Ce este SEO si de ce este important?

SEO (Search Engine Optimization) este cu siguranta un subiect fierbinte in domeniul marketingului digital. Pe masura ce tehnologiile devin mai accesibile si se raspandesc, comportamentul consumatorilor in ceea ce priveste cumpararile se schimba, iar aici intervine importanta SEO. Dar ce inseamna SEO? De ce este important pentru afacerea mea? Mi-ar oferi vreo avantaj in fata concurentei mele? In continuare vei gasi o scurta introducere in lumea SEO, potentialele sale beneficii pentru strategia ta de marketing si un glosar al unor termeni variate pe care ar trebui sa-i cunosti pentru a te aventura in lumea SEO.

Ce este SEO?

SEO sau Optimizarea pentru Motoarele de Cautare reprezinta ansamblul de practici orientate catre optimizarea continutului web in scopul imbunatatirii pozitionarii organice in motoarele de cautare precum Google. SEO lucreaza atat aspecte tehnice, cum ar fi optimizarea structurii si metadatelor unui site sau blog, cat si la nivel de continut, cu scopul de a-l face mai util si mai relevant pentru utilizatori.

In SEO, fiecare actiune conteaza, de aceea cand explicam ce este SEO si cum functioneaza, in final, ele sunt tactici digitale sub umbrela unei mari strategii de pozitionare, cu scopul de a face site-ul tau mai “relevant” in ochii Google.

Cu ajutorul SEO, poti orienta strategiile digitale cu o perspectiva noua, astfel incat utilizatorii si potentialii clienti sa te gaseasca mai usor pe Google. Daca mai ai inca indoieli cu privire la aceasta metodologie, intreaba-te de cate ori ai folosit motorul de cautare al browserului tau pentru a gasi ceva de care aveai nevoie, de la simple informatii pana la urmatoarea ta achizitie pentru casa.

De ce este important SEO?

Astazi este de neconceput sa concepi o strategie de marketing fara a lua in considerare aspectul digital. 

Ganditi-va la ultima data cand ati cautat pe internet un termen generic precum „livrare sushi”. Probabil ati dat clic pe primele 3 rezultate Google si speram ca le-ati vazut pe urmatoarele pe prima pagina de rezultate (SERP). Acum gandeste-te la fel dar cu o cautare dupa afacerea ta… daca clientul tau nu te gaseste printre primele rezultate, nu existi pentru ei. Este atat de usor.

Care sunt beneficiile SEO?

Imbunatateste experienta utilizatorului

SEO ajuta sa inteleaga utilizatorii, ce cauta si ce vor sa cumpere. Un site care raspunde la cautarile si intrebarile dvs. va avea o experienta de utilizator mai buna si, in consecinta, conversii mai bune.

Optimizarea cheltuielilor de marketing

Nu mai platiti Google! Nu este profitabil sa cheltuiti pe Reclame luna de luna, avand in vedere ca aceste reclame atrag doar 10% din clicuri. Folosind SEO pentru comertul electronic, atacati 90% ramase din rezultatele organice.

Trafic de interes pentru afacerea dvs

O buna optimizare SEO iti atrage clientela de interes, deoarece vorbesti si pozitionezi exact ceea ce cauta. Daca sunteti printre primele rezultate, este foarte probabil ca acest utilizator sa devina cumparator.

Imbunatatiti gradul de cunoastere a marcii

Un comert electronic permite oamenilor sa interactioneze cu marca dvs. scriind comentarii si recenzii. Aceasta interactiune ajuta SEO, deoarece Google ii place sa stie ce cred oamenii despre afacerea ta, pentru a informa mai multi utilizatori.

