Mihai Eminescu, iartă-ne…

Eminescu nu vă recunoaşte!

O singură televiziune – TVR, niciun ziar…

Atât mai înseamnă azi în România aniversarea zilei de 15 iunie, 124 de ani de la moartea Poetului. La fel, 15 ianuarie, o zi istorică, adevărata noastră zi naţională, “singura zi în istoria noastră” când în anul 1850 “Dumnezeu a trimis semnu-I divin către români, pe Eminescu, românul absolut!” – Petre Ţuţea.

Românii sunt ocupaţi, frustraţi, obosiţi…nu mai au repere morale, dar asta nu-i împiedică să aplaude gunoaiele ce se perindă zgomotos, cu voia lor: politruci ce par veşnici, analişti ce prevăd trecutul, manelişti, curve artiste la solar, ceva sportivi, încornoraţi în sutane şi altele…

România bună nu face rating…dar vă ţine în spate!

Iar el, Poetul, vă arată lumii toate, descriindu-vă perfect:

” Au prezentul nu ni-i mare? N-o să-mi dea ce o să cer?

  N-o să aflu într-ai noştri vre un falnic juvaer?

  ………….

  Panglicari în ale ţării, care joacă ca pe funii,

  Măşti cu toate de renume din comedia minciunii?

  Au de patrie, virtute, nu vorbeşte liberalul,

  De ai crede că viaţa-i e curată ca cristalul?

………………….

  Dintr-aceştia ţara noastră îşi alege astăzi solii?

  Oameni vrednici ca să şază în zidirea sfintei Golii,

  În cămeşi cu mîneci lunge şi pe capete scufie,

  Ne fac legi şi ne pun biruri, ne vorbesc filosofie,

  Patrioţii! Virtuoşii, ctitori de aşezăminte,

  Unde spumegă desfrâul în mişcări şi în cuvinte…….

…………………….

Spuma asta-nveninată, astă plebe, ăst gunoi

Să ajung-a fi stăpână şi pe ţară şi pe noi!

………………..

Scrisoarea III

Mihai Eminescu,

Singurul român care a dat numele unei ştiinţe – Eminescologia, studiate în 30 de universităţi din 14 tări: SUA, Canada, India, Rusia, UK, Italia, Belgia, Franta, Austria, Germania, Iran, Cuba, Mexic, Ungaria.

Marian Androne, zis “Robespierre”, este membru al Miscarii Antitaxe si semnatar al Cartei Libertatii Fiscale.

Marian M
15 iunie 2013 • 8:20 PM
Frumos!!!! Nu se găsesc cuvinte

Marian Androne
15 iunie 2013 • 8:33 PM
“Singurul român care a dat numele unei ştiinţe – Eminescologia, studiate în 30 de universităţi din 14 tări: SUA, Canada, India, Rusia, UK, Italia, Belgia, Franta, Austria, Germania, Iran, Cuba, Mexic, Ungaria.”

sursa: Pompiliu Constantinescu,O catedră Eminescu, în vol.O catedră Eminescu, Editura Junimea, Iaşi, 1987

Lazarescu
16 iunie 2013 • 11:35 AM
De ce nu vreau sa fiu iertat de Eminescu:

  1. Nimeni nu poate fi obligat sa il citeasca pe Eminescu, cu atat mai mult sa il cinsteasca, cu atat mai mult sa fie aratat cu degetul ca nu l-a cinstit;
  2. Imi aduc aminte de ce a zis Giurgea ,,Si numai prostii se lauda cu meritele altora (ca n-au cu ce altceva)”;
  3. Cu ce te ajuta daca il stii pe Eminescu ?!? Cu nimica….daca nu esti in stare sa citesti o eticheta de aliment, sa intelegi ce scrie intr-un contract, sa stii sa votezi (obiectiv, pragmatic, nu cu mentalitatea,,sa nu iasa alalaltu”), sa fii bun intr-un singur domeniu si prost in restul (nu un romanas multitehnicus, bun la toate, fara nici o specializare), sa iti ceri drepturile cu forta (nu sa fi modelul ,,ghiocel”)
  4. NU dau 2 cepe degerate pe Eminescu (toti l-am citit la scoala si mai mult sau mai putin invatat), cu ce a ajutat poporul roman??? Da se studiaza ,, în 30 de universităţi din 14 tări “…corect, dar se studiza EMINESCU, nu poprul roman..meritele lui, nu ale poporului roman (vezi punctul 2)
  5. Eminescu trebuie sa fie o optiune personala, deci il iert pe Eminescu ca m-a obligat sa il citesc.
  6. Afirmatia lui Petre Tutea este o aberatie. Sa fie clar, este istorica si un semn divin pentru cine are o pasiune fata de Eminescu. Pasiune cu care sunt de acord in totalitate.
    …….si ar mai fi multe de spus (nici nu avea ce cauta acest articol pe capitalism pe paine, pe care il citesc de cand a luat fiinta)..dar este inutil sa mai discutam degeaba….

Sebastian
16 iunie 2013 • 2:28 PM
De ce sa nu fie aici articolul? Pai la 124 de ani inca are perfecta dreptate! Nu e groaznic? Chiar daca nu iti place Eminescu nu poti sa spui ca nu combatea bine.

Lazarescu
17 iunie 2013 • 9:34 AM
Nici nu am spus asa ceva. Orice om care se apuca sa studieze, inevitabil ajunge la aceasi concluzie. Si Giurgea are perfecta dreptate

Robespierre
16 iunie 2013 • 5:08 PM
Eminescu este actual. Un antidot la lipsa de repere ale generatiilor de dupa 1947.

Nu toti bizonii pot intelege mesajul Poetului, articolul nu te viza pe tine…

gicu dan
16 iunie 2013 • 9:46 PM
Avantajul democratiei: si prostii au dreptul la puncte de vedere.
Pericolul democratiei: daca prostii sunt majoritari pot sa-si impuna punctele de vedere.

crisuadi
18 iunie 2013 • 2:29 PM
E bine ca nu spui mai multe . Ne-am edificat . Un om fara simtul ridicolului , ca tine , este si el un muritor . N-ai cum sa-ti reprezinti abstractia absolutului de pe pozitia cutiei in care stai . Nici sa nu mai incerci , in cazul tau e inutil…

Morun
17 iunie 2013 • 12:51 AM
Eminescu a fost GENIU! A fost omorat de un nebun care i-a dat cu o caramida in cap!

John Galt
15 iunie 2013 • 8:59 PM
Daca citesti articolele scrise de el in Timpul zici ca erau scrise ieri.. 🙁

„Plebea de sus face politică, poporul de jos de jos sărăceşte şi se stinge din zi în zi de mulţimea greutăţilor ce are de purtat pe umerii lui, de greul acestui aparat reprezentativ şi administrativ care nu se potriveşte deloc cu trebuinţele lui simple şi care formează numai mii de pretexte pentru înfiinţarea de posturi şi paraposturi, de primari, notari şi paranotari, toţi aceşti plătiţi cu bani peşin din munca lui, pe care trebuie să şi-o vânză pe zeci de ani înainte pentru a susţine netrebnicia statului român”.

„Nimic nu e mai periculos pentru conştiinţa unui popor decât priveliştea corupţiei şi a nulităţii recompensate […]. Această privelişte îi ia poporului încrederea în valoarea muncii şi în siguranţa înaintării prin merit. Dându-le zilnic exemplu că, fără a şti ceva şi fără a fi muncit, cineva poate ajunge bogat şi om cu vază […] contagiul intelectual devine din endemic epidemic, trece de la restrânsul grup […] la grupuri din ce în ce mai numeroase de cetăţeni.”
Mihai Eminescu

Opere, XIII, Editura Academiei RSR, Bucureşti, 1985, p.124


„Voi arătaţi prin zilnică pildă că corupţia e mijlocul cel mai lesnicios de trai în România. Acesta este spiritul cel rău care desface societăţile româneşti şi le nimiceşte pân-în sfârşit; acesta este veninul care dă loc la mişcări sociale şi la nemulţumire […] contribuie a destrăma spiritul public, a-l face să nu mai crează nici în drept, nici în bine, a nu mai aştepta nimic de la muncă, totul de la tertip şi de la apucătură “

Eminescu Opere, XIII, Editura Academiei RSR,Bucureşti, 1985, pp.111-120


“Abia o avere foarte întemeiată, care să nu poată atârna în nici un chip de iubirea sau ura administraţiei, îl poate face pe om capabil, în România, de-a se opune făţiş guvernului. Dar, acei care, într-un chip ori într-altul, caută să muncească pentru a se ţine deasupra apei nu-şi vor crea, de bună voie, piedici zilnice intereselor lor, piedici personificate în subprefecţi vicioşi, maiori cocoşaţi de gardă civică, şi alţi monştri din regnul organic al celor ce n-au nimic de pierdut, ci totul de câştigat”. Mai mult, “statul dispune de atâtea funcţii si favoruri, pe câţi oameni sunt în ţară care ştiu a scrie şi citi”.

MIHAI EMINESCU “Apropiindu-se alegerile…”, Timpul, 6 ianuarie 1881 (în Opere, vol. XII, pag. 20).


