Cum distrugi o tara ca România?

Un cititor, Tibi, a zis-o perfect:

  1. Bagă-le în cap idioţilor că oricare dintre ei GARANTAT va da lovitura – va rupe fâşu’ pe Forex sau va face vreun rahat de blog cu trăirile lui, iar din publicitate or să-i curgă bani căcălău. Aşa ajunge băiat dăştept, care stă acasă cu cracii în sus şi râde de fraierii care muncesc în timp ce el îi face din tastatură. E imposibil să nu reuşească!
  2. Desfiinţează şcolile profesionale – ce dracu’, doar n-avem nevoie de pălmaşi, de tehnicieni, instalatori, strungari, zidari, ingineri etc., noi facem numai ‘telectualii păcii, cu zece diplome şi campioni la stat pe Feisbuc.
  3. Românul fără diplomă intră în pământ de ruşine, aşa că protejează fabricile de cartoane colorate. Scoate pe bandă rulantă absolvenţi de Drept, Jurnalism, ASE, Studii Europene, Asistenţă Socială şi alte minuni pe care să le ţii apoi în şomaj, nu cumva să se ducă să vândă în piaţă, că “ei are studii superioare”. Dacă, din greşeală, vreun examen se dă pe bune, pune imediat la zid ministrul Educaţiei, e un criminal care ne distruge tineretul şi-i aruncă pe bieţii copii în braţele etnobotanicelor.
  4. Lasă “poporul” să-şi dezlănţuie furia “îndreptăţită” pe toate resturile comunismului (nu şi pe comunişti, fireşte), să facă praf instalaţiile de irigaţii, să fure tot ce se poate şi să distrugă ce nu poate căra. Dacă, din întâmplare, s-a nimerit ca vechiul regim să lase în urma sa ceva ce ar putea fi folosit, vinde-l cât mai repede.
  5. Nu uita să faci praf agricultura. În loc să investeşti în infrastructură şi să-i ajuţi pe ţărani la început, cât să pornească, apoi să-i laşi să se ajute singuri, ţine-i în subvenţii, că doar munca la câmp e grea, iar statul în birt frumos. După aia taie-le brusc subvenţiile când nu mai au bani şi zi-le să vândă pământul la străini, pe sume de tot rahatul. Dacă nu vor să-l vândă, arde-le un impozit.
  6. Dacă vine vreun străin cu o idee bună, urlă-i în faţă că noi nu ne vindem ţara şi să meargă la el acasă să dea ordine. Dacă vine cu o idee cretină, îmbrăţişeaz-o şi ridică din umeri că n-ai ce-i face, el ştie mai bine, doar e străin.
  7. Dacă se trezeşte vreo firmă să facă o investiţie serioasă şi locuri de muncă, dă-i la şuturi în gură până fuge văzând cu ochii. Primeşte-i cu braţele deschise pe ăia care pe un miliard şi jumătate de euro îţi vând 52 de km de autostradă/drum comunal sau pe ăia care vor să facă o frumuseţe de lac de cianuri cum n-a mai văzut lumea.

D-aia Mișcarea Antitaxe va introduce pedeapsa cu moartea!

Un prieten, pe care îl cunosc de 20 de ani (actual om de afaceri, dar fost lider comunist, fost ministru si  bun prieten la rândul lui cu Adrian Năstase) m-a întrebat: tu ești un tip foarte rezonabil si civilizat…cum de ai pornit o mișcare așa de violenta? Sunt de acord cu tot ce zici, mai ales cu scăderea CAS-urilor si taxelor, ca nu se mai poate…dar chiar e nevoie de violenta?

Pai si tu ești un tip rezonabil si civilizat, ii zic: mă lași sa-ti bag mana -n buzunar, sa-ti iau portofelul? Sigur ca nu, zice el. Si daca vin in clipa asta peste tine si ti-l iau cu forța, ce faci? …Chem politia! Zau? Si daca politia e de partea mea si te tine cu mâinile la spate, pana te buzunăresc eu? Amicul meu se face roșu la fata si-mi zice printre dinți: pai va rup gatul la toți! Poate nu acum, dar găsesc eu un moment potrivit si nu scăpați!

AHA!

Amicul tace. După aia îmi zice: dar pe mine m-ai omori? Mă uit mirat la el: aici e vorba de afaceri, nu de sentimente. Ce treaba are asta cu prietenia, cu mila si cu civilizația? Statul îmi fura banii (si pe ai mei, si pe ai lui Ion, si pe ai lui Gheorghe). Iar eu o sa fac absolut tot ce e necesar ca sa elimin pierderile. N-am făcut așa toata viața? Nu așa se menține “civilizația”?

