Ponta, Împăratul Românilor

De când a fost înscăunat prim-ministru prin vrerea poporului și a partidului Ponta duce un război aprig. Cu cine? Păi tocmai cu baronii locali care l-au făcut prim-ministru. Precum monarhii absoluți, Ponta pe zi ce trece își transferă în propria ogradă, atribuții ce până acum țineau de fiefurile locale. Motivul? E simplu – când cașcavalul se împuținează, chemi mai puțini meseni la masă.

Nu mă credeți? Nu m-ați crezut nici când v-am spus că “sunteți sclavi la Stat”. Dar cifrele nu mint. Și nici faptele. Uitați o retrospectivă a deciziilor Guvernului:

Ianuarie – Ministere Fără Număr

Ponta mărește numărul de ministere și implicit și numărul de funcționari la centru. Aparatul birocratic redevine astfel la fel de numeros ca în perioada lui de maximă glorie, din vremea lui Tăriceanu. Toate posturile noi create sunt de consilieri, directori, consultanți și alte grade înalte și ocupate bineînțeles cu vajnicii soldați ce l-au sprijinit în lupta din alegeri.

Februarie – Însănătoșirea Sănătății.

Se votează legea Reformei (a câta oare?) Sănătății care e ratificată în câteva zile fără a fi discutată sau analizată de Parlamentul care votează la comanda tot ce-i pune Executivul in față.

Piesa de forță din această “reformă” : centralizarea tuturor licitațiilor din sistem, culmea pentru “reducerea costurilor”. Adică spitalele săracele să nu se mai chinui și cu bugetele de achiziții, să caute cei mai buni furnizori. Știe Ministerul mai bine ce le trebuie la fiecare în parte după normative exact măsurate și care vor specifica la milimetru câte siringi sunt necesare la secția de maternitate și câte la chirurgie. Atât pentru Spitalul de Urgență din București cat și pentru Spitalul de Boli Infecțioase din Vaslui.

În realitate, se creează monopoluri pentru clienții politici care acum nu se vor bate pe sute de licitații la fiecare spital în parte ci acum vor avea de castigat doar 1-2 licitații care le vor asigura traiul pentru următorii 4 ani.

Martie – Regionalizare la Superlativ.

Din nou apare pe tapet regionalizarea. Dar nu prin reorganizarea structurilor existente, în nici un caz. Așa ar fi prea mult de muncă. Ba chiar mai rău, ar ieși și ceva util pentru oameni. Nu, pur si simplu s-au inventat niște suprastructuri care nici măcar nu respectă granițele istorice ci doar necesitatea birocratică de a mai crea încă un nivel de control.

Atât doar că aceste regiuni nu mai vor fi controlate de baronii locali ci de niște satrapi numiți de la centru. Diferența: Baronii locali măcar sunt aleși odată la patru ani și mai fac ceva pentru localnici. Satrapii nu suferă de această limitare. Precum fanarioții, vor suge cât pot de mult din funcția în care sunt după care vor fi înlocuiți cu alții dacă devin “nepopulari”

Aprilie – Concediere “la sânge”.

Tocmai s-a anunțat desființarea caselor județene prin care vor fi disponibilizați 9000 de bugetari. In mod normal am aplauda această măsură fără precedent. Numai că in jargonul birocratic a “disponibiliza” nu înseamnă neapărat a da afară. Ci de fapt a face “disponibili” acești oameni pentru alte structuri din sistem.

Prin însăși gura ministrului de resort aflăm ca de fapt peste 50% dintre disponibilizați vor fi absorbiți ori la nivel județean ori la noile structuri “regionale” care vor fi înființate. La județe se va duce pleava care se va distribui pe la casierii si alte locuri unde vor arde gazul pe banii noștri. Iar vârfurile vor merge mai aproape de centru, de unde vor învârti bani mai mulți și mai cu spor.

Ce au în comun toate aceste decizii: CENTRALIZAREA.

Centralizarea excesivă întotdeauna a precedat distrugerii oricărui imperiu. Când lucrurile merg bine, nu e nevoie de centralizare. Oamenii știu să facă și fără să le spună cineva “de la centru”. Când însă lucrurile se poticnesc, cei de la centru au impresia ca cei de pe margini îi trădează, apare lupta internă și nevoia de control. Centralizarea însă nu face altceva decât să exacerbeze deficiențele și să accelereze declinul.

Ce înseamnă asta pentru români?

Am trăit cu toții în comunism, știm ce înseamnă centralizarea. Galantare goale, servicii proaste sau inexistente, cozi interminabile. În zilele noastre asta se traduce prin omogenizarea în mai prost a tuturor serviciilor statului:

  • Dacă până acum mai găseai spitale curate și medici competenți, acum toate spitalele vor fi murdare și toți medicii incompetenți. Cei competenți vor fi … în Anglia.
  • Daca pana acum mai găseai licee unde se face carte, de acum încolo la toate liceele se va învăța la fel de … prost. Bineînțeles cu promovabilitate ce tinde spre 100%.
  • Dacă până acum mai se făceau asfaltări cât de cât, acum roagă-te să țină asfaltul de acum cat mai mult. Sau pune bani deoparte pentru un SUV.
  • Dacă până acum mai găseai polițist cinstit și care să-și facă meseria, acum așteaptă-te ca sa fie mână în mână cu pungașul care te-a furat.
  • Dacă până acum mai reușeai să-ți câștigi dreptatea in justiție, acum dreptatea se va da … la licitație.
  • Dacă până acum te mai înțelegeai cu o atenție la primar, acum ia un număr si așteaptă deciziile “de la centru”. O sa vină in șase luni, până la un an.

Desigur pe aceleași taxe uriașe, pe care le plătim si acum!

Vrei o soluție: RENUNTA LA TAXE! RENUNTA LA STATUL SOCIAL! Ia-ti destinul in mâini si alătura-te Mișcării Antitaxe.

Mihai Giurgea
15 martie 2013 • 8:56 AM
Asa e, Alex. A inceput un razboi al spagii, pe viata si pe moarte. Centralizarea cascavalului.

Mihai Giurgea
15 martie 2013 • 9:46 AM
Cu o singura chestie s-ar putea sa fie altfel: la partea cu concedierea bugetarilor.

Baietii din USL au nevoie disperata sa-si angajeze lipitorii de afise din campanie, la stat. Dar nu mai au loc (ca fondul de salarii e limitat si nici macar spatiu in birouri nu mai este).

Asa ca e posibil sa foloseasca pretextul “reorganizarii”, ca sa dea afara cu adevarat niste oameni – si sa le faca loc lingailor lor. Fara smecheria cu reorganizarea, e foarte greu sa dai afara un functionar public.

mari
15 martie 2013 • 11:25 AM
numai STROE a folosit ani de zile tinerI in campania electorala cu promisiunea ca ii baga la scolile de politie,armata academii sau cum se numesc .Cred ca cea mai buna firma de afaceri in tara ar fi una de paparatzi si toate gunoaiele din politica urmarite si datte la tv

MS Ponta
15 martie 2013 • 3:26 PM
De fapt cine este Ponta ? Ginerele lui Sarbu , ala care a fost ministrul agriculturii ! Ala care a primit a pierdut un ou ? (stim noi povestea cu vanatoarea dar… nu a fost nimic neintentionat)

daniel
15 martie 2013 • 8:57 AM
canibalism

Traceur
15 martie 2013 • 9:10 AM
Comunistii fac ceea ce stiu mai bine. In schimb o sa rad, cand vor incepe sa se manance intre ei, pentru ca si cascavalul asta o sa se termine, e o chestiune de timp. Orice imperiu, inainte sa decada, va trece printr-un extaz, ca lucrurile chiar ar merge, dar in realitate, ele merg deja mai prost.

bububacsi
15 martie 2013 • 9:13 AM
stati linistiti , mai este mult de furat in romania , in curand vom ajunge sa ne vindem , apa si aerul .

