Dieta hipocalorica mediteraneana: de ce trebuie sa tii cont?

Dieta mediteraneana este unul dintre cele mai sanatoase si mai acceptate modele de alimentatie din lume. Ce ar trebui sa stiti inainte de a urma o dieta mediteraneana hipocalorica?

Dieta mediteraneana este o adevarata comoara pentru sanatatea noastra. In plus, urmarea unei diete mediteraneene cu continut scazut de calorii are beneficii dovedite. In continuare, vom descoperi ce trebuie sa tinem cont pentru a-l face sanatos, eficient si placut.

Dieta mediteraneana, o sursa de sanatate

Exista multe beneficii pe care dieta mediteraneana le aduce sanatatii noastre. Majoritatea sunt asociate cu prevenirea bolilor cronice: obezitate, diabet de tip 2, boli cardiovasculare, trigliceride ridicate si colesterol, printre altele.

Dieta mediteraneana predimed-plus, hipocalorica

„Urmarea unei diete mediteraneene sarace in calorii si practicarea zilnica a activitatii fizice ajuta la pierderea in greutate, reducerea riscului cardiovascular si, de asemenea, mentinerea acestor beneficii dupa un an la pacientii supraponderali sau obezi cu sindrom metabolic”

Cele 5 puncte cheie ale dietei hipocalorice mediteraneene

O restrictie de calorii nu poate fi facuta in detrimentul calitatii dietei noastre sau a echilibrului macronutrientilor. In plus, este important sa pastram intacte principiile de baza ale dietei mediteraneene, pentru a nu pierde efectele sale benefice.

Pentru a evita sa facem greseli care ne pot dauna sanatatii, vom urma aceste 5 sfaturi de baza. In acest fel, dieta noastra hipocalorica mediteraneana va fi un succes.

  1. Legume, protagonisti ai meselor noastre

Legumele si fructele sunt o sursa excelenta de antioxidanti, fibre si vitamine valoroase. Acesti nutrienti ne pot ajuta sa prevenim bolile cardiovasculare si alte probleme de sanatate.

Intr-o dieta mediteraneana hipocalorica, legumele ar trebui sa fie una dintre bazele dietei noastre. Daca reprezinta aproximativ jumatate din ceea ce mancam, este o portie buna.

  1. Mic dejunuri nutritive

Pentru a urma o dieta mediteraneana cu continut scazut de calorii, nu este necesar sa restrictionati alimentele. La micul dejun putem opta pentru un paine prajita de paine integrala cu rosii si ulei de masline, insotita de putina sunca, ton sau o felie de branza.

  1. Oua, leguminoase si pesti: surse de proteine

Pentru a insoti legumele, cel mai bine este sa alegeti o sursa de proteine ​​de buna calitate. Pestele si ouale albastre sau albe sunt alimente cu continut scazut de calorii pe care le putem gati intr-un mod sanatos. In plus, alimentele bogate in proteine ​​au un efect satios care ne va lasa satul mai mult timp.

  1. Grasimile, intotdeauna prezente in dieta.

Grasimile sunt unul dintre nutrientii care contribuie cu cea mai mare energie la dieta noastra. Dar sunt, de asemenea, un nutrient esential pentru buna functionare a corpului nostru.

  1. Mancare sanatoasa si usoara, de asemenea, intre mese

Daca sunteti unul dintre oamenii care trebuie sa manance ceva la jumatatea diminetii sau la jumatatea dupa-amiezii sau stiti ca nu veti putea manca multe ore, trebuie sa va planificati bine. In caz contrar, s- ar putea sa fim tentati sa mancati primul lucru pe care il aveti la indemana si de multe ori nu sunt optiuni recomandate.