Iar după ce fac ce trebuie făcut, mă spăl pe mâini de sânge, cu conștiința datoriei împlinite (ca mi-am salvat tara). Si mă duc la opera sa ascult Schubert.

Ca da, raman un om civilizat.

Enache Alexandru
3 iunie 2013 • 11:21 AM
Interesant articol, mi-a facut placere sa il citesc.

La punctul 5 cam asa e ,trebuia de la inceput fara subventii.

Din pacate performanta si neperformanta in agricultura sunt rasplatite (in mod egal) prin subventii.
Cel performant foloseste subventia pentru a se mai dezvolta un pic iar cel neperformant mananca banii aiurea si (in afara de patronului birtului din sat) nimeni nu castiga nimic.

Razvan A
3 iunie 2013 • 11:41 AM
Nu stiu cat stiti despre agricultura, dar toate tarile subventioneaza agricultura. Poate Argentina si Noua Zeelanda nu, dar asta e alta poveste. Daca nu se subventiona agricultura deloc, Romania ar fi fost acum la sapa de lemn…adik literally…nu tu tractor, nu tu agricultura…doar de subzistenta. Ba mai rau decat atat, subventiile in alte tari europene sunt de 3-4 ori mai mari decat in Romania, deci la capitolul competitivitate deja nu avem sanse…imagineaza-ti fara subventii…
Si nu cred ca cineva, chiar de la capitalism pe paine ar vrea sa fie in situatia in care nu avem agricultura deloc…ca pe asta nu o inchizi si pornesti ca pe o turbina, peste noapte…daca ai pierdut capabilitatile, infrastructura, ai pierdut totul…adik reconstruiesti in decenii.
Eu as fi de acord cu lipsa subventiilor, dar atunci trebuie inchisa piata, nu tu importuri, nu tu cersitoreala de alimente ieftine. Bine, stiu ca noi vrem sange in strazi, dar asta ar avea alte dimensiuni…

I.
3 iunie 2013 • 12:02 PM
Agricultura făcută cu calul şi plugul de lemn e tot subvenţionată?

Razvan A
3 iunie 2013 • 12:07 PM
Depinde de suprafata. Dar considerand ca nu, acea agricultura este doar de subzistenta. Inseamna ca doar el si cu familia lui traieste din aia. Iar orasenii nostri vor cumpara totul din import. Problema nu e asta…pe vremuri bune si de pace importi…mai nasol e in vremuri mai potrivnice…atunci sa te vad cum si ce aduci, cum pleci capul la orice compromis international cand e vorba de papica in farfurie.
Repet…daca s-ar elimina la nivel global toate subventiile, nici o problema…dar asta nu se inaptmpla, motiv pentru care daca o faci intr-un loc, ai terminat agricultura locului respectiv.

Alex
3 iunie 2013 • 1:10 PM
Iar în vremuri potrivnice care e probabilitatea să faci agricultură cum trebuie? Tare mi-e că tot la cal şi plug de lemn se reduce problema în acele vremuri; iar în astea normale trebuie profitat şi importat la preţuri de nimic. Politrucii cu tendinţe de planificare centrală din ţările respective n-au decât să-şi aducă la sapă de lemn toată populaţia (în afară de fermieri) dacă atât îi duce capul. Nu mi se pare scris în piatră că trebuie să faci ce fac şi ceilalţi, doar fiindcă sunt nişte politruci mai spălaţi decât ai românilor.

Sunt foarte sceptic că, în caz de război sau calamitate, ajută vreun pic agricultura ta subvenţionată. Am mai văzut argumentul ăsta cu pierdutul capacităţii de a face agricultură, dar e un pic împins la limită. Dacă pică asteroidul peste lanul de porumb, nu face prăpăd oricum?

Tot aud teoria asta cu „chestii strategice” care trebuie subvenţionate în-caz-de-ceva. Dar ai nişte exemple istorice, concrete, în care agricultura intensivă subvenţionată de stat a salvat situaţia? Când afirmi ceva din sfera a-treia-cale, capitalismul-nu-merge-mereu, ar fi frumos să vii şi cu nişte argumente, chiar şi anecdotice.