Bastos
15 martie 2013 • 9:14 AM
Ponta orie e prost, ori e inconstientm ori amandoua.
Apar mereu stiri cu Ponta, ba la meciul de baschet SUA -Lituani, ba la campionatul european din Polonia, ba la meciul Stelei in Chelsea.
Mai dobitocule, tara arde, economia se prabuseste si tu te distrezi.
Ultima stire e ca a plecat la Chelsea cu un avion charter platit de noi, contribuabilii.Un astfel de zbor nu poate costa sub 20.000 de euro.
Socialism curat.

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 5:52 PM
Ponta nu e prost, toti il subestimeaza. Ar fi bine daca ar fi prost, ar zbura la prima greseala. El face insa greseli cu ghiotura si totusi nimeni nu-l da deoparte. Tineti minte cat de repede s-au debarasat pesedistii de Gioana? Ala era cu adevarat prost. De ce oare nu o fac si cu Ponta?

A ajunge la carma unui partid precum PSD nu e simplu. Omul dat din coate si a trecut peste cadavre ca sa ajunga aici. E ambitios peste masura si nu are scrupule. Dar nu e prost. In schimb, e lenes si considera regulile ca fiind optionale. La fel cum i-a fost lene sa-si faca lucrarea de doctorat pe bune si a copiat fara rusine dupa altii, asa si in toate planurile lui de om de stat.

Cel mai bun exemplu: incercarea de demitere a lui Basescu. Planificata in detaliu, executata cu o viteza naucitoare insa a avut 2 hibe:

  • n-a respectat toate regulile si atunci pe buna dreptate oamenii au sarit in apararea lui Basescu atat in tara cat si in afara si a pierdut mult capital politic si buna-vointa pe plan international
  • din delasare, nu a dispus actualizarea listelor de votanti cand Curtea Constitutionala l-a ars. A incercat s-o faca DUPA referendum dar atunci a picat doar de fazan.

Deci Ponta e destul de abil ca sa construiasca planuri diabolice, sa-i lege de el pe oameni, dar din lipsa de respect fata de reguli si fata de restul lumii si din graba, aceste planuri sunt sortite in mare parte esecului. Din pacate el le supravietuieste pentru a incerca din nou si din nou. Iar noi platim oalele lui sparte.

Cornel
15 martie 2013 • 6:25 PM
Alex, e o diferenta intre a fi smecher si a fi inteligent. E mare diferenta, iar romanii mereu au confundat-o. “Nu-i prost ma Gigele, ai vazut ce smecher a fost. ”

Si politicienii asta sun, o gasca de smecheri, caruia ii umbla mintea la smecherie, ala e considerat mai inteligent. Diferenta dintre smecherie si inteligenta este ca evenimentele produse de smecheria sunt evident de previzibile pentru orice prost, la inteligenta nicidecum. In plus, nu cred ca este nici smecher. Un smecher apreciat de prosti pentru rezultatele obtinute in urma smecheriei lui. Ce rezultate a obtinut Ponta in urma smecheriei lui ? Rad si curcile de el la cat de “iubire” a incasat pana acum.

Geoana in schimb e un prost sincer. El macar e un socialist destul de sincer in prostia lui, desi ii place furtul din banul public la fel de mult. Ponta e smecher prost, iar Geoana un prost sincer, iar eu ma asigur prima data ca scap de smecherii prosti, apoi ma ocup si de aia sinceri.

paul tudor
15 martie 2013 • 9:15 AM
degeaba se centralizeaza!cind nu vor mai fi bani ce vor face?se imprumuta acum in disperare, dar acest efort este naiv si inutil

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 5:57 PM
Langa soba tot timpul e mai cald. Cand zici ca nu mai sunt bani de fapt zici ca nu mai sunt bani pentru toti. Banii, multi putini tot vor exista. Doar ca mai putini vor fi cei ce se vor infrupta din ei.

Degeaba ne bucuram ca dau afara bugetari, restructureaza si reformeaza. Ca taxele tot cresc. Mai intai impozitele pe imobile, apoi taxa de prima inmatriculare (sau cum se mai cheama acum), accize, mai nou CAS-ul.

crisuadi
15 martie 2013 • 7:39 PM
“Degeaba ne bucuram ca dau afara bugetari, restructureaza si reformeaza.”
Chiar vorbesti serios , astia restructureaza si fac reforma ? Ma faci sa rad ! 🙂
Voi ati vazut vreun om dat afara pana acum ? Vreau sa vad stirea cu Au fost dati afara nustiu cati . Nu cea cu Guvernul are de gand sa dea afara nu stiu cati . Au dat-o la intors si cu casele de sanatate : de fapt , nu se mai desfiinteaza , de fapt nu vor disparea oameni etc. Eu sint satul de comunisti !
N-o sa ma bucur si nici nu comentez pana nu vad lume pe strada . Daca nu vor fi 100-200 de mii de oameni pe strada nu se va intampla nimic ! ! Ne facem iluzii de pomana . Cu 10 000 de oameni din piata se sterge politia pe bocanci cu ei , ii bat de se caca pe ei . Daca cifra este cea de mai sus , alta va fi socoteala . 100 000 de oameni pot da foc , lejer la tot bucurestiul intr-o noapte ! N-o sa vezi asa ceva in tara noastra . Are grija societatea civila (Mircea Toma , alde Rogozanu si pulimea numita hipsterimea bucurestilor ) sa deturneze orice miscare . Ponta a semnat pact cu ei si-i finanteaza la greu , basca finantarea de la rusi . Il poti convinge foarte usor pe un prostalau care moare de foame sa strige in loc de vrem paine , jos fractarea sisturilor si afara sevron . Hai , ca nu suntem nici macar bulgari …O sa-mi spuneti ca , cu toata finantarea , cand or iesi muritorii de foame in strada , se duc dracu alde Ponta . As vrea s-o vad si p-asta , dar nu cred ! Romanii or sa danseze in strada si-or sa strige fara violenta… 🙂

Supermario
15 martie 2013 • 9:27 AM
Popii au facut ieri miting la Parlament impotriva cardurilor cu cip:
http://www.realitatea.net/protest-al-preotilor-la-parlament-contra-cardului-de-sanatate_1134815.html

Printre alte aberatii ia uitati ce vor ei:
“Nu participati la mitinguri si revolte sociale, nu aceasta este solutia pentru rezolvarea problemelor sociale.”

Mihai Giurgea
15 martie 2013 • 9:30 AM
Ca intotdeauna, madam Biserica sprijina Puterea. Indiferent cine e la putere.

Supermario
15 martie 2013 • 9:33 AM
Prietenii dusmanilor nostri sunt dusmanii nostri!

radu
15 martie 2013 • 9:47 AM
dusmanul dusmanului meu e prietenul meu 😉

Comicul
15 martie 2013 • 10:51 AM
Mihai. La spanzuratoarea pregatita pentru politicieni mai e loc si de un popa?

Supermario
15 martie 2013 • 11:03 AM
Spanzuratorile ce vor fi pregatite trebuie neaparat sa fie sfintite, nu cumva sa-si bage dracu’ coada si sa scape astia…

Dacian
15 martie 2013 • 4:47 PM
Io acuma daca sunt credincios ortodox sa-nteleg ca n-am ce cauta in MAT?
Cred intr-unul Dumnezeu, Tatal Atottiitorul, facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor.
In acelasi timp, doresc abolirea completa a taxarii, sub oricat de indulcita forma ne-ar fi livrata pastila necesitatii lor.
E ceva nelalocul sau in a sprijini Biserica si a dori demantelarea Leviathanului in acelasi timp?

Mihai Giurgea
15 martie 2013 • 8:02 PM
Sigur ca nu e nimic in neregula. Poti sa sprijini biserica cat vrei. Desigur, doar pe banii tai (nu si pe ai mei). Si in acelasi timp, sper ca esti constient ca Biserica nu te sprijina pe tine. Ci fix pe dusmanii tai.

Tocmai prin asta se deosebeste de Biserica Catolica Poloneza, care a fost sprijinita de poporul polonez sute de ani, dar si ea l-a sprijinit impotriva comunistilor. BOR, nu. BOR v-a lasat cu curu-n balta, exact cand aveati nevoie, si s-a aliat cu oricine a fost la putere.

Cam nasol!

