Warner va fuziona HBO Max si Discovery + intr-o singura platforma de televiziune la cerere

Dupa fuziunea afacerilor, urmeaza fuziunea de continut. Warner Bros. Discovery, compania rezultata din fuziunea Warner Media cu Discovery Inc, a anuntat joi, in cadrul unei conferinte cu analistii, noua strategie de televiziune in streaming. Anuntul principal este fuziunea HBO Max si Discovery + intr-o singura platforma de televiziune la cerere. In plus, compania a indicat ca are in vedere lansarea unei versiuni limitate gratuite a serviciului sau finantata cu publicitate in viitor. Warner isi schimba si strategia in productie si va inceta sa mai faca filme destinate doar platformei.

De cand Warner Media s-a separat de AT&T si a fuzionat cu Discovery, speculatiile despre viitorul platformelor sale nu s-au oprit. Compania daduse deja indicii ca intentioneaza sa-si fuzioneze oferta si sa realizeze astfel economii intr-un moment dificil pentru serviciile de televiziune in streaming, care au pierdut utilizatori dupa ascensiunea pandemiei si se confrunta cu o concurenta acerba care face costurile mai scumpe si ingreuneaza. a ridica preturile.

Joia aceasta, principalii manageri ai noii companii au pus pe masa cateva carti. Intr-o conferinta cu analisti si investitori care a durat putin peste o ora si jumatate, CEO-ul companiei, David Zaslav, si seful afacerii de streaming, JB Perrette, au anuntat ca HBO Max si Discovery Plus se vor alatura intr-o singura platforma. cu „un singur brand global”, al carui nume nu l-au dezvaluit.

Asta inseamna disparitia marcii HBO, care a produs unele dintre cele mai legendare seriale de televiziune cu plata, precum Game of Thrones sau The Wire? Printre analistii financiari se numara si fani ai serialului si intrebarea nu putea fi omisa. Atat Zaslav, cat si Perrette au evitat sa dea un raspuns direct („ne uitam la asta si vom continua sa ne uitam la el”), dar au dat de inteles ca marca, intr-un fel sau altul, va supravietui („este una dintre bijuterii in coroana companiei”).

In dezvoltarea raspunsului lor, directorii au indicat ca studiaza modul in care consumatorii percep marca si au renuntat la care ar putea fi solutia finala, indicand ca „exista o diferenta intre cum se numeste serviciul in cele din urma”, platforma si rolul. care joaca marca HBO ca atare. „Va tinem la curent cand vom lua decizia finala”, au conchis ei laconic.

Anterior, Perrette explicase programul planificat pentru implementarea noii platforme fuzionate. Lansarea sa va avea loc in Statele Unite in vara lui 2023, apoi in toata America Latina in toamna aceluiasi an. Europa va urma la inceputul lui 2024 si apoi restul pe parcursul acelui an. Scopul este de a ajunge la 130 de milioane de abonati la nivel mondial in 2025. In prezent, grupul are 92 de milioane de abonati, departe de cele 220 de milioane ale Netflix.

Directorii companiei au spus ca experienta utilizatorului si calitatea vor fi prioritatile noului serviciu. Din punct de vedere tehnologic, scopul este ca o platforma comuna sa incorporeze tot ce este mai bun din fiecare dintre cele doua actuale. „Eficient, scalabil, rezistent” sunt cateva dintre adjectivele folosite de manageri, care au subliniat, de asemenea, ca este flexibil pentru a permite incorporarea ofertei altor parteneri si aliati, combinarea televiziunii directe cu la cerere si diferite modele de exploatare publicitara.

Initial, compania se va concentra pe dezvoltarea unui model fara reclame sau ad-light, dar compania deschide usa catre o versiune gratuita cu un catalog limitat, care isi castiga veniturile numai din reclame si serveste drept poarta de acces catre versiunile de plata. In orice caz, acel proiect este inca foarte verde si Perrette s-a referit la Ziua Investitorului programata pentru sfarsitul anului pentru mai multe detalii.