Această stare de lucruri e prefăcută în sistem de organizare, de guvernământ. Pe de-o parte libertate, mare libertate, pentru ca cei nemulţumiţi să poată răsturna cu uşurinţă orice guvern, pe de alta centralizare, extremă centralizare, care să facă a atârna miile şi iarăşi miile de izvoraşe ale bugetelor şi averii publice de victoria, pretinsă politică, din centru”.

MIHAI EMINESCU, “Dacă polemica noastră…” – Timpul, 21 decembrie 1880 (Opere, vol. XI, pag. 451)


“Pe de altă parte dorinţa de progres şi de libertate a introdus fraza goală în locul realităţii, în mecanismul nostru politic.

Dreptul de-a ne mira l-am pierdut de mult în România. Într-o ţară în care un om cu patru clase primare şi peste aceasta din fire mărginit e redactor de ziar, deputat, director de Bancă Naţională, specialist într-ale drumului de fier şi curînd ministru de finanţe, într-o ţară în care […] procurele false ca şi falsele cărţi de alegător joacă rolul de căpetenie pentru înaintarea oamenilor, unde merit, ştiinţă, caracter nu sînt nimic, tripotajul, pişicherlîcul şi hatîrul tot, în o asemenea ţară omul e redus a constata istoriceşte ceea ce se-ntîmplă, a se indigna din cînd în cînd, a rîde mai adeseori, dar a se mira de ceva nu mai are dreptul.

Puţine avem de zis ca concluziune la o polemică cu mult prea lungă pentru obiectul ei. Ţara care, prin aplicarea instituţiilor ei, încurajază ignoranţa, neconsecvenţa, lipsa de caracter, ba le decorează chiar, dovedeşte că e în descompunere deplină. Dovadă despre această descompunere este imigrarea continuă de elemente străine, care n-a fost nicicînd mai mare decît sub sistemul actual de guvernămînt. Deşi aceste imigraţiuni reprezintă prisosul, nu tocmai clasic în virtuţi şi inteligenţă, al popoarelor învecinate, totuşi acest prisos, oricum ar fi el, e superior plebei superioare indigene.

Pe spatele nefericitului popor românesc, apatic de suferinţe şi ameţit de fraze, se formează un popor nou de venetici, de-o naţionalitate nehotărîtă încă, o nouă rasă americană, în ochii căreia vechiul popor al lui Mircea Basarab dispare şi emigrează.”

[Mihai Eminescu TIMPUL, 22 iulie 1880]


“De când lumea nu s-a văzut ca un popor să stea politiceste sus si economiceste jos; amândouă ordinele de lucruri stau într-o legătură strânsă; civilizaţia economică e muma celei politice.

Dacă în timpul când ni se promitea domnia virtuţii, cineva ar fi prezis ceea ce are să se întâmple peste câţiva ani, desigur ar fi fost declarat proroc mincinos.

Să fi zis cineva că cei ce promiteau economii vor spori bugetul cheltuielilor cu 40%; că cei ce combat funcţionarismul vor spori numărul posturilor cu sutele; că cei ce sunt pentru independenţa alegătorilor vor face pe funcţionar să atârne atât de mult de autorităţile supreme încât aceste mii de oameni să voteze conform comandei din Bucuresti; că se vor da 17 milioane pe drumul de fier Cernavodă-Chiustenge (Constanţa n.r.), care nu face nici cinci, si că patru milioane din preţul de cumpărătură se va împărţi între membrii Adunărilor; că se va constata cumcă o seamă de judecători si de administratori în România sunt tovarăsi de câstig ca bandiţii de codru. Daca cineva ar fi prezis toate acestea lumea ar fi râs de dânsul si totusi nu numai acestea, ci multe altele s-au întâmplat si se întâmplă zilnic, fără ca opiniunea publică să se mai poată irita măcar.

Nu există alt izvor de avuţie decât munca, fie actuală, fie capitalizată, sau sustragerea, furtul. Când vedem milionari făcând avere fără muncă si fără capital nu mai e îndoială că ceea ce au ei a pierdut cineva.

Mita e-n stare să pătrunză orisiunde în ţara aceasta, pentru mită capetele cele mai de sus ale administraţiei vând sângele si averea unei generaţii. Oameni care au comis crime grave se plimbă pe strade, ocupă funcţiuni înalte, în loc de a-si petrece viaţa la puscărie.

Funcţiunile publice sunt, adesea, în mâinile unor oameni stricaţi, loviţi de sentinţe judecătoresti. Acei ce compun grosul acestei armate de flibustieri politici sunt bugetofagii, gheseftarii de toată mâna, care, în schimbul foloaselor lor individuale, dau conducătorilor lor o supunere mai mult decât oarbă.

Justiţia, subordonată politicii, a devenit o ficţiune.

Spre exemplu: un om e implicat într-o mare afacere pe cât se poate de scandaloasă, care se denunţă. Acest om este menţinut în funcţie, dirijază însusi cercetările făcute contra sa; partidul ţine morţis a-l reabilita, alegându-l în Senat. Partidele, la noi, nu sunt partide de principii, ci de interese personale care calcă făgăduielile făcute naţiei în ajunul alegerilor si trec, totusi, drept reprezentanţi ai voinţei legale si sincere a ţării. Cauza acestei organizări stricte e interesul bănesc, nu comunitatea de idei, organizare egală cu aceea a partidei ilustre Mafia si Camorra, care miroase de departe a puscărie.”


„Oameni care au comis crime grave rămân somităţi, se plimbă pe strade, ocupă funcţiuni înalte, în loc de a-şi petrece viaţa la puşcărie” («Românul» în ajunul alegerilor…, Timpul, 3 mai 1879)

„Ne mulţumim dacă actele guvernanţilor de azi nu sunt de-a dreptul de înaltă trădare, abstracţie făcând de toate celelalte defecte ale lor, precum mărginirea intelectuală, slăbiciunea de caracter, lipsa unui adevărat şi autentic sentiment patriotic” (Nu încape îndoială…, Timpul, 8 august 1870)

“Pretutindeni, în administraţie, în finanţe, în universităţi, la Academie, în corpurile de selfgovernment, pe jeţurile de miniştri, nu întâlnim, în mare majoritate, decât, iarăşi şi iarăşi, acele fatale fizionomii nespecializate, aceeaşi protoplasmă de postulanţi, de reputaţii uzurpate, care se grămădeşte înainte în toate şi care tratează c-o egală suficienţă toate ramurile administraţiei publice”

(E clar că un stat…, Timpul, 12 noiembrie 1880)


“Pentru cel ce înţelege, un ţânţar sună ca o trâmbiţă, iar pentru cel ce nu înţelege, tobele şi surlele sunt în zadar; şi, în orice caz, lumina nu se aprinde decât pentru cei ce văd, nu pentru orbi.”

“Vreme trece, vreme vine/Toate-s vechi si noua toate…”.

Robespierre
15 iunie 2013 • 9:07 PM
Parintele Staniloaie spunea:

“Dumnezeu se inchina la Bach, dar il citeste pe Eminescu…”

fara cuvinte…

John Galt
16 iunie 2013 • 2:44 AM
“O conflagratie generala ameninta pacea Europei, ne ameninta pe noi, batand la portile noastre. Sub cenusa Tractatului de la Berlin focul arde mai rau decat oricand, si fata cu aceasta stare de lucruri, noi stam cu finantele minate, fara administratie, cu un guvern discreditat inauntru si in afara, razimat pe voturile functionarilor si ale rudelor lor “

M. Eminescu, op. cit. XI, p. 395;

Radu – Danut Munteanu
16 iunie 2013 • 11:25 AM
Excepţional!!! Într-un cuvânt: România, de ieri şi de azi, aceeaşi.

John Galt
16 iunie 2013 • 10:48 PM
“In tendintele de cucerire, in asa-numitele misiuni istorice care-si cauta marginile naturale, nu e nimic dedesupt, decat pur si simplu nestiinta si gustul de spoliare. Mi se pare ca, din nefericire, rusii sunt sub dominarea unui desert sufletesc, a unui urat care-i face sa caute in cuceriri ceea ce nu au inlauntrul lor. Noua ni se pare ca cercurile culte, in loc de-a stavili acest horror vacui, in loc de-a implea prin munca si cultura, il sumuta contra Europei, pe care o numesc imbatranita si enervata, coapta pentru a cadea intreaga sub dominatia ruseasca.”

  1. M. Eminescu, op. cit. X, p. 74

horia dragoiu
15 iunie 2013 • 11:17 PM
Pacat ca textele aste nu se studiaza si in scoli. Asa macar generatiile ar putea invata din greselile istoriei.