Razvan A
3 iunie 2013 • 2:04 PM
Nu vreau sa intru in polemici…si eu sustin manifestul capitalist, sunt insa lucruri care ar fi mai bine de lasat pe seama expertilor decat discutate ca la bar. Nu am exemple de tara salavata de subventii pentru ca toate tarile sunt subventionate, deci nu ai avea etalonul :).
Apoi, amestecam mere cu pere, asteroizi peste lan :)…cu situatii in care tari, orase ar fi izolate si nealimentate cu chestii de baza. Iti amintesti vulcanul islandez care a tinut zborurile la sol? Am stat 2 saptamani sa primesc un hard disk nu stiu de pe unde…hard-ul e ok ca poti trai fara el…imagineaza-ti ca asteptai mancare de pe la mama cucii…sa te vad atunci viteaz…chiar cu toti banii din lume s-ar putea sa nu faci prea multe…ma indoiesc ca e ceea ce iti doresti in final.

mbeznoiu
5 iunie 2013 • 4:29 PM
Dragul meu Razvan
Pe vremuri bune si de pace exporti, nu importi !!!
E de retinut, pentru ca uite asa ne construim o scara de valori inversa si nefunctionala… Ooooh Doamne !!!

Enache Alexandru
3 iunie 2013 • 12:50 PM
Prietene lasa-ma cu abureala.

Din peste 120 de clienti ai mei (intre 10 si 200 hectare, adica grosul fermierilor subventionati din Romania) putin peste 30% din ei fac agricultura performanta…restul traiesc DOAR din subventii.

Am clienti performanti care lucreaza cu tehnica si tratament (utilaje performante + insecticid/pesticid/ etc), obtin recolte medii (recolte bune daca ar fi avut irigatii) si raman in picioare si fara subventii. Si daca primesc subventii cu ele, achita o rata sau doua in avans la utilaje cumparate sau alte achizitii.

  • Sa vezi cum arata bazele lor , moderne, informatizate, tehnica si conditii Europene. Cheltuiesc din profit sa faca training de specialitate angajatilor (doar lucreaza pe echipamente de zeci de mii de Euro).

Pe de alta parte restul (cei 70%) nu se adapteaza situatiei de azi, au tehnica veche neperformanta si nu utilizeaza tratament, recoltele sunt slabe si ies in pierdere sau ies pe Zero. Pentru ei profitul ramane subventia de la stat.

  • Au un rahat de hala sau o curte unde isi tin utilajele, angajati platiti la negru cu ziua, singurele investii din profit (subventia de la stat) fiind locuinte noi, autoturisme si alte achizitii non-prioritare.

Pentru cel neperformant este o situatie buna, fie ca iese in pierdere sau pe zero el oricum castiga bani.
Bani veniti din subventii de la stat si fonduri Europene. Ghici din buzunarele cui pleaca banii pentru subventiile de la stat.

Si sa vezi cum urla cei neperformanti cand nu primesc subventiile si ii acapareaza datoriile, cam cum urla acum Oltchim, Posta Romana etc. companii care nu sunt productive dar cer bani.

Am avut discutii cu colegi din alte judete si mi-au semnalat aceeasi problema….neperformanta.
Aia 30% sunt oameni care au pornit afacerea in agricultura cu imprumuturi din banca, oameni adevarat competitivi care au riscat totul in spiritul afacerilor si au castigat.

Vrei comunism, toti sa fie egali si sa fie tratati la fel (fie ca sunt wineri sau looseri)…succes, eu nu imi doresc asta. Fii fericit, platesti sute de mii de oameni neproductivi si la stat si la privat.

Mihai Giurgea
3 iunie 2013 • 1:08 PM
Sunt perfect de acord cu tine, Alexandru. Asta este si politica oficiala a MAT.

Dar vad ca sunt o multime de comunisti, care se cred in mintea lor mari “liberali”. Si or fi chiar sinceri! 😆

