Cele cinci tipuri de copywriter B2B: care este cel mai bun pentru tine?

Enumeram sapte tipuri diferite de copywriter de marketing B2B, cu sfaturi despre tipul de care aveti nevoie pentru ce tip de proiect.

S-ar putea sa va ganditi la un copywriter ca la cineva care isi poate aplica abilitatile pronuntate la orice tip de scriere comerciala. In realitate, exista cel putin sapte tipuri diferite de copywriter in lumea marketingului B2B si, in timp ce unii scriitori isi pot intoarce mana catre stiluri si abordari diferite, este extrem de rar sa gasesti o persoana cu intreaga gama de capacitati. Daca vrei sa afli mai multe despre copywriting citeste mai mult pe meni.ro si afla cele mai importante detalii despre copywriting, afaceri, bani si altele.

1. Creative Copywriter

Copywriterii creativi au darul magic de a fi capabili sa comunice o idee intr-o fraza scurta, concisa, incitanta, captivanta, memorabila. Habitatul lor principal este terenul publicitar pentru consumatori, unde sunt platiti cu sume uriase pentru a veni cu lucruri precum „Simples” si „Ar fi trebuit sa mearga la Specsavers”. Pe masura ce consumerizarea IT-ului intreprinderilor creste, asteptati-va sa vedeti mai multe dintre aceste animale rare pe tarmurile noastre B2B. Copywriterii creativi sunt geniali in a veni cu concepte care capteaza atentia, dar ai putea sa te gandesti de doua ori sa ii ceri unuia sa-ti scrie urmatoarea carte electronica. (De asemenea, in mod tragic, ei nu taxeaza dupa cuvant.)

2. Copywriterul digital

Copywriterii digitali sunt responsabili pentru toate microcopiile in mare parte necunoscute care ii determina pe vizitatorii site-ului web si pe utilizatorii aplicatiilor sa faca clic pe lucrurile potrivite si sa introduca informatiile potrivite. Daca v-ati intrebat vreodata daca butonul CTA ar trebui sa spuna „Incepeti incercarea gratuita” sau „Incepeti incercarea mea gratuita”, intrebati un copywriter digital. (Si da, acea schimbare a unui singur cuvant poate avea un impact urias – o crestere cu 90% a conversiilor, conform acestui experiment realizat de Michael Aagard de la ContentVerve.)

3. Redactorul de marketing

Partial scriitor, partial psiholog, redactorul de marketing nu stie doar cum sa atraga atentia cumparatorului tinta, ci si cum sa-l faca sa simta ca widgetul tau este singurul lucru adevarat din care lipseste cu disperare vietile lor. Un bun copywriter de marketing se va cufunda in personalitatea cumparatorului pana cand inteleg publicul tinta mai bine decat se inteleg ei insisi. Ei vor folosi aceasta perspectiva pentru a scrie o copie care inspira, educa, empatiza, ingrozeste si/sau pur si simplu ghideaza usor prospectul catre produsul sau serviciul tau. In mod esential, acest tip de scriitor poate crea, dezvolta si sustine o cearta, pe un ton si voce adecvate, asupra unei piese lungi.

4. Copywriterul explicativ

Exista o scoala actuala de gandire in B2B, conform careia cartea alba zbarcita este moarta si ca calea de urmat este sa folosesti o copie plina de viata si captivanta pentru a atrage latura emotionala a cumparatorului. Insa nu orice brand vrea sa para catelus, iar unii cumparatori conservatori sunt linistiti de un stil de scriere care reflecta gravitatea deciziei de investitie si calitatea si fiabilitatea marcii. Acest stil de scriere nu trebuie sa fie plictisitor sau plin de jargon – in acelasi mod in care The Economist sau Financial Times nu sunt plictisitoare sau plictisitoare de jargon – dar are nevoie de un scriitor priceput care sa-l faca in acelasi timp serios * si * antrenant. Explainer Copywriter este cineva care stie sa prezinte cazul logic si rational al investitiei intr-un produs sau tehnologie, intr-un mod clar, digerabil si usor de citit.

5. Redactorul SEO

Odata pastrata de negustori cu articole nedumerite, care ar plati studenti naivi sa scoata lucruri de pe Wikipedia, sa le umple cu cuvinte cheie si sa le palmuiasca pe site-ul web al unui client pentru 10 GBP la 300 de cuvinte, vechea lume proasta a SEO copywriting-ul a fost mai mult sau mai putin distrus de o succesiune de actualizari ale algoritmului Google. Acum Google pedepseste in mod activ site-urile care sunt pline de copii de calitate scazuta, umplute cu cuvinte cheie, copywriterii SEO au fost nevoiti sa-si imbunatateasca considerabil jocul. Redactorul SEO de astazi are mai multe sanse sa fie un redactor de marketing, un redactor explicativ sau un jurnalist de marca, creand continut original, inteligent, captivant si util, care ghideaza clientii catre o decizie de cumparare. (Daca tot procedati in modul vechi, poate doriti sa va reganditi.)