Nicusor
17 iunie 2013 • 12:53 AM
Nu-i intereseaza daca nu se injecteaza in vena… Aste sunt actualele generatii de …. derbedei si curve!

pletosu88
16 iunie 2013 • 12:07 AM
Singurul comentariu care se poate face, cu o urma de repros la actuala generatie(adica noi) si cu indignarea fara margini ca nu am reusit sa schimbam inca nimic este:
“Vreme trece, vreme vine/Toate-s vechi si noua toate”
Dar poate in ceasul al doisprezecelea vom reusi sa schimbam ceva. O victorie impotriva hotiei, coruptiei si comunismului ar insemna o victorie impotriva sistemului de non-valori si asta si-a dorit si Eminescu. Si daca un om de calibrul asta a murit din cauza asta cine suntem noi sa spunem NU PUTEM? Suntem datori generatiilor viitoare macar sa luptam daca nu sa castigam ca ei sa duca lupta la victorie daca noi nu vom putea. Dar vom reusi. JOS HOTIA, CORUPTIA SI NON-VALORILE!!!

razz
15 iunie 2013 • 9:02 PM
imi dau lacrimile

Casino 2011
15 iunie 2013 • 9:52 PM
Ca tot venii vorba de Eminescu , ar trebui facut presiune pe “guvern” sa ia miezeria aia de statue de la Montreal. Este o rusine si batjocora adusa celui mai mare român. Arta, arta dar un pic de bun simt trebuie sa existe. Ma întreb ce zic canadienii când vad acea mizerie.

https://www.google.ca/search?q=statuia+lui+eminescu+montreal&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=P7e8UenDNMry0gHq1oHwBw&ved=0CHQQsAQ&biw=1205&bih=586

Robespierre
15 iunie 2013 • 10:06 PM
Spune-i ambasadorului la Ottawa, dar vezi sa nu-l trezesti din somn…suna dupa 10.00 ora locala!

Victoras de la oras
15 iunie 2013 • 10:34 PM
Daca va incalzeste cu ceva este acelasi autor cu al ,,celebrei” statui a lui Traian si Lupoaica de pe treptele Muzeului national de istorie .

Casino 2011
16 iunie 2013 • 1:55 AM
Nu stiu cine este acel autor, dar dupa mine si-a batut joc de natia româna. Probabil la betie a facut pariu cu cineva ca-l va face pe Eminescu sa arate ca o femeie scapata de la spitalul de nebuni iar românii vor aplauda. Asta da arta! Fuck you, cu arta lui cu tot. Pare-se ca Iliescu a fost presedinte pe vremea când si-a expus opera. Unde sunt academecienii si oamenii de arta? Cum au tolerat si tolereaza ca acest neispravit sa-si bata în asa hal joc de “simbolul national’?Rusine Academaia Româna!

marius
15 iunie 2013 • 10:46 PM
si cine este acel retard care a facut statuile ? scuze daca nu inteleg arta dar dc nu se limiteaza la a reproduce fidel persoana respectiva ? Eminescu din canada pare sa fie stafie iar in fata muzeului de istorie avem un imparat roman dezbracat(cred ca prima statuie a unui imparat gol care e prezentat gol, e atat de oribila incat ma mir ca nu s-a sesizat ambasada italiei) care tine in mana un caine impaiat din al carui gat iese CEVA care ar trebui sa reprezinte descendenta noastra dacica …

Dan99
16 iunie 2013 • 12:53 PM
Problema nu este cine a facut statuile, ci din ce bani le-a facut. Daca sunt din fonduri private, atunci e treaba celor ce au dat banii daca sunt sau nu multumiti de rezultat. Daca sunt din fonduri publice, e un motiv in plus pentru a nu plati taxe in Romania.

pletosu88
15 iunie 2013 • 11:17 PM
In spiritul acestei zile nu pot spune decat:
Unde esti tu Tepes Doamne?
Ca vazand acum pre ei
Sa-i imparti in doua cete:
In smintiti si in misei

Si in doua temniti large
Cu de-a sila sa-i aduni
Sa dai foc la puscarie
Si la casa de nebuni

pletosu88
15 iunie 2013 • 11:18 PM
Scuze:

  • Cum nu vii tu Tepes Doamne era partea corecta

Rares
16 iunie 2013 • 1:55 AM
E foarte ciudat sa vezi cum se dau texte din notele lui Eminescu, acum in 2013 iar inainte nu ! Ciudat cliseu…E mana comunistoida la mijloc, ca deh…Basescu`i de vina ca vrea referendum.

Mithrandir
16 iunie 2013 • 5:45 PM
Mai bine mai târziu decât niciodată, mai bine în 2013 decât niciodată. Chiar n-are nici o legătură cu referendum sau constituție sau orice. Du-te de-ți fă munca postăcească în altă parte.

Robespierre
16 iunie 2013 • 8:18 PM
E mana parintilor tai care au gresit cand te-au “programat”…

Dan
16 iunie 2013 • 3:24 AM
se pare ca avem coruptia in sange, poate ca nu suntem un popor cu o identitate nationala si ar fi mai bine ca transilvania sa fie alipita ungariei, moldova rusiei s.a.m.d Eu cred ca asta se va intampla in decursul vetii mele.

marius
17 iunie 2013 • 12:18 PM
Te-ai gandit tu bine ? Iar cimitirele noastre ramase in urma razboaielor mondiale cu ce crezi ca sunt pline ? rusi, maghiari, au luptat ei pt noi ? Ele sunt dovada ca neamul asta a avut candva identitate nationala si oameni de seama, lucru care se va intampla iar, trebuie intai sa iesim din rahatul asta comunist in care suntem …

Mishu Navetistu
16 iunie 2013 • 9:55 AM
,,Eminescu iarta-ne”! ……tara asta are nevoie de tinichigii !
Sa nu cumva sa depaseasca cineva nivelul lui EBA ….ca-i jale mare.
Te poti trezi cu procurorul la usa!

Dan99
16 iunie 2013 • 12:50 PM
Alt “Antenist” talamb. Da, ba, tara are nevoie de tinichigii, zidari s.a.m.d, nu de tantalai cu diplome. Am mai mare respect pentru cineva care stie sa puna faianta si gresie corect, decat pentru tot felul de indivizi si individe, cu zeci de diplome si doctorate, ce se perinda pe la TV sa ne invete de drepturile omului, drepturile maidanezului si cum ar trebui sa platesc mai multe taxe pentru toate putorile bugetare.

Vai saracii hoti, cum s-au trezit ei cu procurorii la usa… Canta la alta masa, poate acolo vei gasi compasiune.

Temugin
16 iunie 2013 • 10:01 AM
De departe cel mai penibil si articol pe care l-am citit pe CPP. Mihai Giurgea, chiar pot sa scrie pe site-ul tau toti fanaticii religiosi admiratori de Tutea si Staniloaie? Citesc cu interes articolele care apar pe CPP, dar asta e sub orice critica, e plin de clisee si scade calitatea publicatiei.

Robespierre
16 iunie 2013 • 5:12 PM
Prefer sa fiu fanatic al lui Eminescu, decat o prezenta efemera si frustrata, client fidel al GSP TV…

MIRCEA ALPINO
17 iunie 2013 • 10:28 AM
Si daca esti fanatic dupa Eminescu, nu tot o existenta efemera esti, chiar daca nu privesti la GSP TV?
Ce poate face Eminescu de pe lumea cealalta pentru noi, ca sa inlaturam comunismul din Ro? Cred ca te mai poti inscrie la Cenaclul Flacara, desi Adrian Paunescu organizeaza spectacole de sunet si lumina cu Sarsaila si ai lui. Asa nu vei fi doar o prezenta efemera!

Casino 2011
16 iunie 2013 • 7:42 PM
Si tu cine esti sa faci regulile casei? Marian Androne zis Robespierre este membru fondator MAT si comenteaza de ceva vreme fara a încerca de a impune anumite reguli gazdei (Mihai Giurgea) cum faci tu. Si explica te rog de ce-i cel mai penibil articol? Dupa 124 de ani Eminescu tot va deranjeaza? Rusine celor ce nu recunosc valoarea poetului national. Admirati toti manelistii, curvele si obsedatii sexuali si luati în derâdere adevaratele valori.

pletosu88
16 iunie 2013 • 10:14 PM
Si emisiunea lui preferata e Capatos, postul lui preferat e ….ala cu manele(chiat nu-mi amin tesc acum), ce iubeste el mult sunt pitzipoancele la plaja la Mamaia si nu in ultimul rand Mazare e idolul lui. Am uitat de piticul porno si de eleva porno si de toti idiotii porno. Felicitari amice tocmai ai spus ca esti unul din dobitoacele care n-au luat BAC-ul daca habar n-ai cine e Eminescu

Temugin
18 iunie 2013 • 1:59 PM
Voi ori sunteti exagerat de cretini, ori sunteti exagerat de cretini. Poate sunteti doar exagerati de cretini. Nu am zis absolut nimic de Mihai Eminescu care oricum era ateu si care probabil v-ar fi dispretuit pentru ca sunteti mult prea prosti.

John Galt
19 iulie 2013 • 1:02 AM
Cu paine:

“Biserica răsăriteană e de optsprezece sute de ani păstrătoarea elementului latin de lângă Dunăre.Ea a stabilit şi a unificat limba noastră într-un mod atât de admirabil încât suntem singurul popor fără dialecte propriu- zise ; ea ne-a ferit în mod egal de înghiţirea printre poloni, unguri, tătari şi turci, ea este încă astăzi singura armă de apărare şi singurul sprijin al milioanelor de români cari trăiesc dincolo de hotarele noastre.

Cine-o combate pe ea şi ritualurile ei poate fi cosmopolit, socialist, republican universal şi orice i-o veni în minte, dar numai român nu e.”

(M. Eminescu, Liber-cugetător, liberă-cugetare, “Timpul”, 2.02.1879, în « Opere », 1989, vol.X, p. 187).”