Razvan A
3 iunie 2013 • 1:42 PM
Ma amuza ca exact cei care nu fac agricultura vorbesc cel mai cu patos despre ea. Nu cred ca ai clienti care fac agricultura profitabila fara subventii. Nici macar cei mari despre care vorbesti…si iti spun din perspectiva unia mic fermier. Mai intai, ce spui tu, cu hala mica si ponosita este exact conditia celui care nu s-a inglodat in datorii ca sa faca agricultura. Adik asa cum sunt si eu, cu ogoarele mele. Desi ne-am dezvoltat sustenabil si organic (nu agricultrua organica ci crestere organica) am reusit sa nu ne imprumutam sau sa ne asociem. Am si vecini care dintr-o data au devenit mega-ferme Monsanto. Nimic rau cu asta, doar ca nu sunt ale lor. Ori aici va contraziceti cu manifestul. Vreti tara condusa de romani, va enerveaza ca se vinde tara pe sub mana in virtuea unui capitalism pe paine adevarat (pana la urma asa se face capitalismul, nu cu vrajeli si reguli).
Sa concluzionam…la mine la ferma s emunceste pe rupte, de dimineata pana seara…nu suntem nici looseri si nici winneri. Subventiile vin cu pana la un an intarziere, cele pe motorina si mai mult. Am accesat fonduri europene…dar in final esti foarte dependent de sistemul centralizat global.
Sa stii ca si Monsanto primeste direct sau indirect subventii, nu va mai amagiti.
PS. Daca vrei agricultrua cu orice pret…baga erbicide si azot cat cuprinde sa facem recolta azi…de ce te plangi de gazele de sist sau Rosia Montana. Si alea aduc profituri majore…impactul…mai pe seara.

Alex
3 iunie 2013 • 1:52 PM
Ha ha, bună de tot prima frază. Mie mi se pare că, dat fiind că faci agricultură şi pe taxele lor, au tot dreptul să comenteze.

Mihai Giurgea
3 iunie 2013 • 2:00 PM
Tipic comunist: dati-ne banii vostri, ca voi sunteti prosti, noi stim mai bine cum sa vi-i cheltuim. Voi n-aveti nici dreptul sa comentati, ca noi suntem “specialisti” in domeniu.

Daca esti asa de specialist in agricultura, Razvanele, ce cauti pe internet la ora asta? De ce nu esti la coada vacii sa muncesti, “fermierule”? D-aia cersesti subventie! Noi iti subventionam comentariile tale.

Alex
3 iunie 2013 • 2:07 PM
PS: Maestre, deci în caz de război sau ceva, o să-ţi salvezi tu poporul, cu… ogorul dezvoltat sustenabil şi organic? Cam câţi oameni poţi hrăni? Tare sună a vorbe goale şi scuzele tale de mai sus, cu vremurile grele în care e bine să ai agricultură. Ca să cultivi ce, muşeţel organic?

Tu n-ai tupeu să te duci la unul din ăştia pe care-i iei în balon să le spui: „banii sau viaţa”, pui măreţul Stat s-o facă şi-apoi învârţi vorbe savante despre drobul de sare. În caz de vremuri grele sunt mici de tot şansele să fii pe baricade cu muşeţelul, nu ştiu de ce te-ar subvenţiona cineva.

Razvan A
3 iunie 2013 • 2:10 PM
Mihai, eu nici macar nu sunt in tara, ferma e manageriata la locul ei, in ROmania. Nu cersesc nimic, chiar mi-as dori sa se elimine subventiile, dar ce propune nenea ala nu e nici un capitalism pe paine, e sinucidere…se vorbeste din birouri fara sa ne pricepem. Asta e tot…

Mihai Giurgea
3 iunie 2013 • 2:48 PM
Razvan, sa nu mai batem campii.

Intrebarea e simpla: ce castig eu luna asta, pentru subventia pe care ti-o dau tie luna asta? Taranul Gheorghe mananca in luna mai 2013 din banii mei: de ce sa-l las?

Daca n-ai un raspuns clar, adio bani.

S Tudor
3 iunie 2013 • 2:15 PM
http://www.riscograma.ro/7880/agroitnel-exista-o-tara-in-care-agricultura-a-prosperat-dupa-eliminarea-subventiilor-noua-zeelanda/

radu
3 iunie 2013 • 5:29 PM
fac, agricultura, da mie scarba intrun fel de subventii: oricum, ce iti dau cu o mana, o sa iti ia cu aialalta, daca te uiti la noile impozite fixe pe hectar, in functie de ce produci. cel mai corect ar fi sa fie eliminare la nivel global subventile, si atunci ar fi o piata corecta, in care cel performant rezista, si face profit, si atata. supravietuieste cel mai puternic

tibi
4 iunie 2013 • 2:35 AM
Răzvan, ar fi bine dacă ţăranii români ar face măcar agricultură de subzistenţă. Dar mulţi n-o fac. Alexandru spune foarte bine că subvenţiile încurajează egal şi performanţa, şi neperformanţa, mai ales când tind să devină un “drept”. Nu s-a subvenţionat agricultura, ci aşa-zişii agricultori. Altfel spus, ajutoare sociale camuflate.

