Adevarul despre suplimentele alimentare

Când iei acea sticlă de vitamina C sau pastile cu ulei de pește, s-ar putea să te întrebi cât de bine vor funcționa și dacă sunt sigure. Primul lucru care trebuie să vă întrebați este dacă aveți nevoie de ele în primul rând. Mai mult de jumătate dintre americani iau unul sau mai multe suplimente alimentare zilnic sau ocazional. Suplimentele sunt disponibile fără prescripție medicală și vin de obicei sub formă de pastile, pulbere sau lichide. 

Suplimentele comune includ vitamine, minerale și produse pe bază de plante, cunoscute și sub denumirea de substanțe botanice. Oamenii iau aceste suplimente pentru a se asigura că primesc suficienți nutrienți esențiali și pentru a-și menține sau îmbunătăți sănătatea. Dar nu toată lumea trebuie să ia suplimente.

Alimentatia sanatoasa nu trebuie sa lipseasca chiar si atunci cand luati suplimente

„Este posibil să obțineți toți nutrienții de care aveți nevoie mâncând o varietate de alimente sănătoase, deci nu trebuie să luați neaparat suplimente”, spune Carol Haggans, un dietetician și consultant al NIH. „Dar suplimentele de pe naturalmall.ro pot fi utile pentru a completa golurile din dieta ta.” Unele suplimente pot avea efecte secundare, mai ales dacă sunt luate înainte de operație sau împreună cu alte medicamente.

Suplimentele pot cauza probleme și dacă aveți anumite afecțiuni de sănătate. Și efectele multor suplimente nu au fost testate la copii, femei însărcinate și alte grupuri. Așa că discutați cu furnizorul dumneavoastră de asistență medicală dacă vă gândiți să luați suplimente alimentare. „Ar trebui să discutați cu medicul dumneavoastră ce suplimente luați, astfel încât îngrijirea dumneavoastră să poată fi integrată și gestionată”, sfătuiește dr. Craig Hopp, expert în cercetarea botanică la NIH.

Suplimentele alimentare sunt reglementate de U.S. Food and Drug Administration (FDA) ca alimente, nu ca medicamente. Eticheta poate pretinde anumite beneficii pentru sănătate. Dar, spre deosebire de medicamente, suplimentele nu pot pretinde că vindecă, tratează sau previn o boală. „Există puține dovezi că orice supliment poate inversa cursul oricărei boli cronice”, spune Hopp. „Nu luați suplimente cu această așteptare.” Intra pe badin.ro si descopera si alte beneficii ale suplimentelor alimentare.

Care sunt cele mai populare suplimente alimentare?

Dovezile sugerează că unele suplimente pot îmbunătăți sănătatea în moduri diferite. Cele mai populare suplimente nutritive sunt multivitaminele, calciul și vitaminele B, C și D. Calciul susține sănătatea oaselor, iar vitamina D ajută organismul să absoarbă calciul. Vitaminele C și E sunt antioxidanți – molecule care previn deteriorarea celulelor și ajută la menținerea sănătății. Femeile au nevoie de fier în timpul sarcinii, iar sugarii alăptați au nevoie de vitamina D. 

 Acidul folic – 400 micrograme pe zi, fie din suplimente sau alimente fortificate – este important pentru toate femeile aflate la vârsta fertilă. Vitamina B12 menține celulele nervoase și sanguine sănătoase. 

Vitamina B12 provine în cea mai mare parte din carne, pește și lactate, așa că veganii pot lua în considerare un supliment pentru a fi siguri că se satură”, spune Haggans. Cercetările sugerează că uleiul de pește poate promova sănătatea inimii. Dintre suplimentele care nu sunt derivate din vitamine și minerale, spune Hopp, „uleiul de pește are probabil cele mai multe dovezi științifice care să susțină utilizarea acestuia”. Efectele asupra sănătății ale altor suplimente comune necesită mai mult studiu. Acestea includ glucozamina (pentru durerile articulare) și suplimente pe bază de plante, cum ar fi echinaceea (sănătate imunitară) și ulei de semințe de in (digestie).