WQT
16 iunie 2013 • 10:27 AM
Anul trecut s-a dat Luceafarul la bac, nu? Unde s-au plans foarte multi din cauza ca poezia era grea, cu toata ca ei in realitate nici cu coada ochiului nu s-au uitat pe materia care trebuie invatata, plus ca nu inteleg ce era asa de greu sa scrii 3 pagini despre poemul in cauza.
Androne, i-ai uitat pe Emil Racovita, cel care a pus bazele biospeologiei si pe Gogu Constantinescu, care a pus bazele sonicitatii.

chris06
17 iunie 2013 • 1:11 PM
Si sa nu uitam de unul ca Henri Coanda…….ca sa numesc doar un roman care merita amintit………chiar sunt curios sa aflu cine e in posesia brevetului de inventie………..si daca se dau bani pentru fiecare motor construit……………si unde se duc acei bani

mos craciun
16 iunie 2013 • 10:38 AM
Iata preocuparile majore ale UE !

http://www.ziare.com/social/romani/folosirea-cuvantului-tigan-amendata-cu-7-000-de-euro-1241263

horia dragoiu
16 iunie 2013 • 9:42 PM
Da, cunoastem insa acum li se spune “tigam” nu “tigan” pentru a nu deranja regulile europene.

Robespierre
16 iunie 2013 • 10:53 AM
Iata de ce reforma morala are prioritate.
Ea schimba reperele noii generatii.
In Korea, traditia si reperele istoriei lor se studiaza din clasa I, apoi vin artele plastice cu accent pe inventivitate…algebra se face doar 1 h pe saptamana!

Lazarescu
16 iunie 2013 • 11:47 AM
Morala??? Morala trebuie sa dispara, nu avem nevoie de ,,intreprinzatori morali”. Este un termen foarte echivoc si foarte bisericesc….De la morala provine tot raul…..este plin de moralitate poporul roman. Un glont in ceafa pt cei cu moralitate. Reforma morala ar trebui sa insemne un singur lucru: STERGEREA EI. Morala este incompatibila cu sistemul capitalist si libertarian. In schimb, pragmatismul….alta poveste…Comparatia cu Korea, nici nu isi are rostul. Sa lasam copiatul asta cu ce este in gradina vecinului, nu de alta dar poporul roman a facut ,,copypaste” din cele mai vechi timpuri 🙂 ))….vezi de exemplu Codul civil de la 1865, care cica a fost de ,,inspiratie” franceza (asa se numeeste copiatul mai nou) sau noul Cod civil, de ,,inspiratie”, din nou franceza codul din Quebec si din Franta) adica socialista. Prima reforma care trebuie intreprinsa este cea a Constitutiei, iar cea de a doua sistemului juridic, a celor 4 coduri….

Robespierre
16 iunie 2013 • 5:25 PM
E problema ta daca iti place sa orbecai pe intuneric.

Copiii Romaniei sunt vizati de reforma morala, ei nu sunt atinsi de virusul bolsevic.
Pentru un “libertarian” ca tine, in fapt anarhist incult, nu se mai poate face nimic…poate ceva bastoane de la Jandarmerie, pe care Miscarea Antitaxe o va antrena special pentru insi ca voi…

Lazarescu
17 iunie 2013 • 9:22 AM
Nene Dem, pt un prost ca tine morala iti da viata, la fel si bunul simt. Esti cam retard nu crezi?!!? cum sa afirmi ca tehnologia este categorie culturala?!!? crezi ca daca avem 4 roti sub cur suntem mai evoluati dpdv social ca acum 2000 de ani??!?!? Natura umana nu s-a scchimbat cu nimica….Istoria sunt de acord, nu trebuie uitata. Sa inveti nu sa copiezi… eu nici nu am afirmat asa ceva. Avem oameni destui capabili sa creeze . Eu m-am desteptat, dar tu poti sa te culci la loc pe o ureche, comunist imputit 😉 Cel mai rau sunt cei cateva milioane ca tine care se cred capitalisti, dar actiunile lor sunt socialiste 100%. Pricepi?!?! Sterge-te la cur cu constitutia ta 😉

Cine hotaraste ce este moral si ce nu??!??!? Statul?!?! nu zau Pai ceea ce este moral pt mine, pt tine este imoral. Din aceasta cauza trebuie eliminata morala, este foarte echivoca (la fel si bunul simt, pupincuristule) 😉 Ai pierdut esenta blogului pe care scrii….

Lazarescu
17 iunie 2013 • 9:49 AM
Eu nu credeam ca esti asa de prost, eu momentan am purtat o discutie in contradictoriu cu tine. De fapt ma mint singur cand am vazut ca il iei in gura pe parintele Staniloaie (nu am nimic contra lui, poate face parte din micul procent bisericesc care inca mai este aproape, cu adevarat, de Dumnezeu), mi-am dat seama ca esti prost. Iti recomand sa citesti despre asa zisii ,,intreprinzatori morali” (moral entrepreneurs). Eu pur si simplu am raspuns la un articol de pe un blog care il citesc de ceva vreme (de vreo doi ani jumate, chiar trei). Faptul ca esti tu fondator MAT si scrii articole aici, nu inseamna ca esti Giurgea. Esti departe de el. De altfel se poate observa diferenta intre capitalism pe paine inainte de tine si dupa tine. Cum zice si Temugin….Sa o antrenze bine, ca daca este ca tine antrenata, nu va fi bine pentru tine, o sa te trezesti cu picioarele rupte si atarnate de gat 😉

Cat despre afirmatia ,,Copiii Romaniei sunt vizati de reforma morala, ei nu sunt atinsi de virusul bolsevic.”.=)))) nu mai este nimc de zic cu perla asta…..

Casino 2011
16 iunie 2013 • 7:24 PM
“De la morala provine tot raul”

Vai de capul tau, ai trait degeaba pe pamântul asta ca nu ai înteles nimic!

dem
16 iunie 2013 • 8:21 PM
Nene Lăzărescu,
Ori glumeşti, ori eşti dus rău cu capul, ….. iartă-mi abordarea.
Îţi respect dreptul la opinie, dar ce scri matale este chiar ofensă bunului simţ. Tot omul ştie că în viaţa omului sunt esenţiale trei categorii culturale,: morala, istoria şi tehnologia. Sunt de acord că nu copiatul este soluţia dar nici să nu înveţi de la cei din jur nu este bine. Cât aplici, este altceva.
Uite de asta îi consider ca principalii vinovaţi pe academicieni, jurişti şi ziarişti. Au făcut România zob, praf şi pulbere, au creat în jurul lor un vid cultural pe fondul căruia apar concepţii precum ale dumitale.
Codul civil, Constituţia ori sistemul juridic au la bază cele trei elemente ale cunoaşterii, dar e prea târziu să joc rolul lumânării, oricât te-ai lumina este prea târziu să te deştepţi.
Şi ca dumneata încă nişte milioane.
Reciteşte şi încearcă să înţelegi ce vrei să transmiţi, în afară de impresia falsă că eşti citit.
Nu eşti!

Alexandru Anitei
17 iunie 2013 • 2:29 AM
Mai lazarescule, nu stiu de unde ti-ai luat tu invatatura libertariana dar cred ca ar trebui sa mai analizezi un pic inainte sa te arunci inainte asa la afirmatii din acestea fara de morala. Un sistem libertarian nu ar putea exista fara un cod moral de fier. Tot liberalismul se bazeaza pe schimbul liber intre parti. Dar fara un cod moral la care adera toate partile implicate intr-o afacere cum crezi ca poti sa te asiguri ca nici o parte nu va incerca sa ia cu forta ceea ce-si doreste spre detrimentul celorlalti? Fara incredere intre parti nu poate exista nici un schimb comercial.

Iar in ce priveste metoda copy&paste ea este cat se poate de eficienta cat timp se adapteaza conditiilor locale. Nu are sens sa reinventam roata, trebuie doar sa ne uitam in jur si sa vedem ce merge si ce nu merge. Asa cum vedem unde duce coruptia si “investitiile” de stat numai uitandu-ne la Grecia asa ne putem uita la Korea, Germania si Marea Britanie ca exemple de economii ce functioneaza.

Lazarescu
17 iunie 2013 • 9:09 AM
Mai Alexandrule, eu stiu de unde mi-am luat invatatura, dar te iert pt ca nu faci diferenta intre morala si utilitate. Morala lasa loc (foarte mare) de ambiguitate. Defineste-mi moralitatea, poti?!? Cu codul moral poti sa te stergi cu el la cur, in schimb ceea ce este pragmatic este si util. Nu confunda increderea cu morala. Ce exemplu este asta ,, cum crezi ca poti sa te asiguri ca nici o parte nu va incerca sa ia cu forta ceea ce-si doreste spre detrimentul celorlalti” ?!!?!! Pai nu ai cititi si nu crezi , ce zicea si Giurgea?!?!? ,,Statul trebuie sa fie cainele de paza al proprietatii” ?!?!? pai vad ca nu esti… plus ca intr-un sistem libertarian cine nu ar fi credibil in mediul afacerilor, ar fi in mod natural exclus, Cine naiba sa vrea sa mai faca afaceri cu ala? pai tu crezi ca Anglia si America s-au ridicat pe moralitate?!!?!?