Statul putea să-i ajute altfel – de pildă, să le fi dat în administrare imediat după ’90 fostele CAP-uri, să-i încurajeze să se asocieze şi să le explice frumos că, dacă se dovedesc capabili să le întreţină, le vor primi în proprietate. Fireşte că ar fi fost dobitoci care să le devasteze, dar ar fi fost şi unii care să le îngrijească ştiind că vor fi ale lor şi nu ale “statului”. Aşa, de toată infrastructura (bună-rea, dar măcar era) s-a ales praful. Imediat după Revoluţie ţin minte cum treceau pe lângă casa bunicilor mei căruţele încărcate cu ţevi de la sistemele de irigaţii. Acum plâng după ele, că li se usucă toate culturile.

claudiu steflea
3 iunie 2013 • 11:24 AM
O mica concluzie la articol : “None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free” – Johann Wolfgang von Goethe.

“Nu exista sclav mai fara de speranta ca acela care, crede ca este liber”

Mihai Giurgea
3 iunie 2013 • 11:25 AM
Corect, asta e situatia romanilor.

I.
3 iunie 2013 • 11:32 AM
Cred că articolul cu “România, o ţară artificială” din comentariile de zilele trecute se potrivea mai bine în comentarii aici. 🙂

În altă ordine de idei şi noţiunea de “civilizaţie” e discutabilă. La urmă urmei şi Hitler asculta Wagner. 😀

Cosmin
3 iunie 2013 • 11:34 AM
Contul pentru donatii a ramas acelasi ca atunci cand s-a fondat miscarea?

Mihai Giurgea
3 iunie 2013 • 11:37 AM
Deocamdata da. In curand o sa-i fac un cont off-shore si pentru MAT.

Absolut nici un leu nu va fi controlat de ANAF si de statul roman.

I.
3 iunie 2013 • 11:47 AM
Va fi necesar şi un ghid “Cum poţi plăti de la ghișeu într-un cont offshore”. Nu e rocket science, dar tanti angajate prin băncile româneşti au mari probleme în a procesa chiar şi plăţile interne.

Supermario
3 iunie 2013 • 11:49 AM
Social-democratii astia sunt democrati doar pana e vorba de buzunarul altuia. Cand e vorba de banii personali sunt capitalisti convinsi. Adica, ce-i al lor e numai al lor, dar ce e al nostru e si al lor… Si nu stiu cum se face ca toti au sute de mii de euro in conturi trecuti pe declaratiile de avere, dar ei au fost toata viata bugetari…

Exemplele astea cu “cazul personal” sunt clare si pentru un copil de gradinita. Nici nu trebuie alte teorii economice alambicate:

  • Esti de acord sa dai lunar 200 de lei pentru pensie din care 20 sa se cheltuie cu administrarea banilor tai, 80 sa mearga la un pensionar “exceptional” de la Buget, iar tu sa beneficiezi peste 40 de ani de doar jumatate din banii platiti si nici macar indexati cu inflatia?
  • Esti de acord sa platesti lunar 200 de lei pentru sanatate si o data la 10 ani ( in care ai platit 24.000 lei ) sa beneficiezi de un serviciu medical care costa 12.000 de lei, pe langa care sa mai pui 4.000 de lei spaga si 2.000 lei medicamente?
  • Esti de acord sa platesti un impozit anual pe casa de 400 de lei, iar Primaria sa asfalteze in 10 ani numai strazile consilierilor de la Primarie si ale parintilor acestora, dar nu si pe a ta?
  • Esti de acord cu faptul ca 20% din fiecare cos platit de tine la hipermarket sa mearga direct la Stat, drept TVA, bani din care o parte ajung la politistii care te intreaba daca “banuiesti pe cineva?” atunci cand le reclami ca in parcare ti s-a furat oglinda de la masina, desi ei “au acoperit” gasca de hoti?
  • Esti de acord cu faptul ca 50% din banii platiti la benzinarie sa ajunga direct la Stat, drept accize + TVA, bani din care periodic Statul sa-i subventioneze pe Rafo sau Alro, pe Patriciu sau Niculae ori pe baietii destepti din energie, incepand cu panarama aia de Pinalti?…
  • Esti de acord sa muncesti din greu o luna, pana te spetesti, iar jumatate din banii pe care ti-i aloca patronul sa ti-i retina legal si sa-i trimita la Stat, fara ca tu sa stii macar cati sunt si pentru ce sunt?

