Magneziul, un remediu antistres

Vrei sa nu te simti obosit, nervos, stresat? Atunci ai grija sa nu-ti lipseasca din alimentatie acest mineral extrem de pretios.

Chiar daca organismul are nevoie de o cantitate mica de magneziu, acesta este indispensabil pentru functionarea fiecarei celule din organism. Mineralul este implicat in multe functii metabolice esentiale: producerea si transferul de energie, contractarea si relaxarea muschilor, sinteza proteinelor, procesele de regenerare a celulelor.

Amelioreaza si trateaza diverse boli

Excelent echilibrant nervos, magneziul este recunoscut pentru efectele sale de relaxare, de combatere a stresului si a depresiei. Studiile din ultimii ani i-au descoperit acestui element noi si importante valente. Datorita influentei benefice pe care o are asupra inimii si arterelor, magneziul poate impiedica aparitia bolilor cardiovasculare (infarct de miocard, hipertensiune, ateroscleroza). Consumat in cantitati suplimentare, ajuta la ameliorarea sau chiar tratarea unor afectiuni: sindrom premenstrual, aritmie cardiaca, astm, alergie, migrene, calculi renali, osteoporoza, insomnie, crampe musculare. Mai mult, magneziul are un rol esential in perioada de crestere a copiilor, caci ajuta calciul si fosforul sa se fixeze in oase, dar este la fel de important si pentru adulti. 65% din cantitatea totala de magneziu este depozitata in oase si dinti. Atunci cand hrana nu ne aduce suficient magneziu, organismul va folosi din rezervele sale, ceea ce poate pune in pericol sanatatea dintilor si oaselor noastre. Atentie! Consumul mare de alcool, cafea, grasimi si dulciuri scade absorbtia magneziului.

De unde iei magneziul

O dieta echilibrata te poate scuti de neplacerile pe care le-ai putea avea din cauza deficientei de magneziu (ca de exemplu insomnii, nervozitate, scaderea capacitatii de concentrare si memorare, apatie, palpitatii etc.). Straduieste-te sa consumi cat mai des alimente bogate in magneziu. Sursele principale de procurarea a acestui important mineral ne sunt oferite tot de regatul vegetalelor: cereale integrale, migdale, semintele de tot felul, soia, tofu, spanac, cartofi, sfecla rosie, grau, orz, porumb, curmale, banane, avocado. De asemenea, si pudra de cacao, polenul, ciocolata si painea neagra furnizeaza cantitati importante din acest element. Produsele lactate si carnea contin magneziu, dar in cantitati mai mici.

Necesarul zilnic *copii pana la 1 an – 40-60 mg * copii intre 1 si 3 ani – 80 mg * copii intre 4 si 6 ani – 130 mg * copii intre 6 si 9 ani – 200 mg * tinerii intre 10 si 12 ani – 280 mg * adolescenti intre 13 si 19 ani 370-410 mg * femei – 360 mg * femei insarcinate sau care alapteaza – 450 mg * barbati – 420 mg

Cat magneziu contin alimentele: * seminte de dovleac – 450 mg * ciocolata – 100 mg * o banana de marime medie – 45 mg * doua felii de paine integrala – 32 mg * un cartof fiert in coaja contine- 55 mg, fiert fara coaja – 40 mg * o caisa – 12 mg * 5-6 prune (aproximativ 50 g) – 20 mg * o portie de spanac (200 g) – 92 mg * un pumn de migdale (30-40 g) – 90 mg * un kiwi de marime medie – 23 mg * o lingurita de cacao pudra – 27 mg * 100 g mure – 30 mg * 100 g broccoli – 24 mg * 100 g alune – 184 mg * 100 g usturoi – 36 mg * 100 g orez brun – 88 mg, 100 orez gatit – 33 mg * 100 germeni de grau – 350 mg * 100 g de linte gatita – 250 g * 100 g fasole alba boabe, gatita – 37 mg