Cu ultima perla cum ca ,, metoda copy&paste ea este cat se poate de eficienta cat timp se adapteaza conditiilor “…..mai luminat total. Cum poti sa afirmi ca este eficient a copia ?!?!? Tu nu ai creier sa gandesti propriul tau sistem???!?!? Un mic exemplu la care Giurgea nu stiu daca il stie dar daca il citeste si il afla acuma o sa ii creasca tensiunea 🙂 ))))) Dupa noul Cod civil daca ai 2,3 apartamente ca ai muncit si nu esti putoare socialista si inchiriezi 1 apartament iar respectivul nu plateste si vrei sa-l dai afara prin instanta, supriza: intre 1 oct si 1 martie nu se poate face asa ceva pt ca deh tu ai unde sa stai iar el nu 😉 pricepi?? cum se cheama asa ceva??? socialism, solidaritate cu forta, comunism, interventionism. si lasa Germania si UK si sa ne uitam in gradina noastra 😉

Alexandru Anitei
17 iunie 2013 • 4:49 PM
Cred ca totul a decurs de la o lipsa de intelegere. Se pare ca tu nu prea stii ce inseamna moralitatea. Pentru inceput uite o lectura usoara din wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Morality
Dupa cum vezi, pot exista mai multe coduri morale. Poti sa crezi in codul moral socialist in care toata lumea trebuie sa se bucure in mod egal de roadele muncii indiferent daca ei au depus sau nu munca sau poti sa crezi in codul moral al capitalistului care zice “dupa fapta si rasplata”. Dar fara un cod moral la care sa adere toata societatea, fara un set de valori universal recunoscute nici o civilizatie nu poate sa se dezvolte.

Iar in ce priveste metoda copy&paste ea e aplicata la scara larga de la inceputul civilizatiei si pana azi. In toate domeniile de la inginerie pana la sociologie si politica. Daca ceva functioneaza, e mult mai rapid sa-l copiezi decat sa treci si tu prin faza de experimentare si testare. E mult mai eficient si ai un ROI mult mai mare. Nu suntem artisti sa primim puncte pe originalitate. Important e rezultatul si cat de repede ajungem acolo.

Si da, stiu si exemplul tau, am avut chiriasi care nu plateau si nu puteam sa-i dau afara de drepturile lor. Culmea este ca daca te duci peste ei, au dreptul sa te bage si-n puscarie pentru intrare cu forta.

Lazarescu
17 iunie 2013 • 9:29 PM
Tocmai ca nu trebuie sa existe coduri morale, pentru ca moralitatea nu poate fi legislata.Da poate fi impusa, insa nu esti cu nimic mai bun decat un socialist prin acest lucru. In esenta faci acelasi lucru, incerci sa impui un set de valori care tu crezi ca este corect. Dupa fapta si rasplata nu face parte din capitalism. Este legea naturala. A fost de cand lumea si pamantul si va fi in continuare. NU imi da lectii de pe wikipedia ca sunt pentru amatori. In loc de moralitate doresc sa existe pragmatismul. Exemplul Olandei. Toata politica lor are la baza pragmatismul. Daca ar fi avut la baza ceea ce afirmi tu, nu ar fi legalizat prostitutia, ce deh nu este moral, in schimb este pragmatic, realist. Prostitutia a fost, este si va exista ca mod de trai pentru anumite persoane. Eu cred ca ar trebui sa te apuci serios de citit despre moralitate si in special despre legiferarea moralitatii. Dar nu de pe Wiki 😉 Vad ca nu ai citit ce a spus Mircea Alpino de moralitate….sunt de acord cu ea in famili, fiecare te educa cum crede mai bine de cuvinta…sa iesi un castigator…dar sa imi bati obrazul ca nu am cinstit ziua lui eminescu (am scris intentionat numele cu litera mica,ca sa priceapa incultii) ?!?! mi se rupe p… de el, asta ma face mai putin libertarian? sau capitalist? sau crezi ca imi iubesc tara mai putin?
Stiu, am zis ca nu mai raspund, dar ai fost capabil sa vorbesti, sa ridici mingea la fileu, fara sa imi spui ca, o sa imi iau pulane pe spinare(desi daca se va ajunge acolo sunt pregatit sa transez cativa asa zisi capitalisti de pe CPP) . Hai sa incheiem aici…oricum calitatea blogului a scazut si a deviat de ceea ce era ,,capitalism salbatic”…acuma a devenit un blog pt pasiuni….inca o data o zic…calitate nu cantitate..ca vad ca multi dobitoci au avut erectie cand au citit articolul si de marele poet eminescu….numai bine

John Galt
18 iunie 2013 • 2:52 AM
“All kinds of people today call themselves “libertarians,” especially something calling itself the New Right, which consists of hippies who are anarchists instead of leftist collectivists; but anarchists are collectivists. Capitalism is the one system that requires absolute objective law, yet libertarians combine capitalism and anarchism. That’s worse than anything the New Left has proposed. It’s a mockery of philosophy and ideology. They sling slogans and try to ride on two bandwagons. They want to be hippies, but don’t want to preach collectivism because those jobs are already taken. But anarchism is a logical outgrowth of the anti-intellectual side of collectivism. I could deal with a Marxist with a greater chance of reaching some kind of understanding, and with much greater respect. Anarchists are the scum of the intellectual world of the Left, which has given them up. So the Right picks up another leftist discard. That’s the libertarian movement. [FHF 71]

Anarcho-capitalist fara morala, da?

John Galt
18 iunie 2013 • 2:52 AM
Cum e cu A-moralitate?

AR: Because libertarians are a monstrous, disgusting bunch of people: they plagiarize my ideas when that fits their purpose, and denounce me in a more vicious manner than any communist publication when that fits their purpose. They’re lower than any pragmatists, and what they hold against Objectivism is morality. They want an amoral political program. [FHF 81]

Btw, pe vremea aia libertarienii chiar erau praf. Nu se referea neaparat la ei cat mai ales la indivizii ce sustin o ideologie A-morala, sau mai bine zis “utilitarista”. Cam ca tine, ieri, cand spuneai ca esti de acord cu mine in privinta interzicerii avorturilor numai din considerentul ca pe termen lung nu ar mai fi cine sa iti plateasca vro pensie, sau ca nu ai mai avea clienti, ca scade populatia.

Si nu pe considerent ca avortul ar fi vro crima, o fapta IMORALA. Pentru ca tu nu consideri acest lucru ca ar fi asa, nu vezi unde e imoralitatea aici (desi sunt o gramada de libertarieni -de dreapta- care au demostrat perfect rational de ce crima, insa pe tine nu te-a interesat argumentul lor). Tu probabil consideri avortul ceva A-moral. Nu-i asa?

John Galt
18 iunie 2013 • 2:55 AM
Tine minte:

“Capitalism is the one system that requires absolute objective law, yet libertarians combine capitalism and anarchism. That’s worse than anything the New Left has proposed. It’s a mockery of philosophy and ideology. They sling slogans and try to ride on two bandwagons. They want to be hippies, but don’t want to preach collectivism because those jobs are already taken.

Sa nu te mai prind cu intoxicatii ca ti-o iei din nou, iti bag la citate de iti scot toate “anarhismele” din cap.

Citate dintr-o discutie mai veche cu un Comic care avea (*oarecum aceleasi nelamuriri cu tine),

Asa ca Lazarescule, daca tu nu ai aflat pana acum ce e morala, si de ce capitalismul e SINGURUL sistem moral ce poate exista.. mai cauta. Ca poate gasesti. 🙂

Lazarescu
18 iunie 2013 • 12:23 PM
@Johnny Bravo

  1. se scrie amoralitate si este o stare mai nesanatoasa decat imoralitatea, descopera de ce
  2. ,,Cam ca tine, ieri, cand spuneai ca esti de acord cu mine in privinta interzicerii avorturilor numai din considerentul ca pe termen lung nu ar mai fi cine sa iti plateasca vro pensie, sau ca nu ai mai avea clienti, ca scade populatia…..nici nu am zis nimic despre avort….omule, esti dus cu pluta rau de tot…cu tot cu analogiile tale subiective, de socialist deghizat in ,,venture capitalist”
  3. si Giurgea se considera libertarian 😉 deci prin analogie…..
  4. Asa ca Lazarescule, daca tu nu ai aflat pana acum ce e morala, si de ce capitalismul e SINGURUL sistem moral ce poate exista.. mai cauta…. ma faci sa rad cu lacrimi (lacrimi nu pentru eminescu)….pai nu spunea autoarea ta preferata ca ,,Capitalism is the one system that requires absolute objective law”….cititule, morala lasa loc la interpretare, este subiectiva,d e asta sunt impotriva NU a moralei ci a legiferarii moralei?? pricepi nuanta? nu prea 🙂 ))) cauta si vei gasi 🙂 )))comicul are mai multa materie cenusie decat ai tu
  5. Iti raspundeam frumos daca stiai sa vb (ca nu stii sa o faci). Alexandru Anitei, as discuta oricand cu el, chiar daca l-a inceput a avut un ton razboinic. Dar cu tine cum sa vb? cand deja ai venit cu parul in mana si cu niste citate din Ayn Rand? Cum m-ai catalogat tu ca anarhist???dupa ce criterii? aa???
  6. de la un timp pe CPP s-a inceput se se scrie despre masuri sociale 😉 a cam devenit socialist….Giurgea nu a mai avut timp sa faca curatenie de primavara, sa arunce gunoaiele, indiferent ca au scris cativa mega pe CPP 😉 dar te rog lumineaza-ma cu criteriile catalogarii ca anarhist ???nu de alta dar vreau sa ma apar si 😉

Cornel
17 iunie 2013 • 10:26 AM
Nu-mi place tonul lui Lazarescu, dar are dreptate cand spune ca increderea nu se bazeaza pe moralitatea individului ca nu te duci la banca sa obtii finantare cu documente psihologice ci cu documente contabile. Insa inteleg si ce vrea sa spuna Alex, fara moralitate impusa cu biciul sau din convingere personala dam in anarhism. De fapt, moralitatea individului este o consecinta a capitalismului nu o conditie. Asa ca nea Lazarescule, asta nu inseamna ca trebuie sa vorbesti ca din podul garii cu niste oameni care au pus osul la munca pentru miscarea asta. Vezi-ti lungul nasului, ca oamenii au spus corect ce au spus la fel ca si tine, doar ca forma nu te-a multumit pe tine, ca pe mine unul m-a multumit si am inteles ce au vrut sa spuna. Iar la modul tau de exprimare, e foarte probabil sa ajungi in spam, ca miscarea asta nu duce lipsa de viziune, ci duce lipsa de oameni care sa puna mana. Viziune e cacalau, miscarea nu are nevoie de un teoretician ca tine.

