-ţi placă.

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 11:56 PM
Eu sint de acord ca STATUL, patronul tau sa iti dea toate drepturile care ti le doresti, dar din banii facuti de patronul STAT cu angajatii sai. Dar el nu are nici o afacere. Banii ii vin de la cei care lucreaza in privat, prin furaciune sau (tradus) din impozitele si taxele platite de firmele private. De asta nu mai vrem bugetari cu “drepturi”, iar noi, cei din mediul privat sa avem mereu numai obligatii. Angajeaza-te in privat si ai sa vezi ce de “drepturi” ai sa ai atunci! O sa numeri in gind pina la exasperare ce obligatii ai de platit a doua zi si ai sa te gindesti cum sa mai faci rost de un ban pe care sa il virezi bugetarilor de la STAT. Garantat ca dupa maxim o luna de antrenament o sa te indragostesti de “evaziunea fiscala” si ai sa gindesti ca noi. Daca nu, raspunsul e simplu: esti o comunista incorigibila cu un viitor sumbru.

Mihal
20 mai 2013 • 12:34 PM
Munca mea nu valoreaza doar cat imi da statul, de aceea statul e obligat sa compenseze prin ajutoare

Cum ati putut sa determinati asta? Daca nu ati muncit altceva, cum puteti sa aveti un nivel de referinta? V-ati pus problema ca poate statul va plateste exact atat cat valoreaza munca dvs.?

Eu afirm ca statul va plateste chiar prea mult. Cu ce argumente m-ati putea contrazice?

Jane Skimmer
17 mai 2013 • 5:16 PM
Si eu am lucrat in invatamant, de la clasa a 5-a, pe vremea lui Ceasca, in scoala din aia cum vezi la Tv, cu frig iarna si WC in curte, pana la universitate. Apoi am iesit cu scarba din sistem si am intrat in firma, cu patroni straini si lucru de dimineata pana seara, cu goana disperata dupa clienti etc. De ce nu incerci? Iti trebuie putina disperare si putin curaj. Acuma n-am treaba cu nimeni…..am scapat de imbecili.

Invatamantul actual este ineficient. Distructiv chiar pentru elevi si studenti. Adica, si continutul a ceea ce se invata la diferite materii e rau, si metodele de predare, si toata organizarea. Universitatile sunt populate de familii intregi, plagiatori, articole ISI facute pe bani sau pe alte avantaje, toate formele de rau. Practica e nula, de la economisti la doctori. Intri bou si iesi vaca. Orice universitate faci. Daca nu te accepta o companie sa-ti faca training si sa te ajute sa te specializezi in ceva, degeaba termini cu 10 scoala.

Deci, mai bine, incearca sa emigrezi … poate gasesti vreo scoala sau universitate in vest, sau in Arabia, sau sa faci ceva practic, o mica ferma bio, etc.

Tin_Tin
17 mai 2013 • 8:33 PM
@Alexandra: Cum va interzice Statul sa lucrati in afara sistemului? Din cate stiu exista atat licee cat si scoli gimnaziale private, deci nu este nici o interdictie.

Va contraziceti mai sus: “…invatamantul preuniversitar, care e monopolul statului” si apoi “…statul detine aproape totalitatea invatamantului preuniversitar”. E monopol sau nu?

Libertarianul Român
17 mai 2013 • 11:10 PM
Si eu sunt cadru didactic, deci nu profesor, pentru ca in statul comunist roman suntem niste simple unelte de spalare pe creier a noii generatii, profesor inseamna altceva si va garantez ca nu suntem asta. Nu-mi dau seama daca sunteti prea fraiera ca sa dati meditatii, adica nu vedeti deloc pe ce lume traiti si atunci e numai vina dvs pt ca nu puteti oferi copilului nimic. Pentru mine salariul de la stat sunt banii de bere pe o luna, adica nimica toata. Sunt prof de istorie la stat, dar dau meditatii de engleza/franceza in privat de aici bin banii. Totul e la vedere cautati pe goolge si gasiti 10 siteuri specializate pe asa ceva.
Deci puneti osu la treaba si lasati gargara.

Pletosu
18 mai 2013 • 1:30 AM
@Alexandra
Am citit toate comentariile, raspunsurile la comentariul tau(inclusiv ale tale) si pot sa-ti spun ca:

  1. Faci parte din clasa celor PRIVILEGIATI care “muncesc” 2 ore pe zi, sambata-duminica liber ca naaaa….plus vacante de cateva luni
  2. Ai facut copii si gata crezi ca esti singura capabila de treaba asta desi populatia planetei a depasit 7 MILIARDE
  3. Pentru ca TU esti profesoara de geografie STATUL are DREPTUL sa-ti dea din banii MEI si ai parintilor mei(sunt tot intreprinzatori privati) ca doar tu esti din CATEGORIA SPECIALA
    Si ar mai fi cateva puncte dar ca sa nu o mai lungesc o sa-ti spun CONCLUZIA:
    NU E DE AJUNS CA TU ESTI O COMUNISTA CI MAI MULT DE ATAT ITI EDUCI COPII SA FIE VIITORII MURITORI DE FOAME CU MENTALITATEA ASTA.
    Parerea mea personala si sfatul meu e ca daca ai gasit site-ul asta la vreun amic pe Facebook sa nu mai intri ca o sa afli multe chestii nasoale despre cum vor decurge lucrurile( mai bine inchizi ochii)
    P.S Scuze pentru TRANSPARENTA dar ASTA E

sorin
18 mai 2013 • 10:35 AM
In Romania exista diferente enorme intre salariile la stat (invatamant, sanatate ) pe acelasi post, in functie de vechime si de cateva gradatii sau ce denumiri mai au. Asa se ajunge ca un profesor, asistent sau medic debutant sa castige cam de trei ori mai putin, la inceputul carierei, fata de un astfel de angajat cu varsta de peste 40 de ani si care si-a dat aceste simulacre de gradatii. Iar totdeauna acesti tineri sunt dati exemplu de venituri mici in in invatamant si sanatate si nimeni nu se leaga de salariile astronomice ale celorlalti, pentru munca foarte putina (profesorii muncesc 18 ore pe saptamana) si calitate zero (elevii termina fara sa aiba minime cunostine iar in sanatate … fereasca, platim imens pentru… nimic). Astfel, un profesor care doarme linistit, fara stres si cu aproape 3000 de lei lunar castiga mai mult decat un inginer din industrie cu sute de angajati, planuri de productie, standarde de calitate drastice. Pot sa va spun doar: ciocu mic !