In ceea ce priveste continutul, nu au existat detalii. Mesajul general este ca investitia in productia proprie va fi relevanta, dar intr-un ritm mai moderat decat cel actual.

Un plan pe 10 ani pentru Universul DC

Celalalt cartof fierbinte al conferintei cu analistii a fost anularea premierei Batgirl, filmul care a costat 90 de milioane de dolari si pe care compania a decis sa nu-l lanseze in cinematografe sau pe HBO Max. Personajele DC sunt unul dintre marile atuuri ale catalogului companiei, iar decizia a starnit ingrijorare unor investitori.

CEO-ul a evitat sa dea explicatii specifice despre anularea premierei, dar a lasat sa se inteleaga ca aceasta nu a indeplinit standardele de calitate cerute pentru franciza. „Scopul este de a dezvolta brandul DC. Cresteti personaje DC. Dar, de asemenea, treaba noastra este sa protejam marca DC si asta vom face.” Si intr-un alt moment al conferintei, fara a o cita in mod expres pe Batgirl, a spus: „Nu vom lansa un film decat daca credem in el”.

Cadrul lui Leslie Grace in rolul „Batgirl”, filmul pe care Warner a renuntat sa-l mai lanseze.

Zaslav si-a aratat increderea in celelalte trei lansari DC planificate (Black Adam, Shazam si The Flash) si a anuntat un plan pe termen lung pentru personajele marcii. „Cand ne uitam la oportunitatile pe care le avem, DC este in fruntea listei. Daca ne uitam la Batman, Superman, Wonder Woman sau Aquaman, acestea sunt marci cunoscute in intreaga lume. Iar capacitatea de a-i impinge in jurul lumii cu o poveste grozava este o oportunitate grozava pentru noi. Am facut o resetare. Am restructurat afacerea si ne vom concentra asupra ei, va exista o echipa cu un plan pe 10 ani doar pentru DC. Credem ca putem construi o afacere mult mai puternica si mai durabila pe termen lung din DC. Si ca parte a acestuia, ne vom concentra pe calitate. Nu vom lansa niciun film inainte ca acesta sa fie gata sa implineasca un sfert”, a adaugat el.

Executivul a recunoscut in mod deschis ca vrea sa imite succesul Disney cu Marvel si ca ei aspira la un model „foarte asemanator” cu propriile personaje.

Marile premiere, pentru cinematografe

In legatura cu asta, Zaslav a anuntat o schimbare de strategie. Nu mai vor fi lansate succese mari direct pe streaming. Managerul a explicat ca dupa ce analizeaza datele despre modul in care sunt consumate, cati clienti le cumpara sau se inscriu la serviciu pentru a le vedea, nu exista culoare in comparatie cu impactul lansarilor in cinematografe. Lansarea directa a unor filme scumpe pe platforme nu are sens sau valoare economica, a asigurat el.

Fereastra exclusiva de exploatare in cinematografe a fost scurtata si unele filme sunt lansate pe platforme la doar cateva saptamani dupa marele ecran. Zaslav este dispus sa scurteze termenele, dar nu sa sara peste camere. „Modelul economic este mult mai puternic”, a asigurat el, inversand astfel o tendinta recenta care a fost partial determinata de pandemie. In aceeasi joi, Paramount s-a laudat cu intelepciunea de a amana premierele din cauza pandemiei, precum Top Gun Maverick, pana cand ar putea fi difuzate in cinematografe.

Zaslav este, de asemenea, clar: „Ne vom concentra pe cinema, iar cand vom aduce filme de teatru la HBO Max, constatam ca au o valoare substantial mai mare. De aceea, majoritatea oamenilor se muta la Hollywood. De aceea, cei mai multi oameni au intrat in aceasta afacere: sa fie pe marele ecran cand se sting luminile. Aceasta este magia.”