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 8:43 PM
Nu, Dacian, de fapt tu te inscrii mai mult in curentul conservator care crede atat in valorile crestine, ale familiei, virtute cat si in idealurile capitalismului si ale pietei libere. Aici pe noi ne preocupa doar capitalismul avantajele lui fata de statul social in care suntem obligati sa traim. Din punctul acesta de vedere nu suntem deloc impotriva religiei, fiecare e liber sa creada ce vrea. Dar suntem impotriva BOR ca institutie clientelara a statului si care se finanteaza pe banii nostri.

Daca esti drept-credincios esti desigur liber sa-ti sustii propria biserica. Dar nu ma obliga si pe mine sa o fac. Si nici nu-mi obliga copiii sa accepte credinta prin invatamantul de stat, platit tot din banii mei. Asta e singura problema pe care o avem cu BOR.

horia
15 martie 2013 • 8:53 PM
@Dacian : De exemplu eu cred in Scufita Rosie, Zana Maseluta si Spiritul Muntelui Kilimanjaro – facatorul cerului si a pamantului, a celor vazute si nevazute a celor stiute si nestiute , a celor verzi sau albastre a celor mici si mari, a celori lungi si subtiri sau a celor groase si scurte, a celor curate si necurate, a celor uzate si neuzate, a celor prezentate la stirile Antena 3 si acelor prezentate la Pro tv etc. Mai cred si in Zeul Athosi, in Zeul Figertae si nu in cel din urma Zeul Dacos care ii are ca subalterni pe dumnezeul ala de care ziceai tu, pe Allah, pe Budha si inca un fraier. Uite ca si eu cred ca scaderea taxelor ar ridica bunastarea oamenilor. Pacat ca noi, oamenii suntem nevoiti sa facem anumite corecturi lumii create de cei mai sus mentionati . Din prostie si neglijenta acestora lumea e asa cum e – o porcarie. Pacat ca n-au fot mai atenti cand au facut-o. Se pare ca acum nici macar nu le mai pasa . Eu personal daca as fi avut puteri supranaturale, as fi facut o lume mult mai buna. Atata dspre subiect, vorba lui Soric: case closed 🙂

I.
16 martie 2013 • 8:09 AM
Eu cred în mine. Și nu iau bani pentru asta.

C
15 martie 2013 • 9:42 AM
Foarte ciudat sa faci un miting ca sa strigi “nu organizati miting-uri”.

Sa inteleg ca nu vor sa se mai organizeze procesiunile religioase? Sau acela sa fie singurul mediu de socializare? Cred ca cele mai multe manifestatii in spatiul public au fost organizate de BOR.

Eu
15 martie 2013 • 11:35 AM
Ar fi ciudat dacă nu ar cere asta niște habotnici.
Adică, na, e greu să îți menții creierul viu când bagi în el sute de kile de habotnicie.
Creierul lor e mort. Pot cere orice fără să li se pară ciudat.

I.
16 martie 2013 • 8:10 AM
Biserica a fost primul Facebook din istorie.

Cost
15 martie 2013 • 10:30 AM
I-a uitati ce nesimtire colosala.

http://www.gandul.info/news/mitropolia-moldovei-vrea-familia-alcatuita-din-barbat-si-femeie-in-constitutie-nu-sade-bine-ca-biserica-sa-isi-ceara-locul-la-revizuire-dar-ar-fi-frumos-ca-statul-sa-il-recunoasca-10665451

Supermario
15 martie 2013 • 11:19 AM
Fiica mea plangea zilele trecute ca nu reuseste sa invete lectia la Religie. Pana acum am acceptat cumva sa faca aceasta materie, ca am zis ca mai invata ceva istorie, mai face ceva cultura generala. Dar cu lectia asta mi-a pus capac. Avea de invatat “Veșmintele liturgice”. Ia uitati ce tampenii le baga in cap la astia micii:

Vesmintele pentru diacon:
– stiharul
– orarul
– mânecuțe.

Vesmintele pentru preot:
– crucea pectorală
– stiharul
– mânecuțe
– epitrahilul
– brâul
– felonul
– bedernița
– epigonatul.
.
Vesmintele pentru episcop:
– crucea pectorală
– stiharul
– mânecuțe
– epitrahilul
– brâul
– sacosul
– epigonatul
– mitra
– panaghia / engolpionul
– omoforul.

I-am sugerat sa se linisteasca, sa parcurga cartea de Religie doar de amuzament, cat retine retine. Atunci a inceput sa surada si a luat o pauza de recreere, cu un relaxant videoclip cu Nicki Minaj…

Eu
15 martie 2013 • 11:37 AM
Acum, sincer, nici Niki Minaj nu e ceva mai bun decât lecția de religie.

Corina
15 martie 2013 • 5:08 PM
Exact! A iesit din mocirla si a intrat direct in rahat! –– Supermario, ca parinte ai responsabilitatea de a selecta putin modelele din jur pe care le are micuta ta, pentru ca ea e un copil si nu are de unde sa realizeze inca; iar mai tarziu s-ar putea sa fie prea tarziu pentru a mai putea fi corectata! –

Comicul
15 martie 2013 • 11:46 AM
Eu zic sa te bucuri. Asta insemana ca fiica ta ta si-a dat deja seama ca religia e o pacaleala.

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 12:14 PM
Eu am avut ocazia sa fac religia in Germania. Cu totul si cu totul alta mancare de peste. Acolo nu e predata de preoti sau absolventi la teologie. Acestia nici sa vrea si nu pot sa iasa din dogmele cu care i-au impuiat aia la facultate. Nu, era predata de un profesor ecumenic ce preda cat se poate de obiectiv religia. Ca exemplu, un elev a intrebat odata de ce preotii catolici nu se pot casatori, unde scrie in biblie asta? La ora urmatoare, vine proful cu 20 de biblii de la biblioteca si ne pune sa citim pasajele unde scria negru pe alb ca apostolii erau majoritatea casatoriti si cu familii. Deci nu exista nici un suport in biblie pentru abstinenta preotilor. Si dupa aceea ne-a zis povestea adevarata si de discutiile ce se poarta si acum la catolici pe tema asta. Pe fata si fara ascunzisuri la ora de religie catolica.

C
15 martie 2013 • 12:37 PM
Li s-a păut mai ușoară partea cu castitatea decât cea cu caritatea. Acum vor să renunțe la amândouă.

Casino 2011
15 martie 2013 • 2:46 PM
Sa nu ma acuze nimeni de «homofobie?» dar parerea mea ca cei ce au decis castitatea la catolici a fost un grup de «homalai». Ca o constatare de departe..în ultimii ani prea multi tineri s-au trezit dintr-o data credinciosi, dar asa de tare ca au decis sa se faca popi. De ce oare???

thedogg
15 martie 2013 • 12:18 PM
Da ! urata treaba. Fi-miu are 6 ani si in toamna o sa intre in sitemul p**i (invatamant) , si asta o sa il sfatuiesc cand va fi timpu, cum ai spus si tu: ,,sa parcurga cartea de Religie doar de amuzament! 🙂

Alsta
15 martie 2013 • 4:12 PM
Dar nu e nevoie de asta. Faci frumos o instiintare scrisa prin care tu, X, parintele copilului Y, aduci la cunostinta conducerii scolii ca juniorul nu va frecventa ora de religie. O depui la secretariat si iei numar de inregistrare. Iar ei sunt obligati sa inghita galusca.

horia
15 martie 2013 • 8:09 PM
Eu am copii inca mici dar fetita acum a inceput religia. Tot incerc sa-i spun ca totul e o poveste acolo si ca trebuie sa asemuiasca povestile acelea cu povestile cu Scufita Rosie sau Cei trei purcelusi. E greu ! fetita are deja bagata in creier deja religia. Baiatul urmeaza sa mearga la anul pe clasa I si ma apuca groaza. Deocamdata pe baietel l-am convins sa se faca astronaut, i-am expicat toate fenomenele naturii asa ca sa le priceapa el – pana acum e bine; sper sa nu-l pierd ca si pe fetita. Problema in familia mea e ca nevasta e putin religioasa si am destul scandal pe tema asta.

tibi
15 martie 2013 • 4:07 PM
Păi dacă la şcoală tot nu se prea mai fac limba şi literatura română, matematica, istoria, geografia sau vreo limbă străină, chestii de altfel inutile, măcar să ştie elevii cum se numesc ţoalele bisericeşti.