Imparatul e gol
17 mai 2013 • 1:30 PM
Mihai, multumesc pentru clipul cu Thatcher! Superb! L-am descarcat sa il pastrez!
Sunt in romania de 3 zile (dupa 11luni), am fost si prin provincie – in sud – si pe de o parte ma uimeste ce se intampla si cu gandesc oamenii (sa ne dea ajutoare, sa ne dea bani, sa ne ajute statul, sa faca statul pentru noi, etc) si nici unul nu zice ca vrea sa munceasca mai mult, sau sa plateasca taxe mai mici. Pe de alta parte m-a speriat saracia din afara bucurestiului si totusi uimitor cat de calmi sunt oamenii – se rezuma la injuraturi “ca fura astai de guvern, primarie, etc” si atat.
Pina nu va curge sange, si sa curga serios, nu se va schimba nimic.
Din principiu nu ma afiliez nici unei organizatii de nici un fel – sunt mai “lup singuratic” – dar sper sa ma pot lauda peste cativa ani ca am avut incredere si speranta ca MAT va schimba ceva in romania, in mentalitatea si spiritul romanilor.

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 1:53 PM
Drama neamului romanesc porneste tocmai de la faptul ca fiecare roman se crede “un lup singuratic” si nu vrea sa se inregimenteze intr-o “haita” care sa produca schimbarea actualului sistem politic si social din Ro. Toti cred ca trebuie sa priveasca de pe margine cum Romania se schimba singura renascind ca pasarea Phoenix din propria cenusa. Daca romanii nu vor sa se uneasca, fie chiar si sub ideile promovate de MAT, oare cum sa-si schimbe soarta, doar filozofind de pe margine? Eu am incercat sa promovez ideile MAT, dar am fost privit ca un extraterestru, care vorbeam o limba necunoscuta. Zau, Imparate, dar cred ca, in sinea ta, nu stii ce sa faci cind ii asculti cum “gindesc” romanii! Probabil ca te intrebi: Sa rizi sau sa plingi?

Razvan A
17 mai 2013 • 2:46 PM
Si asta e adevarat Mircea…insa intr-un fel il inteleg pe imparatul cel gol. Nu cu neafilierea sau neparticiparea…dar e aproape imposibil sa ai sanse intr-o mare de oameni care genuinly gandesc total diferit. E IMPOSIBIL. O traiesc si eu, pe pielea mea, cand vin in tara…in afara de familia directa si de aprox. alti 20%, restul sunt hopeless total. Pentru aia tre’ sa te angajezi exact in tacticile cu care socialistii ii castiga. Adik sa ii minti pe fata, sa ii lauzi si sa le plangi pe umar sau sa-i consolezi cand vin pe umarul tau. In rest, n-ai nici o sansa sa le castigi “inimile”…sau voturile. Singura posibilitate e ca sa se ajunga intr-o situatie in care astia sa nu mai aiba drept de vot…

Imparatul e gol
17 mai 2013 • 3:12 PM
In ’96 am facut tot ce am putut pentru a castiga PNTCD-ul de atunci (Conventia Democratica). Eram mai tanar, plin de sperante, optimist, increzator in oameni si intr-un viitor mai bun. Mi-am luat-o de m-am saturat. De atunci am ales varianta “prin mine insumi = lupul singuratic” Nu vreau sa fiu in nici o gasca, in nici o haita, in nici o organizatie legala sau nu. Vreau sa am oricand libertatea de a decide singur si de a suporta riscurile pe care mi le asum cu mintea mea.
MAT este o idee frumoasa, ancorata in realitatea, care poate deveni o organizatie puternica – sper sa se intample asa ceva. Dar eu unul am devenit de-a lungul timpului un extremist – vreau sa vad sange pentru ca nu cred in schimbarea pasnica, nu in romania.
Faptul ca imi permit sa stau pe margine si sa ma intreb daca sa rad sau sa plang e privilegiul meu.

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 11:19 PM
Mie imi place spiritul american. Daca vrei sa faci ceva, incearca! Daca nu ti-a iesit din prima, mai incearca! Daca iar nu ai reusit, mai incearca! Nu te da batut! Pina la urma tot vei reusi!
Eu si acum sint optimist si cred ca lucrurile in Ro se vor schimba in bine, pentru ca adevarul iese mereu la suprafata, Iar legile PIETEI LIBERE fiind pur naturale si adevarate nu au cum sa nu invinga. La fel gindeam si cind am terminat liceul si a trebuit sa merg la servici. Vedeam ororile comunismului manifestindu-se la locul meu de munca si desi oamenii erau disperati, eu le-am spus cu zece ani inainte de Revolutie ca, este absurd tot ce se intimpla si comunismul o sa pice. Doar ca oamenii trebuiau sa fie uniti si i-a unit in ’89 ideea de LIBERTATE.

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 1:38 PM
Desi am mai scris despre urmatoarea idee, repet si eu ca o baba surda. Ca sa existe comunistii au nevoie de oameni inculti, prost educati, pe care sa ii manipuleze cum doresc ei. Numai asa isi pot promova ideile lor cu adevarat fasciste. Asta se vede bine azi in Ro, cind oamenii lipsiti de educatie si cultura, pentru ca au trecut prin scola ca rata prin balta, nu stiu sa faca nimic pe cont propriu. Ei au nevoie de un STAT grijuliu care sa le spuna ce sa faca si incotro sa se indrepte. Chiar daca unii sint proprietarii unei case sau a unui teren, mor de foame cu ele in mina. Proprietatea pentru ei devine un lucru inutil, atita timp cit nu stiu ce sau cum sa faca cu ea. Propietate fara pregatire intr-un domeniu oarecare e egala cu zero.
Cred eu ca in Ro pericolul cel mare nu este lipsa personala a unei proprietati sau a capitalului de pornire a unei afaceri, cit prostia facuta cadou romanilor prin educatie de catre STATUL COMUNIST din Ro. Pe prostie stim bine ca nu se poate construi nimic durabil. Ca prostii ne fac nazisti ca muncim, asta intra la domeniul bancurilor in urma carora mai trebuie sa si ridem.

