Breslo.ro, comunitatea creatorilor romani de handmade, are un nou CEO. Andrei Dumitrascu, fostul marketing manager al PepsiCo Romania, a preluat de curand conducerea, ocazie cu care ne-a dezvaluit cateva dintre surprizele pe care le rezerva cel mai mare marketplace de handmade din Romania.
– Cum ati descrie traseul dvs profesional? Cum a fost trecerea de la job-ul precedent la cel actual?
Exista cateva cuvinte cheie care ar putea descrie traseul meu profesional. Primul este curiozitate. Intotdeauna mi-a placut sa incerc lucruri noi, sa experimentez, sa vad ce exista diferit fata de ce stiam deja. Iar asta mi-a dat curaj. Astfel am debutat cu doua mici proiecte antreprenoriale, in perioada facultatii, proiecte de care si astazi imi aduc aminte cu placere. A urmat perioada de corporatii, unde am construit baza profesionala pe care o am si astazi. Totul a inceput cu un program de Management Trainee in cadrul Cargill, una din cele mai importante companii din zona Agro. A urmat Danone, unde am experimentat cel mai mult si am invatat constant, cu o pasiune vibranta. In final, la PepsiCo, am aprofundat tot ceea ce invatasem pana in acel moment si am tradus know-how-ul acumulat in performante de business notabile pentru diviziile pe care le-am coordonat. Sintetizand, pot spune ca, pana acum, a fost un traseu activ, frumos si inspirational.
Pasul catre Breslo s-a facut treptat. In vara anului trecut am decis sa intru intr-un an sabatic. Simteam ca ceva lipsea din povestea mea profesionala si voiam sa inteleg mai bine despre ce era vorba. Timp de sapte luni am calatorit, am cunoscut oameni diferiti, am avut acces la experiente de viata si povesti profesionale diverse. Nu s-a implinit anul sabatic cand, in urma discutiilor pe care le aveam cu Luigi pe teme diverse, am inteles ca imi doresc o experienta antreprenoriala. Doream sa utilizez know-how-ul dobandit in zona corporatiilor pentru dezvoltarea unui business antreprenorial local. Astfel a aparut colaborarea cu Breslo.ro din pozitia de CEO.
– Care sunt asteptarile dvs. de la acest proiect?Proiectul Breslo.ro sarbatoreste 10 ani de existenta in 2018. Este un proiect care a reusit in acesti 10 ani sa promoveze si sa incurajeze comunitatea creatorilor romani de handmade. A reusit sa aduca la viata produsul realizat manual de creatori romani, a carui poveste din spate reprezinta cel mai puternic ”selling proposition”.Imi doresc sa continuam sa inspiram si sa provocam pasiunea existenta in creatorii de handmade deja existenti precum si in posibilii creatori, inca nedescoperiti. Consider ca exista un interes in crestere pentru acest tip de activitate, de handmade, care poate oferi satisfactii personale concrete dar si un posibil stil de viata.
– Care sunt atuurile brandului dvs.? Cu ce se deosebesc creatiile de aici fata de altele existente pe piata?
Breslo.ro a fost primul marketplace dedicat creatorilor de handmade din Romania. In momentul de fata Breslo reprezinta punctul de referinta din aceasta industrie iar unul dintre cele mai importante atuuri este reprezentat de comunitatea construita in ultimii 10 ani precum si de clientii marketplace-ului nostru. Noi dorim sa promovam aceasta comunitate, ne dorim sa promovam lucrurile exceptionale si cu adevarat speciale realizate de acesti creatori de handmade.Fiecare creatie handmade este deosebita, unica in felul ei. Produsul vine cu o poveste, a lui dar si a celui care l-a creat. Pentru multi, un produs cumparat este echivalentul unui prieten nou.Pe Breslo.ro poti personaliza lucrurile care iti plac. Pentru ca lucrezi direct cu oameni experienta este altfel iar creatorul iti face ceva special doar pentru tine.
– Cum arata o zi de munca si care este partea favorita la job?
Imi place sa ajung devreme la birou, sa savurez prima cafea a zilei in tihna si sa imi pun in ordine gandurile pentru ziua respectiva. Dupa care trecem la treaba. Dinamica este diferita comparativ cu o corporatie. Exista putine ”momente moarte”, cat timp vrei sa aduci mereu lucruri noi, sa imbunatatesti ceea ce exista deja si sa identifici noi modalitati de crestere. Iar acesta este un ”mindset”. Si cred ca asta imi si place cel mai mult. Faptul ca esti mereu in priza, ca iti doresti sa construiesti pentru oameni si alaturi de ei.
– Cum ati defini profilul clientilor care apreciaza produsele vandute pe Breslo.ro?
Este o tema importanta, pe care o discutam constant in cadrul echipei. Comparativ cu un brand care are setat clar un target si se adreseaza unui anumit tip de consumatori, Breslo.ro este diferit. Este un marketplace care gazduieste o serie de magazine creatoare de handmade, ceea ce duce la un profil extins al clientilor care apreciaza produsele prezentate pe Breslo.ro. La nivel calitativ, insa, stim ca cei care intra pe Breslo.ro cauta ceva deosebit. Inteleg ce inseamna un produs manufacturat, ce efort este in spatele lui iar pretul nu reprezinta elementul decisiv in procesul de cumparare.
– Ce sfaturi ii puteti oferi unui tanar artizan, la inceput de drum?
In primul rand sa aiba curaj. Sa isi gaseasca pasiunea care sa poata transforma un lucru banal intr-o amintire si sa treaca la treaba. Este important pentru orice tanar artizan sa inteleaga ca trebuie sa incerce inainte de a renunta. Handmade-ul poate fi un hobby sau chiar un stil de viata, cat timp iti traiesti pasiunea. Restul sunt detalii.
– Te poti imbogati din vanzarea propriilor creatii pe Breslo.ro?
Nu as vrea sa filozofez, insa cred ca fiecare dintre noi are o alta intelegere a bogatiei. Pentru unii, printre care ma numar si eu, a face cu pasiune ceea ce faci este o bogatie. In acelasi timp, insa, handmade-ul se poate constitui si intr-un stil de viata. Da, unii creatori traiesc deja din handmade.
Cat timp cererea exista si este in crestere, de ce nu am putea considera artizanatul ca unul din noile motoare de crestere pentru tinerii creatori.
– Ce aduce nou Breslo.ro in 2018? Dati-ne trei motive pentru care ar trebui sa se afle printre site-urile noastre favorite.
2018, cum spuneam anterior, este un an important pentru Breslo. ro.
Anul acesta vom aduce mai multi creatori de handmade pe platforma, vom diversifica inventarul de produse si vom intensifica expunerea off-line.
In acelasi timp, ne dorim sa atragem mai mult atentia asupra artizanilor romani si a produselor pe care acestia le realizeaza si sa crestem, in acelasi timp, apetitul romanilor pentru produsele handmade.