Eu propun şi introducerea la Bacalaureat a probei obligatorii de religie. Ortodoxă, fireşte.

Heil Xenu.

I.
16 martie 2013 • 8:16 AM
Pune-o să își întrebe profesorul dacă popii poartă chiloți și șosete, că nu sunt pe listă. Reacția va fi priceless. 😉

marilenafiscan
21 martie 2013 • 1:30 PM
chiloti si sosete!!! am ras cu lacrimi!!! 😀

cip
15 martie 2013 • 10:32 AM
daca sursa ta de informare e acest post tv atunci inca dormi.Dormi linistit ……

GabrielC
15 martie 2013 • 9:49 AM
Ai uitat, d-le Giurgea sa mentionezi despre Oprisan.
Sau ai lasat liber pentru un articol “in toata regula”
Gunoiul asta- nearestat pentru marsavii pentru ca nu are cine sa-l aresteze- aseara-si dadea in petec pe Realitatea TV ( ma mira baietii astia…se pare ca si-au luat alt drum si nu-i mai sprijina pe uselei ) cu vorbe despre descentralizare, despre coordonare despre…pai ce stie el ( in afara de taiat si spanzurat in feuda lui)..
Si – in plus il mai si deranjau aluziile ( deloc fine) ale celor care tineau emisiunea despre gluma de santier a Pontilacului ( “a iesit fum alb si Oprisan a fost ales”).
Prostul- nu-i prost destul daca nu-i si fudul…

Mihai Giurgea
15 martie 2013 • 10:00 AM
Unde sa mentionez?

horia
15 martie 2013 • 8:16 PM
Daca s-ar ocupa Mihai de toate gunoaiele nu i-ar ajunge doua vieti. Nu criticam personaje punctuale cat sistemul comunist sau socialist sau socialist – mafiot care ne guverneaza. Nu merita sa luam pe rand pe fiecare politician corupt pentru ca ne-am pierde in amanunte. Ideea e ca oamenii sa inteleaga faptul ca un capitalism cu adevarat liber si cu taxe mult mai putine ar fi mult mai benefic pentru fiecare om cinstit, onest si muncitor ar incuraja investitiile si crearea de locuri de munca. Binenteles va fi rau pentru taietorii de frunza si politicieni corupti.

sexytante
15 martie 2013 • 10:16 AM
Apropos de sanatate. Ar fi interesanta o statistica cu medicii care au absolvit medicina in Romania si cati mai sunt in tara. Eu as pune ramasag ca nici jumatate. Numai in cercul meu apropiat de cunostiinte sunt cativa care au spus adio Romaniei numai in ultimul an. Pacat, scoala romaneasca de medicina scoate specialisti buni, iar strainatatea le apreciaza calitatile si le ofera salarii si conditii de munca bune.

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 12:19 PM
Nu e chiar asa. Sunt multi care ar vrea, putini care reusesc. In primul rand, prima bariera e limba. Nu trebuie sa stii doar engleza conversationala (sau franceza, etc.) ci si limba de specialitate. In al doilea rand, inca multe tari isi protejeaza medicii de concurenta din afara incat posturile sunt foarte putine. Dar in ultima vreme aceste bariere cad si foarte multi tineri medici isi depun actele pt. emigrare. In tara raman doar cei peste 40-50 de ani care au inceput aici o familie si mai greu se adapteaza la o alta societate. Dar si acestia vor fi din ce in ce mai suprasolicitati, mai prost platiti si ca atare mai sictiriti.

Dan Dumitrache
15 martie 2013 • 2:17 PM
Marea majoritate a vocabularului de specialitate e preluat din limba latina deci are similaritati cu limba romana. Pentru un doctor, terminologia nu ar trebui sa fie o bariera. Am un bun prieten care a lucrat ca si medic chirurg in Germania si Franta dupa care a emigrat in SUA. Motivul emigrarii: romanii sunt priviti ca si tiganii … da, chiar si doctorii romani.

ovidiumd
15 martie 2013 • 2:25 PM
Din colegii mei de an,aproximativ 70% am plecat!Germania,Anglia si Franta unde ma aflu si eu!Cum 1 an inainte sa plec am fost in SUA pentru a incerca sa raman acolo,dar e un pic mai complicat!
Intr-adevar,nu beneficiezi de toate avantajele oferite francezilor,dar este incomparabil mai bine ca in Romania!
Singura mea legatura cu Romania mai sunt parintii,care imi spun din ce in ce mai des ca afacerea lor e din ce in ce mai abuzata de taxele enorme ca marime si numar si CPP!

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 6:06 PM
Ce ziceam, cei competenti pleaca, cei incompetenti raman 🙂

Elis
15 martie 2013 • 3:51 PM
Oare o duc chiar atat de rau ? Programul lor e de 4 ore pe zi. In afara salariului de la stat, se stie ca iau spaga. O mare parte dintre ei au firme private unde dirijeaza o parte din bolnavii care au trecut la spitalele de stat. Acolo acorda asistenta medicala , de multe, ori in conditii infecte, fara a intocmi vreun act medical sau chitanta, la incasarea sumei. Mai rau o duc cei tineri, la inceput de drum, care trebuie sa se limineze la salariu.

I.
16 martie 2013 • 8:21 AM
Nimeni nu mai dă la medicină de amorul artei. Toți știu că odată intrați în sistemul de stat vor avea salariu mic și mâncătorie de cur. Ce îi motivează însă pe ei (în afară de dorința mămicuței și tăticuțului care au vrut să-și vadă progenitura doctor) este șpaga de la stat și banii de la privat. Nimeni nu dă la medicină pentru salariul de bugetar.

evil
15 martie 2013 • 10:27 AM
momentan as schita 2 scenarii:

  1. Ponta peste 2 saptamani va primi de la FMI cateva mld de euro ca spaga pt federalizarea Rromaniei, inceperea forajului la gazele de sist din Barlad, demararea proiectului Rosia Montana, cedarea Oltchim catre un investitor strategic extern, privatizarea CFR si alte realizari marete. Evident banii astia nu ajung decat pana prin toamna.
    Intre timp, pretul gazului se va majora in special la firme, prin toamna-iarna se va anunta renuntarea la subventionarea intretinerii si atunci o sa vedem la 2camere intretinere de 500 de ron. Bun, deci cam prin decembrie ar fi premisele unei noi revolutii.
  2. Ponta peste 2 saptamani primeste una bucata mwie de la FMI pe care e rugat sa o imparta cu toti acolitii la putere. In acest caz, Statul (degeaba) Rroman mai are banuti pana prin septembrie (se bazeaza pe inchiderea de bilanturi contabile de la final de aprilie+pe apropierea concediilor din vara cand omul e preocupat de altele si nu de revolte).
    In ambele cazuri, euro va ajunge la 4.8-5 ron si se va lasa cu o revolta pe bune de asta data, fara dansul pinguinului si alte delicatese sindicaliste, difera doar orizontul de timp

Mihai Giurgea
15 martie 2013 • 10:28 AM
Da, cam astea sunt variantele: FMI da, sau nu da bani. De asta depinde soarta USL-ului si a milioane de romani dependenti de stat.