Alexandru Anitei
18 mai 2013 • 1:36 AM
Comunistii mai au nevoie de ceva: de niste oameni productivi pe care sa-i stoarca de bani prin taxe. Cu care bani isi cumpara voturile de la ceilalti. Daca prima categorie se organizeaza si nu mai plateste taxele, atunci tocmai prostimea de care spuneai, o sa fie cea care va da jos statul.

De ce? Pentru ca fara banii de la stat ei nu se descurca, mor de foame. Si cand cineva moare de foame e in stare de multe.

stefan60
17 mai 2013 • 3:02 PM
In zona euro inflatia scade . In Romania creste .

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-16052013-AP/EN/2-16052013-AP-EN.PDF

Cum a declarat profetic domnul presedinte Basescu , nu sintem mereu codasi in statisticile UE .
EUROSTAT confirma ca sintem pe primul loc cu inflatia cea mai mare din 27 tari membre . + 4,4 % .

Stelian
17 mai 2013 • 3:48 PM
Recent directorul BCE a anuntat dobinda la 0,5%, incercind sa relanseze economiile.
Benerel Vinarescu anunta si el cu surle si trimbite mentinerea dobinzii la 5,25% si apoi dadea indicatii pretioase bancilor ce si cum sa faca. Si nu ii arata nimeni degetul mijlociu.
Daca in UE la dobinda 0.5% inflatia e pe la 2-3%, deci dobinda e negativa, cine crede ca cu dobinda de 5,25% si inflatie de 4,4 in Romania dobinda e pozitiva, acela are o mare problema. Inflatia este peste 10%. Si toti o stiu, inclusiv UE, dar ar trebui sa dea Romania afara din UE pentru inflatia asta…
Personal mereu am spus ca Euro e cea mai mare prostie, ca nu poti pune semnul egal intre Germania si Spania sau Anglia si Italia. In plus pentru o moneda e cineva responsabil (un guvern, plus o banca nationala). Ori in UE toti sunt responsabili si nu e nimeni. (Exact ca in Romania si sitemul comunist: Toti suntem vinovati, toti am colaborat). N-aveau decit sa tina Euro ca rusii in CAER rubla transferabila, dar monezile natinale trebuiau sa ramina. Sigur nu se ajungea aici. In fiecare tara s-au facut averi peste noapte in perioada de tranzit spre euro.
Generalizari de genul grecii sunt puturosi sau romanii sunt puturosi, nemtii sunt harnici nu-s valide. Romanii o data iesiti din Romania, in mare majoritate s-au integrat relativ repede in sistemele tarilor unde au ajuns si s-au apucat de treaba. Nu vorbim de putinele si marile povesti de succes, ci de multimea lucratorilor ce se scoala dimineata si se duc la lucru, isi iau salariul, platesc impozitele unde sunt.

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 3:59 PM
“Multimea lucratorilor ce se scoala de dimineata si platesc impozitele” nu prea e multime.

  1. INS spune clar cati romani primesc ajutoare sociale de la stat (venit minim; incalzire, maternitate, etc): 12 milioane.
  2. INS spune clar cati angajati are Romania: 4 milioane cu contracte de munca permanente. Din care 1,5 milioane sunt bugetari, care nu platesc taxe (in cazul lor statul doar isi muta banii dintr-un buzunar in altul): deci singurii care platesc taxe sunt 3 milioane de oameni din sectorul privat.

3 milioane din 18 milioane (sau cati or fi ramas cu adevarat in tara). Asta ca sa punem lucrurile la punct.

Stelian
17 mai 2013 • 6:02 PM
Domnule Giurgea eu vorbeam in “multimea lucratorilor…” de cei plecati din Romania si care s-au integrat acolo unde sunt. In contextul societatilor respective, oricare ar fi ele. Pentru ca in Romania, dar nu numai, povesti de succes sunt numai ce reusesc in citiva ani sa devina milionari sau multimilionari. Nicaieri nu veti auzi o stire despre XY lucratorul ce traieste obisnuit. Nu intereseaza, nu face rating. Dar daca acelasi XY cistiga la loto sau provoaca un accident grav…
Personal pentru mine INS este o institutie mincinoasa si nu cred o iota din ce spune.

  1. Ba mai mult, cred ca in cazul angajatilor la stat statul numara de 2 ori aceeasi bani. Incaseaza 1 leu de la privat, da din el 50 de bani salariu celui de la stat si-i mai ia 25 de bani impozit. Si zice ca a incasat 1 leu si 25 de bani.

Si fiindca ati deschis cutia Pandorei. O persoana obisnuita nu e de condamnat ca si-a pierdut jobul, decit daca e din vina sa. Romania nu e obisnuita cu schimbarea locului de munca. Lipsa infrastructurii de transport rapid face ca forta de munca sa fie statica. Apoi au fost multe localitati monoindustriale.
De peste 20 de ani se darima si nu se pune nimic in loc. Un stat hot prin taxele uriase ce le percepe, dar un stat hot si prin functionarii sai care cer spaga.
Nu au nici o vina pensionarii de azi care au muncit si au platit contributii zeci de ani de zile (N-au avut posibilitatea de a pune pentru pensie privata si li s-a retinut la sursa contributia de pensie). Vina e a guvernelor si parlamentelor care permite pensionari la 45-50 de ani. Vina e acelorasi guverne si parlamente care nesocotesc legea fundamentala si care dau dreptul unora la pensii mai mari decit altii (cumparindu-i pe unii). Vina e a unor organisme ale statului (avocatul poporului ar fi unul) care nu egalizeaza situatia pentru pensionarii de lux.
Una din devize ar trebui sa fie sa muncim 55 de ani si apoi sa iesim la pensie, in loc de sa iesim la pensie la 55 de ani.

In Romania exista contracte colective si individuale de munca mai niciodata respectate, in timp ce pe la altii nu exista asa ceva si ce s-a stabilit la interviul de angajare este respectat cu sfintenie…

Razvan A
17 mai 2013 • 8:44 PM
Incorect…statul a fost asistat in magariile lui de catre acesti pensionari sau mai stiu eu ce. De ce s-au dus si s-au pensionat? De ce au calatorit gratuit cu trenul? de ce au luat sarmaua si galeata? Toate erau din bani publici…nu au stiut? Ei bine, acuma vor sti. Daca nu participau si ei masiv la magaria generalizata, alta era soarta politicienilor de azi.