Orice om normal si responsabil va raspunde: Nu! Nu, nu, nu, nu, nu!

Cosmin
3 iunie 2013 • 12:01 PM
Am fost weekendul trecut acasa, la Focsani. Am tampit de nervi cand am vazut ca au ras asfaltul care era perfect pe o anumita strada, pentru a-l repune. Nu vad logica chestiei si imi venea in acel moment sa ma duc in primarie sa descarc o arbaleta in niste consilieri. Ma simt si eu exact ca intr-un articol publicat de Mihai mai demult in care vorbea de o persoana care se simte incapabila de a face ceva singura. Nu-mi venea sa cred ce se intampla. Sunt zeci de strazi distruse complet in Focsani, dar ei “s-au gandit sa repare o strada care era numai buna. E o mafie si la Focsani acolo, o cloaca de nenorociti.

Catalin
3 iunie 2013 • 11:50 AM
Si SS-ul era foarte civilizat si mare amator de opera, dar asta nu i-a impiedicat. Vedeti sa n-ajungeti ca ei!

I.
3 iunie 2013 • 11:53 AM
Aluziile la Schubert, Wagner şi civilizaţie erau ironii. N-o lua mot-a-mot. 🙂

Mihai Giurgea
3 iunie 2013 • 11:59 AM
Da, stiu: si Angela Merkel e nazista, si David Cameron, si Margaret Thatcher. Oricine nu vrea sa va dea pomana.

Ascunzi ca nazistii erau national-socialisti si urau capitalismul (Hitler a scris ca e o “inventie jidaneasca”). Numele complet al partidului nazist era: “Partidul National Socialist al Muncitorilor din Germania”.

Cine este azi si nationalist si socialist si uraste capitalismul? Cine mananca cacat cu clasa muncitoare? PSD-ul si comunistii. Adica chiar voi!

Deci e limpede ca voi sunteti singurii nazisti adevarati din Romania. Noi suntem oameni de treaba, care ne vedeam de afacerile noastre, pana cand am fost siliti sa ne aparam buzunarul. Stiu ca pentru astia ca voi, sa-ti aperi proprietatea e o chestie foarte nazista. De neiertat: cum, indrazneste sa nu ne dea bani gratis? Indrazneste sa spuna ca banii munciti de el sunt ai lui?

Am scris un articol pentru astia ca tine: http://capitalismpepaine.ro/2013/05/17/de-cand-e-munca-nazista-ba/

cosmin
3 iunie 2013 • 2:27 PM
subscriu….asa s-a invatat romanul cu pomana.

John Galt
3 iunie 2013 • 4:55 PM
Catalin, Hitler era amator de arta cam la fel cum e acum Nastase amator de picturi. Amandoi INCERCAU sa arate lumii ca inteleg ce e aia arta, insa de fapt nu pricepeau nimic. Pentru ca nu aveau criterii rationale care sa imparta lumea in bine si rau, nu erau in stare sa distinga si discearna in nimic, nici macar intre arta si kitsch. Lucrul asta poate fi observat si la tablourile obosite ale lui Nastase dar si la incercarile lui Hitler, care printre altele nu avea perspectiva sau asezare in spatiu absolut deloc (faptul ca nu avea perspectiva s-a putut vedea mai tarziu, in campaniile lui din Rusia). De armonie cromatica nici nu mai zic, acolo socialistii incep si termina intotdeauna intr-o mare baie de sange.

Asa ca nu mai amesteca notiunile ca nu merge.

nicu iftime
3 iunie 2013 • 12:45 PM
buna ziua,nu se poate face nimic fara sacrificii,texas a fost facut cu arma si sange la fel toata america ,coloniille din africa ,australia si noua zeelanda. nimic nu se face cu va rog sa eliberati casa,domnul mihai zice bine,furca ,toporul prastia si la revolta.PRIVITI la turci,si turcia o duce bine.unde pot dona ceva bani si cand pot primi carnet de membru. keep rolling bud

Ciprian
3 iunie 2013 • 1:07 PM
Desigur toata lumea se plange, dar nu prea vad pe nimeni sa ia atitudine sausaofere creun fel de solutii, Da! ca individ! cu totii avem puterea asta!

Mihai Giurgea
3 iunie 2013 • 7:27 PM
Daca vrei sa iei atitudine, te asteptam la mitingul Miscarii Antitaxe.