Iar eu nu cred ca o sa mai dea.

evil
15 martie 2013 • 10:40 AM
si eu as vrea ca FMI sa ii lase cu ochii in soare, dar sunt sanse mai mari (dupa parerea mea) pt a primi ceva maruntis. FMI este interesata ca “pacientul roman” sa fie in moarte clinica cat mai lung timp cu putiinta pentru a pune mana pe proiectele sus-amintite. oricum pt FMI 10-15mld euro nu e mare lucru si nici nu sunt amenintati ca Ponta o sa faca nush ce investitii care ar redresa economia romaneasca. sunt bani care in maxim 1 an ies din tara fie ca resurse naturale, fie ca externalizare de profit de la companii/banci cu capital strain

Mihai
15 martie 2013 • 12:32 PM
Asta zic si si eu: Interesul e sa lungeasca boala. O sa mai arunce un os, in schimbul garantarii cu gazele de sist, ceva aur pe la Rosia Montana, etc. De la anul parca e liber si la vanzare de terenuri agricole, si o regionalizare parca e numai buna ptr transformat Romania in feuda. Si tare am impresia ca Ponta o sa dea o mare muie baronilor locali care l-au sponzorizat. Are alti lingai care trebuie sa-i puna la supt, odata cu regionalizarea.Eu sincer le-as da sa suga altceva !
Pe la jumatatea lui Mai sper sa fie foarte clar dezastrul din economie, odata cu depunerea bilanturilor anuale la sfarsitul lui Aprilie.
Apropo, cand expira ultimatumul dat de FMI? Ceva imi spune ca tot prin Aprilie.

Si inca ceva: Au bagat accizele in benzina de la 1 ianuarie 2013, sau au amanat treaba pana la 1 aprilie? Cel putin ptr tigari asa se pare. Sa nu fie socul…prea mare !

Jane Skimmer
15 martie 2013 • 2:21 PM
Eu sper sa nu mai dea. Asta ziceau ieri si SAR in raportul lor. Bani imprumutati de FMI = mentinerea coruptiei. Pe astia de acuma, toata clasa politica, absolut toata, ii intereseaza numai sa fure, sa jefuiasca populatia. Nu le pasa de viitor, cine va plati imprumuturile si nici sa faca reforme care sa aduca in institutii oameni noi si capabili de inovatie.

Asa ca mai bine sa nu le dea, sa se ajunga la foame, la revolte ca in Bulgaria si sa fie distrusa rapid aceasta maree de banditi arahnoizi care tot vin in valuri sa ne jefuiasca de zeci de ani.

Problema va fi daca antreprenorii romani din tara si din strainatate sunt pregatiti sa preia puterea si sa instaureze o societate fara pile, fara spagi, fara mase de asistati social si puturosi, sa creeze curenti care sa aduca valorile la suprafata si nu sa-i alunge in strainatate ca acuma.

Imparatul e gol
15 martie 2013 • 4:09 PM
Pai nimanui de la putere nu-i va pasa vreodata de viitor – pentru ca ei fura banii acum iar istoria arata ca nimeni pina la urma nu e vinovat si nu plateste. Povestea cu nastase e frumoasa pentru europa dar lui i-au ramas milioanele si in nici un caz nu o va duce rau mai departe. Pe asta se bazeaza toti piliticienii – cel mai rau fac 1-2 ani la mititica dupa 10 ani de procese. Varianta propusa de mine era sa exista pe un site public toate adresele unde ei si copii lor poti fi gasiti in caz de nevoie. Atat. Doar daca era nevoie!

Jane Skimmer
15 martie 2013 • 10:56 PM
Buna idee cu adresele. Si conturile lor si ale rudelor.

jciprian
15 martie 2013 • 10:47 AM
Bilantul firmelor pe ianuarie-februarie-martie cu plata impozitelor in aprilie este dezastru. Astept cu interes aprilie, atunci se vor trezii adormitii astia cu adevarat, si vor vedea ce dezastru este in economie, cand nu vor incasa mai nimic!

evil
15 martie 2013 • 11:03 AM
eh…lasa ca au de incasat de la OMV si alti colosi. pe asta se bazeaza si asta ii mai tine in viata. mai ales ca vor sa impoziteze supraprofitul 🙂

idf
15 martie 2013 • 2:46 PM
ha ha ha , pai cu ce dau astia supravietuiesc bugetarii cateva zile…

pletosu88
16 martie 2013 • 10:16 AM
Au inceput deja sa se trezeasca Ciprian. La mine in oras umbla toti ca disperatii si Garda financiara, si ITM si ANAF. Uite de exemplu stiu o firma care a fost calcata de garda de 3 ori in 2 saptamani pana i-au gasit acel ceva necesar. Ce dovada mai buna ca le-a intrat foamea adanc in oase mai trebuie?

Mihai
15 martie 2013 • 12:51 PM
Mai bagi si faptul ca in Bucuresti de iarna viitoare adio subventii la caldura, curentul electric ptr firme va costa in ianuarie 2014 dublu fata de semptembrie 2012, pretul gazelor…
Daca Ponta nu mai primeste un ban de la FMI, in tara asta apar proteste in maxim 3 luni. E vara, e cald…e perfect !
Intr-un fel ma gandesc si care e planul pentru noi. La Bulgari s-a pus de o primavara est-europeana. De ce nu s-ar incerca lucru asta si aici ? Sau deja suntem o cauza pierduta?

Daca FMI chiar vrea ca tara asta sa se duca dracu de tot, ne mai arunca acum un os. Ideal ar fi sa nu o faca, si din iunie la proteste !

batman
15 martie 2013 • 3:14 PM
mie mi-a venit intretinerea cu tot cu subventie pe luna ianuarie 580 RON la 2 camere. nu am murit de frig, dar nici la maxim nu am dat caldura, undeva la 70% o tineam. asa ca fara subventie poate vrei sa zici vreo 7-800 de ron cu economie, tinuta la 25-30%.

calciuvitaminizat
16 martie 2013 • 8:13 AM
Nu stiu cum de voi la Bucuresti aveti subventie la caldura. Eu , aici unde sunt, platesc de cand ma stiu pret intreg si nu ma gandesc sa primesc ceva sprijin de caldura. E o sfidare fata de ceilalti locuitori ai tarii.

I.
16 martie 2013 • 9:39 AM
Asociațiile de bloc primesc căldură subvenționată de la RADET. Cei cu centrale proprii nu, pentru că plătesc gazul la preț întreg. Cheltuiala cu încălzirea unui apartament de 2 camere într-o lună de iarnă se ridică pe la 200 lei pentru cel cu centrală proprie pe gaz.

Mihai Giurgea
16 martie 2013 • 9:42 AM
Da. Dar tot o sfidare este ca taxele bucurestenilor sa fi trimise, in fiecare an, la toate celelalte primarii din tara, pentru acoperirea cheltuielilor curente. Cu scuza ca “saracii, n-au bani si daca nu le dam noi de la buget, pun lacatul pe usa”. Dar sa fure mai putin, cum ar fi? Si sa-si micsoreze salariile din primarii.

In Romania, tot bugetul tarii e tinut in spate de doar cativa contributori neti. Pe primele doua locuri sunt:

  1. Bucuresti
  2. Cluj

Asa ca poate restul tarii o lasa mai moale cu cersetoriile lor si incearca sa traiasca din propriile taxe.

Mihai
16 martie 2013 • 9:54 AM
Am mai putea trece pe lista si Constanta, ceva prin regiunea Timisoara-Arad, ceva pe la Oradea-Satul mare, cate ceva prin Brasov-Ploiesti. In Moldova, aia nu mai produc nimic, dar sunt sustinuti masiv cu bani dinafara. Unde te duci in Moldova, in orase uitate de lume precum Tecuci, Onesti, Pascani (oricum pana in 50 000 de locuitori), practic nu mai e picior de tanar pe acolo, ori om in putere.Au mai ramas doar pensionarii (fosti angajati ai fabricilor comuniste, demolate dupa 90) si bugetari (pe la scoli/licee -desi multi cand au plecat si-au luat si catel/purcel), spitale, primarii, politie, etc.
Cu toate astea un apartament cu 2 camere in Bacau a ajuns sa coste mai mult decat unul in Bucuresti!

I.
16 martie 2013 • 10:14 AM
Da, pentru privilegiul de a locui în fieful baronilor. 😆

GabrielC
16 martie 2013 • 4:47 PM
Ia cititi ca zice- la un anunt de angajare- un “branch director” in “Telecomunication Ministry” ( citate din profilul sau) – pe LinkedIn:

http://www.linkedin.com/groupItem?view=&gid=2758769&type=member&item=220599812&commentID=125430653&report%2Esuccess=8ULbKyXO6NDvmoK7o030UNOYGZKrvdhBhypZ_w8EpQrrQI-BBjkmxwkEOwBjLE28YyDIxcyEO7_TA_giuRN#commentID_125430653

Arogante “a la” sefii ( care n-au muncit o ora in privat) din ministere…
Astia inca se mai cred in comunism..