Lazarescu
17 iunie 2013 • 12:09 PM
are nevoie de ce? de Eminescu? atata timp cat citesc CPP, de ceva timp, nu doar de putin ca asa este moda, imi permit . Asta este cel mai periculos pt o miscare sociala, sa devieze de doctrina, Si comunismul a fost impus cu biciul. Vezi ca moralitatea este incompatibila cu capitalismul, ai grija ce spui. Pai daca as angaja maine 15 copii ca in China, ce crezi ca s-ar intampla?!? Ar sari moraslistii in cap la mine, deh nu este moral. Eu nu unghit mizeria asta prezenta peste tot in Romania. Ce daca este mai vechi? ete fleosc, sa fi tu sanatos cat am promovat eu CPP la toi proietenii mei si pe unde mai puteam 😉 pricepi? Asta nu este viziune. si iti dau si tie citatul lui Giurgea ,, Rasismul si naționalismul sunt refugiul rataților: care dau vina pe alții pentru eșecurile lor si se lauda cu meritele altora (Burebista, Eminescu, Henri Coandă), pentru ca ei personal n-au reușit nimic in viața.” Ce vrei mai mult de atat?!?!?! Sa ajung in spam, si asa CPP a devenit cantitate nu calitate. Si imi place sa fiu printre cei mai buni, nu cei mai multi 😉
la acest articol este ultimul coment

Cornel
17 iunie 2013 • 1:08 PM
N-are nevoie de Eminescu si de nici un alt reper, dar oamenii sunt manati si de sentimente, daca el simte ceva pentru Eminescu si i s-a permis sa scrie, f bine a scris, asta nu inseamna ca nivelul scazut pentru ca spune Lazarescu de pe net.

S-au schimbat ideil de care s-a plecat ? NU, atunci care e problema, nu te satisface lectura scrisa de alti autori decat Giurgea, nu-i mai citi ca scrie foarte clar autorul !

“Vezi ca moralitatea este incompatibila cu capitalismul, ai grija ce spui.”

Doar in capul tau, ca moralitatea nu o defineste badea gheorghe ci miscarea care a spus clar ce inseamna moralitatea in viziunea miscarii deci imoralitatea nu se diefineste prin angajare a 15 copii, ci prin taierea mainii hotului, prin respectarea cuvantului dat etc. Actiune si reactiune.

Mergi tu in China sau in Germania si fura iar apoi explica-le tu alora ca tie nu-ti pasa de moralitate sa vezi cat capitalism in cap iti iei, o sa te primeasca toti cu bratele deschise de capitalist ce esti.

Foarte bine, nu mai comenta, daca nu ai nimic constructiv de zis. Mai bine implica-te si afirma-te prin ceva constructiv. Ti-ai gasit sa fii gica contra tocmai la un articol filosofic. Nici mie nu-mi spune nimic Eminescu, poate pe altii ii inspira si ii motiveaza. Nu-i nici treaba ta nici a mea atat timp cat nu s-a atins nimeni de buzunarul tau. Esti aici sa dai peste mana hotilor de buzunar dar se pare ca tu nu vrei impunerea stricta a unui set de reguli definite ca fiind morale ca cica nu are treeaba cu capitalismul. Pai apara-te singur de hotii de buzunar sa vedem daca te pricepi ca pana una alta 24% din banii pe care ii consumi in romania iti sunt furati iar tu consideri ca e normal, doar no sa le cerem hotilor sa se comporte moral ca vezi doamne cica nu e liberal. Ma pis pe el de liberalism sau cum s-o numi, ia fura-mi ceva sa vezi daca mi se pare imoral gestul tau sau moral gestul meu de a-ti da cu un toporul in cap.

Casino 2011
17 iunie 2013 • 3:17 PM
Cornele de obicei ne contrazicem dar de data asta nu pot zice decât ‘chapeau” pentru replica:

“Mergi tu in China sau in Germania si fura iar apoi explica-le tu alora ca tie nu-ti pasa de moralitate sa vezi cat capitalism in cap iti iei, o sa te primeasca toti cu bratele deschise de capitalist ce esti.” 🙂

meteoalfa
16 iunie 2013 • 11:12 AM

tomiris
16 iunie 2013 • 11:42 AM
Bravo Marian . Un articol superb. Macar de am invata ceva . Nu stiu citi stiti ,dar Eminescu a fost asasinat!!!!!!!! Si pentru asta inclusiv unii prieteni l-au tradat (Maiorescu) ! Sa speram ca vom reusi sa facem mai mult pentru Romania si sa indeplinim dorinta Martirului Eminescu
La trecutu-ti mare mare , mare viitor
Dulce Romanie asta ti-o doresc..
Avem un testament de implinit ..
Doamane Ajuta!
Poate ce nu s-a intimplat in ultimii 500 de ani vom reusi noi

wiseguy
16 iunie 2013 • 5:48 PM
Eminescu avea propriile lui interese politice.

Casino 2011
16 iunie 2013 • 7:44 PM
Bine ma! Ai mâncat la aceasi masa cu el si i-ai aflat interesele!

wiseguy
16 iunie 2013 • 8:06 PM
daca tu ai baut cerneala la scoala asta nu inseamna ca toti am facut la fel

daniel12345
16 iunie 2013 • 7:22 PM
Si mie imi place domnu’ Eminescu , il consider cel mai bun prieten, gata sa te ajute oricand cand ai nevoie , iar domnisoarele il adora – Eminescu inca se poarta . Traiasca marele geniu !!!

P.S. hartia de 500 L

Robespierre
17 iunie 2013 • 4:29 PM
pacat ca o vezi atat de rar, macar ii retineai figura…

cosminlupsa
17 iunie 2013 • 2:20 AM
http://gandeste.org/politica/mihai-eminescu-despre-vinderea-pamanturilor-%C8%9Barii-%C8%99i-indatorarea-romaniei/29730

Eminescu gazetarul scria zdrobitor, pe teme politice, economice, geo-politice, morale, istorice.

Nu era nici de stanga nici de dreapta, era pur si simplu pragmatic si realist.

Mai era si patriot…

Intr-o viata atat de scurta a putut sa genereze atata valoare incat opera lui completa n-a aparut decat recent.

E inca relevant domnul Eminescu, pentru ca inca supara cu adevarurile pe care le spunea.

Casino 2011
17 iunie 2013 • 3:12 PM
“E inca relevant domnul Eminescu, pentru ca inca supara cu adevarurile pe care le spunea.”

Oho si cât supara! Au unii frica ca se vor trezii românii din amorteala…cea mai mare aberatie care am citit-o pâna la vârsta de o jumatate de secol a fost ieri. Lazarescu.. “este mai important sa stii sa citesti o eticheta decât sa-l studiezi pe Eminescu”, sau ” De la morala provine tot raul”

Dintre legile umane, legile morale sunt singurele care au rezistat mii de ani si sunt acceptate de miliarde de oameni.

O alta “gogorita” cu codul civil (Lazarescu)- ” sau noul Cod civil, de ,,inspiratie”, din nou franceza codul din Quebec si din Franta) adica socialista.”

Nu stiam ca Napoleon a fost socialist dar ce stiu Codul civil le sta multora în gât ca a pus niste baze clare de functionare în societate. Este CLAR si neînterpretabil.

Omul nu poate trai decât în societate, Povestea cu Tarzan este doar o poveste. Pentru ca o societate sa functioneze are nevoie de legi clare. Morala si codul civil fac parte. Asa ca d-le Lazarescu fa reclama ANARHIEI în alta parte.