Jane Skimmer
3 iunie 2013 • 1:11 PM
Excelent articol !! Si poza !!

zmolem
3 iunie 2013 • 2:01 PM
Dac-as fi pentru o zi presedinte….
As umple pietele de tepe in care i-as infige lent pe toate putorile, scursurile, profitorii care ne-au facut praf tara.

cosmin
3 iunie 2013 • 2:30 PM
hmm…ti-ar lua cel putin o saptamana sa faci tepele,si nca vreo 3 zile sa infingi in ele putorile.macar jumate de mandat sa fii presedinte.o zi e prea putin

cosmin
3 iunie 2013 • 2:34 PM
nu-ti ajunge o zi….

Robespierre
3 iunie 2013 • 2:10 PM
Iar pe blocurile cenusii se pisa acum capitalisti adevarati:

va plictisesc daca va spun ca astazi la Londra s-au vandut titluri romanesti de vreo 300 mil dolari??????????
Fast money accounts (US, Asia) ies de pe leu mai repede decat anticipam……….

US futures 10y, acum o ora, 2.17%, pressing higher…….

GAME OVER, BNR !

Comicul
3 iunie 2013 • 2:28 PM
Ce ne spune DR. Copper?

Robespierre
3 iunie 2013 • 3:07 PM
Spune ca economia mondiala e vulnerabila la o corectie…dr.copper sta cumpatat, nu se repede in raliuri, nu cade brusc, just watching…asa a facut mereu, e impasibil, dar loviturile sale sunt fatale.
London spot 3.322, sub 200-dma 3.39

zanshin
3 iunie 2013 • 3:37 PM
genial finalul articolului! exact asa cum samuraii scriau haiku-uri dupa ce taiau o duzina de capete. Respect.

John Galt
3 iunie 2013 • 4:44 PM
Sa pun un link ca sa vedeti de ce s-a ajuns aici. Dezastrul nu e numai in economie ci si in Arta. Compromisul moral a lasat urme adanci peste tot, chiar si in viata de zi cu zi. Pentru ca socialistii lui Nastase si Ilici au inversat orice criteriu moral, orice criteriu ESTETIC (vezi kitch-urile lui din sufragerie), pentru ca scopul socialistilor si bolsevicilor a fost intotdeauna INVERSIUNEA MORALA propovaduita la rang de stiinta. Asa s-a ajuns ca hotii sa fie laudati si luati drept model, ca oamenii cinstiti sa fie eliminati din orice sistem TOCMAI pentru ca erau cinstiti, corecti, adica nimeni nu avea nevoie de ei, asa s-a ajuns ca rolul traditional al familiei sa fie atacat din toate directiile, homosexualitatea sa fie declarata drept virtute ba chiar un lucru perfect natural (desi nu exista absolut nici o dovada biologica in acest sens ci numai factori de mediu, ce tin de educatie), aici e motivul pentru care toate nulitatile sunt promovate pe toate posturile, in timp ce valorile autentice, traditionale, sunt luate in ras.

“Artistii si arhitectii urmeaza chemarea frumosului, conferind un sens lumii in care traim. Maestrii trecutului au inteles ca avem si nevoi spirituale, pe langa cele animalice. Pentru Platon, frumusetea era o cale catre Dumnezeu, in timp ce pentru ganditorii Iluminismului, frumosul din arta era o cale de a ne salva dintr-o rutina fara sens si de a ne ridica la un nivel superior al cunoasterii. Dar arta a intors spatele frumosului. A devenit o sclava a societatii de consum, satisfacandu-ne doar viciile si placerile meschine, incurajandu-ne parca propriul dezgust. Aceasta este in opinia mea lectia formelor celor mai urate din arta si arhitectura moderna. Ele nu reflecta realitatea ci se razbuna pe ea, rapindu-ne ceea ce ar fi putut fi o casa, un camin, lasandu-ne sa ratacim instrainati si alienati intr-un desert spiritual.

Desigur, e adevarat ca multe lucruri din lumea de azi ne zapacesc si ne deranjeaza. Vietile noastre sunt pline de astfel de reziduuri. Ne luptam cu zgomotele si nebunia cotidiana fara a rezolva sau intelege nimic. Totusi, raspunsul corect nu este de a accepta aceasta alienare ci de a cauta calea de iesire din desert, una care ne va duce in locul in care realul si idealul pot coexista in armonie.