Tudor Gheorghe
17 mai 2013 • 6:13 PM
Mihai, Stelian vorbea de romanii plecati din tara:

Romanii o data iesiti din Romania, in mare majoritate s-au integrat relativ repede in sistemele tarilor unde au ajuns si s-au apucat de treaba.”

alien
17 mai 2013 • 6:13 PM
4 mil minus 1.5 mil egal 2,5 mil oameni din sectorul privat.platesc taxe .

solon41
17 mai 2013 • 3:31 PM
Reblogged this on catalinba and commented:
True

Radu – Danut Munteanu
17 mai 2013 • 4:13 PM
Reblogged this on Academia de Vânzări – Revista de Management şi Vânzări.

IonStanca
17 mai 2013 • 4:33 PM
@Alexandra: “Poti fi un profesor oricat de bun, poti face oricate eforturi si participa cu elevii la orice olimpiade, diferenta de plata fata de un profesor prost este absolut meschina”.

Pai un profesor bun face paguba tarii pentru ca produsul muncii lui, elevul, este “exportat” gratis 🙂

Casino 2011
17 mai 2013 • 4:42 PM
Pun si eu o întrebare: Japonia din anii 90 trece printr-o criza profunda. Nu cred ca japonezii sunt cersetori ca românii si lenesi precum grecii. Atunci ma întreb cum de Japonia a ajuns în situatia asta? De multe ori am impresia ca nu vedem padurea din cauza copacului.

Razvan A
17 mai 2013 • 5:04 PM
Japonia…ce tara interesanta…am haladuit si eu o perioada pe acolo si am muncit cot la cot cu ei. Au si ei cateva probleme serioase.
Demografia. ..o populatie foarte imbatranita si asistata medical (adik la greu)
Apoi mai au o problema, sesizata de mine: izolationism. Sau patriotism sau cum sa-i spui oare? In Japonia, nu poti penetra prea mult ca firma internationala…tre’ s-o branduiesti prin ei…ca asta aleg ei (ok, a fost un fel de nationalizare a individului…nu neaparat rau, da rpoate fi pagubos, mai ales in ziua de azi). Ei fac precum chinezii…vii la noi, aduci tehnologia, sau o imparti cu noi. Ne invatam si noi cu ea, eventual o copiem. Industrie bazata pe export, exporturile au scazut semnificativ, tehnologia de la ei scumpa, din cauza insularismului energie scumpa (au mai avut si problemele cu centralele lor). Globalizare, competitie etc.
Acum sunt intr-o criza…dar sa nu te ingrijorezi prea tare…ei vor avea puterea si vointa sa se ridice, sa se adapteze.
Nu uita in ce mediu neprietenos e Japonia (energie ioc, agricultura ioc, acum a scazut si pestele foarte mult). Pai daca ar avea japonezii Romania pe mana, ar fi putere galactica. Noi ce facem? Ne batem joc.

Furochan
17 mai 2013 • 6:28 PM
@Casino 2011, de ce spui ca Japonia din anii 90 trece printr-o criza profunda ?

As recomanda urmatorul articol:

“The Myth of Japan’s Lost Decades”
http://mises.org/daily/5170/

Citez din articol:

“So how do we reconcile the discrepancy between the official economic data and the circumstantial empirical data above? The answer I suggest is that the official data are flawed, because they are based on bad economic theory and statistics trying to aggregate factors that can’t easily be aggregated. The core of the discrepancy is that (official) economic growth is being measured in money, and money is not wealth.

The misleading measurement of growth in question is GDP growth, because it is practically the sole indicator used by professionals to assess economic output. The problem is that GDP is in fact not a measure of real, physical production of goods and services, as it is intended to be. It is primarily a measure of inflation, which it is not intended to be. To understand this, we must be clear on what inflation is and what causes it.”

david
17 mai 2013 • 4:56 PM
Daca nu gasesti de munca nu se cheamA ca esti puturos.
Nu astept ajutoare de la stat,astept ca statul sa creeze conditii de trai firmelor ca sa am unde ma angaja.
Daca ma duc pe un santier la negru si ma prinde ITM ul platesc amenda si eu si patronul.
Deci daca statul incearca prin toate mijloacele sa nu ma lase sa muncesc,ce pot face eu ca sa nu mor de foame?
1.Ma apuc de furat,in caz de ajung la puscarie tot statul Imi Da 3 mese pe zi
2.Cersesc ajutoare de la stat,deci tot statul Imi Da de mancare

Pai nu mai bine lasa statul oamenii in pace sa munceasca fiecare pe unde poate?

3.Plec in Alta tara si Imi vad de treaba mea fara sa fur sau sa cersesc,ceea ce am si facut,si
Imi pare bine ca nu am banci sau rate de platit prin Ro sa trimit bani statului.

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 5:00 PM
Statul nu trebuie sa creeze conditii de trai firmelor. E suficient daca nu le mai creeaza conditii de…moarte! Daca statul nu se mai baga in economie, firmele se descurca ele si singure.

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 5:04 PM
Mai ai si varianta a 4 a: Sa lucrezi pe cont propriu; poate iti iese!

david
17 mai 2013 • 7:29 PM
Pe cont propriu am incercat,a mers un timp dar doar lucrari mici(constructii vreau sa zic): un apartament,o casa etc.
In momentul cand am gasit 2 hotele de renovat automat imi trebuie firma,ca altfel nu pot sa tin 30 de oameni la negru,ca doar nu am pile nu?Si daca vreau sa mi fac o firma …decat sa dau bani statului care imi pune bete in roate,si spagi,si mai stiu eu ce…mai bine lasa.
Aici sunt de acord cu MAT si anume ca statul nu ar trebui sa si bage el coada intre patron si angajat.

MIRCEA ALPINO
17 mai 2013 • 11:41 PM
La noi e o continua lupta cu comunistii. Dupa fiecare luna in care nu am platit impozite, pentru ca am gasit cite un antidot la legile lor timpite, ma simt fericit pentru fiecare teapa trasa. Raul trebuie invins de la interior. In afara tarii faci arta in materie de afaceri si trebuie sa fi “artist”. Mie imi place sa stau aici si sa le trag cite o teapa, mai mica sau mai mare la capitolul impozite si taxe. Simt la fiecare leu pierdut de bugetul tarii, ca mi-am facut datoria si am “ucis” inca un comunist.