Mihai
16 martie 2013 • 9:45 AM
Cum ai dat tu 600 de RON la 2 camere, nu stiu ! Tot la 2 camere, mai mult de 150 de RON nu am dat iarna asta. Atat ca am apartamentul izolat pe interior cu poliester de 10, pe peretii ce dau la exterior.Caloriferele tinute la 40-50% pana se incalzeste, si dupa la 20%. Si nu, nu am avut pretentia sa stau ca la plaja vara in casa. Am mai luat o bluza de trening ceva pe mine si mi-a fost foarte bine.Oricum imi place sa fie un pic mai frig. Acum zilele astea cat a fost mai cald, stateam cu geamul rabatat pe spate si in tricou in casa.In Martie nici nu am mai pornit caloriferele.Si acum cand e mai frig, e tot pe zero.
Asa ca izolarea e solutia !

I.
16 martie 2013 • 9:51 AM
În întreținere intră și alte cheltuieli, nu doar căldura. La o familie de 2 persoane care dă corect citirile la apometre și se spală zilnic în cadă cam 40% din întreținere e consumul de apă. Adaugă și gazul la paușal (subvenționat parcă), reparații, fond de rulment etc.

avocatul
15 martie 2013 • 10:39 AM
nu sunt sigur de FMI nu o sa de deloc bani, poate sa dea mai putini decat are nevoie Ponta insa cred ca mai sigur o sa faca iar un acord preventiv cu conditii si mai umilitoare pt USL

narcis vasile
15 martie 2013 • 10:49 AM
NĂRAVURI DE TIP COMUNIST :EU CONDUC TOT,EU DISTRIBUI CE MAI RĂMÂNE DUPĂ CE AM LUAT TOT !CARE CRÂCNEŞTE ,DĂ-I PESTE BOT !AŢI ÎNŢELES “MĂI DRAGĂ “?

ion vladimir
15 martie 2013 • 12:04 PM
Cu titlu de propunere: se gaseste destul de usor pe net o miniserie realizata de BBC Masters of Money in care sun prezentate convingerile a 3 dintre oamenii cu mare influenta in principile economiei – Hayek, Keynes, Marx. Ne-am astepta sa fie o varza de opinii si pareri dar ceea ce rezulta urmarind cele trei episoade este ca statul ar trebui sa lase economia cat mai libera de taxe si alte interventii.
Poate ar fi interesante cateva articole care sa prezinte aceste lucruri. Ar fi argumente logice, ce ar completa cultura fiecarui cititor. Pun pariu ca jumatate din guvernanti nu stiu nimic de primii doi iar de Marx cred ca e var cu Lenin. Poate ca sunt trimiteri prea departate de cauza MAT, dar intrevad totusi o utilitate. Nu reinventam roata, o perfectionam invatand din experimentele altora.
Va citesc si va promovez non stop in cercul de cunostinte. Mult succes!

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 12:08 PM
Pregatesc vreo 2 articole pe tema asta. Asteapta inca un pic insa ca nu sunt maestru in ale scrisului ca Mihai 🙂 .

OvidiuAKm
24 martie 2013 • 11:08 PM
stimate domn vladimir,
din nefericire nici frederic hayek , nici frederic bastiat, ludwig von mises si nici curentul austriac de economie politica nu se prea gaseste in librariile din romania (sau n-am cautat eu suficient). asteptarile iti vor fi inselate daca vrei asa ceva.
bafta multa

Codrescu Valentin
15 martie 2013 • 12:09 PM
BINE FACE

Mihai
15 martie 2013 • 12:39 PM
Vine foamea! Stire data chiar de Antene:

http://www.antena3.ro/economic/biz-news/scandalul-alimentar-zdruncina-economia-romaniei-urmeaza-scumpiri-exporturile-au-stagnat-iar-pierderile-sunt-de-circa-50-206968.html

Alimentele s-ar putea scumpi si cu 50%, odata cu scaderea cerererii la export, si cu falimentul unor procesatori in urma scadalui carnii…de cal !
Eh, socialistilor nu le-a trebuit UE, nu le-a trebuit Schengen, nu a trebuit sa le spuna Merkel ce sa facem, am primit o schimb o… tot de cal !

Intre timp Germania mai taie 5 miliarde din cheltuieli.Stire data tot de Antene:

http://www.antena3.ro/economic/biz-news/mesajul-puternic-pe-care-germania-il-transmite-astazi-europei-au-disparut-5-miliarde-de-euro-206840.html

Sa se fi prins oare Antenele ca treaba e nasoala ?:D

Mihai
15 martie 2013 • 12:40 PM
*ce sa faca, graba 🙂

troesmis
15 martie 2013 • 1:22 PM
Nu cred, multi jurnalisti, multe stiri si au trecut de cenzura din greseala, careia ii scapa “the big picture”

Vasilica
15 martie 2013 • 2:18 PM
Un singur lucu as avea de clarificat… problema cu promovabilitatea 100% e ceva total subiectiv, in final nu conteaza omul care ai ajuns de pe urma scolii. E total gresita conceptia cu promovatul anilor de studiu, ar trebui implementat un sistem in care la final sa primesti certificatele, diplomele care reflecta nivelul tau de cunoastere in domenile studiate… adica daca la matematica esti de clasa a 2a, la romana de a 4a si nu stii sa legi 2 cuvinte in engleza… astea sa se oglindeasca in acele diplome. Garantat s-ar rezolva problema invatamantului.

Vrei sa ajungi la facultate, foarte bine… ai Diploma A+ la materia necesara acelei faculati?…- imi pare rau baiatule, e nevoie de oameni care chiar stiu ce inseamna sa lupti pentru ceva, nu lichele de 2 lei cu parinti imbogatiti peste noapte.

Astea fiind zise, o zi faina sa aveti.

PS> Iar noi profesorii, ar trebui sa fim obligati sa stam 8 ore pe zi la scoala, doar pentru asta suntem platiti… in cele mai multe cazuri mult peste rezultatele si munca depusa!

Vasilica
15 martie 2013 • 2:19 PM
scuze, dar am modificat in mesajul initial… “conteaza cine ai ajuns de pe urma scolii”

I.
16 martie 2013 • 8:31 AM
Vasilică, îți recomand să vezi documentarul “Waiting for Superman” ( http://m.imdb.com/title/tt1566648/), să vezi cum la americani deși sistemul de învățământ e mai praf ca al nostru, posturile profesorilor sunt garantate pe viață (doar 1 din 2500 de profesori poate fi dat afară, chiar dacă nu predă nimic în clasă), iar sindicatele lor sponsorizează cele 2 partide cu sume mai mari decât o face NRA. La noi se cam iese la pensie din învățământ (deși toți se plâng că sunt prost plătiți), iar mai nou liderii de sindicat devin “evaluatori de calitate a învățământului” (!?).

Libertarianul Român
15 martie 2013 • 2:35 PM
Daca nu actionam cat mai repede o sa devenim o tara de export pt sclavi umani.

http://www.evz.ro/detalii/stiri/luptatori-k1-proxeneti-de-minori-pentru-germania-1028244.html

Gorilele cu muschi o sa ii vanda pe cei slabi pt profit.

Casino 2011
15 martie 2013 • 3:14 PM
JUDECĂTOARELE ŞPĂGARE. Viorica: „Păi, nu vezi că nu contează că a venit USL-ul la putere. Pentru şpagă te leagă!”. Antonela:”Mie mi-a adus 35. Noi cât să ne oprim?”

Citiţi mai mult: JUDECĂTOARELE ŞPĂGARE. …

http://www.evz.ro/detalii/stiri/judecatoarea-dinu-viorica-pai-nu-vezi-ca-nu-conteaza-ca-a-venit-usl-ul-la-puterepe-10.html

Jane Skimmer
15 martie 2013 • 11:01 PM
Praf in ochi. Cine stie de ce le-au prins taman pe astea.