In viata mea de pana acum am gasit acest drum mult mai usor prin muzica decat prin orice alta forma artistica. Pergolesi avea 26 de ani cand a compus Stabat Mater care descrie durerea Sfintei Fecioare langa crucea lui Isus, muribund. Toata suferinta lumii este simbolizata in acordurile sale splendide. Deoarece Pergolesi suferea de tuberculoza cand a scris Stabat Mater, si el este fiul muribund, pe acea cruce. De altfel el a murit la cateva luni de la finalizarea operei. Nu este o piesa muzicala complexa, sau ambitioasa, ci doar exprimarea din inima a credintei compozitorului.

Arata calea prin care emotiile adanci si cutremuratoare pot dobandi unitate si libertate, prin muzica. Vocea Mariei este scrisa pentru doi cantareti. Linia melodica urca incet, dureros, eliminand o disonanta prin intermediul alteia, atunci cand vocile se confrunta, ele reprezentand atunci conflictul si tristetea din interiorul sufletului ei. Muzica trece dincolo de cuvinte si transmite mesajul intr-un al limbaj, direct in propria inima. Arata ca poate misca universul fara ca lumea sa stie despre ce e vorba, sa afle, fara explicatia teologica, despre existenta acestui lucru pe care il numim suferinta, ci ca ne este destinata tuturor, dar nu este sfarsitul.

In acest film am descris frumusetea ca pe o resursa esentiala. Cautand frumusetea (sau fericirea) ne modelam lumea ca pe un camin, si procedand astfel nu reusim numai sa ne intensificam bucuriile ci sa gasim si consolare pentru durerile fiecaruia din noi. Arta si muzica stralucesc prin lumina sensului ce-l dau vietii noastre, si, prin ele, suntem capabili sa confruntam ceea ce ne provoaca durere, si sa gasim consolare si pace, in prezenta lor. Aceasta capacitate a frumosului de a ne alina suferinta este un motiv pentru care frumusetea poate fi considerata ca un substitut al religiei.

Dar de ce sa dam prioritate religiei? De sa nu spunem ca religia este un substitut al frumosului? Sau si mai bine zis, de ce sa le descriem ca rivale? Sacrul si frumosul stau laolalta, ca doua usi ce se deschid spre o singura incapere, si in acea incapere ne regasim pe noi, acasa”.

Roger Scruton – Why Beauty Matters.

John Galt
3 iunie 2013 • 4:49 PM
Socialistii vor redescoperi SUFERINTA cat de curand. Si asta NUMAI pentru ca au preferat sa renunte la CRITERIILE OBIECTIVE si RATIONALE dupa care a functionat lumea pana la ei. Well, pai in cazul asta chiar isi merita soarta. Vor primi fix ceea ce au semanat, de sute de ani..

Aici e si motivul pentru care pus muzica religioasa. Pentru ca vor avea nevoie.. :))

Ion STANCA
3 iunie 2013 • 6:21 PM
Cum distrugi o tara ca România?
Pai cel mai bine sa faca asta se pricep politicinii cu votul unei mari parti din popor 🙂

Cum salvezi o tara ca Romania?
MAT este solutia!

it_s__not_news
3 iunie 2013 • 7:39 PM
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14929678-sondaj-ires-peste-jumatate-din-romani-cred-basescu-trebui-gratieze-becali.htm

Ce sa mai comentezi ?

alex
4 iunie 2013 • 11:42 AM
Succesul Islandei sau de ce nu a fost mediatizată revoluția islandeză… (video)

De ce mass-media internațională și cea românească nu ne-a vorbit despre Islanda, țara care a reușit să rezolve criza economică și să trimită la închisoare bancherii responsabili de aceasta, țara unde s-a produs o REVOLUȚIE PAȘNICĂ, acum câțiva ani? – Pentru că se poate și altfel decât ne spun mafioții ce trag sforile la vârful Uniunii Europene iar noi nu trebuie să știm asta, pentru că ne-ar putea veni idei similare. Pentru că dacă am face la fel, am da peste cap planurile de înrobire ale națiunilor europene, coordonate de FMI sau BM…

Ceea ce au făcut Islandezii ne demonstrează că există soluții. Ei au învins sistemul și și-au luat viața în propriile mâini. Noi de ce să nu facem la fel?

Urmărește un video de 7 minute despre miracolul islandez:

http://danielroxin.blogspot.ro/2013/06/succesul-islandei-sau-de-ce-nu-fost.html