Razvan A
17 mai 2013 • 5:19 PM
Hai sa-ti povestesc ceva. Impreuna cu un fost coleg avem o ferma de oi intr-o comuna din Romania. Cam 40 ha de teren si munca cat cuprinde. In toata comuna nu gasesti un muncitor serios. I-am rotit, i-am schimbat…in final tot la ei ajungi, ca prea multi nu sunt. Deci crede-ma ca tre’ sa-i lovesti fizic (uneori) ca sa nu iti faca probleme. Suna abstract, ma bucur ca nu sunt eu cel care are iin grija ferma in sine…dar sunt niste putori. La 9 mil (dupa taxe) plus 3 mese pe zi nu gasesti un analfabet (cu 4 clase sau ceva de genul) care sa se tina serios de treaba. Te lasa cu ochii in soare cand ai mai multa nevoie de ei, te fura cat pot, se simt nedreptatiti. Cu 9 mil…intr-un sat din Moldova. De masinia gricole nici nu poate fi vorba ca poti sa le lasi pe mainile lor (tractoristi sau ce-or mai fi) ca ti le nenorocesc plus iti golsesc rezervor…adik te costa monitorizarea cat te urci tu pe ele. Noroc ca afacerea e “in familia” colegului…care muncesc de le sar capacele.
Asistatimea satului, nimicurile de acolo se uita le ei ca la ghiaburi, samadai care au de toate…si vin noaptea sa dea tarcole proprioetatii…are 8 caini care te rup daca te apropii…dar, dupa cum spuneam infrasctuctura umana e DE GROAZA.
De ce e situatia asta? Pentru ca exista un asistentialism prost inteles…comunele au abonatii lor, votacu de primari (de regula PSD-isti) care rup tot ce pot si fac legea pietei.
In concluzie, SUNT locuri de munca in Romania, intrebarea este…se vrea? fara sa aud discutii de salarii mici sau mai stiu eu ce. Salariile sunt cat sa permita antreprenoruluis a traiasca, altfel ar inchide.

Acum, intreb serios, vreui sa vii la noi la ferma pentru 9 mil?

david
17 mai 2013 • 7:13 PM
Serios raspund,daca sujnt obligat sa ma intorc in Ro vin,cum sa nu,dar eu sper sa nu fie cazul.
Eu personal cunosc baieti seriosi care ar lucra in ferma sau munci agricole,si pe utilaje,dar unde patronii nu sunt seriosi si te duc cu vorba ”lasa ca te platesc luna care vine…” sau ” nu am bani dar iti dau vre o 2 saci de grau sau ceva si 2 litri de lapte..”
pai scuza ma dar la scoala cand invatatoarea cere ”fondul clasei” ca altfel ii scad notele te duci cu sticla de lapte?si uite asa golesti rezervorul utilajului…
A fost un exemplu in mare,ma bucur ca prietenul tau e serios si nu incearca s aia pielea de pe oameni.

bigbadsheep
17 mai 2013 • 9:20 PM
Răzvane..interesantă oferta ta. Îl am pe bălălăul ăla de frate-miu, i-a ajuns cuţitul la os şi s-a trezit la realitate. Interesat de 4 braţe de muncă – el şi nevastă-sa?

Razvan A
18 mai 2013 • 1:02 AM
Banuiesc ca nu e site-ul sa schimbam de astea…daca Mihai e de acord, poate furniza dansul e-mailul meu. Pe urma discutam.

Alexandru Anitei
18 mai 2013 • 1:19 AM
Banuiesc ca alea 3 mese pe zi mai inseamna vreo 4 mil adica in total vreo 13? Nu e mult dar mai bine decat nimic.

Problema e ca ei traiesc bine mersi din ajutoare sociale, ciordeala si invartituri mai mult sau mai putin legale. Daca statul nu i-ar mai plati pentru stat degeaba si politia si-ar face datoria sa vezi cum ar face rand la ferma. Si ar invata sa foloseasca si tractoare, masinarii ca sa fie si mai productivi ca sa le poti creste salariul. Si intr-un final ar invata sa-si foloseasca si capul pentru ca si ei sa aiba ferma lor si sa prospere.

Dar asa raman si prosti si saraci si trag si pe altii in jos.

Razvan A
18 mai 2013 • 5:23 PM
De fapt sunt 16 in final…ca sunt cu carti de munca. Macar asa, de fatada, 2-3. Mai sunt si “fara”.

Metin Haş
17 mai 2013 • 6:02 PM
trebuie omorati toti comuniştii,altfel nu rezolvam nimic

Ungureanu Paul
17 mai 2013 • 7:18 PM
Mda, fascisti, fascisti. Dar fascisti cu 40-50% in sondaje nu am mai auzit, intr-o democratie. Asa ca sa ma scuteasca astia.

Am avut recent o ciondaneala amicala cu un amic, bugetar. Si asta, aceeasi idee: “Cum, Paule, sa lasi oamenii sa moara, am depasit perioada aia cand se bagau oameni in cuptor sau obligati sa munceasca pana la extenuare? Nu te cred, nu se poate, ne apara Ponta, ca ne creste salariile”.

:)) Ok

Astia de stanga or sa te jigneasca de fiecare data cand le aduci macar idee ca ar fi util sa munceasca, si-ar putea rezolva problemele mult mai bine. Nici nu terminic fraza ca te spurca toti: rahatule, inumanule, bestia, pensionarii, mamicile, ne vindeti copii. Am incetat de mult sa-mi mai justific ideile in fata lor, fapte, nu vorbe!

PS: E interesant ca stangistii au sindromul Stockholm si se gandesc, instinctiv, la aia care au dat cu ei de pamant: nazistii (niste cretini, dar foarte increzatori in mizeriile lor geopolitice si economice), liberalii de secol 19, Thatcher, Reagan, Sarkozy, Merkel, Rajoy.

Pe masura ce socialistii sunt mai galagiosi si mai incisivi, dreapta devine si ea, agresiva, pe masura. Trebe’ judecat in context. Asa vom intelege cum niste cretini, ca nazistii, au ajuns la putere, ca o reactie la o forta comunista interbelica inspaimantatoare in Germania. In fine, discutia e ampla…

Sa dea Cameron de pamant cu ei, e bun pamfletu’ cu poza, ii sta bine 😛 Zici ca e Albert Speer, din Der Untergang.