Lazarescu
18 iunie 2013 • 1:03 PM
mai pokerface…pt fiecare gogorita de a ta o sa te mangai cu vorbe dulci:

  1. dintre legile umane, legile morale….au rezistat mii de ani….singurele legi care au rezistat mii de ani, sunt cele naturale ,,lex naturalis 🙂 ))) deci esti prost
  2. codul civil este clar si neinterpretabil – incultule… de asta avem o practica jurisprudentiala neunitara???
  3. fara legi esti mort, nu??? prostutule, pai cine stabileste limita legiferarii???aici este problema, inflatia de legi 😉
  4. Franta este socialista de ieri??!?!? 🙂 ))) pai Franta a fost socialista de acum cateva sute de ani. Cat despre ,,influenta” (unele articole au fost copiate direct 😉 ) ia si citeste http://www.csm1909.ro/csm/linkuri/22_07_2011__42623_ro , dar nu cred ca o sa o faci, esti prea retard…Activitatea ta pe CPP se rezuma la a fi catelus lingusitor pe langa ,,mai marii scriitori de pe CPP”. Din cauza la posti ca tine o sa se ajunga sa se legisleze fiecare aspect al vietii (adica o sa ne islamizam 🙂 ))) )
  5. Prostovane, vezi ca acel Cod NU ESTE AL LUI Napoleon; l-au denumit asa pt ca a fost scris in timpul sau, dar nu l-a scris el =))))) fuckin’ retard 🙂 )))) mai citeste si tu
  6. revenind la oile noastre , din cati sunt pe CPP, poate cineva sa sesizeze diferenta dintre tonul meu acid fata de articol si de ce se spune in el si de restul replicilor care nu vizau articolul dar vizau persoana mea??? v-ati obisnuit sa va dati zmei, ca faceti, ca dregeti, ca pulane pe spinare, ca o sa vedem cand o sa fie, etc. desi…..nu sunt anarhist (sunt pentru interventia minima a statului), nu sunt colectivist (colectivitatea nu trebuie protejata direct, se realizeaza indirect prin protejarea directa a individului), nu sunt comunist (modelul meu este natura care este perfecta), socialist nici atat (vrei programe sociale? perfect, pt asa ceva exista acte de caritate, cum era in America cam acum 150 de ani, dar nu imi iei cu forta)….si mai fi de zis, dar cu cine sa discut aici??? Daca se va ajunge ca voi sa luati puterea, si nu cei ca Giurgea, si voi primi pulane, va trimit pe lumea cealalta fara probleme, dupa pot sa mor fericit stiind ca am luat cu mine o parte din voi….dar inainte de asta ma ocup si de familiile voastre 😉

Robespierre
18 iunie 2013 • 2:16 PM
Nu vei lua pulane, esti slab, dar un loc la Balaceanca vei avea.

Casino 2011
18 iunie 2013 • 3:09 PM
“Din cauza la posti ca tine o sa se ajunga sa se legisleze fiecare aspect al vietii (adica o sa ne islamizam ”

Mai dislexicule..vorbeam de LEGILE morale nu de alte legi stupide.Legile morale sunt printre putinele legi care fac la ora actuala ca societatea sa mai fuctioneze cât de cât. Când astea vor disparea ne vom “mânca” între noi si uite asa natura se va elibera de “virusul uman” care a distrus-o.

“Daca se va ajunge ca voi sa luati puterea, si nu cei ca Giurgea,…”
Care voi? deocamdata puterea este luata de cei ce dau tot felul de legi aberante si ne ia pielea dupa noi, dar bag de seama ca nu ai trimis pe nimeni pe lumea cealalta si nici de familiile lor nu te-ai ocupat.

Mergi si vezi un specialist ca mai sunt sperante de vindecare! 🙂

MIRCEA ALPINO
17 iunie 2013 • 2:22 AM
Eu preferam zilele acestea citeva articole legate de Piata Universitatii din 1990. Ce s-a intimplat intre 13-15 iunie 1990? Ce a insemnat ea pentru romani si unde s-a ajuns pentru ca televiziunea, ca de obicei nu putea transmite pentru ca era in ceata. Noroc cu mult hulitul post de televiziune Realitatea Tv!
Eu nu vad cum ne va scoate Eminescu din comunism, mai ales ca, tovarasii nostrii nu au auzit sau chiar au uitat de el?
Nu era mai bine sa ne intoarcem la Burebista? Pe vremea lui o parte din Germania era tinut… “romanesc”!.

miki2
17 iunie 2013 • 9:18 AM
aprob comentariul tau. Nu vad cum ne va scoate Eminescu din situatia actuala. studiul lui si al poeziei sale se face din greu prin scoli, in ultimii ani. Vedeti vreun rezultat? Eu nu.

Sau mai nou, considerati ar trebui sa sustinem ca in loc sa invete o meserie copii ar trebui sa urmeze literele ? ( http://capitalismpepaine.ro/2013/06/09/topul-facultatilor-inutile/ )

miki2
17 iunie 2013 • 9:20 AM
*considerati ca

Lazarescu
17 iunie 2013 • 9:53 AM
Asta am zis si eu, dar calitatea blogului s-a schimbat in ultima vreme. NU trebuie sa stie Eminescu atata timp cat stie cum sa lupte pentru drepturile lui, sa ai aibe viziune pe termen mediu si lung (ca doar pana maine are majoritatea romanului). Foarte corect zis

Robespierre
17 iunie 2013 • 10:21 AM
Lazarescule, repet, tu esti in viata o prezenta efemera, in traducere intamplatoare, haotica si ambigua…

Daca nu ai reusit sa intelegi mesajul articolului, pot sa te ajut un pic: Eminescu nu este aici Poetul, sau persoana fizica (pe intelesul tau), este un model pentru ce trebuie facut, asa cum Piramidele sunt o sursa de inspiratie pentru toti arhitectii lumii.

Tu vei fi, prin anarhismul tau animalic, o victima sigura intr-o Romanie ce va urma curand, caci anarhistii, bolsevicii si neo nazistii vor fi tratati cu maxima atentie de statul minimal, dar care aplica legea cu duritate.

MIRCEA ALPINO
17 iunie 2013 • 11:06 AM
Si daca esti fanatic dupa Eminescu, nu tot o existenta efemera esti, chiar daca nu privesti la GSP TV?
Ce poate face Eminescu de pe lumea cealalta pentru noi, ca sa inlaturam comunismul din Ro? Cred ca te mai poti inscrie la Cenaclul Flacara, tot organizeaza Adrian Paunescu spectacole de sunet si lumina cu Sarsaila si ai lui. Asa nu vei fi doar o prezenta efemera!

Despre Eminescu invatam toti in scoli ca era un bun ziarist si poet, dar sa susti ca vom fi inpuscati daca nu-l invatam la scoala e prea de tot. Asta vrea tovarusu capitalist STATULMINIMAL? Poeti si ziaristi fara numar, fara numar, pe care trebuie sa le urmam drept modele? Si meserie cine mai face? Economia din Ro, “o stea, care azi o vedem si nu e?” Din ce galaxie ati venit domnu si vi s-a stricat OZN-ul tocmai aici?
De asta ne-au incalecat comunistii, ca nu am invatat pe Eminescu in scoli? Din pricina ca-l ignora multi romani pe marele poet, dar le au cu meseria, nu scapam noi de comunisti? La angajare, in vest firmele straine inteleg ca te intreaba despre Eminescu sau despre ce sti sa faci? Ce are tovarase capitalist cultura, care si-o face fiecare duipa propriile dorinte pentru desfatarea sufletului lui, cu meseria bine facuta, economia si capitalismul care nu se prinde de fel de romani?

Robespierre, tata, ti s-a defectat bursa? De ce nu te pastrezi filozof, adica sa ne spui cum e cu bursa si sa lasi restul spuselor de pe blog, chiar daca esti fondator MAT? Uite, sint multi pe blog care au fondat si pus umarul la Revolutia din 16-21 Decembrie 1989 si desi s-a ales praful de tot ce a fost atunci nu ne-am gindit ca tocmai Eminescu era cheia succesului! Sa inteleg ca daca nu am atacat taburile cu poza lui Eminescu si nu am recitat Luceafarul cind ne zburau gloantele pe la urechi am pierdut cea mai mare ocazie de schimbare din Romania?
Nu vreau sa ma mai gindesc ce greseli fatale am facut, dar si ce nebunie o sa fie in tara daca din nenorocire, domnul Giurgea te va nominaliza p-entru postul de prim ministru.

De morala se ocupa familia si mult hulita de dumneavoastra Biserica cu invataturile ei despre ortodoxie si inventatorul ei, bunul Dumnezeu.

Robespierre
17 iunie 2013 • 11:14 AM
Mircea, eu te respect, dar acum esti confuz.

Si repet, Mihai Eminescu este un vizionar, o latura ce ti se dezvaluie daca ai rabdare sa-l citesti…

Mihai Eminescu este extrem de PRACTIC (citeste citatele lui Johnnie din Timpul), chiar daca este cunoscut ca cel mai mare poet romantic al Umanitatii. Punct.

Mithrandir
17 iunie 2013 • 11:16 AM
Vă certați aiurea și inutil, nu are rost sa vă pierdeti în atâtea detalii.

Unora le place activitatea poetului, altora nu. Nu înseamnă că doar unii din voi au dreptate.

MIRCEA ALPINO
17 iunie 2013 • 11:41 AM
Robespierre
Eminescu era doar un om umblat (vazuse Europa) si isi putea da usor seama ce inseamna omul politic si ce ravagii poate face el. Nu era de fel vizionar, doar tragea niste concluzii logice pornind de la ce a ce vedea pe unde umbla despre politica si politicieni. Sintem o tara inapoiata in orice domeniu, asa ca nu putem avea “vizionari”, poate doar “istorici”. Cum putea sa scrie despre liberalism intr-o tara feliata in care abia fusese Revolutia de la 1848? Prezenta lui Eminescu amestecata cu lupta anticomunista mi se pare o eroare de editare pe acest blog.