Acuma mai multi ani am avut ocazia sa vad o lista cu judecatori, avocati si procurori din zona de vest. Toti sunt rude intre ei !!! Familii intregi, si se extind in mai multe judete ramificatiile. Asa e in toaa tara.

Cred ca spaga si pilele sunt regula in justitie. Avocatii sunt doar curele de transmisie pentru spagi.

Casino 2011
15 martie 2013 • 3:20 PM
Uite un alt împarat….Mare este gradina lui Dumnezeu! Unde esti tu Tepes???

Mazăre a declarat că, vara aceasta, toţi patronii de cluburi vor fi obligaţi să-şi amenajeze în localuri, câte un car alegoric. Pentru cei care nu se vor conforma dorinţei primarului, acesta va da o hotărâre de Consiliu prin care le va impune acest lucru.

“Este o obligaţie ca fiecare club din Mamaia să aibă car alegoric. Nu mai stau să mă rog de ei. O să dau hotărâre de Consiliu”, a declarat edilul.

Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.rtv.net/inca-o-aparitie-soc-radu-mazare-costumat-in-ulise-si-a-adus-nimfele-si-sirenele-la-tv-video_70829.html#ixzz2Nc8tJ49Q

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 9:03 PM
Inca un exemplu cum inteleg la noi primarii sa promoveze interesele urbei. In loc sa convinga proprietarii de cluburi ca ideea lui e buna si le va aduce clienti, si sa accepte ca s-ar putea sa nu intre in conceptul lor de business, el ii forteaza, ca din pozitia lui de primar stie mai bine cum se face managementul la un club de noapte.

Si la fel si Oprea stie mai bine ce culoare trebuie sa aiba mesele din centrul vechi: indigo. Eu sincer as vomita daca as sta la o masa ca asta si as fi inconjurat numai de mese indigo.

Casino 2011
15 martie 2013 • 10:53 PM
Am impresia ca traim vremuri în care psyhopatii au pus mâna pe putere, iar noi restul suntem hipnotizati. Mese indigo…bearck ..ma apuca durerea de cap si cu stare de voma numai imaginând asa ceva.

Toma
15 martie 2013 • 3:37 PM
Parazitul ,angajat TVR, Adrian Sobaru, care s-a făcut cunoscut aruncându-se de la unul din balcoanele Parlamentului, s-a hotărât să părăsească definitiv țara.

Citiţi mai mult: Pe vremea lui Boc, Adrian Sobaru a SĂRIT de la balcon. Pe vremea lui Ponta, PLEACĂ din țară – Politica > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/adrain-sobaru-1028202.html#ixzz2NcDJgoZ6
EVZ.ro

Titlul e foarte sugestiv: Pe vremea lui Boc, Adrian Sobaru a SĂRIT de la balcon. Pe vremea lui Ponta, PLEACĂ din țară

Lucian
15 martie 2013 • 10:02 PM
Din partea mea, sa se duca invartinu-se.Trebuie sa ai serioase probleme psihice sa faci ce a facut el.Ce-mi place mie, la toti ortodoxii astia, este ca toti vor sa ajunga in rai, da nici unul nu vrea sa moara.

tibi
15 martie 2013 • 4:16 PM
http://www.caon.ro/ductil-steel-otelu-rosu-in-insolventa/1261834

Ductil Steel, în insolvenţă. E bine…

Next?

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 6:11 PM
Insolventa a devenit o moda. Vinzi activele pe 1 leu unei alte firme, declari insolventa si-i lasi cu ochii in soare pe creditori.

Cornel
15 martie 2013 • 8:39 PM
Chestia asta nu mi-a placut niciodata, este hotie, desigur, in afara situatiei in care firma e datoare doar statului, caz in care nu se mai numeste furt. Nu te mai descurci cu banii, ai fost mana darnica etc., asuma-ti falimentul si nu fugi ca nesimtitul de datorii si raspunderi. Nu esti multumit de serviciile companiei careia ii esti dator, da-i in judecata. In fine, oricum administrarea asta frauduloasa poate fi pedepsita, pacat ca nu prea exista justitie.

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 8:49 PM
Tot furt se numeste mai ales cat timp avem stat social. Ce datorii are la stat firma respectiva. Asigurari sociale, taxe, impozite de tot felul. Indiferent daca firma plateste sau nu darile la stat, angajatii ei isi vor trimite copiii la scoala, se vor duce la medic, se vor plimba pe strada, in siguranta, si-si vor incasa pensia peste cativa ani. Toate aceste servicii statul le va plati nu din banii datorati de firma respectiva ci din banii tai. Deci firma insolventa te fura pe tine. Nu pe stat. Chiar si intr-un stat minimal asta e adevarat. Doar dimensiunea furtului e mai mica.

Victoras de la oras
15 martie 2013 • 9:48 PM
Rugaminte off topic !
Consultanta costa dar poate ma lamureste si pe mine cineva .
Cum poti vinde activele la o valoare mai mica decat existenta in contabilitate ? Contabila mea spune ca este imposibil ! Eu : dar Mechel-ul ce valoare avea in contabilitate ? Ea : nu ma luati cu de-astea !!!

Lucian
15 martie 2013 • 9:59 PM

  1. Faci proces verbal de depreciere, gasesti o stricaciune ceva, functionare necorespunzatoare, degradare, etc, depinde de activ.
  2. “Corectezi/ajustezi” valoarea in contabilitate
  3. Vinzi activul, de preferinta la licitatie, la un pret cu 3 lei mai mare decat pretul de pornire.

Victoras de la oras
15 martie 2013 • 11:00 PM
Multumesc . Fiind vorba de terenuri si cladiri mi s-a spus ca este nevoie de reevaluare , reevaluatorul le-a scos la un pret mai mare decat cel la care nu am reusit eu sa vand ,deci mai mare decat pretul pietii !?

Casino 2011
15 martie 2013 • 11:15 PM
“reevaluatorul le-a scos la un pret mai mare decat cel la care nu am reusit eu sa vand ,deci mai mare decat pretul pietii !?”

Si evaluatorul ala ti-a explicat si documentat cum a ajuns la concluzia asta? Daca tranzactia este facuta de buna credinta, adica tu într-adevar vinzi cu pretul sub valoarea contabila nimeni nu are ce sa-ti faca. Buna credinta înseamna ca nu ai mai primit nimic pe sub masa, iar vânzarea a fost facuta catre o persoana care nu ai nici o legatura de sânge sau alianta.

Casino 2011
15 martie 2013 • 10:44 PM
Depinde de active….personal nu cunosc normele contabile din România dar trebuie sa functioneze aceasi logica si bun simt ca la altii. Exemple sa-i deschizi capul:

firma a cumparat o masina acum 2 ani, pe care ai platit sa zicem 30 000E. Pentru amortizare iau exempl de aici degresiv la 30% pe an înprimul an 15%., ai amortizat 13150 , valoarea neta este de 17850$. O masina de genul asta pe piata libera se vinde sa zicem între 15000 si 20000. Dar, masina ta are 120 000km, ai mai dat si cu ea în gard pai cine o cumpara la 20 000$. Este ilogic sa zici ca nu ai voie sa faci asta..

Alt exemplu..pâna acum ai facut comert sa zicem…cu chiloti tanga. A fost o perioada unde ai vândut foarte bine dar acum numai ai rabdare sa vinzi chiloti si vrei sa schimbi de afacere. NBu stai sa vinzi în sold bucata cu bucata si-ti vinzi tot inventarul. Inventarul este un activ. Pai cine-i fraierul sa-ti dea pretul întreg în astfel de conditii. Sau chiar daca exista este posibilitatea ca sa-l vinzi sub pretul cu care a fost achizitionat.

Alt exemplu si daca nu pricepe schimba de contabil…toti cei ce au cumparat terenuri si cladiri în anii de boom imobiliar nu pot vinde sub pret? Ha, asta este cea mai buna. 🙂 ïn contabilitate nu este numai alb si negru , mai este DEPINDE, de situatie.