Mihai Giurgea
17 mai 2013 • 7:22 PM
Uniformele SS arata bine chiar si azi, pentru ca au fost facute de un designer genial: Hugo Boss. Cel batran, primul, originalul, ca sa zic asa :).

http://www.historia.ro/exclusiv_web/general/articol/hugo-boss-croitorul-lui-hitler

Sincer, si eu folosesc produsele Hugo Boss in ziua de azi si sunt absolut perfecte. 😆

Ungureanu Paul
17 mai 2013 • 7:55 PM
Yeah, nazistii aveau cele mai martiale uniforme. Sunt impunatoare, au ceva din aerul ala imperial, prusac.

Pe cand uniformele sovietice…. :)) anoste, duhnind, nimic martial. Si uniformele NATO de azi nu sunt asa, prea impunatoare (cu exceptia ofiterilor navali).

Da, Hugo Boss a fost foarte inovativ. Incremeneai de spaima cand vedeai un ofiter Waffen-SS.

Stelian
18 mai 2013 • 12:06 AM
@RazvanA

“Incorect…statul a fost asistat in magariile lui de catre acesti pensionari sau mai stiu eu ce. De ce s-au dus si s-au pensionat? De ce au calatorit gratuit cu trenul? de ce au luat sarmaua si galeata? Toate erau din bani publici…nu au stiut? Ei bine, acuma vor sti. Daca nu participau si ei masiv la magaria generalizata, alta era soarta politicienilor de azi.”

M-am amuzat teribil!
Maine domnai voastra va primi un cec de la Guvern: Domnule Razvan A. Urmare a activitatii dumneavoastra, statul roman va recompenseaza cu o prima de 150.000 Euro precum si cu scutirea platii impozitului pentru urmatorii 10 ani. De asemenea veti mai primi incepind cu anul 2014 un cec lunar in valoare de 1500 de Euro inca timp de 10 ani.
Stiti ca sunt bani publici, stiti ca nu ii meritati. Sa nu-mi spuneti ca nu va duceti sa incasati cecul ca nu va cred…
Ba daca peste 1 an nu incepeti sa primiti cecul lunar dati statul roman in judecata ca v-a promis si nu v-a dat.

Si acum ceva real. In 1990 intre ianuarie si mai acolo unde lucram ca proaspat inginer cam la fiecare 2 saptamini (in afara celor cind se primea salariul) mai venea ceva: ba ca sunt partile sociale, ba ca sunt retinerile de nu stiu cind, ba nu stiu ce prima, ba nu stiu ce indexare. Veneau fix intre cele 2 chenzine si asta strict intre 1 ian si 20 mai. Eu ca proaspat inginer aveam sume ridicole, de citiva lei sau zeci de lei. In schimb cei cu vechime aveau mult mai mult: sute sau chiar mia de lei. Si da, i-am luat de fiecare data.
Si-a pus cineva problema sa nu-i ia? S-a intrebat cineva cum si de ce? Evident nu. Si atunci?
Cind s-a facut prima restructurare, auzind ca se dau pina la 24 de salarii a fost batalie pentru plecat. Incercam sa le explic ca nu e bine, ca banii se duc rapid. Raspunsul era simplu : bani pentru 2 ani, plus somaj inca 1 an. In plus toti se laudau ca gasisera de lucru in alte parte si la salarii mai mari. Dupa 1 an imensa majoritate bateau la poarta si intrebau de vreun post. Banii se dusesera de mult, nu-i luase nimeni ci fusesera plimbati cu vorba, iar cei ce-si gasisera ceva o facusera la un salariu mult mai mic.

Lasati povestile pentru altii. Nimeni si nici miscarea asta nu va lua tara la pas sat cu sat si oras cu oras sa explice ceva. Tuturor le convine o tara ca un arhipeleag, cu sate si orase izolate.

Ungureanu Paul
18 mai 2013 • 1:56 AM
Nu consider ca puneti problema just. Este evident ca oricare dintre cei ce citim, scriem sau doar am auzit de ideile de pe acest blog si le acceptam sau nu, ar accepta oferta guvernului. Sa ia bani de la statul roman, asadar.

Pentru ca statul roman nu merita sa aiba bani pe mana! Eu macar stiu ce as face cu acei bani, statul roman nu. Dovada, pensionarii care isi taraie picioarele prin noroaie si tinerii de varsta mea, care asteapta sa vina statu’ sa se ocupe de viata lor.

E inadmisibil, statul roman, imbacsit si saturat de cripto-securisti si clientela politica transpartinica, nu merita sa detina in proprietate nici macar caramizile sediilor in care stau astia.

A capusa statul nu intra cu absolut nimic in contradictie cu vreo idee de pe acest blog. Din contra, le valideaza. E o dovada slabiciunii si a incapacitatii statului de a-si pazi buzunarele.

Si…cand esti aerian, vine tiganu’ si-ti ia banu’. (Am folosit ‘tigan’ nu in sens etnic)

Stelian
18 mai 2013 • 3:47 AM
Cine e statul? Corect este ce e statul? Corect ar fi administratorii Romaniei nu merita sa aiba bani pe mina.

Ce s-a intimplat? Pai in 1989 unii au luat puterea, iar in timp ce noi eram cu sus ala si jos allalt cei ce au fost in spate linistiti si incet-incet au luat pirghiile puterii economice.
Stam pe margine si criticam, aia nu e bine, ailalta e strimba. Nimeni nu se avinta in politica. Si daca oameni onesti si valorosi (nu genii) nu fac pasul asta evident ca lumea politica se umple cu ponti, mazari si antonesti.
Turnatorul Voiculescu si cu turnatorul Rosca Stanescu mari lideri politici. In fruntea universitatilor tot soiul de nulitati…