Lazarescu
17 iunie 2013 • 11:59 AM
Ce anarhism animalic visezi? Esti tampit? pai eu te-am facut incult? Sa fie modelut TAU dar nu mi-l impui tu mie sau hotarasti tu ca ce este de urmat si ce nu este. Eu victima? sa nu te trezesti tu imbecilule cu picioarelke rupte sau copii tai educati dupa morala ta. Esti mai prost decat te-am crezut acum 2 ore. NU este nevoie de duritate, ci de aplicare. Tu esti socialist refulat, esti in contradictie totala cu Giurgea , ce cauti aici? Probabil ai mai mult timp….lasa piramidele si vezi de gradina ta. Tu esti ala care impui cu forta modele, nu esti cu nimic mai bun decat cei impotriva la care lupti…pricepi?!? nu pt ca nimeni nu este atat de inteligent sa faca sa inteleaga un prost ca este PROST. Giurgea promiveaza capitalismul salbatic nu morala si bunul simt. Si chiar as vrea sa vad si eu o dovada de COJONES din partea lui Giurgea si sa transmita cu ocazia asta un mesaj: POTI SA FI SI FONDATOR SI SA ITI PUNA CAPUL PE BUTURUGA DACA PARASESTI DOCTRINA. Si asa mie imi face scarba tot ce este francez, ma pis pe fratii latini, prefer germanii barbari. Sa te duci cu picioarele inainte cu tot cu francofonia ta. Te-a impresionat Eminescu, nu? Pai daca esti prea prost sa citesti autori straini,englezi nu francezi: Adam Smith, J. Betham, JS. Mill, Milton Friedman, etc…asa ca ramai la Eminescu. De ce sa citesc eu pe Eminescu cand pot sa citesc exact ce a citit el si sa imi formez propria opinie?!?!?!

DAR cireasa de pe tort, care arata cat de prost esti (cuvintele elevate care le folosesti nu iti arata inteligenta) : ,, Rasismul si naționalismul sunt refugiul rataților: care dau vina pe alții pentru eșecurile lor si se lauda cu meritele altora (Burebista, Eminescu, Henri Coandă), pentru ca ei personal n-au reușit nimic in viața.”

Concluzie: esti un ratat, rasist si nationalist 😉 =)))) eu nu am zis asta, ci Giurgea; eu nu am atacat persoana ta ci articolul de 1.99 lei. Tu in schimb ai fost subiective, deci socialist

@Mircea Alpino

Mare om, mare caracter 🙂 )) Ai pus punctul pe i. Chiar acum cateva zile ma gandeam cu ce a ajutat Eminescu poprul roman? popor care habar nu are, de exemplu, sa citeasca o eticheta de aliment, lucrul de o importanta nationala (asa, baga in el toate porcariile, se imbolnaveste, adio productivitate, ajutor la copii lui, devine o povara pt tara, etc etc). Dar lasa ca stie sa recite Eminescu avand diabet zaharat, glaucom, hipertensiune, etc.

P.S.

  1. daca pastrai un vocabular corect si ma combateai cu argumente, ramaneam in zona decentului. Ce exemplu dai tu??? Fondatorul p….mele.
  2. Daca tot este model, nu propui sa incercam si ceva narcotice? Sau asta nu se spune ca nu da bine la Eminescu?!?!?. Oricum nu ar fi treaba mea. Fiecare este liber sa conmsume ce substante doreste 😉 cu avertizarea obligatorie din partea statului 😉

Dan
17 iunie 2013 • 10:21 AM
Aceasi mentalitate tre sa ne scoate cineva din criza cand noi suntem prea lenesi ca sa citim randuri sa vedem despre ce e vorba

Cornel
17 iunie 2013 • 10:37 AM
Dar de ce nu puneti voi mana sa scrieti ceva ? Ce credeati ca asta e un site de divertisment in care voi asteptati un nou articol sa spargeti seminte si sa dti cu pumnul in masa. Oamenii astai isi iau din timpul lor liber sa scrie articole care sa creeze tensiune sociala, sa va scoata cururile voastre grase din casa !

E drept ca nici un alt membru nu scrie asa bine ca Giurgea, dar oamenii astia ba vin din domeniu IT, ba din domeniu financiar, nu e usor sa scrii coerent si cu vana.

Credeti ca puteti face mai bine ? Poftiti si trimiteti articole lui Mihai desteptilor, abia astept sa vad cate suturi in fund va luati pentru ideile voastre de cacao. Ce vrei nea Mircea, sa ne scrii de Dumnezeu si cum a binecuvantat el neamul asta atat de special ?

Robespierre
17 iunie 2013 • 10:56 AM
Eu sunt inginer, promotie 1992, UPB.

Nu am facut niciun minut de jurnalistica, ma bazez doar pe un instinct mostenit de la bunicul meu din Vrancea, acela de a construi…inainte de a distruge!

MIRCEA ALPINO
17 iunie 2013 • 11:15 AM
Si romanii, tot din instinct au devenit comunisti? Eu stiu ca poetul, artistul in general a primit un har de la… (nu mai scriu ca se enerveaza Cornel-el nu a vazut, nu a auzit si nu a citit de Dumnezeu, asa ca pentru el nu exista, atita timp cit nu-l primeste personal in palatul sau nevazut de muritori).

MIRCEA ALPINO
17 iunie 2013 • 11:21 AM
Cornel, eu nu am mai scris nimic de divinitate, ca sa va fac pe plac. Vad ca nu s-a schimbat nimic in bine in viata romanilor, chiar daca eu am scris sau nu pe blog despre lucruri sfinte. Binecivintare e una si ce face omul cu darurile primite este altceva. Vad ca te-ai trezit sa ma ataci din nou pe blog. Da’ poate ne onorezi si tu cu un articol despre orice subiect literar din Ro. O dam acum pe cenaclu, pentru ca sintem din MAT?Economia s-a dus pe apa simbetei? Dar comunistii? Vad ca va plictisiti in strainatate! Veniti in vacante in Ro sa va incarcati bateriile si memoria!

Robespierre
17 iunie 2013 • 4:36 PM
Inchei cu onor Poetului, multumind profesorului meu din liceu, dl. Nicolae Craciun, care in 1984, in plina cea mai crunta dictatura, ne spunea:

“Mihai Eminescu va fi mereu printre noi…”

miryy
18 iunie 2013 • 11:17 AM
Nu inteleg de ce atata mirare pe unii: ” traim parca acelasi vremuri “. Le traim pentru ca acceptam prostia “plebei de sus “. Nu degeaba imnul ne indeamna sa ne desteptam caci ne aflam intr-o moarte clinica de multi ani. Nu de azi, de ieri.

dem
18 iunie 2013 • 11:52 AM
Nu sunt de acord. Vremurile sunt aşa cum sunt visele, avem ceea ce ne-am dorit în urmă cu o jumătate de secol (s-a însămânţat trufia ca stare socială). Totul este programat iar pentru ca nepoţilor noştri să le meargă mai bine trebuie ca de pe acum să schimbăm ceva în mentalul românesc.
Poporul nu se află în moarte clinică ci într-o letargie, o stare de beţie prelungită, o stare de prostaţie indusă prin educaţia proletcultistă, comunistoidă.
Generaţia mea nu mai are puterea de a mai schimba ceva, oricât de bine intenţionaţi ar fi unii dintre noi. Şi chiar mai mult, majorităţii celor trecuţi de 50 de ani nu le mai pasă.
Cei care conduc acum o fac spre atingerea scopurilor lor, parlamentarii sunt doar marionete în scena politică unde sforile sunt trase de străinii ce au nevoie de România şi nu de români.
De aceea, Eminescu este continuu, este al nostru, întruchipează esenţa simţirii româneşti, ne poate fi dincolo de simbol, un mentor spiritual, un conducător virtual împotriva jegului care s-a aşternut peste sufletele politicienilor vânduţi.

MIRCEA ALPINO
18 iunie 2013 • 10:27 PM
Dem
Citesc si parca scri ode pentru al IVX-lea Congres al PCR.
Vremurile sint precum visele, zici tu. Visele cui? De ale mele s-au ales praful incepind cu 22 decembrie 1989. Eu visam la libertate totala si neconditionata de nimic si nimeni!
Ce a ce se realizeaza acum, de actualii USL-isti este in folosul nepotilor nostrii? Adica le pregatim de zor conditiile ideale pentru o foamete perfecta?
Tocmai generatia ta sau a mea, trebuie sa se ridice la lupta cu comunistii, sa vada copii ce au de facut in viitor. Generatiile mai vechi sintem modelele. De unde sa ne vina acestea? Ne vor pica din cer?

La Revolutie nu am avut un conducator si nici nu era nevoie, pentru ca toti vroiam aceleasi lucruri. Crezi ca avem nevoie de stafii sau umbre ca sa iesim in strada? Intrebarea care trebuie sa ne-o punem toti este: Vrem sa traim in libertate sau nu? De raspunsul care il dam fiecare depind si actiunile noastre viitoare. Daca astepti drept conducator umbra lui Eminescu filfiind pe deasupra Palatului de la Cotroceni iti trece viata in zadar. Putem profita acum de existenta domnului Mihai Giurgea, ca sa fim toti uniti, dar trebuie sa stim ce avem de facut si daca el nu ar exista.