Daca ai un brevet pe care-l vrei sa-l vinzi atunci “probabil” nu poti justifica sa-l vinzi sub valoarea contabila, sau ai un inventar de bijuterii în aur, sau ai o plantatie de vita de vie care urmeaza sa intre pe rod etc.

Victoras de la oras
15 martie 2013 • 11:03 PM
La logica am apelat si eu , dar ce mai e logic in Romania ?

jciprian
16 martie 2013 • 1:44 AM
A cumparat cu tot cu datorii!

Este o escrocherie la mijloc, in mod normal finantele nu ar trebui sa aprobe astfel de tranzactii, cel putin fara garantia ca firma noua va achita datoriile istorice!

Va achita Invest Nikarom SRL datoria de 137 mi­li­oane euro ? Sigur ca nu!

In schimb angajatii de la Mechel vor avea pensie pe perioada muncita, desi firma la care au fost angajati nu va achita niciodata restantele catre fondul de pensii, sanatate etc!

Ar trebui modificata legea, astfel incat angajatii sa nu primeasca pensie, sa nu beneficieze de servicii medicale, copii lor de scoala gratuita daca firma la care sunt angajati nu achita darile la stat! Si in acelas timp, privatizat toate aceste servicii!

eugeni
15 martie 2013 • 4:38 PM
Adrian Sobaru?, sa se duca invartindu-se, ii propun: Togo, Congo, zimbabwe si alte mandre destinatii de pe glob, burkina faso – am auzit ca se dau case traditionale, gratuite acolo pentru eroii revolutiei romane a usl – http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/42/Burkina-faso-dourtenga.jpg.
Vad ca munca nu ii convine, la tvr, vrea pe daiboj ceva, poate poate ii da cineva ceva, ca ce? Ce fomista de la latrina3 nu-i deputata? Ce o fi in mintea lui?:”Tampita aia sh-a tinut cura de slabire la tv si s-a facut deputata, io’s mai prost”

iha-ahi
15 martie 2013 • 10:35 PM
nu iti plac taxele , conditiile etc dintro tara ?
http://globaleconomicanalysis.blogspot.ro/2013/03/massive-ships-12-miles-offshore-to.html#echocomments

nave ancorate in apele internationale

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 10:56 PM
Tare ideea dar sincer nu prea cred ca tine. Cine are atatia bani sa locuiasca pe un luxury liner full time ($100+/noapte) are cred si destui bani ca sa-si permita un investor visa.

Lucian
15 martie 2013 • 11:12 PM
Nu tine.In afara de costurile cu “cazarea” apar complicatii legale, un astfel de vapor, trebuie sa aiba un pavilion, adica sa apartina unei tari.Daca se declara “independent” nu este recunoscut de alte tari, nu poate sa-si deschida banca, si sa faca tranzactii financiare, etc, este mult de povestit.Mergand pe aceeasi logica, ce te impiedica sa-ti declari autonomia si pe propietatea ta, sa-ti aduci neamurile, si sa emiti tu moneda?
Prostii….

Alexandru Anitei
15 martie 2013 • 11:18 PM
A fost un experiment din asta libertarian prin anii 80 cred. S-au dus in Pacific pe o insulita nepopulata si s-au declarat independenti. S-au apucat sa-si construiasca case, sa-si aduca lucrurile pe insula, ceva agricultura, etc.
Cum s-a terminat experimentul: Pai a venit politia locala cu o salupa cu mitraliera si i-a evacuat de pe insula.
Morala: Nu-i de-ajuns sa-ti proclami independenta, trebuie sa fii in stare si sa lupti pentru ea

tibi
16 martie 2013 • 5:19 PM
Păi insula aia nu aparţinea nimănui? Era terra nullius?

Aşa pot şi eu să mă trezesc că am vreo parcelă de pământ la mama naibii pe care acum n-o lucrez dar o ţin pentru “vremuri grele” şi vine vreun deştept libertarian să-şi declare independenţa pe ea.

I.
16 martie 2013 • 10:21 AM
Au citit prea mult Jules Verne – Insula cu elice. 😀

jciprian
16 martie 2013 • 1:52 AM
Uitati-va ce pot face pensionarii pentru un abonament gratuit la transport ( totusi, fiecare pensionar din Galati a primit 20 bilete gratuite si nu le convine, vor gratis full time) :

Pensionarii din Galaţi au sărit pe primarul oraşului, în timpul unui miting în faţa prefecturii. Oamenii sunt revoltaţi că primarul vrea să le taie abonamentele de transport în comun. A fost nevoie de intervenţia jandarmilor pentru calmarea spiritelor.

http://www.antena3.ro/romania/primarul-din-galati-luat-la-rost-si-imbrancit-de-pensionari-207058.html

Ei, gândiți-vă cand nu vor mai primii pensiile, de ce show vom avea parte 🙂 )

jciprian
16 martie 2013 • 2:05 AM
“Şi aşa trebuie să suportăm coplata, acum nu mai avem posibilitatea să circulăm gratuit cu autobuzele decât de 15 ori dus-întors”, a declarat organizatorul acţiunii de protest, liderul Alianţei Europensionarilor, Toader Cristea.

Alianta europensionarilor wtf??? 🙂 )

Cocalaru De Tulcea
16 martie 2013 • 7:39 AM
Am impresia ca minciuna si obsesia odata instalate in trup,ii excita cand isi vad macar poza.Le sugerez ca si lui bombo,un vibrator in loc de poze.

Dan
16 martie 2013 • 8:35 AM
exemplu de logica

” Noi nu l-am votat pe Marius Stan ca persoana ci am votat USL ul care ne a promis ca ne scapa de Basescu daca vin la guvernare si pentru ca Marius Stan era reprezentantul USL l am votat pe el la Primarie. Presedintele Basescu este de vina ca ne a obligat sa ii votam pe candidatii USL pentru ca asa am vrut sa scapam de el asa ca si el este vinovat pentru ca pensionariii sunt umiliti .

de aici
http://nepasadegalati.wordpress.com/2013/03/07/ieri-prieteni-azi-dusmani-telenovela-unui-protest-care-va-avea-loc-marti-la-galati/

Mihai Giurgea
16 martie 2013 • 9:31 AM
Las’ ca de acum au cu cine sa voteze, au o alternativa, asa ca nu mai au scuze: MAT

I.
16 martie 2013 • 9:46 AM
De mulți ani românii votează “cu răul cel mai mic”. Ei nu votează ca să fie mai bine, ci votează să fie biciul mai blând cu ei. Nu votează să iasă din rahat, ci votează să fie rahatul mai parfumat. Anul trecut au votat “să moară și capra vecinului”, sperând că Ponta&Crin vor da o lovitură de stat și îi va scăpa de “dictator”. Abia acum realizează că și-au dat ca la fiecare 4 ani cu tesla-n ouă. 🙂

Victor
16 martie 2013 • 5:11 PM
🙂 ) d-aia suntem unde suntem, because FUCK LOGIC! sa se duca dracu toti pensionarii indiferent ca voteaza cu USL sau MAT, tot niste asistati or sa ramana

stefan60
16 martie 2013 • 9:50 AM
Asta asa , pentru a inlatura oricare speranta . 🙂
http://www.romanialibera.ro/actualitate/politica/ambasadorul-olandei-este-posibila-amanarea-aderarii-romaniei-la-schengen-cu-5-ani-296267.html

Sa nu ziceti ca nu a existat avertisment “preventiv” si sa credeti toate prostiile debitate de demnitarii romani pe la tv , legat de problema asta . (demnitari in sensul de oricare , indiferent de functie sau partid )

Victor
16 martie 2013 • 5:03 PM
INCEPE APOCALIPSA FINANCIARA:

http://www.zerohedge.com/news/2013-03-16/europe-does-it-again-cyprus-depositor-haircut-bailout-turns-saver-panic-bank-runs-br11

Morom3t3
17 martie 2013 • 1:25 PM
Se imput trebile in Cipru.

http://www.zf.ro/business-international/tensiuni-in-cipru-dupa-ce-planul-international-de-salvare-a-tarii-obliga-la-nationalizarea-partiala-a-depozitelor-bancare-10671377