Toata lumea vrea restructurare, dar sa nu inceapa de la ei. De la altii…
Toata lumea vrea sa fie sef, dar subaltern nimeni. In schimb nici un sef cit de mic nu isi asuma o decizie. Mereu un sef mai mare, iar cel mai mare se duce la altul mai mare. In schimb cind te duci la un sef ce ti-a dat o problema ceva si il intrebi ceva, nu primesti lamuriri, ci suturi ca el d-aia ti-a dat problema s-o rezolvi, nu sa-l intrebi… Priviti in jur: 2 noi asa zis lideri politici:Neamtu si marea speranta Mihai Razvan Ungureanu. Fiecare si-a facut sau cumparat un partid politic al carui sef este el. Iar cind ii intrebi de ceva doctrine sa vezi ce limba frumoasa de lemn lustruit vorbesc. Noua fundatie Miscarea Populara, facuta tot doar pentru sefi, ca nu se deranjeaza sa raspunda. Veti vedea mai tirziu ca la fel va fi si cu Miscarea asta anti taxe sau cum s-o mai numi.
DIn pacate, orice ar zice lumea singurul sef care a facut ceva in viata si stie sa faca ceva e Basescu. A condus vapoare, le-a dus dintr-un loc in altul. Da vaporul nu e o democratie, da pe vapoare limbajul nu e cult, dar e singurul “manager”. Restul sunt politruci, iar afaceristii sunt toti numai cu statul. Ia ia-le sursa de venituri si ai sa-i vezi atunci.

Citesc aici enormitati de genul sa se treaca la vot cenzitar, de parca asta ar rezolva vreo problema…
Da, exista state in care e social-democratie, unde e un salariu minim, dar care acopera niste nevoi minime, exista ajutor de somaj pe perioada limitata de timp, cu verificari, declaratii pe propria raspundere. SI exista si ajutor social, care e mai mic deci ajutorul de somaj. Ajutorul de somaj este un procent din salariul avut, dar nu poate fi mai mare decit…, iar ajutorul social e cam un sfert din salariul minim. SI in fond majoritatea statelor au social-democratie. Stit ce inseamna asta? Pai cam toti cei ce muncesc au acces la o casa, o masina, un concediu. Fiecare dupa buzunar. Se plateste impozit, mai primesti un mic retur. La umbra asta cei putini, fac averi uriase tot din contracte cu statul, tot din buzunarele celor multi.
Criza mare in 2008. Caderi la bursa, etc. Azi indicele Dow Jones e sarit si e sarit de ceva vreme de 15.000. Ca nivelul din 2008 e de mult atins. Adica pe caderea aia de bursa tot cei ce joaca in ea au facut avere. SI toata lumea zice ca e recesiune. E, dar pentru unii.

Am inteles ideea din final. Statul sa nu mai fie capusat de ei, ci sa venim sa-l capusam noi. In fond nimic nou sub soare.

MIRCEA ALPINO
18 mai 2013 • 8:17 AM
Daca nu citesti blogul si ghicesti in cafea normal ca esti deceptionat si scri lateral dreapta. Pe aici apar multi intreprinzatori privati reali, nu de carton. Mai posteaza si angajati din mediul privat sau chiar… bugetari. Cred ca ai aterizat ca musca-n lapte si nu stii despre ce este vorba!

Paul
18 mai 2013 • 8:24 AM
Daca eu nu mai dau bani statului (banii mei) nu inseamna ca-l capusez! Ca statul nu are banii lui, nu are “dreptul” lui ai priceput? banii statului sunt ai mei si e dreptul meu daca ii dau sau nu. Asta nu se cheama capusare.

in schimb daca un politruc, ca Basescu, capuseaza statul, adica bugetul, adica banii mei, aia da, se cheama capusare. Pentru ca nu sunt banii lui. Ai un discurs foarte etatist Steliane. Si ce nu e etatist in capul tau, e haotic si contradictoriu:

  1. “Da, exista state in care e social-democratie, unde e un salariu minim, dar care acopera niste nevoi minime” Deci social-democratia e buna, dupa mintea ta.
  2. “Se plateste impozit, mai primesti un mic retur. La umbra asta cei putini, fac averi uriase tot din contracte cu statul, tot din buzunarele celor multi.” Deci social democratia e rea, tot dupa mintea ta.

Si mai intrebi ce problema rezolva votul cenzitar? tocmai aia de care te plangi tu: “fac averi uriase tot din contracte cu statul”.

E un haos stangist si plangaret in capul tau. Te simti nedreptatit si revoltat de toate, dar ai vrea sa nu se schimbe nimic si mai ales tu sa nu pierzi nici un drept, dar nici sa nu ai vreo obligatie. Imi pare rau, nu se poate

presentwoman
21 mai 2013 • 4:28 AM
Locuiesc in Anglia de 3 ani, in Greater London, iar sotul meu lucreaza in constructii, la o firma ce participa la programul “Decent homes”, ce se ocupa cu renovarea de locuinte sociale. Da, ati citit bine. Locuinte sociale. Renovate. Pe banii statului, desigur. Adica ai contribuabililor.

Cred ca Anglia bate orice stat la capitolul welfare.”Pomenile” romanilor sunt nimica toata pe langa pomenile englezilor.

Iacata ce ajutoare se ofera leprelor, cu sau fara puradei facuti la 14-15 ani, care uneori se lafaie in proprietati aflate in centrul Londrei, estimate la cateva milioane de lire, sau in case cu mai multe dormitoare de cat au nevoie. Pentru cine are rabdare (si nervi) sa citeasca, sursa e aici https://www.gov.uk/housing-benefit/what-youll-get.

Pe scurt, paleta de pomeni disponibile:

  1. housing benefit- ajutor pentru plata chiriei, care poate ajunge pana la 250 lire pe saptamana pt un apartament/o casa cu un dormitor si living. (locuiesc la periferia Londrei, cel mai ieftin apartament cu 1 dormitor si living e pe la 900 lire pe luna. Faceti voi calculul…). Cu cat sunt mai multe dormitoare, cu atat pomana e mai mare.
  2. council housing- locuinte sociale (sursa aici: https://www.gov.uk/council-housing/apply-for-a-council-home ). Culmea culmior de-abia acum urmeaza: odata ce obtii statutul de “secure tenant” ori “flexible tenant”, ai dreptul: a) sa dai spre inchiriere camere pe care nu le folosesti (WTF?????) b) sa locuiesti in locuinta cu pricina pe viata c) sa transferi lcouinta cuiva (sa fie oare vorba de odrasle??) d) sa cumperi locuinta. Cu un discount de 100.000 lire daca proprietatea se afla in Londra, pentru celelalte regiuni, 75.000 lire. DISCOUNT. Precizez ca cea mai ieftina casa cu un 1 dormitor, vai de capul ei, in zona nasoala, costa in jur de 150.000 lire. Din nou, faceti voi calculul.
  3. Jobseeker’s allowance- adica ajutor de somaj pentru leprele care se prefac ca-si cauta de munca- minimum 58 lire pe saptamana (71 lire daca ai peste 25 de ani, 112 pentru cupluri). Asta o iei timp de maximum sase luni. Daca tot nu ti-ai gasit de lucru, nu dispera, ca o sa continui sa-l iei sub forma income-based JSA (ajutor de somaj acordat in functie de venit), care e tot la aceleasi valori (https://www.gov.uk/jobseekers-allowance/what-youll-get).
  4. Income support- ajutorul social, presupun- aceleasi valori ca mai sus, ba chiar mai mult in unele cazuri.
  5. Child benefit- alocatia pentru copii. 20 lire pentru un copil, daca-s mai multi, mai adauga cate 13 lire de puradel.
  6. Maternity allowance – indemnizatia de maternitate. 136 lire pe saptamana, timp de 39 saptamani. Asta se ia daca nu te califici pentru concediu de maternitate. Daca totusi te califici, surpriza, suma e acceasi, cu singura diferenta ca in cazul concediuluid e maternitate, primele 6 saptamani iei 90% din salariu, apoi restul de 33, 136 lire pe satpamana. Cu alte cuvinte, de ce sa fiu proasta sa muncesc, cand stiu ca daca stau acasa si frec menta, mai tot atati bani iau…

Si multe alte ajutoare si pomeni, pe care nu ma mai tin nervii sa le expun aici, dar lista completa e aici: https://www.gov.uk/benefits-adviser.

Acum sa revin la slujba sotului meu: de cate ori intra in locuintele sociale, i se intoarce stomacul pe dos. Norocul lui ca majoritatea proprietatilor sunt void-uri, adica nu locuieste nimeni in ele pe perioada renovarii (ma intreb unde-i cazeaza statul, oare la hotel de 4 stele?). Altfel, daca nu-s void-uri, are onoarea sa dea peste urmatoarea fauna multietnica: drogati, chiar cu plantatie de canabis in casa, care fumeaza si beau fara nicio grija in timp ce tamplarul si instalatorul isi fac treaba, ba te mai si admonesteaza daca cumva intarzii juma’ de ora cu lucrarea sau fac gat ca nu le-ai facut lucrarea zeiss (exemplu, de ce blatul meu din bucatarie e zgariat? Inlocuieste-l! zgarietura fiind de cativa milimetri). Cu un mic efort, inchipuiti-va gunoiul si duhoarea din respectivele locuinte. Normal, pramatiile, pe langa locuinta sociala, au si banuti de buzunar saptamanal, numai bine sa le ajunga de droguri si alcool si sa stea ca putorile, beti 24 cu 7, pentru ca stand, traiesc mai bine ca cei ce se spetesc muncind. Pe vremea cand lucram in centru, faceam o ora pe metrou. Cumnata-mea face o ora si jumatate. In schimb, paduchii stau acasa bine mersi, si unde stau? In locuinte RENOVATE periodic in centrul Londrei sau zone unde noi, muritorii de rand, nu ne permitem chiria daca mai vrem sa mai si economisim.

18% din locuintele din Anglia (a nu se confunda cu Regatul Unit) sunt locuinte sociale. Distributia lor aici: http://england.shelter.org.uk/campaigns/why_we_campaign/Improving_social_housing/who_gets_social_housing.

Un lucru bun e ca, totusi, din aprilie anul asta, a inceput sa se puna limita la suma maxima pe care o poti lua din diverse ajutoare (http://www.telegraph.co.uk/news/politics/david-cameron/9033246/David-Cameron-26000-benefit-cap-is-basic-issue-of-fairness.html) (din pacate, aceasta va fi de 26.000 lire pe an, adica echivalentul a unui cuplu ce castiga minimul pe economie muncind 8 ore pe zi, 5 zile pe saptamana, 12 luni pe an). Eu zic ca D Cameron a fost prea bland cu limita de 26000 pe an. A uitat sa mai taie un zero. Leprele vor sta in continuare acasa, cu sigura diferenta ca acum il vor injura pe Cameron si-l vor face nazist ca le-a taiat din ajutoare si acu’ tre’ sa-si reduca ratia de ganja, alcool si tarfe.

Pana cand vom mai putea suporta viermii si paduchii societatii? De n-ar ridica odata din umeri Atlas, sa cada toti!

RomaniaTricolor
23 mai 2013 • 8:05 PM
BBC poll: Germany most popular country in the world:
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-22624104

S Tudor
13 noiembrie 2013 • 10:35 AM
Mariana Campeanu sustine cresterea varstei de pensionare pentru femei, la 65 de ani. Asta inseamna ca le pune la munca, deci este NAZISTA. In Romania a aparut oficial o noua specie: comunistii nazisti!

In fapt, doctrinele erau oricum apropiate (chiar daca oficial comunistii si fascistii sunt dusmani de moarte) dupa cum si graficul din testul de orientare politica al celor de la Pro Democratia indica: http://capitalismpepaine.ro/2012/11/28/esti-fascist-ba-test-prodemocratia/

Mihai Giurgea
13 noiembrie 2013 • 10:46 AM
Daca a ajuns Campeanca sa faca treaba asta, chiar inainte de alegeri, inseamna ca bugetul e complet gol. 😆

S Tudor
13 noiembrie 2013 • 10:56 AM
“Femeile născute după 1970 se vor pensiona la 65 de ani începând din 2035, când va fi egalizată vârsta de pensionare pentru femei şi bărbaţi, la un stagiu complet de cotizare de 35 de ani şi un stagiu minim de 15 ani, potrivit unui proiect de lege al Ministerului Muncii, citat de Mediafax.”

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Social/Femeile+se+vor+pensiona+la+65+de+ani+din+2035+-+proiect

Ca de obicei, ei zic ca nu ei sunt responsabili, ci ii obliga cineva, de data asta CE:

“În nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de Lege pus în dezbatere publică se arată că egalizarea vârstelor de pensionare se circumscrie Recomandărilor de ţară ale Comisiei Europene transmise României.”