Alte beneficii ale SEO

  • Trafic organic de calitate superioara
  • Nu este invaziv – Inbound Marketing
  • Cresterea conversiilor
  • Trafic 24/7 si in crestere
  • Imbunatateste reputatia marcii
  • Experienta de utilizator mai buna
  • Incarcare mai rapida a site-ului
  • Continut relevant
  • Rezultate mai ieftine (fata de PPC)
  • Foarte profitabil (termen mediu/lung)

Elemente esentiale pentru SEO

Daca incetul cu incetul intelegi ce este SEO, dar tot nu te simti foarte sigur, iti recomandam sa incepi cu terminologii de baza din lumea SEO care, intelegandu-le, te vor ajuta sa castigi incredere in subiect si sa intelegi ce trebuie sa faci. un SEO bun daca este important pentru compania ta.

Meta Titlu sau Meta Titlu

Inceputul tuturor. Meta titlul este cel pe care il gasiti in Google asociat cu un site web, este locul in care facem clic cu totii pentru a introduce continutul care ne-a atras atentia (de obicei printre primele trei care apar).

Acest titlu ar trebui sa aiba intotdeauna inclus cuvantul cheie principal si ar trebui sa aiba in mod ideal intre 40 si 60 de caractere, astfel incat Google sa nu il taie si sa arate 3 puncte la sfarsit. Neoptimizarea acestui element este o modalitate foarte comuna de a pierde potentialii vizitatori ai site-ului nostru, prin neindicarea corecta a continutului inainte ca utilizatorul sa faca clic.

Meta Description sau Meta Description

Acest scurt paragraf, de cel mult 140 de caractere, va va ajuta sa oferiti un rezumat concis a ceea ce va gasi utilizatorul pe pagina respectiva la un moment dat. Desi unii s-ar putea sa nu o considere una dintre cele mai importante actiuni SEO de pozitionat, va asiguram ca o meta-descriere bine optimizata si un CTA atractiv vor atrage mai multi vizitatori pe site-ul dvs. si ii vor implica pe cei care dintr-un motiv sau altul cerceteaza despre asta.

Adrese URL optimizate

Nu vrem sa suna repetitiv, dar vrem sa il interiorizati si sa il puneti in practica: cuvantul cheie principal trebuie sa intre si in URL. Nimic mai bun decat gasirea unei adrese URL prietenoase si doar citirea acesteia ne ofera o imagine de ansamblu asupra continutului pe care il vom gasi acolo.

Lungimea adresei URL este, de asemenea, importanta, unde Google recomanda ca TOATE adresele URL sa nu depaseasca 75 de caractere, inclusiv cele din domeniul dvs. De exemplu, domain.com are deja 11 caractere, in timp ce domain.com/category/productto are 31, asa ca luati in considerare acest factor daca site-ul dvs. are multe categorii sau subcategorii.

Titlurile H1, H2, H3…

Pentru a da structura continutului tau si a castiga in continuare puncte in pozitionarea noastra SEO, este necesar ca in HTML sa dam o ierarhie titlurilor si subtitrarilor pe care utilizatorul le va gasi pe site-ul tau. Acestea sunt impartite in mai multe H (pentru titluri in engleza) de la 1 la infinit, H1 fiind singurul nostru titlu irepetabil.

Nume imagini

Pentru a continua pozitionarea cuvantului cheie pe care il dorim, trebuie sa dam o structura coerenta modului in care denumim fisierele imaginilor noastre. Este foarte frecvent sa gasim fisiere cu nume precum „banner3.jpg” sau „image_56.png” si poate ca acest lucru se intampla in incercarea de a ne difuza continutul cat mai curand posibil sau pentru ca zona grafica nu ia in considerare SEO. la denumirea si crearea imaginilor. Acum, indiferent de motiv, aceasta este o mare greseala, deoarece pierdem oportunitatea de a continua sa consolidam SEO pe web.

Fara indoiala, pozitionarea SEO este cea mai buna alternativa pentru ca utilizatorii sa gaseasca un site web facand cautari  pentru care un anumit site va fi important sau relevant. Gandeste-te ca acesti utilizatori cauta anumite lucruri si daca asta oferi pe site-ul tau si reusesti sa-l faci vizibil, atunci mult mai multi oameni vor putea beneficia de ceea ce spui tu datorita optimizarii pentru motoarele de cautare sau pozitionarii SEO ceea ce ai fi facut anterior.